Jak stworzyć kurs online w 2025 roku (przewodnik krok po kroku)

Christopher Benitez, 23 marca 2025 r
Jak stworzyć kurs online w 2025 roku (przewodnik krok po kroku)
Udziały
Zacznij sprzedawać produkty cyfrowe z Crevio
Crevio logo
Crevio
Sponsorowane
5.0
(1)
$ 29.00 / miesiąc
Crevio jest platformą umożliwiającą twórcom sprzedaż produktów cyfrowych, usług, kursów i dostęp do innych treści trzeciej strony. Dowiedz się więcej o: Crevio

Ludzie postrzegają tworzenie kursów online jako łatwy sposób zarabiania pieniędzy w Internecie. Jeśli masz obszerną wiedzę na określony temat, możesz stworzyć kurs online i sprzedawać go za pośrednictwem swojej strony internetowej lub zewnętrznych platform kursów.

Ale co trzeba zrobić, aby uruchomić skuteczny kurs online? A jak wygląda proces tworzenia kursu?

W tym przewodniku powiemy Ci wszystko, co musisz wiedzieć o tworzeniu kursu online od początku do końca. Pod koniec tego posta powinieneś być w stanie stworzyć kurs online i przygotować go dla kilku pierwszych uczniów.

Zacznijmy.

1. Określ temat kursu

Tworzenie kursu online rozpoczyna się od opracowania tematu kursu. Pierwszy krok nie jest jednak taki łatwy. Dlaczego? Ponieważ nie tylko musisz znać treść swojego kursu, ale musisz także tworzyć i sprzedawać kursy online, których potrzebują studenci.

Nie chcesz też, aby temat kursu był zbyt szeroki. Chociaż w przestrzeni do nauki online znajdziesz wiele możliwości, istnieje również mnóstwo konkurencji. Aby się wyróżnić, Twoje pierwsze danie będzie wymagało wyjątkowej oferty.

Na przykład, SkillSharenajpopularniejsze kursy wszechczasów (stan na czerwiec 2021 r.) to:

  1. Podstawy fotografii lustrzanką cyfrową
  2. Adobe Photoshop CC — podstawowy kurs szkoleniowy
  3. Adobe Illustrator CC – Podstawowy kurs szkoleniowy
  4. Edycja wideo w Adobe Premiere Pro dla początkujących
  5. Mistrzowska klasa produktywności: Stwórz niestandardowy system, który działa

Jak się wyróżniasz?

Kluczem do dobrego planu kursu jest znalezienie tematu, na który jest zapotrzebowanie, z niewielką lub żadną treścią kursu na jego temat.

Omówmy ten temat dalej na przykładzie.

Jest wielu twórców kursów, którzy piszą tematy związane z biznesem dla studentów, którzy chcą zostać przedsiębiorcami. Jest to jednak zbyt szeroka tematyka.

Możliwe tematy obejmują strategie, operacje, marketing, branding, badania rynku, finanse i księgowość oraz badania konkurencji. Możesz nawet podzielić te tematy na podsegmenty.

Dlatego najlepiej jest zbudować konspekt kursu, który koncentruje się na określonym temacie. Patrzeć na Kursy biznesowe Udemy, najpopularniejsze wyniki dotyczą określonej niszy.

Kursy biznesowe Udemy
Źródło: Kursy biznesowe Udemy

Niektórzy instruktorzy w Udemy nadal publikują treści dotyczące podstaw biznesu. Ale skupiając się na konkretnym rodzaju działalności, udało im się wyróżnić na tle konkurencyjnych kursów biznesowych. Jeden z najlepszych to kurs dotyczący sprzedaży naturalnych produktów do pielęgnacji skóry, a drugi to przewodnik po rozpoczęciu działalności w kawiarni.

Powyżej na Coursera, najpopularniejsze kursy biznesowe pomagają studentom rozwinąć określony zestaw umiejętności biznesowych.

Kursy biznesowe Coursera
Źródło: Kursy biznesowe Coursera

Warto pomyśleć w tym kierunku. Znajdź temat, który odpowiada Twoim mocnym stronom i podejdź do tematu z unikalnym kątem, który wyróżni Cię spośród innych treści z Twojej dziedziny.

