Najlepsze oprogramowanie do zarządzania projektami przyspiesza wydajność pracowników, poprawia produktywność, a nawet ułatwia organizowanie zadań i projektów w celu dotrzymania kluczowych terminów. Niektóre rozwiązania do zarządzania projektami obejmują takie rzeczy, jak śledzenie czasu i kalendarze zespołu, podczas gdy inne obejmują tablice typu „przeciągnij i upuść”, na których można zarządzać personelem.
Wyobraź sobie, że możesz dokładnie zobaczyć, co Twój zespół musi zrobić w każdym tygodniu, doskonale ułożone na wygodnej platformie cyfrowej (zamiast złożonego arkusza kalkulacyjnego). O to właśnie chodzi w oprogramowaniu do zarządzania projektami.
Dzisiaj przedstawimy jedne z najlepszych narzędzi do zarządzania projektami, które pomogą usprawnić działanie całej firmy.
Jak wspomniano powyżej, oprogramowanie do zarządzania projektami to dość szerokie pojęcie, używane w odniesieniu do wszelkiego rodzaju narzędzi odpowiednich dla firm, które potrzebują pomocy w jak najlepszym wykorzystaniu swojego zespołu. Najlepsze oprogramowanie do zarządzania projektami dla Twojej firmy będzie zależeć od tego, co chcesz osiągnąć.
Wybierając rozwiązanie do zarządzania projektami, zadaj sobie pytanie, jakie funkcje są najważniejsze w Twojej firmie. Jeśli potrzebujesz wyłącznie czegoś, co pomoże Ci śledzić projekty pracowników, nie będziesz potrzebować funkcji fakturowania i budżetowania. Jeśli szukasz kompleksowego narzędzia do zarządzania projektami produkcyjnymi, możesz potrzebować dodatkowych komponentów, takich jak śledzenie zapasów.
Niektóre z najczęstszych funkcji, których należy szukać w oprogramowaniu do zarządzania projektami, obejmują:
Ustalenie z wyprzedzeniem dokładnie, jakich funkcji potrzebujesz z narzędzia do zarządzania projektami, zapewni, że nie przepłacisz za usługi, które nie będą miały pozytywnego wpływu na Twoją firmę. Mając to na uwadze, przyjrzyjmy się niektórym z najlepszych narzędzi do zarządzania projektami.
Monday.com to doskonałe narzędzie do zarządzania projektami, jeśli chcesz zrównoważyć pracę całego zespołu w jednym wygodnym środowisku. Istnieje ogromna lista funkcji do zbadania, w tym narzędzia do śledzenia kampanii projektowych, marketingu, IT, sprzedaży i CRM. Możesz zintegrować inne narzędzia, z których korzystasz na co dzień i uzyskać dostęp do wygodnego środowiska zaplecza.
Nawet jeśli dopiero zaczynasz przygodę z zarządzaniem projektami, zastrzeżony system zarządzania zadaniami i pulpitu nawigacyjnego Monday jest niezwykle łatwy w obsłudze, z dostępem do wszystkiego, od zarządzania zasobami, śledzenia czasu i budżetowania w tym samym miejscu.
Jest to oszałamiająca prezentacja środowiska zarządzania zadaniami Monday.com ekstra specjalne. Dostępna jest nawet przydatna darmowa wersja dla początkujących, ale jest odpowiednia tylko dla dwóch osób w danym momencie, co sprawia, że jest nieco ograniczona dla zespołów.
Twoja cena początkowa jest bezpośrednio skorelowana z liczbą licencji, których potrzebujesz dla swojego zespołu. Cennik może zacząć się od około 8 USD miesięcznie, w zależności od tego, ile osób chcesz dodać do swojego zespołu.
lub sprawdź nasze ClickUp vs. Monday.com porównanie.
