Niezależnie od tego, czy masz już ugruntowaną pozycję przedsiębiorca chcący uzyskać nowy strumień dochodów, bloger lub freelancer, który ma nadzieję zwiększyć swoje dochody, zarejestruj się wysoko płatne programy partnerskie to pewne rozwiązanie.
Statystyki mówią same za siebie:
od 2015, liczba programów marketingu afiliacyjnego wzrosła wykładniczo o około 10% rocznie, a prognozy wskazują, że wzrost ten utrzyma się do 2021 r. Warto również zauważyć, że na całym świecie branża marketingu afiliacyjnego jest wyceniana na ok. $ 12 mld, ze Stanami Zjednoczonymi na czele z kwotą 4.5 miliarda dolarów!
Biorąc to pod uwagę, nie wszystkie programy partnerskie są równe. Niektóre nisze płacą więcej niż inne. Jednak wybór sektora, w którym chcesz się udać, gdy dopiero zaczynasz, może być trudny! Dlatego zbadamy dziewięć najważniejszych rzeczy, na które należy zwrócić uwagę przy wyborze programów partnerskich z wysokimi biletami.
Czy to brzmi dobrze? Świetnie. Zanurzmy się!
Wysokość prowizji jest koniecznością. Różne programy oferują różne stawki prowizji. Zwykle jest to procent ceny sprzedaży, ale w niektórych przypadkach prowizja jest stałą stawką za sprzedaż partnerską. Sprawdź więc dokładnie, w jaki sposób program partnerski oblicza swoją prowizję, aby lepiej ocenić, ile zarobisz w programie.
Im wyższa stawka prowizji partnerskiej, tym lepiej.
Warto również sprawdzić, czy program oferuje zachęty dla początkujących partnerów. Na przykład, czy nagradzają osiągnięcie celów sprzedażowych wzrostem prowizji? Test lambda jest doskonałym przykładem tego w działaniu; oferują nowicjuszom 50% prowizji od pierwszej transakcji, a następnie 25% po niej.
Jeśli chcesz dostać się do niszy z dużą ilością wysoko płatne programy partnerskie oferując atrakcyjne stawki prowizji, ogólnie rzecz biorąc, nie można się pomylić z SaaS (Software as a Service).
Zazwyczaj, ze względu na swój charakter oparty na subskrypcji, firmy SaaS mogą pochwalić się wyższą wartością długoterminową klienta (CLTV) i marżami zysku, a także, Wadyequently, imponującymi stawkami prowizji dla partnerów. Jeśli więc jest to nisza, która Cię interesuje, skorzystaj z niej, może to być niezwykle dochodowe!
Brać BigCommerce jako przykład. Za każde polecenie otrzymasz 200% premii! Zarobisz także 1,500 USD za każdego zabezpieczonego klienta Enterprise. Co więcej, nie ma żadnych górnych limitów prowizji, obowiązków ani minimalnych zobowiązań – czego tu nie lubić?!
Skoro już jesteśmy przy temacie prowizji, pamiętaj, że sprzedawcy detaliczni mają pełną kontrolę nad swoimi programami partnerskimi. Mogą zatem w każdej chwili obniżyć wysokie stawki prowizji. Weź Amazona jako przykład, który ogłosił w kwietniu, że obniża stawki prowizji od niektórych swoich produktów fizycznych. Amazon płacił 8% na produkty do majsterkowania, które teraz spadły do 3%, podczas gdy artykuły spożywcze spadły z 5% do zaledwie 1%! Gdy słyszysz takie przerażające historie, sprzedaż produktów cyfrowych staje się jeszcze bardziej atrakcyjna.
Ogólnie rzecz biorąc, istnieją dwa rodzaje prowizji:
Model jednorazowy robi to, co jest napisane na puszce, tj. gdy dokonasz sprzedaży, otrzymasz jednorazową prowizję za tę sprzedaż. Zatem im więcej poleconych otrzymasz, tym więcej zarobisz.
Podczas gdy w dłuższej perspektywie model powtarzających się prowizji umożliwia uzyskanie pasywnego dochodu. Zazwyczaj ta struktura prowizji wchodzi w grę, gdy firmy oferują miesięczne subskrypcje produktów SaaS, kursów online, towarów cyfrowych itp.