Gdzie znaleźć dobre tematy?

Możesz łatwo utworzyć listę tematów poprzez badania. Najbardziej obiektywnym sposobem wyszukiwania tematów jest badanie słów kluczowych.

Dla nieznajomych badanie słów kluczowych to strategia optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO), w której marketerzy online sprawdzają wartość słowa kluczowego, aby określić, które z nich powinni kierować, aby uzyskać wyższą pozycję w wyszukiwarkach.

Mówiąc prościej, jest to strategia, która pokazuje, jakich słów kluczowych ludzie najczęściej szukają w Google.

W przypadku instruktorów kursów może ujawnić, jakich tematów kursów ludzie szukają w Internecie. Ten proces pokaże Ci również powiązane terminy, z których możesz generować pomysły.

Google Ads ma narzędzie o nazwie Planer słów kluczowych. Możesz użyć tego, aby rozpocząć badanie słów kluczowych. To darmowe narzędzie. Wszystko, czego wymaga, to posiadanie konta Google.

Skąd więc znasz wartość słowa kluczowego?

Google Ads
Źródło: Google Ads

Zaczynasz od wpisania słowa kluczowego. Po wprowadzeniu Google wyświetli średnią miesięczną liczbę wyszukiwań wprowadzonego hasła, a także dane dotyczące słów kluczowych związanych z Twoim tematem. Im wyższa średnia miesięczna liczba wyszukiwań, tym częściej wyszukiwane jest słowo kluczowe.

Jest też kolumna informująca o konkurencyjności słowa kluczowego. Jeśli konkurencja jest zbyt duża, możesz chcieć, aby Wadyider skupił się na podtemacie lub zbadał zupełnie inny temat.

W naszym przykładzie Google Ads mówi nam, że termin „kurs projektowania graficznego” jest wysoce konkurencyjnym słowem kluczowym, którego średnie miesięczne wyszukiwania wynoszą od 100 do 1,000. Ale odpowiedni termin, „projektowanie graficzne”, uzyskuje do 10,000 XNUMX wyszukiwań miesięcznie, ale ma niską konkurencję.

Istnieją również słowa kluczowe, które zawierają termin „certyfikaty”, co oznacza, że ​​zwykli odbiorcy są zainteresowani tylko kursami oferującymi certyfikaty.

Możesz wykorzystać te informacje, aby dowiedzieć się, jak sprzedawać swoje kursy online.

Ale jak używać Google Ads do znajdowania tematów? Wystarczy zastąpić słowo kluczowe tematem kursu.

Ekran wyszukiwania Google Ads
Źródło: Google Ads

Weszliśmy w temat „jak założyć kwiaciarnię” i zobaczyliśmy, że nie ma dużego popytu. Ma średnio tylko do 100 wyszukiwań miesięcznie. Ale ma niską konkurencję, więc może warto ją zbadać.

Interesujące jest również znalezienie podobnych terminów, takich jak „jak założyć kwiaciarnię online” i „jak założyć firmę kwiaciarską w domu”, które są interesującymi punktami widzenia. Może to być sposób, w jaki oddzielisz się od innych kursów dotyczących otwierania kwiaciarni.

Ponieważ jednak większość sugerowanych tematów ma niską miesięczną liczbę wyszukiwań, możesz kontynuować burzę mózgów i korzystać z Google Ads, aby sprawdzić, czy warto się nimi zająć.

Warto zauważyć, że istnieją inne platformy marketingowe — bezpłatne i płatne — które oferują własne narzędzia do badania słów kluczowych. Niektóre z nich mogą dawać lepsze wyniki niż Google Ads.

Jeśli nie masz doświadczenia w wyszukiwaniu słów kluczowych, możesz wyszukać tematy w inny sposób. Quora a inne strony z pytaniami i odpowiedziami są pełne ludzi, którzy chcą się uczyć. Przejrzyj najczęściej zadawane pytania dotyczące Twojego tematu. Stamtąd możesz opracować konspekt kursu.

Witryny społecznościowe, takie jak Instagram, Facebook, Twitter i LinkedIn, również mogą być cennymi zasobami. Jeśli znajdziesz grupę na Facebooku, która koncentruje się na Twojej niszy, znajdziesz tam wiele możliwych pomysłów.