Praca zespołowa to wysoko oceniane narzędzie do zarządzania projektami z ponad 20,000 XNUMX klientów na całym świecie. Oprogramowanie do zarządzania projektami pomaga firmom z łatwością zarządzać skomplikowanymi projektami w różnych środowiskach za pomocą w pełni skalowalnej platformy.
Środowisko pracy zespołowej jest wystarczająco łatwe w użyciu, z przejrzystym i prostym interfejsem, w którym użytkownicy mogą tworzyć projekty i zadania, przesyłać pliki, dodawać komentarze i nie tylko. Dostępny jest nawet zestaw zaawansowanych funkcji raportowania i pulpitów nawigacyjnych, dzięki którym możesz zobaczyć, którzy z Twoich pracowników działają zgodnie z oczekiwaniami, a których musisz pociągnąć do odpowiedzialności.
Dzięki bezpłatnemu planowi na zawsze na początek możesz łatwo rzucić się w wir pracy dzięki Teamwork. Otrzymasz nawet zarządzanie projektami i narzędzia do zarządzania zadaniami z kamieniami milowymi i messages za darmo. Praca zespołowa ma również fantastyczną aplikację do czatu błyskawicznego do współpracy.
Dostępny jest bezpłatny plan dla użytkowników Teamwork, z którego możesz skorzystać, aby poznać niektóre funkcje. Jeśli chcesz uzyskać dostęp do szablonów, śledzenia czasu, fakturowania i czatu, musisz zapłacić co najmniej $10 miesięcznie. Istnieje również szereg planów premium dla tych, którzy chcą dodatkowo zapłacić za funkcje bonusowe. Plany Enterprise są dostępne na żądanie.
Zoho to jedno z bardziej znanych narzędzi w środowisku sprzedażowym, które można zintegrować z szeregiem narzędzi do konwersji, zarządzania relacjami z klientami i nie tylko. Więcej niż pojedyncza aplikacja, Zoho ma wszystko, czego potrzebujesz, aby Twój zespół działał płynnie, od zarządzania pocztą e-mail po oprogramowanie pomocy technicznej i wsparcie CRM.
Zoho Projects to system do zarządzania projektami, w którym znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz, aby wspierać zwinne zespoły w przystępnej cenie. Możesz przeglądać zadania w stylu tradycyjnym lub Kanban i ustalać specyficzne wymagania dla każdego projektu. Będziesz także mógł śledzić czas aktywności użytkowników na tablicy – ale nie jest to rozbudowana funkcja.
Chociaż dostępna jest bezpłatna warstwa dla Zoho Projects, możesz tutaj zarządzać maksymalnie trzema pracownikami. Jeśli chcesz korzystać z bogatszych funkcji, musisz przejść na jeden z planów premium, które zaczynają się od 3 USD miesięcznie na użytkownika. Przy zakupach rocznych dostępne są rabaty.
Trello to najlepszy system do zarządzania projektami dla nowoczesnych marek, które lubią pracować z prostymi, wygodnymi tablicami Kanban. Wiele narzędzi do zarządzania projektami może mieć trochę krzywej uczenia się, gdy zaczynasz z nich korzystać, ale tak nie jest w przypadku Trello. Tutaj otrzymujesz wygodny krajobraz, w którym możesz zarządzać projektami, przeciągając je i upuszczając do różnych segmentów.
Platforma jest niezwykle elastyczna, odpowiednia dla wszelkiego rodzaju zespołów i projektów, w tym projektów marketingowych, tworzenia oprogramowania, śledzenia HR, rurociągów sprzedaży i innych. Trello to jeden z najpopularniejszych obecnie produktów na rynku, z tablicami, listami i kartami, które możesz dowolnie dostosowywać i rozszerzać.
Klienci mogą wybrać widok, który jest dla nich najbardziej sensowny podczas budowania swoich tablic. Istnieje również zestaw intuicyjnych integracji z takimi rzeczami jak kalendarze i Narzędzia współpracy (Microsoft Teams i Slack), które pomogą Ci pozostać w kontakcie.
