Z jednym badaniem twierdzącym trzy kwarty firm będzie korzystać z oprogramowania do automatyzacji marketingu w 2023 roku, jeśli jeszcze nie korzystasz z takiej platformy, teraz nadszedł czas, aby wskoczyć na modę.
Czym więc jest oprogramowanie do automatyzacji marketingu? Co jest w tym tak dobrego? A jak może to przynieść korzyści Twojej firmie?
Jak można się domyślić, oprogramowanie do automatyzacji marketingu pozwala zautomatyzować powtarzalne zadania marketingowe. Na przykład publikowanie w mediach społecznościowych, kampanie reklamowe, marketing e-mailowy itp. Programujesz to, co chcesz, aby oprogramowanie robiło i powinno obsługiwać wszystko za Ciebie – eliminując monotonię z Twoich działań marketingowych.
Jednak wybierając odpowiednie oprogramowanie dla swojej firmy, jeden rozmiar z pewnością nie pasuje do wszystkich. Ale w tym właśnie możemy pomóc. W tym artykule omówimy najlepsze oprogramowanie do automatyzacji marketingu w 2023 roku, które pomoże Ci znaleźć odpowiednie rozwiązanie dla Twojej marki.
Mamy dużo do omówienia, więc zaczynajmy.
Przy ponad 150,000 XNUMX użytkownikach można to śmiało powiedzieć ActiveCampaign to popularny wybór – i nie bez powodu. Platforma ta, zaprojektowana specjalnie z myślą o właścicielach sklepów eCommerce, zapewnia:
ActiveCampaign ustala ceny na podstawie liczby posiadanych kontaktów. Jeśli jednak masz więcej niż 100,000 XNUMX kontaktów, będziesz musiał porozmawiać z członkiem zespołu sprzedaży, aby otrzymać spersonalizowaną wycenę.
Istnieją cztery plany. Każdy koncentruje się na określonym typie biznesu: B2C, B2C lub eCommerce. Wszystkie oferują rozliczenia miesięczne lub roczne. Ten ostatni jest jednak znacznie tańszy.
Plany to:
Dla 500 kontaktów:
Pakiety rosną aż do 100,000 XNUMX kontaktów, za które zostaniesz obciążony opłatą:
Załóżmy, że prowadzisz małą lub średnią firmę, która chce doskonalić zarządzanie relacjami z klientami. W tym wypadku, Keap może być dobrym wyborem. W rzeczywistości w chwili pisania tego oprogramowania około 125,000 XNUMX małych firm korzysta z tego oprogramowania.
Keap oferuje zintegrowany pakiet CRM do sprzedaży i marketingu, który obejmuje marketing e-mailowy, zarządzanie kontaktami oraz funkcje płatności, takie jak fakturowanie i przetwarzanie płatności. Dodatkowo, Keap zapewnia wysoce dostępną platformę dla początkujących użytkowników CRM i automatyzacji marketingu dzięki łatwemu w użyciu interfejsowi i wielu opcjom wsparcia.
Keap opiera swoją cenę na liczbie posiadanych kontaktów. Możesz zdecydować się na rozliczenie miesięczne lub roczne – ta ostatnia opcja jest tańsza o około 20%.
Keap ma trzy plany cenowe do wyboru Lite, Pro i Max:
Jeśli chodzi o inbound marketing i CRM, Hubspot Jest to dobry wybór. Hubspot zapewnia wszystkie narzędzia i integracje, których potrzebujesz, aby zapewnić odbiorcom skuteczną obsługę klienta, zarządzanie treścią i marketing.
Hubspot oferuje mnóstwo funkcji, ale na potrzeby tego podsumowania skupimy się tylko na kluczowych elementach z ich centrów marketingu i sprzedaży:
HubspotCena zależy od tego, ilu masz klientów i ilu użytkowników chcesz zarejestrować. Dostępne są trzy plany: Starter, Professional, Enterprise. Możesz zobowiązać się do płatności miesięcznej lub rocznej, a roczne rozliczenie pozwoli Ci zaoszczędzić do 10%.
Omnisend jest ukierunkowany na sprzedawców internetowych, którzy chcą zwiększyć sprzedaż i zaangażować odbiorców. Jest wyposażony w szeroką gamę funkcji marketingowych skoncentrowanych na sprzedaży, w tym marketing SMS i rozwiązania omnichannel.
