Obsługa klienta może stworzyć lub zrujnować Twój biznes. Nie ma znaczenia, jak świetny może być Twój produkt lub usługa; jeśli klienci czują, że nie mogą polegać na twoim wsparciu, relacje mogą szybko się zepsuć. W rzeczywistości, ponad 65% osób mają wyższe oczekiwania w zakresie obsługi klienta niż jeszcze trzy do pięciu lat temu.
Najważniejsze: Ponieważ firmy konkurują na nasyconym rynku wyłącznie w zakresie obsługi klienta, nie możesz sobie pozwolić na nawet niewielką pomyłkę.
To zrozumiałe, że im bardziej rozwija się Twoja firma, tym więcej pytań będziesz musiał odpowiedzieć. W pewnym momencie ręczna obsługa zgłoszeń serwisowych staje się prawie niemożliwa.
W tym miejscu pojawia się oprogramowanie pomocy technicznej.
Wysokiej jakości platforma pomocy technicznej powinna umożliwiać gromadzenie zapytań klientów w jednej skrzynce odbiorczej, bez względu na to, z jakiego kanału one pochodzą. Powinien również umożliwiać przydzielanie zgłoszeń do określonych agentów i przechowywać wszystkie dane konwersacji na wyciągnięcie ręki, aby zapewnić szybsze i bardziej niezawodne wsparcie.
Biorąc to wszystko pod uwagę, w tym artykule omówiono najlepsze oprogramowanie pomocy technicznej w 2023 r., które przeniesie obsługę klienta na wyższy poziom. Dokładniej, przyjrzymy się kluczowym funkcjom każdego narzędzia, cenom, zaletom, wadom i określimy, dla kogo są one najbardziej odpowiednie.
Zanurzmy się w…
Jeśli chodzi o oprogramowanie obsługi klienta, Zendesk jest jednym z najstarszych konkurentów na rynku. Istnieją od 2007 roku i od tego czasu zgromadzili ponad 160,000 1 klientów. Zendesk zdobył również pierwsze miejsce w przypadku użycia cyfrowej obsługi klienta firmy Gartner.
Zendeks oferuje kompletne rozwiązanie obsługi klienta, które można łatwo skalować. Mówiąc dokładniej, jest wyposażony w chatbota, który może używać języka naśladującego głos Twojej marki. Ułatwia również wielokanałową obsługę klienta, umożliwiając spotykanie się z klientami tam, gdzie się znajdują. To znaczy czat na żywo, wiadomości społecznościowe, e-mail, głos, wiadomości SMS itp. Możesz także zbudować zintegrowane centrum samopomocy i forum społeczności.
Automatyzacja i boty oparte na sztucznej inteligencji umożliwiają spersonalizowane wsparcie na dużą skalę — nawet jeśli Twoi agenci są zajęci lub poza biurem. Dzięki szerokiej gamie funkcji i elastycznym planom cenowym Zendesk jest odpowiedni dla startupów, małych firm, dużych firm i przedsiębiorstw. Możesz więc mieć pewność, że nie będziesz musiał rezygnować ze statku, jeśli Twoja firma się rozwinie.
Istnieją trzy plany premium rozliczane co roku:
Salesforce dostarcza różne rozwiązania w zakresie oprogramowania biznesowego, w tym platformy sprzedaży, marketingu, handlu i obsługi klienta. Założona w 1999 roku firma Salesforce po raz pierwszy weszła na rynek ze swoimi (CRM).. Była to jedna z pierwszych dostępnych usług subskrypcji w chmurze. Od tego czasu firma kontynuuje wprowadzanie innowacji i budowanie zaufania wśród lojalnych klientów.
Usługa Service Cloud obiecuje zwiększyć lojalność klientów dzięki przepływom pracy i automatyzacji opartym na sztucznej inteligencji. Możesz także zapewnić spersonalizowaną obsługę w każdym punkcie kontaktu i usprawnić zarządzanie call center za pomocą inteligentnych narzędzi zwiększających produktywność Salesforce. W związku z tym jest to jedna z najlepszych platform dla firm posiadających własne call center.
