Ta treść jest obsługiwana przez czytelników, co oznacza, że ​​jeśli klikniesz na niektóre z naszych linków, możemy zarobić prowizję.

Kampanie e-mailowe: jak testować i zwiększać dostarczalność

Findstack Zespół redakcyjny

Zaktualizowano 22 sierpnia 2022 r.

Marketing e-mailowy był odrzucany przez wielu, tym bardziej, że od czasu do czasu Wadyidered jest „martwy”. To właśnie sprawia, że ​​jest to tak ważne.

Ile e-maili jest wysyłanych dziennie?

e-maili odbieranych dziennie
(Źródło: Statista)

Jak widać, jest ich dużo. Ale ile z nich zostanie dostarczonych?

W następstwie COVID-19 filtry antyspamowe nagle się zapaliły. Spam stanowi 85% wszystkich wysłanych wiadomości e-mail, a 85% wszystkich organizacji było celem oszustw typu phishing w 2020 r. DataProt.

Czy to jednak oznacza, że ​​wszystkie wiadomości spamowe to wiadomości oszukańcze? Nie, nie bardzo. Ale oznacza to również, że wiadomość e-mail dostarczona do folderu spamu/śmieci jest tak dobra, jak nie istnieje.

Na tym polega różnica między dostarczaniem a dostarczalnością.

Dostarczona wiadomość e-mail jest wliczana do współczynnika dostarczania, niezależnie od tego, czy trafiła do folderu wiadomości-śmieci/spamu odbiorcy, czy do jego skrzynki odbiorczej. Szybkość dostarczania nie mówi nic o tym, czy Twoje e-maile zostały dostarczone do folderu skrzynki odbiorczej odbiorcy.

Przeciwnie, według Moosend'S Platforma:

obraz słowny 1
(Źródło: Moosend)

Dostarczenie kampanii do skrzynki odbiorczej Zaletyspect to wszystko, co ma znaczenie, gdy mówimy o dostarczalności, co oznacza, że ​​dostawa i dostarczalność to dwa groszki w garnku, ale wciąż są to dwa różne rzeczy.

Skoro więc dostarczalność jest o wiele ważniejsza niż dostawa – ponieważ nie ma sensu wysyłać e-maili, które trafią do folderu ze spamem/śmieciami – jak możesz to przetestować i ulepszyć?

Przejdźmy dalej i zobaczmy wszystkie problemy, które mogą się pojawić i jak możesz je rozwiązać, wprowadzając pewne poprawki i wybierając odpowiedni ESP dla swojej firmy.

Jak przepływ wiadomości e-mail wpływa na dostarczalność?

Pierwszą rzeczą, którą musisz wziąć pod uwagę, powinna być lista e-mailowa.

Tworząc listę e-mailową, musisz wdrożyć techniki, które zdobędą zainteresowanie potencjalnych klientów. Minimalizuje to możliwość oznaczania Twoich wiadomości e-mail jako spam.

  • Korzystaj z narzędzi do generowania leadów, takich jak formularze subskrypcji czy strony docelowe. Te funkcje należą do najpopularniejszych podczas wybierania platformy e-mail marketingu, zwłaszcza współcześnie. Dlatego pamiętaj, aby wybrać platformę do e-mail marketingu, która może zwiększyć wysiłki w zakresie generowania leadów.
  • Upewnij się, że tworzysz treści, dzięki którym Twoi Specjaliści będą wiedzieli, na co się zapisują.
  • Wypróbuj double opt-in. Ci, którzy są naprawdę zainteresowani Twoimi treściami, zauważą to.
  • Nigdy nie zapominaj o stosowaniu technik przycinania list i często sprawdzaj ogólny stan listy. Segmentuj swoich odbiorców i znajdź nieaktywne konta, konta, które od dłuższego czasu nie wchodziły w interakcję z Twoimi treściami lub te, które często wchodzą w interakcje.
  • Znajdź i usuń wszystkie fałszywe adresy e-mail ze swojej listy e-mail. Mogą to być pułapki spamowe, tj. fałszywe adresy e-mail, które dostawcy usług internetowych ustawiają w celu odróżnienia spamerów od sprzedawców lub marek, które zdobyły ich adresy e-mail za pomocą legalnych technik tworzenia list.
  • Optymalizuj dla wszystkich urządzeń. E-mail, który wygląda na zepsuty, może budzić obawy związane ze spamem.

