HubSpot vs. Salesforce: który CRM jest najlepszy dla eCommerce?

Redakcja, 21 września 2023 r
HubSpot vs. Salesforce: który CRM jest najlepszy dla eCommerce?
Udział
Zacznij sprzedawać produkty cyfrowe z Crevio
Logotyp Crevio
Crevio
Sponsorowane
5.0
(1)
$ 29.00 / miesiąc
Crevio to platforma umożliwiająca twórcom sprzedaż produktów cyfrowych, usług, kursów i dostęp do innych treści trzeciej strony. Dowiedz się więcej o Crevio

Na rynku dostępnych jest ponad 600 rozwiązań CRM eCommerce, więc łatwo się w nich zgubić, zwłaszcza jeśli dopiero zaczynasz korzystać z tego typu oprogramowania i nie do końca rozumiesz, jak to działa.

Ten artykuł pomoże Ci wybrać najlepszy system CRM dla Twojej firmy eCommerce, w zależności od jej budżetu, wielkości i przepływu pracy.

Jak widać, zawęziliśmy już opcje do czołowe firmy CRM - HubSpot i Salesforce – pogłębić wiedzę o swoich możliwościach. Poniżej znajdziesz porównanie ich najważniejszych funkcji i recenzji.

Wyróżnieni partnerzy

 

Dlaczego Salesforce i HubSpot najlepsze firmy CRM?

Więcej niż firmy 150,000 na całym świecie korzysta z obsługi klienta Salesforce. Wśród nich są Adidas, Burberry, Canon i Coca-Cola.

W zeszłym roku firma wygenerowała ponad 21 miliardów dolarów rocznych przychodów i ma 19.8% udziału w rynku CRM.

To więcej niż 4 następnych konkurentów razem wziętych. To oprogramowanie typu „oprogramowanie jako usługa” na poziomie przedsiębiorstwa (SaaS) konkuruje z Oracle, SAP, Adobe, Microsoft, a jakiś czas temu HubSpot.

Źródło: G2

HubSpot zaczęła się opłacać w 2004 roku wprowadzając inbound marketing – metodykę budowania znaczących i trwałych relacji z klientami, która wciąż jest aktualna.

Ponieważ biznes szybko się rozwijał, założyciele postanowili w 2014 roku przejść ze spektrum aplikacji na platformę, uruchamiając bezpłatny CRM.

Od tego czasu firma była uznanie recenzentów jako nr 2 najlepsze oprogramowanie CRM zaraz po Salesforce i ma osiągnął 1 miliarda dolarów w przychodach rocznych. Dziś mają ponad 120,000 XNUMX klientów, w tym Casio, Suzuki, Atlassian i SurveyMonkey.

Porównanie HubSpot i funkcje Salesforce CRM

Najważniejszymi aspektami, których należy szukać w CRM, są dostosowywanie, integracje, możliwości automatyzacji, obsługa klienta i raportowanie. Dodaliśmy do listy takie czynniki, jak cena i łatwość obsługi, aby dać Ci pełny obraz.

Proszę zauważyć, że oba Salesforce i HubSpot może być stosowany dla wszystkich firm, niezależnie od ich branży, rodzaju czy wielkości. Tak więc tylko Ty możesz zdecydować, który z nich najlepiej odpowiada Twoim potrzebom.

HubSpot i ceny Salesforce

Szukasz usług CRM, które są bezpłatne na zawsze? Następnie HubSpot to najlepsze rozwiązanie dla Ciebie.

Za 0 USD Twoja subskrypcja zapewnia do 15 milionów kontaktów niezwiązanych z marketingiem i bez daty przechowywania. Otrzymasz również dostęp do czatu na żywo, stron docelowych, segmentacji list, marketingu e-mailowego i zarządzania reklamami. Pamiętaj, że e-maile, czaty na żywo i strony docelowe, które utworzysz, będą miały HubSpot branding.