Cennik dla Trello zaczyna się od 0 USD miesięcznie dla całego Twojego zespołu, co zapewni Ci dostęp do podstawowych funkcji i zarządzania tablicą. Jeśli chcesz zarządzać większą ilością pracy na dużą skalę, możesz przejść na najtańszy pakiet za 5 USD miesięcznie za użytkownika. Pakiety Enterprise są dostępne na żądanie.
Jedno z bardziej znanych narzędzi do zarządzania projektami dostępnych obecnie, Asana jest fantastyczny do śledzenia celów, list rzeczy do zrobienia i nie tylko. Ten produkt charakteryzuje się prostotą, zaprojektowanym tak, aby łączyć zespoły w dowolnym miejscu, aby pracować nad wspólnymi celami i pomysłami. Ekosystem Asany jest łatwy w użyciu, z dostępem do kompleksowego systemu osi czasu, tablic do śledzenia kluczowych zadań i nie tylko.
Dostępne są nawet opcje automatyzacji rutynowej pracy. Na przykład możesz skonfigurować reguły, które zapewnią, że kluczowa treść stworzona przez copywritera zostanie przesłana bezpośrednio do redaktora po przesłaniu. Twórcy platformy chcieli, aby doświadczenie użytkownika było jak najbardziej wygodne, nawet dla pracownicy zdalni i hybrydowi.
Podobnie jak wiele wiodących narzędzi do zarządzania projektami, Asana zapewnia również dostęp do integracji z szeregiem potężnych narzędzi, takich jak Slack, Outlook, Office 365 i Dysk Google.
Cennik dla Asany zaczyna się od darmowego planu, w którym masz dostęp do nieograniczonej liczby zadań, projektów, messages, przechowywanie plików i dzienniki aktywności dla maksymalnie 15 osób. Dostępny jest plan premium $10.99, a firmy mogą również uzyskać dostęp do planu korporacyjnego, kontaktując się z zespołem sprzedaży Asana.
Jedno z najprostszych, ale najbardziej bogatych w funkcje narzędzi do zarządzania projektami, Basecamp pomaga robić wszystko, od śledzenia list rzeczy do zrobienia, po dostęp do czatu grupowego w czasie rzeczywistym. Dla firm pracujących z wieloma zdalnymi pracownikami Basecamp może być bardzo atrakcyjny dzięki funkcjom „automatycznego zameldowania” dla pracowników i message board.
Użytkownicy mogą organizować swoje środowisko Basecamp zgodnie ze swoimi potrzebami, uzyskiwać dostęp do pulpitów nawigacyjnych z dokumentami i plikami, informacjami o harmonogramie i alertami na tej samej stronie. Możesz śledzić projekty z wielu różnych środowisk w tym samym miejscu, a dostępnych jest też kilka świetnych aplikacji mobilnych.
Basecamp obiecuje firmom lepszy sposób pracy, umożliwiając dostęp do wszystkich narzędzi komunikacyjnych, powiadomień o harmonogramie i innych funkcji w tym samym miejscu. Możesz nawet zintegrować narzędzia do śledzenia czasu i budżetowania innych firm.
W przeciwieństwie do innych rozwiązań do zarządzania projektami, Basecamp upraszcza sprawę dzięki płaskiemu miesięcznemu zakresowi wszystkiego, czego potrzebujesz. Cena 99 USD miesięcznie zaczyna obowiązywać po 30-dniowym bezpłatnym okresie próbnym i obejmuje nieograniczone wsparcie dla projektów i użytkowników.
Wrike to atrakcyjny system zarządzania projektami podobny pod wieloma względami do Trello. Podobnie jak Trello, możesz organizować zadania w siatki i tablice. Jednak Wrike ma być nieco prostszy, z dostępem do wykresów Gantta, przydatnych pulpitów nawigacyjnych i kompleksowego zestawu narzędzi do raportowania.