Wskazówka: Spamer to nie tylko organizacja, która wysyła spamowe wiadomości e-mail. Według dostawców usług internetowych wysyłanie niechcianych wiadomości e-mail z naprawdę świetną treścią nadal jest wysyłaniem spamu. Jeśli Twoja firma kupiła listę e-mailową, która została zebrana przy użyciu nikczemnych metod w Internecie, nie będzie wyglądać dobrze, bez względu na to, jak cenne są Twoje treści.

Porozmawiajmy teraz o tym, co może się stać, zanim zostaną dostarczone. Jest szansa na mocne odbicie i na miękkie odbicie.

  • Podczas wysyłania wiadomości e-mail na nieprawidłowy adres e-mail nastąpi twarde odbicie. Twarde odbicia informują dostawców usług internetowych, że nie wyczyściłeś swojej listy e-mailowej.
  • Miękkie odbicie ma miejsce, gdy Zaletyspectt ma pełną skrzynkę odbiorczą lub gdy liczba wysyłanych wiadomości nagle wzrasta.

Ponieważ większość usług pocztowych zapewnia dużo miejsca, a nawet posuwa się tak daleko, że automatycznie sortuje wiadomości e-mail na kategorie, możliwość miękkiego odrzucenia z powodu pełnej skrzynki odbiorczej nie jest już tak prawdopodobna.

Załóżmy teraz, że Twoja wiadomość e-mail zostanie dostarczona do Twojej skrzynki odbiorczej Zaletypects, niezależnie od tego, czy jest to Twoja skrzynka odbiorcza, czy karty Promocje i Społeczności.

Zresztą wg Statystyki Gmaila"e-maile oznaczone jako „Promocje” zwykle mają wysoki wskaźnik umieszczania w skrzynce odbiorczej, wynoszący około 84.5%., co oznacza, że ​​treści promocyjne znacznie różnią się od treści spamerskich. Ale zobaczmy, co się tam dzieje.

  • Dostawcy usług internetowych mogą zobaczyć działania „oznaczono jako przeczytane” i „usuń bez otwierania”, co budzi w ich oczach podejrzenia i może zaszkodzić reputacji nadawcy.
  • Nieistotne treści mogą zostać oznaczone przez użytkowników jako spam. Pamiętaj, aby podzielić swoją listę na segmenty i spersonalizować treść zgodnie z ich życzeniami.
  • Twórz treści, które ich rówieśnicy uznają za wartościowe. Przekazywanie wiadomości e-mail może zdziałać cuda, jeśli chodzi o Twoją reputację, a także pokaże dostawcom usług internetowych, że Twoje treści nie są powtarzalne, i ustanowi Cię jako autorytet w swojej niszy.

Ale załóżmy, że masz wszystkie powyższe problemy pod kontrolą. Dobre wskaźniki dostarczalności nie są świetnymi wskaźnikami dostarczalności. Zobaczmy, jak możesz temu zaradzić.

Jak zwiększyć dostarczalność e-maili?

Dostarczalność wiadomości e-mail jest w dużej mierze – jeśli nie wyłącznie – zależna od narzędzi, z których będziesz korzystać. To sprawia, że ​​​​jest to dość złożone zagadnienie i nie każdy może stworzyć narzędzie, które pozwoli mu wysłać odpowiedni e-mail we właściwym czasie. Dlatego tak ważne jest wybranie oprogramowania do e-mail marketingu, które zapewnia podstawowe narzędzia, takie jak segmentacja, personalizacja i budowanie list, a jednocześnie jest intuicyjne i łatwe w użyciu.