Jednak nie jest to najłatwiejsza w użyciu platforma. Dzięki szerokiej gamie zaawansowanych funkcji Salesforce ma stromą krzywą uczenia się. To powiedziawszy, oferuje bardziej przystępne ceny niż Zendesk i zapewnia wszystko, czego potrzebują rozwijające się firmy, aby ulepszyć obsługę klienta.
Usługa Salesforce Service Cloud jest dostępna z czterema planami cenowymi, z których każdy jest rozliczany corocznie za użytkownika/mies..
Zoho Biurko może być dla Ciebie, jeśli jesteś małą firmą i szukasz bezpłatnego rozwiązania pomocy technicznej. Platforma pochodzi z połowy lat dziewięćdziesiątych i jest dobrze znana ze swojej prostoty. Ponad 50 milionów użytkowników polega na tym dostawcy usług.
Zoho Desk posiada przydatne funkcje automatyzacji, które ułatwią życie Twoim agentom. Na przykład asystent AI może rozmawiać z klientami i identyfikować powtarzające się słowa kluczowe i opinie w tekście klientów, aby przeanalizować ich uczucia. Możesz także automatycznie oznaczać zgłoszenia, aby pomóc agentom zidentyfikować przedmiot zapytania, zbudować bazę wiedzy i zaoferować klientom inne funkcje samoobsługi.
Analityka obejmuje również śledzenie czasu dla poszczególnych biletów. Ponadto możesz generować raporty w czasie rzeczywistym dla ogólnych wskaźników w całym systemie obsługi klienta.
Dostępny jest bezpłatny plan dla maksymalnie trzech agentów z prywatną bazą wiedzy adostępne tylko dla Twojego zespołu, zgłoszeń e-mailowych i narzędzi do zarządzania klientami. Poza tym trzy plany premium są wyceniane na agenta miesięcznie. Możesz wybrać płatność miesięczną lub roczną (w tym drugim przypadku będziesz cieszyć się niewielkimi oszczędnościami), jak podano poniżej:
Freshdesk to najlepszy system pomocy technicznej dla małych firm. Jednak obsługa klienta to tylko część Freshworks„ogólny zestaw narzędzi”. Na przykład Freshdesk zapewnia system zarządzania biletami z automatyzacją AI, który kieruje bilety do najbardziej odpowiednich, dostępnych agentów. Ich sztuczna inteligencja nazywa się Freddy. Freddy działa również jako chatbot, podobnie jak boty oferowane przez inne narzędzia na tej liście.
Ponadto agenci mają wspólną skrzynkę odbiorczą, dzięki czemu mogą współpracować przy bardziej złożonych zapytaniach. Obsługa wielokanałowa jest dostępna przez e-mail, telefon, czat i nie tylko.
Platforma zawiera również pomocne widżety witryn, takie jak formularze internetowe, spersonalizowane treści i wykrywanie kliknięć na stronie. Wszystko to przyda się do dopracowania doświadczenia użytkownika, zgrabnego elementu, na którym inne oprogramowanie nie skupiało się tak bardzo.
Freshdesk oferuje bezpłatny plan dla maksymalnie dziesięciu agentów. Obejmuje to:
Oprócz tego istnieją trzy plany premium, które można dodatkowo ulepszyć, aby obejmowały obsługę wielokanałową. Ponadto możesz zdecydować się na płacenie miesięczne lub roczne, aby uzyskać dodatkowe oszczędności.
Plany omnichannel:
Hubspot to kolejny gigant w dziedzinie marketingu cyfrowego. Zapewnia szeroką gamę rozwiązań programowych wraz z kilkoma przydatnymi bezpłatnymi narzędziami. W związku z tym rozszerzenie zestawu narzędzi w zakresie sprzedaży, operacji, marketingu itp. jest dziecinnie proste.
Sercem firmy jest system CRM HubSpot, dzięki czemu jest to doskonała opcja do zarządzania klientami i przechodzenia ich przez lejek. W rezultacie, HubspotCentrum usług firmy jest ściśle ze sobą powiązane HubspotCRM.
HubSpot zapewnia ogromną gamę funkcji, dzięki czemu jest niewiarygodnie skalowalnym rozwiązaniem. Ale w rezultacie wiąże się to również ze stromą krzywą uczenia się. Service Hub oferuje pełny zestaw narzędzi do automatyzacji pomocy technicznej do obsługi bazy wiedzy online, chatbotów, ankiet klientów i nie tylko. Ponadto, Hubspot oferuje szeroką gamę narzędzi do zarządzania zespołem na wyższych planach.