Jak to działa?
Załóżmy, że wysoko płatny program partnerski, w którym się zarejestrowałeś, jest platformą do tworzenia witryn internetowych w modelu SaaS i właśnie udało Ci się sprzedać. W takim przypadku firma nie tylko płaci jednorazową prowizję, ale (pod warunkiem, że klient nie anuluje subskrypcji), program partnerski płaci ci również co miesiąc (lub za każdym razem, gdy subskrypcja się odnawia).
A skoro mowa o różnych strukturach prowizji, to co Cloudways ma do zaoferowania, jest imponująca, ponieważ daje Ci swobodę wyboru struktury prowizji, która najlepiej odpowiada Twoim potrzebom. Ich model płytowy przedstawia cztery „płyty” oparte na wydajności, które odpowiadają różnym stawkom prowizji. Więcej szczegółów można znaleźć w poniższej tabeli:
Alternatywnie możesz wybrać hybrydowy model prowizyjny, który zapewnia partnerom m.in $30 premia początkowa, po której następuje 7% prowizji na całe życie.
Jeśli nie masz pewności, który wybrać, Cloudways udostępnia kalkulator prowizji, dzięki któremu możesz oszacować swoje zarobki, zanim wybierzesz odpowiedni dla siebie model.
Przygotowaliśmy listę najlepszych dostępnych cyklicznych programów partnerskich:
Program partnerski | Typ / nisza | Powtarzająca się prowizja |
---|---|---|
ElegantThemes | WordPress Motywy/wtyczki | 50% |
SemRush | Narzędzia SEO i SEM | 40% |
LeadPages | Kreator stron docelowych | 30% |
Convertkit | E-mail marketing | 30% |
Aweber | E-mail marketing | 30% |
GetResponse | E-mail marketing | 33% |
Motywy Thrive | WordPress Motywy | 25% |
Pilot społecznościowy | Narzędzia mediów społecznościowych | 30% |
LiveChat | Chat Pomoc na żywo | 20% |
Oprócz prowizji należy także zwrócić uwagę na „średnia wartość zamówienia.' Mierzy średnią cenę zamówień złożonych u sprzedawcy w określonym okresie. Ponownie, im wyższy AOV, tym lepiej.
Aby obliczyć AOV, sprzedawcy muszą podzielić całkowitą kwotę zakupów dokonanych w określonym okresie przez liczbę sprzedaży. Załóżmy na przykład, że sprzedawca detaliczny dokonał łącznie 250 sprzedaży $10,000, AOV będzie wynosić $40. Proste, prawda?
Programy partnerskie z wyższymi AOV zwykle ułatwiają sprzedaż dodatkową, sprzedaż krzyżową i łączenie produktów. Niektórzy sprzedawcy oferują również bezpłatną wysyłkę i produkty ze zniżką. Wszystkie te techniki działają cuda w przypadku sprzedaży dodatkowych produktów i usług, co teoretycznie oznacza, że powinieneś cieszyć się większą wypłatą jako partner.
Naszą wskazówką jest zarejestrowanie się w programach partnerskich w oprogramowanie B2B rynku, zazwyczaj produkty i usługi w tym sektorze mają wyższą AOV niż B2C.
Dzięki marketingowi afiliacyjnemu czasami nie musisz nawet sprzedawać, aby zarabiać pieniądze! Niektóre wysoko płatne programy partnerskie płacą partnerom na zasadzie „za kliknięcie”, tzn. wystarczy, że zachęcisz ludzi do kliknięcia na Twój link partnerski. Następnie otrzymujesz zapłatę w zależności od tego, ile ruchu popychasz na ich drodze.
Jeśli jesteś nowy w marketingu online, jest to jeden z najlepsze programy partnerskie dla początkujących,
ponieważ nie ma presji na sprzedaż! Jeśli jesteś zainteresowany, sprawdź JVZoo, ta sieć afiliacyjna oferuje mnóstwo programów typu „płatność za kliknięcie”.
Czas trwania pliku cookie jest czasami określany jako „okres polecania”, więc nie pozwól, aby ta wymienna terminologia Cię zmyliła, ponieważ oba wyrażenia oznaczają dokładnie to samo.