Aby usprawnić wyniki pracy, firmy mogą tworzyć niestandardowe przepływy pracy, aby ich pracownicy byli na bieżąco, z automatycznymi wyzwalaczami. Możesz przesyłać pliki dla swoich pracowników, wyznaczać terminy i śledzić postępy na w pełni dopasowanej osi czasu. Jest nawet dostęp do narzędzia do śledzenia czasu, więc nie musisz się martwić szukaniem integracji innych firm.
Wrike to wygodne narzędzie, które cały czas dodaje nowe funkcje, takie jak system weryfikacji i zatwierdzania współpracy. Będziesz także mógł zintegrować swoje środowisko Wrike z innymi rozwiązaniami chmurowymi, takimi jak Dysk Google. Obsługa klienta jest fantastyczna, z dużą ilością wsparcia dla osób, które potrzebują dodatkowych wskazówek dotyczących konfiguracji.
Nie ma darmowej wersji Wrike. Najtańszy pakiet zaczyna się od 9.80 USD miesięcznie dla maksymalnie 5 użytkowników, a także możesz uzyskać dostęp do pakietu biznesowego dla od 5 do 200 użytkowników za 24.80 USD miesięcznie. Jeśli potrzebujesz określonych funkcji lub narzędzi, możesz skontaktować się z Wrike w celu uzyskania niestandardowego planu.
Najlepsze dla użytkowników ekosystemu MS Office
Idealny, jeśli już znasz ekosystem Microsoft Office, Microsoft Project jest jednym z najdłużej działających produktów w obecnym krajobrazie. Wprowadzony w 1984 roku, choć tylko w bardzo prostym formacie, Microsoft Project ewoluował, aby stać się niezbędnym narzędziem dla wielu kierowników projektów. Jednak ma nieco wyższą krzywą uczenia się niż wiele narzędzi, które omówiliśmy do tej pory.
Dzięki takiemu samemu wyglądowi i działaniu, jak większość innych aplikacji Microsoft Office, Project będzie wydawał się znajomy, jeśli jesteś przyzwyczajony do takich rzeczy jak Excel i Word. Nie ma wielu samouczków ani wskazówek, które mogłyby ci pomóc w inny sposób, co może sprawić, że to narzędzie będzie trochę skomplikowane. Plusem jest to, że otrzymujesz wyjątkowe narzędzia do raportowania, konfigurowalne przepływy zarządzania projektami i integracje z wiodącymi narzędziami.
Dostęp do funkcji takich jak Microsoft Teams oznacza, że możesz również łączyć rozwiązania do zarządzania projektami ze współpracą oraz konferencjami wideo i audio. Jest nawet wsparcie dla takich rzeczy jak plik i udostępnianie ekranu aby pomóc zespołom współpracować bardziej efektywnie.
Cennik zaczyna się ok $10 na użytkownika miesięcznie. Możesz także dodać obsługę Microsoft Project do swojego ekosystemu Office, jeśli masz już subskrypcję Office 365.
Jednym z największych wyzwań związanych ze znalezieniem odpowiedniego oprogramowania do zarządzania projektami jest ustalenie, jakiego rodzaju rozwiązania potrzebujesz. Istnieje więcej niż jeden typ rozwiązań do zarządzania projektami, opartych zarówno na wdrożeniu, jak i przypadku użycia. Na przykład opcje wdrożenia obejmują:
Rodzaje zastosowań będą miały również wpływ na rodzaj wybranego narzędzia do zarządzania projektami. Na przykład istnieją narzędzia „jednorazowego użytku” lub „osobiste” do zarządzania projektami, które mają na celu utrzymanie organizacji poszczególnych osób. Możesz śledzić własne listy rzeczy do zrobienia, ale nie przydzielaj zadań innym członkom personelu. Ten system zarządzania projektami jest często bardzo prosty i prosty, dlatego można znaleźć wielu dostawców oferujących osobiste funkcje za darmo.