Nie tylko znajdziesz swoich głównych odbiorców w mediach społecznościowych, ale także uzyskasz wgląd w to, czego chcieliby się dowiedzieć.

2. Zidentyfikuj typ kursu, z którego chcesz skorzystać

Kiedy już będziesz miał pomysł na kurs, będziesz miał lepsze wyobrażenie o tym, jakiego rodzaju kursu powinieneś użyć.

Kurs online można utworzyć na więcej niż jeden sposób. Musisz wiedzieć, który typ kursu będzie najlepiej pasował do Twoich treści. Wybór odpowiedniego rodzaju kursu ułatwia uczniowi przyswojenie lekcji.

Oto niektóre z najczęściej używanych typów kursów i ich cel.

  • Kursy oceny — Są to kursy, które mają na celu sprawdzenie wiedzy studenta na dany temat.
  • kursy bonusowe — Kursy te są zasobami uzupełniającymi, zwykle przekazywanymi studentom jako wyraz wdzięczności za udział w programie.
  • Kursy pakietowe — Kursy te są kompilacją różnych, ale powiązanych kursów, których celem jest zapewnienie studentom większej wartości za ich pieniądze.
  • Kursy certyfikacyjne — Kursy te dają studentom certyfikat po ukończeniu, więc wszyscy kandydaci muszą spełnić wymagania określone przez instruktora, aby potwierdzić zrozumienie lekcji.
  • Kursy pokazowe — Kursy te prezentują umiejętności instruktorów w wybranej przez nich dziedzinie, takiej jak gotowanie, malowanie i muzyka, w celu przekazania wiedzy swoim uczniom.
  • Kursy kropelkowe — Te kursy są podzielone na sekcje. Każda sekcja jest udostępniana etapami w zależności od preferencji instruktora (codziennie, co tydzień itp.), tak aby wszyscy uczniowie uczestniczyli w lekcjach (i kończyli kurs) w tym samym czasie.
  • Kursy gościnne — Kursy te promują naukę online, w której biorą udział zaproszeni mówcy/wykładowcy, którzy są ekspertami w danym temacie.
  • Kursy na żywo — Kursy te są zwykle w formacie wideo i transmitowane na żywo. Studenci i instruktorzy mogą komunikować się ze sobą w czasie rzeczywistym.
  • Mini-kursy — Kursy te są skompresowanymi wersjami ich pełnych odpowiedników. Dają uczniowi wyobrażenie o tym, czego może się spodziewać, zapisując się na Twoje kursy.
  • Kursy przedsprzedażowe — Kursy te mają charakter promocyjny. Mają one na celu generowanie potencjalnych klientów, którym możesz sprzedawać swoje dania główne.

Nie musisz polegać na jednym typie. Większość instruktorów zbiera opinie i stosuje dwa lub więcej typów kursów w zależności od wyników.

3. Zbadaj temat

Możesz teraz rozpocząć tworzenie swojego kursu online poprzez badanie tematu. Jak wspomnieliśmy wcześniej, musisz nauczyć się tworzyć plan kursu, który różni się od treści, które już istnieją. Ponadto chcesz, aby Twój kurs był jak najbardziej oparty na faktach. I tu wkraczają badania.

Właściwe badanie treści ma wiele zalet. Jednym z największych jest wiarygodność. Studenci chcą uczyć się od instruktorów, którzy wiedzą, o czym mówią. I będą w stanie odróżnić ekspertów od oszustów. Prowadzenie badań daje przewagę nad konkurencją.

Badania konkurencji

Jeśli chcesz stworzyć kurs podobny do kursu konkurencji, powinieneś zacząć od przejrzenia treści kursu.

Szkoła online wyświetli zawartość swoich kursów. Wykorzystaj to na swoją korzyść. Spójrz na to, czego uczą i wykorzystaj te informacje, aby opracować bardziej kompleksowy program.

Na przykład, jeśli Twój kurs będzie dotyczył fotografii ulicznej, znajdziesz kilka kursów na ten temat SkillShare. Przyjrzyj się każdemu z nich i zobacz, co oferuje, a czego Twoim zdaniem brakuje.

