Branża oprogramowania do obsługi wydarzeń wirtualnych przeszła w ciągu ostatnich kilku lat ogromną ewolucję. Przed 2020 rokiem niewiele osób wiedziało o wydarzeniach wirtualnych, ponieważ spotkania osobiste były normą. Sytuacja zmieniła się jednak radykalnie w 2020 r., kiedy wybuchła pandemia Covid-19. Wirtualne wydarzenia stały się popularne, ponieważ organizacje musiały dostosować się do dystansu społecznego, ograniczeń w podróżowaniu i zamknięcia biur nałożonych przez rządy, aby powstrzymać rozprzestrzenianie się wirusa.
Zgodnie z Zweryfikowane badania rynku, globalny rynek platform wirtualnych wydarzeń jest wart ponad 9 miliardów i oczekuje się, że do 22.75 roku osiągnie 2028 miliarda dolarów. Jednak wraz z łagodzeniem przez rządy tych ograniczeń i przyspieszeniem dystrybucji szczepionek ludzie znów będą czuć się komfortowo podczas wydarzeń osobistych. Czy to oznacza, że wirtualne wydarzenia znikną? Nie. Planiści wydarzeń skorzystają zarówno z wirtualnego, jak i osobistego wydarzenia, aby uniknąć wykluczenia swoich odbiorców. Właśnie dlatego wydarzenia hybrydowe staną się popularne w przyszłości.
W Internecie zaśmieconym platformami oprogramowania do wirtualnych wydarzeń wybór najlepszego na następne wirtualne wydarzenie może być zniechęcającym i trudnym zadaniem. Na szczęście ten post zawiera zestawienie najlepszych platform wirtualnych wydarzeń do wyboru:
EventZilla to kompleksowe oprogramowanie, które pozwala organizować i zarządzać szeroką gamą wydarzeń wirtualnych, hybrydowych i osobistych, takich jak seminaria internetowe, konferencje, zbiórki pieniędzy, zajęcia, szkolenia i sport. Dzięki temu oprogramowaniu możesz zarządzać rejestracjami na wydarzenia, promocjami, meldowaniami i uczestnikami w jednym miejscu. Możesz go również używać do tworzenia stron docelowych, sprzedaży biletów, promowania wydarzeń i przetwarzania płatności w jednym miejscu.
Eventzilla może bezproblemowo integrować się z ponad 500 aplikacjami, aby uprościć przepływ pracy. Na przykład integruje się z Arkuszami Google, MailChimp, HubSpot, Aktywna kampania i różne platformy mediów społecznościowych, takie jak Facebook i YouTube.
Niektóre z kluczowych funkcji Eventzilli to:
Eventzilla oferuje 3 główne plany cenowe:
HeySummit to platforma, która umożliwia tworzenie angażujących, konwertujących i generujących przychody wirtualnych wydarzeń. Obejmuje szeroki zakres opłat organizacyjnych i marketingowych, które pomogą zaoszczędzić czas i zasoby podczas planowania wydarzenia. Ponadto oprogramowanie pomaga tworzyć kursy online, organizować serie wykładów, prowadzić badania, rozpowszechniać wiedzę oraz planować nagrane wcześniej i na żywo wydarzenia.
Oprogramowanie integruje się z prawie każdą aplikacją, w tym Arkuszami Google, Zapierem, HubSpot, Slack, Mail Chimp i aktywna kampania.
Model cenowy HeySummit jest odpowiedni dla każdego, kto ma dużą publiczność lub osobę, która zaczyna ją budować. Jest również wyposażony w 14-dniowy bezpłatny okres próbny.
HeySummit oferuje 3 plany cenowe:
Livestorm to oprogramowanie do wirtualnych wydarzeń zaprojektowane, aby pomóc Ci zarządzać seminariami internetowymi, spotkaniami i wirtualnymi wydarzeniami. Jest to narzędzie typu „wszystko w jednym”, co oznacza, że znajdziesz wszystkie funkcje potrzebne do skonfigurowania, wprowadzenia na rynek i uruchamiaj swoje webinary i inne wydarzenia na żywo w jednym miejscu. Cechą wyróżniającą to oprogramowanie jest Analytics. Pozwala wyświetlić zestawienie wszystkich kluczowych wskaźników z pulpitu nawigacyjnego oprogramowania. Bardziej szczegółowy podział kluczowych wskaźników wydarzenia można wyświetlić, klikając kartę Analytics i otwierając kartę „Ludzie”.