Oprócz bogatego zestawu funkcji, Omnisend słynie również z łatwości użytkowania. W chwili pisania tego tekstu ponad 70,000 XNUMX marek eCommerce zaufało jego możliwościom.
Ceny Omnisend zależą od liczby osób, do których wysyłasz e-maile. Ponadto istnieją trzy plany, z których pierwszy jest bezpłatny.
Poniżej porównujemy ceny dla listy subskrybentów 500 kontaktów.
Bezpłatne planu: Obowiązuje do 250 kontaktów i 500 e-maili miesięcznie. Możesz wysłać do 60 wiadomości SMS i korzystać z podstawowych funkcji, w tym gotowych szablonów wiadomości e-mail i przepływów pracy, raportów sprzedaży i wydajności, wyskakujących okienek i formularzy rejestracji oraz testów A/B.
Standard: 16 USD miesięcznie. Tutaj możesz wysłać do 6,000 e-maili miesięcznie. Otrzymasz również dostęp do menedżera sukcesu klienta, jeśli masz ponad 60 24 kontaktów i odblokujesz wsparcie na czacie na żywo 7/XNUMX.
Pro: 59 USD miesięcznie. Wysyłaj nieograniczoną liczbę e-maili i do 3,933 SMS-ów miesięcznie. Zyskasz także zaawansowane raportowanie i priorytetowe wsparcie 24/7.
Kliknij poniżej, aby dowiedzieć się więcej o funkcjach i cenach.
Z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem, Sendinblue jest używany w ponad 160 krajach i obsługuje około 300,000 XNUMX użytkowników.
Sendinblue to intuicyjna, niedroga platforma, która z powodzeniem oddaje automatyzację marketingu w ręce mniejszych firm o mniejszych budżetach. Łączy w sobie szeroki zakres funkcji, w tym marketing e-mail i SMS, czat na żywo, CRM i Wadyolidated skrzynkę odbiorczą, w której Twój zespół może śledzić komunikację.
Możesz generować leady za pomocą formularzy rejestracyjnych i stron docelowych, a nawet uruchamiać kampanie reklamowe na Facebooku z pulpitu nawigacyjnego.
Sendinblue oferuje plan freemium. Tutaj możesz wysłać do 300 e-maili dziennie do nieograniczonej liczby kontaktów. Jednak Twoje e-maile będą miały Sendinbluereklam na nich i nie masz dostępu do bardziej zaawansowanych funkcji.
Następnie są trzy plany premium. Poniższe ceny są oparte na 20,000 XNUMX wiadomości e-mail miesięcznie. Im więcej e-maili chcesz wysłać, tym wyższa cena.
Założona w 1998, GetResponse oferuje automatyzację marketingu startupów, kreator stron internetowych, funkcje e-mail marketingu i lejki konwersji sprzedaży.
To potężne narzędzie, które zapewnia wszystko, czego potrzebujesz do automatyzacji działań marketingowych i tworzenia stron internetowych. Konfiguracja jest prosta. Po prostu używasz gotowych przepływów pracy, aby rozpocząć konkretne kampanie, lub możesz zbudować własny od podstaw.
Możesz wysyłać automatyczne e-maile do nowych subskrybentów, aby zachęcić ich ofertami i dotrzeć do porzuconych klientów koszyka.
Możesz spersonalizować komunikację z klientami w celu dalszego zaangażowania, a korzystając z danych dotyczących ich zachowań, możesz dostosować kampanie do ich konkretnych potrzeb.
Tworzenie a GetResponse rachunek. Istnieje kilka indywidualnych planów, w tym darmowy program idealny dla startupów lub każdego, kto chce spróbować przed zakupem. Ponadto istnieje osobna struktura cenowa odpowiednia dla średnich i dużych firm.
Bezpłatny plan oferuje do 500 kontaktów, nieograniczoną liczbę biuletynów, jedną stronę docelową, dostęp do kreatora stron internetowych oraz możliwość podłączenia własnej domeny i formularzy rejestracji. Następnie dostępne są trzy indywidualne płatne plany. Ceny są oparte na liczbie kontaktów, które masz (od 1,000 dla każdego programu, do 100,000 12), a im dłużej masz plan, tym jest on tańszy. Możesz wybrać płatność co miesiąc, co 24 miesięcy lub co XNUMX miesiące; zniżki są oferowane na dwa ostatnie.