SkillShare Kurs
Źródło: SkillShare Fotografia portretowa na ulicy

Przechodząc przez każdy kurs, dowiesz się, o co chodzi w klasie, jak długo trwa, czego uczniowie się nauczą i jakie dodatkowe treści/zajęcia są uwzględnione, jeśli takie istnieją.

Źródło: SkillShare Fotografia portretowa na ulicy

Znajdziesz tu również informacje o instruktorach kursu i ich referencjach.

SkillShare Przykład profilu
Źródło: SkillShare Bio Zun Lee

Sposób wykorzystania tych informacji będzie zależał od Ciebie i Twojego doświadczenia. To ty będziesz wiedział, czego brakuje na kursie.

W SkillShare kurs, który opisaliśmy powyżej, zawiera bardzo szczegółowe informacje, ucząc uczniów, jak pewnie robić zdjęcia nieznajomym. Jeśli pracujesz nad podobnym kursem, jak możesz to poprawić?

Niektórzy uczniowie mogą chcieć wiedzieć o dozwolonym użytku. Kiedy mogą wykorzystać zrobione przez siebie zdjęcia do celów komercyjnych? Czy mogą zostać za to pozwani? To może być coś, co możesz dodać do swojego kursu.

Możesz także skorzystać z Google lub wejść na fora, aby znaleźć więcej informacji na dany temat.

4. Nakreśl swój kurs online

Wszystkie kursy podzielone są na podtematy. Nie tylko powinieneś zwrócić uwagę na to, co będą zawierały Twoje podtematy, ale także pomyśleć o kolejności, w jakiej są prezentowane.

Jeśli student przejrzy stronę docelową Twojego kursu i stwierdzi, że Twój konspekt jest bałaganem, możesz stracić sprzedaż.

Jak zrobić mocny zarys kursu

Oto kilka wskazówek, jak sprawić, by konspekt kursu był bardziej atrakcyjny dla studentów.

  • Wypisz swoje cele — Czego chcesz, aby uczniowie nauczyli się do końca kursu? Dzięki temu będziesz wiedział, jakie podtematy musisz utworzyć, aby skierować uczniów tam, gdzie powinni.
  • Zidentyfikuj docelowych odbiorców — Dla kogo jest twój kurs? Twoi uczniowie są początkujący? Następnie musisz wprowadzić podstawowe pojęcia na początku kursu. Jeśli twoi uczniowie mają wiedzę na dany temat, masz większą swobodę. Możesz od razu przejść do bardziej złożonych tematów.
  • Wzmocnij swoje lekcje — Przeskakiwanie z jednego podtematu do drugiego może być dla niektórych uczniów irytujące. Możesz więc wstawić zawartość wypełniacza pomiędzy. Quizy są popularną opcją, ponieważ zarówno podsumowują to, czego uczniowie właśnie się nauczyli, jak i przygotowują ich na to, co ma nadejść.
  • Ułóż podtematy w logiczny sposób — Ułatw uczniom wizualizację podróży, w którą zamierzasz ich zabrać. Przejrzysta strona docelowa sprawi, że Twoja szkoła online będzie bardziej atrakcyjna dla potencjalnych klientów.

Jakie inne informacje należy uwzględnić?

Udostępnienie poniższych informacji może pomóc w szybszej sprzedaży kursu online.

  • Opis kursu — To krótkie podsumowanie twojego kursu. Opisuje, o co w nim chodzi, co uczniowie mogą z niego wynieść i jakie lekcje przygotowałeś.
  • Bio Autor — Tutaj uczniowie mogą dowiedzieć się więcej o Tobie i Twoim pochodzeniu. Pamiętaj, aby podkreślić, co kwalifikuje Cię jako instruktora. Jeśli opublikowałeś prace lub portfolio online, możesz połączyć się z nimi w tej sekcji.
  • Cennik — Określ, ile będzie kosztować Twój kurs. Dobrym pomysłem jest również sporządzenie listy gratisów, jeśli takie istnieją.
  • Informacje o klasach — Jeśli zaliczenie quizów jest warunkiem uzyskania przez uczniów certyfikatu, należy wyjaśnić, w jaki sposób planujesz oceniać swoich uczniów.
  • Polityka — Postaraj się określić swoje zasady dotyczące studentów. Na przykład, jeśli wymagana jest obecność (szczególnie w przypadku zajęć na żywo), poinformuj uczniów, ile nieobecności jest dopuszczalnych.
  • Wyposażenie — Poinformuj uczniów, czy będą potrzebować dostępu do określonego sprzętu, aby kontynuować kurs.
  • Wymagane umiejętności — Jest to ważne zwłaszcza w przypadku kursów zaawansowanych. Wypisz wszystkie umiejętności lub wiedzę, które Twoi uczniowie muszą posiadać, zanim zapiszą się na Twój kurs.