Dla niewtajemniczonych „czas trwania pliku cookie” to okno czasu, w którym reklamodawca płaci podmiotowi stowarzyszonemu za poleconego klienta. Na przykład, jeśli program partnerski ma 48-godzinny czas przechowywania plików cookie, a osoba, którą polecisz, dokona zakupu 50 godzin później, nie otrzymasz fasoli.
Zatem im dłuższy czas trwania pliku cookie, tym lepiej. Ważne jest, aby sprawdzić to przed wyborem programu partnerskiego, ponieważ może to naprawdę wpłynąć na Twoje dochody partnerskie. Na przykład program partnerski Amazon ma tylko 24-godzinna trwałość plików cookie, co wcale nie jest bardzo długie!
Przypisywanie plików cookie umożliwia sprzedawcom śledzenie i ocenę interakcji klientów z ich witryną. Mając do dyspozycji te informacje, mogą następnie wypłacać prowizje.
Istnieją jednak dwa rodzaje przypisania plików cookie:
Przyjrzyjmy się po kolei każdemu z nich…
Pomyśl o tym: co się stanie, jeśli Wadyumer kliknie Twój link partnerski i potem na cudzym? Kto otrzymuje prowizję?
W tym miejscu wchodzą w grę zasady partnerskie określone przez sprzedawcę. Musisz zobaczyć, po której stronie stoi sprzedawca w debacie na temat atrybucji plików cookie z pierwszego i ostatniego kliknięcia.
Jeśli sprzedawca uzna „ostatni link”, prowizję otrzyma osoba, która podała Wadyumerowi ostatni link partnerski, na który kliknął przed dokonaniem zakupu. I odwrotnie, jeśli ich polityka faworyzuje „pierwsze kliknięcie”, prowizję otrzyma ten partner, który uzyskał pierwsze kliknięcie klienta.
Podczas gdy model dwupoziomowy pozwala partnerom zarabiać prowizje nie tylko od sprzedaży, ale także od wszelkich transakcji zabezpieczonych przez partnerów, odnoszą się do programu.
Poniżej znajduje się przykład standardowej struktury dwupoziomowej:
1. poziom: Zarabiasz 25% prowizji od sprzedaży bezpośredniej
2. poziom: Zarabiasz 10% prowizji od sprzedaży dokonanej przez Twoich partnerów podrzędnych
Oczywiście liczby te różnią się w zależności od programu, ale wiadomo, o co chodzi.
Godne uwagi programy partnerskie oferujące system dwupoziomowy obejmują WP Engine, Fiverr, ClickFunnels.
Nie ma znaczenia, jak wysoka jest stawka prowizji, jeśli produkt partnerski nie przekłada się na sprzedaż, nie warto go promować. W tym miejscu na scenę wkracza „współczynnik konwersji produktu”.
Mówiąc prościej; to odsetek Korzyści, które zamieniają się w rzeczywistych klientów. Chcesz skoncentrować swój czas na programach partnerskich oferujących wysokie współczynniki konwersji produktów.
Ale jaki jest „dobry” współczynnik konwersji produktu?
Różni się to w zależności od branży. Jednakże, Notatki WordStream że 2.35% to stopa średnia. Jednak 25% najlepszych marketerów osiągnęło współczynnik konwersji na poziomie 5.31% lub wyższym!
Nic dziwnego, że jakość strony docelowej produktu ma ogromny wpływ na konwersje. Zatem wybierz partnera stowarzyszonego, który zapewnia najwyższej jakości strony docelowe – im lepsza strona docelowa i lejek sprzedaży, tym większe prawdopodobieństwo, że klienci dokonają zakupu, a Ty otrzymasz prowizję.
Brać Hostinger, dostawca usług hostingowych jako przykład; ich strony docelowe są wspaniałe! Odliczanie ofert specjalnych, atrakcyjna cena usługi i czytelne wezwanie do działania – to wszystko! Zobacz poniżej, aby zrozumieć, o czym mówimy.
Oprócz tworzenia pięknych stron docelowych menedżerowie stowarzyszeni mogą zrobić jeszcze inne rzeczy, aby zwiększyć współczynniki konwersji produktów. Co najważniejsze, partnerzy prowadzący promocje mogą oferować zalety. W końcu kto nie lubi okazji?