Ponadto wszystkie dane są przekazywane do potężnych raportów w czasie rzeczywistym, dzięki czemu można dostosować kilka pulpitów nawigacyjnych raportów.
Możesz uzyskać dostęp do szeregu bezpłatnych narzędzi, w tym narzędzi serwisowych, takich jak sprzedaż biletów, planowanie poczty e-mail, czat na żywo, wspólna skrzynka odbiorcza i podstawowe boty. Następnie dostępne są trzy plany Service Hub. Z których wszystkie są opłacane miesięcznie za użytkownika i rozliczane co roku.
Możesz także zdecydować się na pakiet Service Hub z HubSpotinne narzędzia. Jednakże, HubSpotCeny firmy są dość złożone, dlatego zalecamy odwiedzenie ich witryny internetowej w celu uzyskania dalszych informacji.
Wesoły Lis oferuje szereg usług. Oprócz narzędzi do obsługi klienta zapewniają również wsparcie informatyczne i operacyjne. Firma z siedzibą w Kalifornii koncentruje się na zadowoleniu klientów.
HelpDesk jest głównym zestawem narzędzi platformy i zawiera zgłoszenia e-mailowe z szablonami zgłoszeń. Ponadto możesz wysyłać klientom powiadomienia SMS o przetwarzaniu zgłoszeń i budować internetową bazę wiedzy, w tym forum społecznościowe. Możesz także tworzyć ankiety satysfakcji klientów i dostosowywać swoje centrum pomocy do swojej marki (w tym domenę niestandardową).
Podobnie jak wiele innych narzędzi, HappyFox oferuje asystenta AI do konwersacyjnego wystawiania biletów. Ponadto istnieje narzędzie do czatu na żywo, chatbot, i możesz uruchamiać zautomatyzowane przepływy pracy.
Po pierwsze, istnieje plan, który może być rozliczany co miesiąc, co rok, co dwa lata, a nawet co trzy lata, w zależności od liczby posiadanych agentów. Lub, jeśli masz duży zespół wsparcia, niektóre plany zezwalają na nieograniczoną liczbę agentów.
Ceny HappyFox należą do najbardziej elastycznych, jakie widzieliśmy. Oto ceny rozliczeń rocznych:
Nieograniczone plany agentów są znacznie droższe. Jednak zaczynają się gwarantować, jeśli masz więcej niż 52 agentów.
LiveAgent to prostsza, bardziej intuicyjna platforma, która najlepiej nadaje się dla początkujących użytkowników szukających łatwości użytkowania. Produkt zapewnia wszystkie kluczowe funkcje potrzebne do zapewnienia doskonałej obsługi klienta. Na przykład zawiera zaawansowany system zgłoszeń, czat na żywo dla Twojej witryny, portal samoobsługowy dla klientów i bazę wiedzy oraz wielokanałową skrzynkę odbiorczą. Nie wspominając już o wbudowanym oprogramowaniu call-center! Ponadto LiveAgent ma jedne z najbardziej przystępnych planów cenowych na tej liście.
Agent na żywo ma bezpłatny plan. Następnie dostępne są trzy plany premium, płatne co miesiąc na podstawie liczby posiadanych agentów.
Bezpłatny plan zawiera jeden adres e-mail do wystawiania biletów, jeden niestandardowy przycisk czatu i zawiera tylko bardzo ograniczone raporty.
Warto zauważyć, że w planie Ticket i Ticket + Chat musisz zapłacić dodatkowe 39 USD miesięcznie, aby uzyskać dostęp do kanałów mediów społecznościowych, takich jak Instagram, Viber, Twitter i Facebook.
Jira to narzędzie do zarządzania projektami i zgłoszeniami stworzone przez australijską firmę programistyczną Atlassian. Jira zawiera wiele podzestawów narzędzi, ale jej główne oprogramowanie zajmuje się śledzeniem problemów, co czyni ją szczególnie skuteczną w przypadku zgłoszeń IT.