W końcu budowanie własnych narzędzi nie jest czymś, co każdy może zrobić – stąd potrzeba ESP, który może pomóc w działaniach związanych z marketingiem e-mailowym.

Ale co wpływa na wskaźniki dostarczalności, oprócz jakości listy e-mailowej i skarg na spam, o których mówiliśmy wcześniej? Przyjrzyjmy się głównym przyczynom słabych wskaźników dostarczalności.

  • Twoja częstotliwość wysyłania. Dostawcy usług internetowych, podobnie jak odbiorcy, są istotami z przyzwyczajenia. Zrozumiałe jest, że w określonych momentach będziesz mieć większą liczbę wysyłanych wiadomości, a mniejszą w innych, ale przestrzeganie liczby wysyłanych wiadomości e-mail spowoduje uruchomienie filtrów antyspamowych. Nie wspominając już o tym, że większa liczba wysyłanych wiadomości może spowodować, że użytkownicy oznaczą Cię jako spam.
  • Zły projekt i treść wiadomości e-mail oraz ogólnie kiepski branding mogą i będą miały wpływ na wskaźniki dostarczalności w przyszłości. Przyczyna tego jest dość prosta. Według Forbes"Jeśli chodzi o obecność Twojej marki, głos i ton mogą kształtować doświadczenia użytkownika końcowego i sposób, w jaki firma zostanie zapamiętana„. Właśnie dlatego Twoje kampanie e-mailowe muszą mieć wygląd i styl Wadyistent. Treści, które nie angażują lub nie są zgodne z wizerunkiem marki, mogą oznaczać Cię jako spamera.
  • Skrócone adresy URL. Teoretycznie mogą wyglądać na bardziej zwarte i skupiać uwagę użytkownika na treści, ale w praktyce mogą budzić szereg obaw związanych z cyberbezpieczeństwem. Nie zapomnij o tym wg statystyki cyberbezpieczeństwapandemia spowodowała wzrost cyberprzestępczości i oszustw typu phishing. A narzędzia do skracania adresów URL są przydatnym narzędziem w rękach oszustów i spamerów, ponieważ skrócony adres URL nie pokazuje miejsca docelowego łącza.
  • Używanie spamerskich słów może skutkować niską dostarczalnością całej kampanii, zwłaszcza jeśli chodzi o tematy. Wiersz tematu pisany wielkimi literami i spamerskimi słowami, takimi jak „ZA DARMO!!!” lub „PILNE!!!” lub wprowadzające w błąd „RE:” lub „FW:” uruchomią filtry antyspamowe. Pamiętaj, aby być uczciwym i przejrzystym podczas tworzenia kampanii e-mail marketingowych.

Oczywiście rozwiązanie powyższych problemów nie uratuje magicznie wskaźników dostarczalności, jeśli nie będziesz wystarczająco ostrożny. Zwykle problem zaczyna się, gdy marketerzy stosują strategie generowania leadów, które nie do końca dają efekt.

Oprócz list zakupowych, które mogą mieć fatalne skutki dla Twojej dostarczalności, korzystanie z pojedynczej zgody zamiast podwójnej zgody może prowadzić do wielu nieporozumień dotyczących kampanii e-mailowych i jakości Twoich leadów jako całości. Być może Twój subskrybent chciał pójść naprzód, aby otrzymać gratis, a może tak naprawdę nie przeczytał warunków korzystania z usługi.