Na podstawie 1,000 kontaktów i rocznych rozliczeń:
Istnieją dwa inne plany: Max i Max2 dla średnich i dużych firm. Ceny są dostosowywane w zależności od liczby posiadanych kontaktów, wiadomości SMSsages chcesz wysłać i ilu użytkowników konta potrzebujesz.
Salesforce opisuje Pardot jako platformę zarządzania kontami w chmurze marketingowej. Jest to rozwiązanie B2B, które pomaga firmom uprościć działania marketingowe, w tym automatyzację sprzedaży, pielęgnowanie potencjalnych klientów i zrozumienie wpływu zautomatyzowanego marketingu na Twoje przychody.
Zautomatyzowane narzędzie marketingowe zapewnia firmom funkcje do kierowania nowych leadów, przenoszenia ich przez lejek sprzedażowy, i ponownie podłączyć z zimnymi przewodami. Możesz także podejmować lepsze decyzje marketingowe, korzystając z danych sprzedażowych i klientów, którymi dysponujesz.
Pardot ma cztery poziomy cenowe. Przypomnijmy, że to rozwiązanie jest skierowane do większych firm, zespołów sprzedażowych, dużych kampanii e-mailowych itd. i znajduje odzwierciedlenie w cenach. Plany są rozliczane corocznie na podstawie maksymalnie 10,000 XNUMX kontaktów:
Niektóre z narzędzi do automatyzacji marketingu, o których wspomnieliśmy powyżej, oferują bezpłatne wersje. Są świetne, jeśli dopiero zaczynasz i nie masz dużego budżetu. Niestety, darmowe wersje zazwyczaj mają poważne ograniczenia, więc w końcu będziesz musiał uaktualnić prędzej czy później. Na przykład możesz mieć możliwość wysyłania e-maili/smsów tylko do ograniczonej liczby kontaktów. Albo nie uzyskasz dostępu do podstawowych funkcji, takich jak automatyzacja, analityka czy testy A/B.
Mimo to, jeśli uważasz, że pakiet freemium może wystarczyć, aby zacząć, nie ma ryzyka, że zadziała. Możesz otrzymać darmowe konta z Sendinblue, Omnisend, GetResponse.
W przypadku startupów lub mniejszych firm utrzymanie niskich kosztów jest niezbędne. Jednak zanim wskoczysz i wybierzesz pierwsze darmowe oprogramowanie do automatyzacji marketingu, które znajdziesz, najpierw sprawdź, jakie funkcje są w nim zawarte.
Załóżmy, że masz budżet i jesteś gotowy zainwestować w płatny plan. Możesz uzyskać część lub nawet całą potrzebną automatyzację, korzystając z podstawowego planu premium. Na przykład z GetResponse za jedyne 15.58 USD miesięcznie lub 9 USD miesięcznie z ActiveCampaign jeśli płacisz rocznie.
Nasza najlepsza rada: Wymień narzędzia, których potrzebujesz, zanim zaczniesz korzystać z planu oprogramowania, który oferuje mnóstwo funkcji, których możesz nawet nie potrzebować.
Jeśli po przeczytaniu wszystkich powyższych informacji poważnie rozważasz zakup oprogramowania do automatyzacji marketingu, oto krótki przewodnik dla kupujących, który pomoże Ci skierować Cię we właściwym kierunku:
Mówiąc prościej, jest to oprogramowanie do automatyzacji marketingu, które zajmuje się rutynowymi zadaniami marketingowymi bez konieczności interakcji z ludźmi. Może to obejmować marketing e-mailowy, marketing SMS-owy, marketing w mediach społecznościowych, targetowanie/segmentację behawioralną klientów i analitykę.
Twoje oprogramowanie powinno dostarczać danych, które pomogą Ci zoptymalizować kampanie, aby pomóc Ci przyciągnąć nowych potencjalnych klientów i pielęgnować istniejących klientów.
Mamy nadzieję, że nasza recenzja przedstawiła niektóre z wielu korzyści, które odblokowuje oprogramowanie do automatyzacji marketingu. To powiedziawszy, oto krótkie podsumowanie:
Podczas wyszukiwania najlepszego oprogramowania do automatyzacji marketingu dla Twojej firmy, użycie powyższej listy jako punktu wyjścia nie zaszkodzi.