Livestorm integruje się z wieloma aplikacjami innych firm, aby zwiększyć funkcjonalność Twojego konta. Przykłady aplikacji, z którymi możesz się zintegrować Livestorm obejmują Google Analytics, Zapier, Slack, Help Scout, Public API, Webhooks i Intercom.
Jeśli działasz z budżetem na buty, ta platforma jest dla Ciebie odpowiednia. Zawiera bezpłatny plan, który ma pomóc Ci w zrozumieniu platformy. Wszystkie płatne plany obejmują obsługę klienta premium, zgodność z RODO i możliwość dostępu do obszernych zasobów.
Livestorm oferuje 3 plany cenowe:
DużyMarker szczyci się najbardziej konfigurowalną platformą oprogramowania do webinarów, wydarzeń wirtualnych i hybrydowych na świecie. Dzięki szerokiej gamie funkcji marketingowych i monetyzacyjnych oraz możliwości integracji z wieloma aplikacjami i systemami operacyjnymi oprogramowanie to najlepiej nadaje się do wirtualnych wydarzeń hybrydowych.
Może bezproblemowo integrować się z wiodącymi aplikacjami do obsługi poczty e-mail, CRM, marketingu i kursów, w tym aplikacjami wideo, strumieniowymi i społecznościowymi.
Opcje cenowe oferowane przez BigMarker sprzyjają zarówno nowicjuszom, jak i doświadczonym planistom wirtualnych wydarzeń. BigMarker zawiera 4 plany cenowe:
Możesz wybrać roczną opcję miliarda, która pozwala zaoszczędzić dużo pieniędzy, lub opcję miesięcznego miliarda.
W Zdarzeniu to jedno z najpotężniejszych programów przeznaczonych do organizacji profesjonalnych seminariów internetowych oraz wydarzeń wirtualnych i hybrydowych. Doświadczenia oferowane przez tę platformę wydarzeń wirtualnych mogą bez wysiłku zmienić uczestników w potencjalnych klientów i klientów, zwiększając w ten sposób sprzedaż i zyski organizatora wydarzenia.
Oprogramowanie bezproblemowo integruje się z wieloma aplikacjami, umożliwiając automatyzację zadań i skupienie się na tym, co najważniejsze. Przykłady aplikacji, z którymi się integruje, to m.in HubSpot, Dokumenty Google, Arkusze Google, Pipedrive, E-mail od Zapier, Kalendarz Google, Salesforce i inne.
InEvents pokonuje inne oprogramowanie nawet wirtualne ze względu na wysokie możliwości dostosowywania, które pozwalają mu obsługiwać różne wydarzenia i wydarzenia towarzyszące.
InEvent oferuje bezpłatną wersję próbną przed zakupem pełnego oprogramowania. Ich ceny są dość przejrzyste: brak ukrytych opłat i opłat konfiguracyjnych. Platforma zawiera 2 plany cenowe:
Dostępny jest również plan „Webinaria”, który rozpoczyna się o godz $600/miesiąc dla 500 uczestników. Plany webinarów umożliwiają wybór rozliczenia miesięcznego lub rocznego.
Hopin to wirtualna platforma wydarzeń, która łączy osoby lub społeczności na całym świecie poprzez wydarzenia wirtualne, hybrydowe i osobiste. Dzięki tej platformie ludzie mogą łączyć się, uczyć i wchodzić w interakcje z globalną publicznością. Słynie z potężnych możliwości sieciowych, dlatego organizuje duże wirtualne wydarzenia, takie jak wesela, duże międzynarodowe konferencje i wydarzenia technologiczne na dużą skalę.
Integruje się z dowolnym oprogramowaniem, którego chcesz użyć w wydarzeniu wirtualnym lub hybrydowym, takim jak Hubspot, Zapier, Eventsbrite, Pardot, MailChimp, Adobe Marketo Engage i Slido.