5. Ustal cele i cele kursu

Rozmawialiśmy o tym, aby cele kursu były jasne dla uczniów. Jest to ważne, ponieważ pozwala im wiedzieć, czego mogą od ciebie oczekiwać. Porozmawiajmy więc o tym dalej.

Jak to zrobić?

Chociaż posiadanie ogólnego celu jest dobre, musisz mieć cele i cele dla każdego podtematu w swoim kursie. Możesz użyć wideo, aby wyjaśnić, czego uczniowie nauczą się z Twojego kursu. Ale lista wypunktowana może być lepsza.

Kurs Udemy Photoshop CC
Źródło: Kurs Udemy Photoshop CC Essentials

W powyższym przykładzie zauważysz, że każda umiejętność obsługi programu Photoshop, której nauczą się uczniowie, jest jasno zdefiniowana. Będziesz chciał być tak szczegółowy, jak to możliwe. Lista wykracza nawet poza wyjaśnienie umiejętności, których się nauczą. Wspomina również o praktycznych zastosowaniach, takich jak usuwanie ludzi z obrazów i tworzenie realistycznych cieni.

Jeśli więc uczniowie chcą wykonać określone zadanie, takie jak retuszowanie osób, aby wyglądały na szczuplejsze, od razu będą wiedzieć, czy warto wziąć udział w kursie. Pomaga także uczniom otworzyć oczy na techniki uczenia się, o których nawet nie wiedzieli, że są możliwe.

Możesz również skorzystać z tej okazji, aby poinformować uczniów, czy będą musieli odpowiedzieć na quiz przed ukończeniem kursu.

6. Zbuduj treść kursu

Nadszedł czas, aby stworzyć kurs online. Istnieją różne formaty do zbadania. Nie musisz polegać wyłącznie na tekście. Większość ekspertów od tworzenia kursów używa kombinacji tekstu, obrazów i filmów.

Oto niektóre z najpopularniejszych mediów do dzielenia się wiedzą z uczniem.

  • Pokazy slajdów — Studenci kontrolują tempo, w jakim przeglądają Twoje treści. Prezentacja jest podobna do oglądania prezentacji Powerpoint. Świetnie nadają się do kursów odświeżających, ponieważ studenci posiadający praktyczną wiedzę na dany temat mogą szybciej przetrawić treść.
  • Filmy — Jest to najpopularniejszy format, ponieważ utrzymuje zaangażowanie uczniów. Jest to również korzystne dla instruktorów, ponieważ dzięki temu formatowi mogą być tak kreatywni, jak tylko chcą. Jedynym minusem jest to, że będziesz potrzebować dodatkowego sprzętu, najlepiej profesjonalnych kamer i mikrofonów, jeśli chcesz konkurować z najlepszymi dostępnymi kursami wideo. Możesz też potrzebować oprogramowanie do edycji wideo lub zatrudnij kogoś, kto ma umiejętności, aby zrobić to za Ciebie.
  • Webinary — To właściwy format dla tych, którzy chcą robić sesje na żywo. Jest również bardziej dostępny niż standardowe filmy, ponieważ możesz zorganizować seminarium internetowe, o ile masz kamerę internetową i przyzwoity mikrofon.
  • Screencasty — Działa to tak samo, jak webinarium. Różnica polega na tym, że jednocześnie prezentujesz i udostępniasz ekran komputera. Przydatne, jeśli masz temat techniczny, taki jak diagnozowanie i rozwiązywanie problemów z komputerem stacjonarnym.
  • Podcasty — Podczas gdy podcasty są bardziej znane ze swojej wartości rozrywkowej, niektórzy instruktorzy używają ich do tworzenia kursów, z których uczniowie mogą korzystać w drodze.
  • E-książki — Są świetne, ponieważ można ich używać do dostarczania dodatkowych treści lub jako gratis dla studentów, którzy ukończą Twój kurs. Możesz ich również użyć do generowania potencjalnych klientów dla swojej firmy zajmującej się kursami online.