Jeśli promujesz produkty oparte na subskrypcji, będziesz potrzebować produktów o niskim współczynniku rezygnacji.
Ten wskaźnik pokazuje, ilu klientów rezygnuje z subskrypcji później. Jest rzeczą oczywistą, że programy partnerskie z niższymi wskaźnikami rezygnacji zapewniają długoterminowe, powtarzające się prowizje.
Jednak ta metryka nie zawsze jest publikowana przez menedżerów stowarzyszonych. Możesz jednak trochę poszperać, aby zobaczyć, jaki jest poziom zadowolenia klientów. Jeśli ludzie KOCHAJĄ produkt, tym niższy jest prawdopodobny współczynnik rezygnacji.
Dlatego przed zarejestrowaniem się w programie partnerskim przejdź do Google i przeczytaj kilka opinii klientów. Jaka jest ich średnia ocena? Czy nasi klienci są ogólnie zadowoleni z produktu? Skorzystaj z tych badań, aby zdecydować, czy potencjalny produkt/usługa jest warta marketingu wśród odbiorców.
Warto także zwracać uwagę na współczynnik rezygnacji, gdy już zaczniemy promować produkt. Aby obliczyć tę metrykę, możesz użyć tej formuły:
Jeden minus wskaźnik utrzymania klienta = procentowy współczynnik rezygnacji
Ułatwia to identyfikację produktów o wyższych stawkach kościelnych. Gdy już wiesz, czym one są, możesz je porzucić i skupić się na marketingu produktów wartościowych dla odbiorców.
Zastanawiasz się, gdzie znaleźć renomowany, najlepiej płatny program partnerski?
Sugerujemy rozpoczęcie wyszukiwania od sieci afiliacyjnej takiej jak ShareASale lub partner CJ. Skrupulatnie sprawdzają i sprawdzają wszystkich wydawców, dając Ci pewność, że będziesz promować wyłącznie oferty partnerskie wysokiej jakości.
Najlepiej byłoby zarejestrować się w programach partnerskich, które Cię wspierają. Jest to tym bardziej istotne, jeśli jesteś nowicjuszem, ponieważ istnieje duże prawdopodobieństwo, że będziesz mieć pytania i wątpliwości, w związku z którymi będziesz potrzebować pomocy (nie martw się – wszyscy już to przerabialiśmy).
Oceniając, czy sprzedawca zapewnia przyzwoite wsparcie dla partnerów, sprawdź, czy oferuje dedykowanego menedżera konta lub przynajmniej punkt kontaktowy, do którego możesz uzyskać dostęp za pośrednictwem poczty elektronicznej, telefonu lub czatu na żywo.
Sugerujemy skontaktowanie się z Tobą od samego początku, aby dowiedzieć się, jak radzą sobie z partnerami. Możesz na przykład zapytać menedżera ds. partnerów, czy z czasem Wadyider będzie zwiększał Twoją prowizję – gdy już będziesz mieć udokumentowaną historię sprzedaży.
Będziesz także chciał sprawdzić, jakie materiały marketingowe (jeśli istnieją) zapewnia dostawca. Czy są dobrej jakości? Niektóre firmy oferują partnerom wypróbowane i przetestowane strony docelowe, które zapewniają konwersję. Podobnie wiele z nich udostępnia partnerom grafiki i banery do wykorzystania na ich stronach internetowych, aby przyciągnąć wzrok potencjalnych klientów.
Więc masz to, dziewięć rzeczy, na które należy zwrócić uwagę, wybierając dobrze płatne programy partnerskie. Mamy nadzieję, że po przeczytaniu tego artykułu będziesz w stanie lepiej identyfikować i współpracować z lepiej płatnymi dostawcami.
Jeśli zabierzesz tylko kilka rzeczy z tego posta na blogu, pamiętaj:
Rynek afiliacyjny rośnie tak szybko jak zawsze, a możliwości są szeroko otwarte.
Pamiętaj, że pierwszym krokiem jest zbudowanie witryny partnerskiej WordPress.
Po pierwsze, zalecamy utworzenie witryny partnerskiej zacznij z Bluehost za jedyne 2.95 USD miesięcznie.