Kiedy nadejdzie czas na podjęcie decyzji, oto kilka wskazówek, na co zwrócić uwagę:
Mówiliśmy już o korzyściach płynących z korzystania z bezpłatnego planu, gdy dopiero zaczynasz. Jednak równie ważne jest sprawdzenie ukrytych opłat (np. za integrację), długich czasów łączenia lub konieczności dopłaty do dodatkowych funkcji i obsługi klienta. Skontaktuj się bezpośrednio z dostawcą, jeśli witryna nie jest przejrzysta na temat tych opłat.
Inwestowanie w rozbudowane rozwiązanie do automatyzacji marketingu przy prowadzeniu małej firmy przynosi niewielkie korzyści. Idealnie potrzebujesz platformy, która będzie się rozwijać razem z Tobą. Aby Twoja firma pozyskiwała więcej sprzedaży i klientów, możesz przejść na plan, który uwzględnia i przyspiesza ten wzrost. Innymi słowy, szukaj skalowalnego rozwiązania, które nie ogranicza tego, co możesz zrobić w przyszłości.
Przed podjęciem decyzji należy zapoznać się z oferowanym pakietem funkcji. W szczególności upewnij się, że możesz dostosować automatyzację marketingu tak, jak chcesz. Możesz również dwukrotnie sprawdzić dostępne funkcje generowania potencjalnych klientów, testy A/B, segmentację odbiorców, automatyzację mediów społecznościowych i analitykę.
Nawet jeśli Twoje oprogramowanie jest proste w obsłudze i zrozumiałe, zawsze warto przyjrzeć się obsłudze klienta, którą otrzymasz. Jest to szczególnie ważne, jeśli korzystasz z bezpłatnego lub tańszego planu. Korzystaj z witryn z recenzjami, takich jak G2, Trustpilot i Capterra. Warto również skontaktować się z zespołem wsparcia platform przed inwestycją. W ten sposób poczujesz ich reakcję. Powinieneś także zapoznać się z ich zasobami online. Poszukaj filmów instruktażowych, seminariów internetowych i postów na blogu. Mogą one znacznie pomóc w rozwiązaniu wszelkich problemów, które możesz napotkać.
Na koniec odpowiedzmy na niektóre z najczęściej zadawanych pytań dotyczących oprogramowania do automatyzacji marketingu:
W idealnym przypadku, gdy już masz swój biznesplan (w tym marketing), zasubskrybujesz narzędzie, które może skrócić czas wykonywania zadań i pomóc lepiej zarządzać relacjami z klientami.
Po skonfigurowaniu konta skonfiguruj platformę automatyzacji marketingu i skontaktuj się z zespołem wsparcia/Wadyult ich zasobami samopomocy. Ponownie, bardzo ważne jest prawidłowe skonfigurowanie wszystkiego na początku, aby zapewnić jak najlepsze wykorzystanie nowego narzędzia.
Nie ma na to krótkiej odpowiedzi. Jednak powiedzielibyśmy, że spersonalizowane kampanie, oparte na zachowaniach klientów i mające na celu pielęgnowanie istniejących leadów i pozyskiwanie nowych, są najbardziej udane. Kampanie powinny być również dostosowane do preferencji komunikacyjnych klientów (SMS, e-mail, portale społecznościowe itd.).
Wybór najlepszego oprogramowania do automatyzacji marketingu może być trudną decyzją. Jednak wybór odpowiedniego dopasowania zależy od tego, czego oczekujesz od oprogramowania – co musisz poprawić? Jakie elementy wymagają usprawnienia i automatyzacji? Ale zależy to również od wielkości Twojej firmy, budżetu i liczby kontaktów, które masz.
Wszystkie powyższe opcje obejmują automatyzację poczty e-mail, ale specjalizują się w różnych rzeczach. Podsumowując, oto nasze najlepsze typy dla różnych przypadków użycia:
Chętnie poznamy Twoje wrażenia z korzystania z niektórych wymienionych narzędzi i oprogramowania, więc podziel się nimi z nami w polu komentarzy poniżej!
Aby pogłębić swoje badania, sprawdź nasze recenzje najlepsze oprogramowanie do marketingu e-mailowego, najlepsze oprogramowanie do webinarów, najlepsze platformy kursów online wygenerować więcej leadów w tym roku.