Model wyceny Hopin pasuje do wielu typów wydarzeń. Plany cenowe Hopin wyglądają następująco:
Powiększenie to jedna z najpopularniejszych platform wirtualnych wydarzeń. Kiedy spotkania osobiste nie mogą się odbyć, większość ludzi korzysta z tej platformy, aby wirtualnie łączyć się ze współpracownikami. Chociaż jest ulubieńcem osób indywidualnych, najlepiej nadaje się do małych wirtualnych wydarzeń skupionych na wideokonferencjach. Jednak duże organizacje mogą za dodatkową opłatą korzystać z Zoom Room do organizowania wirtualnych spotkań.
Integruje się z ponad 1500 aplikacjami na rynku aplikacji Zoom, aby przyspieszyć przepływ pracy i współpracę. Inne aplikacje, które bezproblemowo integrują się z Zoom, to m.in Google Workspace, Mentimeter, AskAway, DocuSign eSignature i AI Business Cards firmy Warmly.
Zoom ma 4 plany cenowe:
Basic
Pro: 149.90 USD rocznie
Biznes: 199.90 USD rocznie
Przedsiębiorstwo: 240 USD rocznie
Niektóre z omówionych powyżej platform oprogramowania do obsługi wydarzeń wirtualnych oferują bezpłatne wersje. Ale mają ograniczoną funkcjonalność. Na przykład niektóre bezpłatne plany nie zapewniają obsługi klienta. Jeśli tak, zapewniają tylko wsparcie online. Ponadto darmowe wersje ograniczają liczbę osób, które możesz gościć na swoim wirtualnym wydarzeniu. Na przykład bezpłatna wersja Zoom pozwala na przyjęcie maksymalnie 100 uczestników. Z drugiej strony płatne wersje pozwalają ugościć do 1000 osób.
Darmowe wersje mają również ograniczenia czasowe. Na przykład bezpłatna wersja Zoom pozwala na prowadzenie wirtualnego wydarzenia przez maksymalnie 40 minut. Po 40 minutach wszyscy są odłączani od spotkania.
Ponadto niektóre bezpłatne wersje nie pozwalają na zarabianie na webinarach i wydarzeniach wirtualnych. To dlatego, że nie mają narzędzi promocji i monetyzacji, takich jak strony docelowe, bilety premium i prowizje partnerskie. Istnieje wiele darmowych platform oprogramowania do wirtualnych wydarzeń, takich jak AirMeet, FLOOR i RegFox. Możesz jednak uzyskać bezpłatne wersje z najlepszych platform wirtualnych wydarzeń omówionych powyżej, takich jak Zoom, Livestorm i Hopina.
Są to narzędzia online, które pomagają osobom indywidualnym i organizacjom organizować i zarządzać wydarzeniami online, takimi jak seminaria internetowe, konferencje, seminaria oraz targi i wystawy. Pomagają również łączyć się, angażować, współpracować i udostępniać informacje uczestnikom.
Chociaż korzyści płynące z platform oprogramowania do wydarzeń wirtualnych można zobaczyć na podstawie narzędzi omówionych powyżej, najważniejsze z nich są wyróżnione poniżej:
W dzisiejszym cyfrowym świecie firmy pozyskują klientów ponad granicami. Platformy wydarzeń wirtualnych umożliwiają kontakt z klientami z całego świata.
Imprezy osobiste wiążą się z ogromnymi kosztami. Na przykład sprzęt (mikrofon, ekrany LED i inne), miejsce, podróże, zakwaterowanie oraz jedzenie i napoje. Wirtualne wydarzenia pomagają pozbyć się tych kosztów.
Niektóre platformy wydarzeń wirtualnych, takie jak Hopin, mogą pomieścić ponad 100 000 osób. Rzadko spotyka się spotkania osobiste z taką liczbą. Oznacza to, że możesz szybko skalować swój biznes dzięki platformom wydarzeń wirtualnych.
Rodzaj oprogramowania do obsługi wydarzeń wirtualnych, który wybierzesz, zadecyduje o tym, czy Twoje wydarzenie wirtualne zakończy się sukcesem, czy nie. Dlatego wybierz platformę, która ma wszystkie niezbędne funkcje do zorganizowania udanego wirtualnego wydarzenia. Oto zarys kluczowych funkcji Wadyidera:
Aby zorganizować udane wirtualne wydarzenie, potrzebujesz solidnego zespołu wsparcia, który ułatwi pracę Tobie i uczestnikom. Upewnij się więc, że wybrana platforma ma funkcje wsparcia, takie jak obsługa poczty e-mail i czatu, monitorowanie wydarzeń, dedykowany menedżer konta, usługi w dniu wydarzenia i próby prelegentów.