Platforma usług jest wciąż stosunkowo nowa i koncentruje się na dostosowaniu zespołów IT do innych działów, takich jak sprzedaż. Innymi słowy, obsługa klienta nie jest tak ważna, jak obsługa operatora. Zamiast tego głównym celem jest zapewnienie szybkich rozwiązań, aby inne działy mogły wrócić do pracy.
Jest wyposażony w zarządzanie usługami o dużej prędkości, a bilety można śledzić w czasie rzeczywistym. Jira zwraca również szczególną uwagę na zarządzanie zasobami i wiedzą, które są niezbędne do efektywnej współpracy zespołu IT.
Ceny Jira dotyczą każdego agenta na miesiąc. Jednak im więcej agentów zarejestrujesz, tym większy rabat.
Bezpłatny plan dla trzech agentów umożliwia małym zespołom wydajne planowanie i śledzenie pracy. Następnie dostępne są trzy plany premium. Ceny w oparciu o 50 agentów są następujące:
Oprogramowanie pomocy technicznej może szybko stać się drogie. Na szczęście dla tych, którzy chcą zanurzyć palce w wodzie, dostępnych jest kilka bezpłatnych wersji. przede wszystkim:
Jednak dla Wadyidera ważne są ograniczenia takich wersji freemium. Na przykład większość ogranicza liczbę agentów, którzy mogą uzyskać dostęp do Twojego działu pomocy technicznej, więc będziesz musiał dokonać aktualizacji, aby ułatwić pracę większym zespołom obsługi klienta. Innym brakuje ważnych funkcji, takich jak tworzenie bazy wiedzy, możliwość generowania raportów i/lub automatyzacja. Niestety, bez takich funkcji wiele kluczowych korzyści płynących z korzystania z oprogramowania pomocy technicznej znacznie traci na wartości.
Jak w przypadku wszystkiego, dostajesz to, za co płacisz, więc często warto skorzystać z usługi premium. Zawsze jednak proś o bezpłatną próbną wersję demonstracyjną lub skorzystaj z wersji próbnej, aby sprawdzić, czy funkcje są zgodne z Twoimi potrzebami i uzasadniają koszty.
Zanim zakończymy przewodnik, oto wszystko, co musisz wiedzieć przed wyborem najlepszego oprogramowania do sprzedaży biletów:
Krótko mówiąc, oprogramowanie pomocy technicznej może pomóc w zapewnieniu skuteczniejszej obsługi klienta poprzez usprawnienie komunikacji wielokanałowej w jednej scentralizowanej skrzynce odbiorczej. To samo dotyczy automatyzacji żmudnych zadań, które zabierają czas Twoim klientom. Na przykład w odpowiedzi na pytania, na które można łatwo odpowiedzieć, można użyć oprogramowania pomocy technicznej, aby pomóc klientom znaleźć odpowiednią dokumentację samopomocy. Niektóre zapewniają intuicyjny chatbot dla tej funkcji. Oprogramowanie do obsługi zgłoszeń powinno również automatycznie przydzielać zgłoszenia do dostępnych agentów lub agentów o najbardziej odpowiednich umiejętnościach.
Oto niektóre z najlepszych powodów, dla których firma Wadyider inwestuje w oprogramowanie pomocy technicznej:
Dzięki automatyzacji agenci nie będą tracić czasu na żmudne zadania. To samo dotyczy funkcji samoobsługowych, które umożliwiają dostarczanie klientom niezbędnych informacji. Wynik? Klienci rzadziej będą chcieli rozmawiać z przedstawicielem ludzkim, dzięki czemu Twój zespół obsługi klienta będzie mógł poprawić jakość obsługi klientów, którzy się z nimi kontaktują.
Gdy usprawnisz strategię obsługi klienta, możesz nie potrzebować tylu agentów w swoim zespole, co wcześniej. W ten sposób oszczędza się na kosztach personelu.
Oprogramowanie pomocy technicznej pomaga zapewnić doskonałą obsługę klienta, dzięki czemu Twoi klienci nie muszą zmagać się z frustracją, której można łatwo uniknąć. Na przykład:
Wszystko to ma długą drogę do zapewnienia wyższej jakości obsługi klienta.