W przypadku pokazów slajdów i e-booków możesz je tworzyć za pomocą pakietu Microsoft Office lub platformy innej firmy. A ponieważ możesz wykorzystać istniejące treści do tworzenia tego typu kursów online, możesz je uruchomić w ciągu kilku godzin, jeśli jesteś wystarczająco szybki.

Ale w przypadku formatów kursów, które wymagają nagrywania audio i wideo, będziesz potrzebować dodatkowych narzędzi, takich jak rejestrator ekranu, taki jak Camtasia lub Filmora. Inwestowanie w dobre urządzenia do przechwytywania dźwięku, takie jak Blue Yeti, poprawi również jakość treści kursu.

Wybrany format powinien pasować do treści. Jeśli Twój temat obejmuje wiele dziedzin, filmy wideo mogą być właściwym formatem do wyboru. Przypadkowi studenci, którzy chcą tylko posłuchać czegoś podczas poruszania się, woleliby kursy w formie podcastów.

Jest to również jeden z powodów, dla których warto poznać swoich odbiorców. Ułatwia to określenie, który format kursu najlepiej odpowiada ich potrzebom.

7. Wybierz platformę kursu

Platforma kursu pomaga instruktorom promować i sprzedawać swoje treści. Tutaj studenci szukają i kupują kurs. Do wyboru jest kilka rodzajów, z których każdy ma swoje zalety i wady.

Jeśli nie masz jeszcze platformy, na której możesz hostować swoje kursy online, oto opcje.

Systemy zarządzania nauką

Systemy zarządzania nauczaniem (LMS) to platformy, które łączą w sobie najlepsze cechy platform samoobsługowych i platform edukacyjnych online.

Są elastyczne i łatwe w konfiguracji. Mogą zająć się operacjami back-endowymi i większość z nich nie wymaga, abyś dawał im część swojej sprzedaży. Zarabiają pieniądze dzięki cyklicznym opłatom członkowskim.

Thinkific i Teachable stanowią doskonałe przykłady samodzielnych systemów LMS.

Niektóre inne platformy, które umożliwiają prowadzenie kursów, a także sprzedają szeroką gamę innych produktów cyfrowych, obejmują: Crevio or Łał. Skupiają się głównie na twórcach, którzy często chcą zarabiać na więcej niż jednym formacie treści w ramach jednej platformy.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, przeczytaj nasz kompletny poradnik kupującego najlepsze platformy kursów online.

Platforma samoobsługowa

Samodzielne hostowanie kursu online oznacza, że ​​będziesz musiał zbudować witrynę od podstaw. Jeśli masz już WordPress możesz zainstalować wtyczkę LMS, która znacznie uprości cały proces.

To nie jest droga, którą chciałbyś obrać, jeśli nie czujesz się komfortowo przy zakładaniu strony internetowej. Jest to o wiele bardziej skomplikowane niż inne dostępne opcje. A jeśli coś pójdzie nie tak, nie będziesz miał do kogo zwrócić się o odpowiedzi. Nie będziesz też mieć wbudowanych odbiorców, co oznacza, że ​​będziesz musiał sam znaleźć uczniów.

Jest bardziej odpowiedni dla firm, które mają już infrastrukturę lub influencerów, którzy mają już ustaloną publiczność

Ma to jednak swoje zalety, takie jak lepsza kontrola nad marketingiem i zarobisz prawie 100% swoich zysków (z wyłączeniem kosztów wtyczek i hostingu).

LearnDash jest jednym z najbardziej popularnych WordPress Wtyczki LMS dla tych, którzy zdecydowali się na samodzielny hosting.

Platformy do masowej nauki online

Jeśli wszystko, co chcesz zrobić, to przesłać filmy z kursu i pozwolić komuś innemu zająć się marketingiem i sprzedażą, powinieneś się temu przyjrzeć internetowe platformy edukacyjne.