Ważne jest również bezpieczeństwo platformy. Nie chcesz, aby Twoje dane i dane uczestników zostały naruszone. Dlatego upewnij się, że wybrana platforma jest zgodna z CCPA, RODO i PCI. Upewnij się również, że platforma może szyfrować dane, sygnały wizualne i dźwiękowe.
Niezależnie od rodzaju wydarzenia, które chcesz zorganizować, będziesz chciał na nim zarabiać. Wybierz więc platformę, która ma wbudowane funkcje monetyzacji, takie jak sprzedaż biletów, przestrzeń reklamowa dla sponsorów, opcje płatności, strony docelowe i inne.
Automatyzacja pozwala zaoszczędzić mnóstwo czasu, który możesz skierować na inne przydatne aspekty swoich wydarzeń. Upewnij się więc, że wybrana platforma ma możliwość automatyzacji zadań, takich jak sprzedaż biletów, rejestracja wydarzeń, przetwarzanie płatności i marketing e-mailowy.
Celem organizacji wirtualnego wydarzenia jest osiągnięcie wysokiego poziomu zaangażowania uczestników. W przeciwieństwie do wydarzeń osobistych, podczas których ludzie spotykają się twarzą w twarz, osiągnięcie pożądanego poziomu zaangażowania podczas wydarzenia wirtualnego może być wyzwaniem. Dlatego potrzebujesz narzędzi, które zwiększą zaangażowanie w wydarzenia wirtualne. Upewnij się więc, że wybrana platforma jest wyposażona w funkcje angażujące, takie jak grywalizacja, ankiety na żywo i wielopoziomowy czat.
Według najlepszego przewodnika po oprogramowaniu do wydarzeń wirtualnych, interakcje są kluczowym punktem udanego wydarzenia wirtualnego, niezależnie od tego, czy jest to gospodarz do uczestnika, czy uczestnik do uczestnika. Dlatego twórcy tych platform włączają do oprogramowania angażujące funkcje interakcji, takie jak ankiety, grywalizacja, transmisje na żywo, sesje pytań i odpowiedzi oraz wirtualne kabiny. Integracja jest również kluczowym elementem oprogramowania do wydarzeń wirtualnych. Organizatorzy wydarzeń chcą udostępniać swoje transmisje na żywo na różnych platformach społecznościowych, aby uzyskać ruch, potencjalnych klientów i sprzedaż. Dlatego najlepsze platformy wydarzeń wirtualnych umożliwiają integrację wielu aplikacji, takich jak integracja z mediami społecznościowymi, aby to ułatwić. Raportowanie i analiza to kolejna powszechna funkcja większości omówionych powyżej programów do obsługi wydarzeń wirtualnych. Każdy organizator wirtualnego wydarzenia chciałby uzyskać informacje zwrotne od swojego wirtualnego wydarzenia, aby ulepszyć niektóre aspekty swojego wirtualnego wydarzenia. Najlepsze oprogramowanie do wydarzeń wirtualnych powinno umożliwiać organizatorom wydarzeń dostęp do statystyk zaangażowania, takich jak rejestracja, frekwencja i ankiety. Poniżej znajduje się zarys 5 najlepszych platform oprogramowania do wydarzeń wirtualnych opartych na przypadkach użycia:
Oto zestawienie naszych najlepszych platform oprogramowania do obsługi wydarzeń wirtualnych. Prawie wszystkie te platformy są wyposażone w kluczowe funkcje, których potrzebujesz w oprogramowaniu do wydarzeń wirtualnych, takie jak dostosowywanie, promocja i monetyzacja, zaangażowanie, nagrywanie wydarzeń, integracja imprez, ankiety, ankiety, udostępnianie ekranu i więcej. Jednak oprogramowanie, które wybierzesz, powinno zależeć od wymagań Twojego wirtualnego wydarzenia. Na przykład, jeśli szukasz oprogramowania do wirtualnych wydarzeń w sieci, Hopin jest najlepszy. Jeśli chcesz organizować duże imprezy hybrydowe, oprogramowanie BigMarker to najlepsze rozwiązanie. Jeśli chcesz zorganizować małe wydarzenie od 3 do 100 osób, dobrym pomysłem jest skorzystanie z Zoom.