Korzystanie z podwójnej zgody może zminimalizować te problemy. Dla niektórych powoduje to niepotrzebne tarcia. Jednak prawdą jest, że jeśli użytkownik jest naprawdę zainteresowany Twoimi treściami, nie będzie miał nic przeciwko zweryfikowaniu swojego adresu e-mail, aby zapisać się na Twoją listę e-mailową. To tarcie może uratować dzień, utrzymując listę w czystości i porządku. To samo dotyczy przycisku anulowania subskrypcji, który jest łatwy w użyciu i znajduje się tam, gdzie użytkownik może go zobaczyć. Doprowadzi to do mniejszej liczby działań „Oznacz jako spam”.

Nigdy też nie zapominaj o korzystaniu z narzędzi do testowania poczty e-mail, które mogą pokazać problemy z Twoimi kampaniami. Być może wersja HTML Twojego e-maila nie będzie działać lub brakuje Twojej oceny nadawcy. Narzędzia do testowania wiadomości e-mail mogą pokazać, co poszło nie tak, i pomóc w podejmowaniu decyzji na podstawie danych dotyczących kolejnych kroków.

Być może była to treść, której użyłeś, a może Twój temat i treść zawierały słowa, które były trochę zbyt spamerskie, albo Twój e-mail wyglądał na trochę zbyt „zepsuty” dla urządzenia użytkownika.

obraz słowny 2
(Źródło: Takware)

Zobacz, jak niektóre słowa, które my, Wadyider, są wystarczająco „niewinne”, aby znaleźć się w treści i temacie e-maila, mogą powodować uruchamianie filtrów antyspamowych w kampaniach e-mailowych? Pamiętaj, aby mądrze używać słów takich jak „Oferta” lub „Przypomnienie” i unikać symboli takich jak „$$” lub zbyt wielu wykrzykników.

Inną kwestią, którą moglibyśmy poruszyć w związku ze słabą dostarczalnością, jest stopień zgodności Twoich kampanii z RODO. Kupowanie list, a nawet wysyłanie e-maili do niezainteresowanych osób może zostać uznane za naruszenie RODO. Zwłaszcza jeśli nie jesteś ostrożny z usługami generowania leadów, z których korzystasz.

Wreszcie, i być może najważniejsze, Twoje wskaźniki dostarczalności ucierpią, jeśli nie zadbasz o utrzymanie nieskazitelnej reputacji nadawcy.

Na tym etapie będziesz musiał zainwestować w adres IP, który pozwoli dostawcom usług internetowych śledzić i śledzić Twoje kampanie e-mailowe. Może to być dedykowany lub współdzielony adres IP. Użyj tego pierwszego, jeśli masz dużą liczbę wysyłanych wiadomości. Ta ostatnia dotyczy mniejszych ilości wysyłanych wiadomości, które mogą „pochłonąć” błędy innych nadawców – lub twoich własnych – podczas gdy wspólny wolumen zoptymalizuje twoją reputację nadawcy, pod warunkiem, że wszystkie firmy, które dzielą tę pulę, wdrożą najlepsze praktyki w zakresie dostarczalności.

Z drugiej strony większe wolumeny wysyłania wymagają dedykowanego adresu IP. W takim przypadku wynik dostarczalności będzie wyłącznie Twoją odpowiedzialnością, ale tak samo jak błędy i kary, z których o wiele trudniej jest się odbić.

Typowa dostarczalność e-maili Nie

Czas podsumować, ponieważ istnieje wiele nadużyć, na które należy zwrócić uwagę, a które mogą zaszkodzić wskaźnikom dostarczalności, nawet jeśli nie zdajesz sobie z tego sprawy.

  • Kupowanie list e-mailowych zamiast tworzenia własnych wiąże się z problemem związanym z RODO i naraża Cię na oznaczenie jako spamera zarówno przez dostawców usług internetowych, jak i klientów.
  • Tworzenie mało angażujących e-maili, które nie będą udostępniane, przesyłane dalej, a nawet otwierane, nie będzie sygnałem, że jesteś spamerem, ale też nie przyniesie ci żadnej przysługi.
  • Posiadanie procesu rejestracji, który jest albo zbyt złożony, albo zbyt obojętny. Żaden z nich nie pomoże ci w zbudowaniu listy, ponieważ ten pierwszy spowoduje wiele niepotrzebnych tarć, podczas gdy ten drugi nie stworzy niezapomnianych wrażeń dla Twoich zalet.
  • Używanie spamerskich słów i treści, które mogą uruchamiać filtry antyspamowe, tworzenie treści e-maili, które nie wyglądają nieskazitelnie na wszystkich urządzeniach, oraz używanie narzędzi skracających linki spowoduje, że trafisz prosto do folderu ze spamem.