Są to strony internetowe, które umożliwiają przesyłanie kursów, podczas gdy one zajmują się operacjami zaplecza. Nie będziesz musiał konfigurować bramek płatności, marketingu i hostingu swoich kursów. Mają także rynek, na którym ich użytkownicy mogą przeglądać różne kursy, w tym twoje. Ułatwi to studentom odkrywanie Twoich kursów.

Pamiętaj tylko, że jeśli wybierzesz platformę kursów online, nie będziesz mieć dużej kontroli nad takimi rzeczami, jak ceny. Zwykle pobierają też część Twojej sprzedaży.

SkillShare, Udemy, Sezamie, otwórz się to popularne giełdy kursów online.

8. Zbierz opinie od wczesnych użytkowników

Utworzony kurs może być świetny. Ale nie będziesz tego pewien, dopóki nie zbierzesz opinii od wczesnych użytkowników.

Zanim sprzedasz swój kurs, poproś kilka osób o obejrzenie go i sprawdzenie, czy wszystko ma dla nich sens. Możesz nawet pozwolić swoim przyjaciołom i rodzinie rzucić okiem. Niech powiedzą ci, jeśli nie są w stanie podążać twoim kursem.

Idealnie byłoby, gdyby osoby, które nic nie wiedzą na Twój temat, przejrzały Twój kurs, jeśli jest przeznaczony dla początkujących.

Jeśli masz problem ze znalezieniem recenzentów, możesz udostępnić ich na swojej liście e-mailowej. W ramach zachęty zaoferuj im bezpłatny dostęp do ostatecznej wersji kursu, gdy zostanie on udostępniony publicznie. Możesz także dać im dożywotni dostęp do przyszłych kursów.

Aby ułatwić przetwarzanie odpowiedzi, możesz skorzystać z formularza online, aby zebrać wszystkie otrzymane informacje zwrotne. Dostępne są różne rozwiązania, w tym Arkusze Google. Możesz także skorzystać z płatnego narzędzia, np Typeform jeśli masz na to budżet.

Możesz zawrzeć ich opinie w sekcji opinii na stronie docelowej swojego kursu online.

9. Wyceń swój kurs we właściwy sposób

Po utworzeniu kursu online możesz pomyśleć o tym, ile zamierzasz go sprzedać.

Musisz znaleźć słodki punkt. Chcesz uzyskać dobry zwrot z inwestycji, ale jednocześnie sprawić, by kurs był przystępny cenowo dla studentów. To trochę skomplikowane, ale jest na to sposób.

Jak wycenić kurs online

Jeśli nie masz pewności, ile powinny kosztować Twoje kursy, zawsze możesz spojrzeć na konkurencję.

Ceny mogą być wysokie w zależności od kilku czynników, w tym ich długości i złożoności. Jeśli instruktor jest dobrze znany w społeczności, uczniowie mogą płacić Wadyider więcej, aby uczyć się od kogoś, kogo podziwiają.

Ale jeśli podobne kursy odbywają się za mniej więcej tę samą cenę, nie ma sensu ustalanie ceny wyższej niż średnia stawka. Dlatego ważne jest, aby przeprowadzić badania, aby nie przecenić treści.

Niebezpieczeństwa związane z kursami Cennika są zbyt niskie

Ci, którzy dopiero zaczynają sprzedawać kursy online, mogą chcieć, aby Wadyider obniżył swoje ceny w ramach oferty wprowadzającej. Wystarczająco, aby piłka się potoczyła.

Ta strategia ma jednak swoje wady.

Na przykład może to zniechęcić Cię do marketingu kursu online, ponieważ nie zarabiasz wystarczająco dużo na jego sprzedaży. Może to również sprawić, że uczniowie będą mieli wrażenie, że Twoje treści nie są zbyt dobre, ponieważ są tak tanie.

Trzeba też pomyśleć o kosztach reklamy. Jeśli Twoje kursy sprzedają się tak nisko, nie będziesz mieć wystarczającego budżetu na płatne reklamy.

Następnie jest większy wpływ na branżę kursów online. Jeśli wszyscy zaczną wyceniać swoje kursy zbyt nisko tylko po to, by konkurować, wtedy nie będzie wystarczających zysków dla wszystkich instruktorów.