Narzędzia do zarządzania projektami oparte na współpracy są obecnie znacznie bardziej powszechne. Są to rozwiązania, które pozwalają ludziom z różnych środowisk łączyć się w tej samej przestrzeni nad wspólnym celem lub projektem. Większość narzędzi do współpracy ma szereg funkcji, które pomagają dzisiejszym zespołom zachować produktywność. Możesz na przykład otrzymać tablice z kartami zadań typu „przeciągnij i upuść” oraz funkcje czatu, dzięki którym pracownicy mogą komunikować się w czasie rzeczywistym.
Większość narzędzi do zarządzania projektami będzie również na tyle elastyczna, aby można je było zintegrować z innymi usługami. Dzięki temu możesz zbudować dokładnie taki typ systemu, jakiego potrzebujesz, w zależności od branży i celów. Na przykład możesz chcieć zaimplementować funkcje zarządzania budżetem i fakturowaniem lub zarządzania zapasami
Oprogramowanie do zarządzania projektami to technologia zaprojektowana, aby pomóc zespołom i małym firmom śledzić projekty i dotrzymywać kluczowych terminów. Narzędzia te mogą pomóc zespołom zdalnym i hybrydowym w wydajniejszej współpracy lub po prostu wspierać poszczególne osoby w wykonywaniu większej ilości pracy zgodnie z ich określonymi harmonogramami lub potrzebami. Obecnie dostępnych jest wiele narzędzi do zarządzania projektami, a niektóre z nich zapewniają dostęp do dodatkowych funkcji, takich jak śledzenie czasu i fakturowanie.
Istnieje wiele firm, które mogą odnieść korzyści z dostępu do oprogramowania do zarządzania projektami. Jeśli Twój zespół ma pracowników pracujących zdalnie lub poza biurem, rozwiązanie do zarządzania projektami powinno znacznie ułatwić im współpracę w czasie rzeczywistym. Możesz skorzystać z tych usług, aby zwiększyć produktywność i zapewnić wykonanie ważnych zadań na czas.
Prostota narzędzia do zarządzania projektami będzie zależeć od wielu różnych czynników. Nauka prostszych narzędzi z mniejszą liczbą funkcji zajmie mniej czasu. Jednak większość usług zarządzania projektami jest tworzona z myślą o łatwości użytkowania. Oznacza to, że powinieneś być w stanie znaleźć rozwiązanie z przejrzystym i prostym interfejsem, wygodnymi funkcjami, a nawet pomocnymi przewodnikami na początek.
Cena Twojego narzędzia do zarządzania projektami może wahać się od prostego, darmowego oprogramowania po kosztowną i skomplikowaną usługę. Rozwiązania korporacyjne dostosowane do potrzeb firm o określonych wymaganiach i potrzebach w zakresie zgodności będą często droższe niż oferty dla małych firm. Pomimo początkowego wydatku rozwiązanie do zarządzania projektami może z czasem pomóc Ci zaoszczędzić pieniądze, jeśli zwiększy Twoje szanse na szybkie wykonanie pracy.
Wybór odpowiedniego oprogramowania do zarządzania projektami zależy od wielu różnych czynników, w tym od tego, jak duża jest Twoja firma, jakie cele chcesz osiągnąć i ile usług potrzebujesz. Jeśli potrzebujesz oprogramowania do zarządzania projektami, które ułatwia współpracę ze zdalnymi członkami zespołu, narzędzia takie jak Monday.com są niezwykle pomocne dzięki funkcjom meldowania się, a nawet narzędziom do przesyłania wiadomości, które zapewniają łączność między ludźmi.
Jeśli szukasz niezawodnego narzędzia do zarządzania projektami w stylu Kanban, Trello może być idealną opcją, z łatwą funkcją przeciągania i upuszczania. Aby uzyskać prostą funkcjonalność z dodatkową obsługą klienta, Wrike to fantastyczny wybór z łatwymi do śledzenia wykresami komarów.
Które rozwiązanie wybierzesz? Daj nam znać w komentarzach poniżej.