Jest jeszcze kilka przeciwwskazań, o których jeszcze nie rozmawialiśmy. Jednym z nich jest nieużywanie ogólnych adresów e-mail ani żadnych adresów e-mail, które nie zawierają firmowego adresu e-mail.

Ogólny adres e-mail wygląda na bezosobowy i nie reprezentuje żywego organizmu z innowacją marketing treści wizja – jak powinna wyglądać Twoja marka – ale raczej oderwana, niedostępna marka, która nie ceni swoich klientów.

Z drugiej strony adresy e-mail, które nie są firmowymi adresami e-mail – zwłaszcza adresy @gmail – nie będą reprezentować Twojej marki, a nawet nie będą odpowiadać marce. Ponieważ nie możesz pokazać, kim jesteś, Twoja kampania e-mailowa zostanie uznana za spam.

Wreszcie, niesegmentowane kampanie e-mailowe mogą również zaszkodzić dostarczalności. Wystarczy spojrzeć na tę statystykę:

obraz słowny 3
(Źródło: kwitnący zasięg)

Segmentowe kampanie e-mail marketingowe, które mogą generować spersonalizowany projekt e-maila i odpowiednie środki marketingowesages będą udostępniane i będą miały wyższy współczynnik otwarć i klikalności. Dla dostawców usług internetowych jest to wskazówka, że ​​Twoje treści są wartościowe, a zatem nie są spamem.

Jedzenie na wynos

Wyzwania marketingu e-mailowego to coś więcej niż tylko wskaźniki dostarczalności. Nie tworzenie person użytkowników i nie testowanie A/B kampanii e-mail marketingowych, tematów i ogólnie treści może zaszkodzić współczynnikowi otwarć i kliknięć. Spowoduje to uzyskanie niższego zwrotu z inwestycji niż oczekiwałeś i niepełnego korzystania z zalet marketingu e-mailowego.

Ponadto rezygnacja z podwójnej zgody oraz jasnego i przejrzystego procesu rejestracji i rezygnacji z subskrypcji może zaszkodzić wskaźnikom dostarczalności. Tworzenie wizerunku marki, która albo nie dba o swoje zalety, albo nie jest na tyle dobra, by pozostać na szczycie, nigdy nikomu nie przysłużyła się.

Uwaga redaktora: to jest post gościnny od Téa Liarokapi, starszego autora treści w MoosendCzy masz doświadczenie w marketingu cyfrowym lub oprogramowaniu? Przedstaw swój pomysł na bloga, korzystając z naszego Strona kontaktowa.

Chcesz dowiedzieć się więcej?

← Powrót do bloga

Połączenia Findstack Zespół redakcyjny pomaga firmom w znalezieniu idealnego oprogramowania. Nasi doświadczeni pisarze i redaktorzy dostarczają treści informacyjne, aby umożliwić czytelnikom podejmowanie najlepszych decyzji dla ich potrzeb.

Pozwól nam poprowadzić Cię, abyś mógł dokonać właściwego wyboru

Uprość wyszukiwanie oprogramowania i zacznij od przeglądania naszych kategorii.

Przeglądaj nasze kategorie
Wspominali o nas

© 2023 Findstack.com, spółka należąca do SoHo Media Ltd. Wszelkie prawa zastrzeżone.
AdvertisPolityka  |  Polityka plików cookie  |  Polityka prywatności  |  Warunki korzystania