Model subskrypcji

Możesz zaoferować model subskrypcji, jeśli planujesz dodać więcej kursów w przyszłości. Chociaż może to wywierać na Ciebie presję, abyś Wadytantly dodał nowy materiał do swojej szkoły online, jest to świetny sposób, aby upewnić się, że masz powtarzalny strumień dochodów.

Opłaty sprzedażowe

Trzeba też pamiętać, że niektórzy wydawcy kursów pobierają opłatę sprzedażową. Więc nie dostajesz wszystkich pieniędzy, które płaci student. Musisz dać platformie część swoich zarobków.

Należy o tym pamiętać, ustalając ceny kursów online.

Często zadawane pytania: Jak utworzyć kurs online

P: Jak mogę utworzyć kurs online za darmo?

Istnieją różne platformy do tworzenia kursów online, które umożliwiają bezpłatne publikowanie kursów. Musisz jednak pamiętać, że bezpłatne plany kursów mają ograniczenia, takie jak ograniczona liczba studentów i kursów lub limit rozmiaru przesyłanych plików. Czasami sama platforma jest bezpłatna, ale pobiera bardzo wysokie opłaty za każdą transakcję kursu, co ostatecznie czyni ją droższą niż płacenie miesięcznej subskrypcji oprogramowania.

P: Jaka jest najlepsza platforma kursów online?

Bardzo dużo zależy od Twoich celów. Jeśli dopiero zaczynasz i chcesz zapoznać się z tworzeniem kursów online, możesz zacząć od Thinkific ponieważ stwierdziliśmy, że jest zarówno łatwy w użyciu dla początkujących, jak i wystarczająco solidny, jeśli chodzi o funkcje wspierające twórców kursów w miarę rozwoju ich działalności online.

P: Ile kosztuje utworzenie kursu online?

Jeśli masz już dostępne narzędzia, możesz bezpłatnie opublikować kurs online. Ale jeśli zaczynasz od zera, musisz zainwestować w sprzęt (aparat/kamera internetowa, mikrofon, oprogramowanie do edycji itp.) oraz zapłacić za platformę kursów online i pokryć potencjalne wydatki marketingowe. Następnie musiałbyś również pomyśleć o czasie, który inwestujesz w projekt. Choć brzmi to jak dużo, kiedy sprzedajesz swój kurs online, cały internet jest twoją potencjalną publicznością.

P: Jak utworzyć kurs online w Google?

Konstruktor kursów Google to narzędzie, którego możesz użyć do tworzenia i prowadzenia kursów online. Działa na silniku Google App Engine, dzięki czemu możesz zwiększać skalę w miarę wzrostu liczby uczniów.

Podsumowanie

Ludzie chcą wiedzieć, jak stworzyć kurs online, ponieważ jest to świetny sposób na zarabianie na życie. Poza tym wzmocnisz pozycję uczniów, którzy chcą nauczyć się umiejętności, w której jesteś ekspertem.

Tworzenie kursu online nie jest tak trudne, jak mogłoby się niektórym wydawać. Wymaga to jednak wielu badań i planowania. Tak długo, jak pamiętasz, aby robić jedno i drugie, możesz zarabiać na dzieleniu się swoją wiedzą z innymi ludźmi.

Christopher Benitez jest niezależnym pisarzem specjalizującym się w dziedzinie marketingu cyfrowego. Jego prace zostały opublikowane na temat nisz związanych z SEO i marketingiem afiliacyjnym, takich jak Monitorowanie linków zwrotnych, Niche Pursuits, Hosting Stron WWW Secret Revealed i inne.
Subskrybuj, otrzymuj oferty oprogramowania bezpośrednio do swojej skrzynki odbiorczej.
Dołącz do rejestru Ponad 5,400 innych przedsiębiorców bądź na bieżąco ze wszystkimi najnowszymi ofertami.
Zero spamu. Zrezygnuj z subskrypcji w dowolnym momencie.

Podobne produkty

Logo sklepu
Whop to platforma handlowa umożliwiająca twórcom sprzedaż produktów cyfrowych, oprogramowania i akcesori... Zobacz więcej