Oto kilka kluczowych Wadyiderations, które pomogą Ci wybrać najlepsze oprogramowanie pomocy technicznej dla Twojej firmy:
Cena jest ważnym kryterium przy wyborze oprogramowania pomocy technicznej. Rozsądnie jest szukać oprogramowania z darmowymi i niedrogimi planami. Ale, co ważniejsze, narzędzia, które zapewniają dobry stosunek jakości do ceny i nie zmuszają Cię do aktualizacji do funkcji, których prawdopodobnie będziesz potrzebować w przyszłości.
Najlepsze oprogramowanie pomocy technicznej powinno być wyposażone w zaawansowane funkcje analityczne i raportujące, aby monitorować, dlaczego klienci szukają wsparcia i czy wsparcie, które otrzymują, jest wystarczająco skuteczne. Ponadto oprogramowanie pomocy technicznej powinno umożliwiać przeprowadzanie ankiet i analizowanie nastrojów z rozmów i czatów, aby uzyskać dokładniejszy wgląd w problemy klientów. Dzięki tym informacjom możesz lepiej ulepszyć swój produkt, usługi i nadrzędną strategię obsługi klienta.
Jedną z największych zalet oprogramowania pomocy technicznej jest to, że może ono skrócić czas poświęcany na żmudne, powtarzalne zadania. Dlatego ważne jest, aby sprawdzić, czy wybrane oprogramowanie może znacznie usprawnić przepływ pracy.
Obsługa klienta przez ludzi jest świetna, ale czy wiesz że 40% klientów wolisz opcje samoobsługi od kontaktu z ludźmi? Dlatego ważne jest, aby niezależnie od tego, jakie oprogramowanie pomocy technicznej wybierzesz, umożliwiało tworzenie łatwych w nawigacji baz wiedzy dla Twoich klientów.
Poniżej znajdziesz często zadawane pytania.
Helpdesk reprezentuje ogólną obsługę klienta i wsparcie. Tutaj klienci mogą kontaktować się, aby zadać pytania dotyczące firmy lub produktów. Mogą rejestrować skargi, wyrażać uwagi lub korzystać z pomocy technicznej w celu znalezienia własnych rozwiązań.
Natomiast wsparcie techniczne odnosi się konkretnie do rozwiązywania problemów związanych z produktem.
Omnichannel odnosi się do strategii sprzedaży detalicznej, marketingu lub komunikacji, które przyjmują różne metody kontaktu. Większość firm korzysta dziś z usług omnichannel. Na przykład zwykle są aktywni na własnej stronie internetowej, w mediach społecznościowych, e-mailach, telefonach itp. Wymaga to od agentów interakcji z klientami w każdym miejscu. Rozwiązania wielokanałowe, takie jak oprogramowanie pomocy technicznej, pozwalają firmom usprawnić interakcje z różnych kanałów do jednej skrzynki odbiorczej.
Routing agenta to proces, w którym użytkownicy są automatycznie łączenia z określonym agentem. Trasa może zależeć od kilku czynników. Na przykład dostępność agenta. Może jednak również ponownie połączyć klientów z agentem, z którym rozmawiali wcześniej, lub agentem o najbardziej odpowiednim zestawie umiejętności.
Więc masz to. Oto nasza lista najlepszych programów pomocy technicznej w 2023 roku. Starzy giganci pozostają silni, podczas gdy bardziej sprawne, młodsze firmy zaczynają oferować bardziej przystępne cenowo rozwiązania.
Jeśli prowadzisz małą firmę i szukasz narzędzi pomocy technicznej, polecamy usługę Live Agent ze względu na przystępną cenę lub Freshdesk. Natomiast firmy IT powinny sprawdzić Service Desk Jira, aby uzyskać unikalne funkcje zarządzania zasobami. Podczas gdy bardziej ugruntowane firmy są w dobrych rękach Hubspot Service Hub, Centrum pomocy Salesforcelub Zendesk.
Pamiętaj, że wybierając Helpdesk, Wadyider ma dla Wadyider kluczowe znaczenie, które funkcje są dla Ciebie najważniejsze i które dane najbardziej chciałbyś śledzić. Chociaż wspomniane powyżej oprogramowanie ma wspólne kluczowe komponenty, ich cele są nieco inne. Warto więc o tym pamiętać przed podjęciem ostatecznej decyzji zakupowej.
Daj nam znać w komentarzach poniżej, na jakich narzędziach polegasz, aby zapewnić obsługę klienta.