Załóżmy, że chcesz usunąć branding i zwiększyć funkcjonalność swojego CRM. W takim przypadku będziesz musiał płacić miesięcznie lub rocznie. Ceny zaczynają się od 45 USD miesięcznie (opłata wynosi 540 USD rocznie, w tym 2 użytkowników). Im większą liczbę kontaktów i użytkowników wybierzesz, tym droższa będzie subskrypcja. To samo dotyczy produktów.

Minimalny koszt planu dla przedsiębiorstw wynosi 5,000 USD (w tym 10 użytkowników). Dzięki temu planowi możesz włączyć predykcyjną ocenę potencjalnych klientów, wyzwalacze zdarzeń behawioralnych, testy adaptacyjne, a nawet zsynchronizować swoje HubSpot CRM z Salesforce.

Salesforce plany są bardziej zróżnicowane. Istnieją 4 edycje dla małych firm, 4 dla Sales and Service Cloud, a także rozwiązania Platform Starter i Platform Plus.

Cena wyjściowa to 25 dolarów. Najbardziej podstawowa i najmniej konfigurowalna wersja oferuje zarządzanie kontem, kontaktami, potencjalnymi klientami, integrację poczty e-mail z Gmailem lub Outlookiem oraz aplikację mobilną Salesforce. Następnie koszty rosną w miarę dodawania kolejnych opcji.

W końcu patrzysz $300 na użytkownika miesięcznie z funkcjami takimi jak dostęp do 110 niestandardowych obiektów, narzędzie do tworzenia aplikacji Lightning, wymiana aplikacji, konfigurowalne raporty i pulpity nawigacyjne, wsparcie 24/7 oraz punktacja potencjalnych klientów oparta na sztucznej inteligencji.

Nie zapomnij, że za wdrożenie Salesforce będziesz musiał zapłacić. Suma może wahać się od kilku tysięcy dolarów do setek tysięcy dla globalnych korporacji. I w przeciwieństwie do HubSpot, Salesforce nie oferuje darmowego abonamentu.

Podsumowując, oba CRM mogą szybko stać się bardzo drogie. Dlatego tak ważne jest, aby wybrać odpowiedni plan.

Użyteczność CRM

Definiowanie tego, co jest wygodne, jest subiektywne. To, co jest intuicyjne dla jednej osoby, może dziwić lub irytować inną. Jednakże, Hubspot CRM jest bardziej przyjazny dla użytkownika od HubSpot i opinie klientów Salesforce.

Według G2, oceniło prawie 8 tys. osób HubSpot narzędzia na poziomie 4.4 na 5. Większość z nich to przedstawiciele małych firm, zatrudniających mniej niż 50 pracowników.

Źródło: G2

Jeśli chodzi o łatwość użytkowania, recenzenci zauważają, że są zadowoleni HubSpot możliwości zarządzania i automatyzacji.

Do najczęstszych problemów użytkowników należą:

  • Zarządzanie kontaktami marketingowymi
  • Sortowanie zadań
  • Śledzenie wiadomości e-mail
  • Planowanie spotkań
  • Słaba personalizacja

Pod względem funkcjonalności Salesforce jest znacznie bardziej wszechstronny. Ale jego złożoność może stać się problemem. Dlatego wielu użytkowników skarżyło się, że do pracy z platformą wymagają specjalnej wiedzy technicznej.

Źródło: G2

Chociaż Salesforce CRM jest trudniejszy w obsłudze, nie wpłynęło to znacząco na wyniki. Ponad 11 tysięcy klientów przyznało platformie ocenę 4.2 na 5.

Większość recenzentów to pracownicy firm średniej wielkości (5,295) i przedsiębiorstw (3,516), co dowodzi, że oprogramowanie Salesforce to najlepszy wybór dla większych firm.

HubSpot a dostosowywanie Salesforce

Salesforce to w pełni konfigurowalny CRM. Istnieją 2 rodzaje zmian, które możesz wprowadzić do swojego CRM, aby spełnić potrzeby Twojej firmy: konfiguracja i dostosowanie.

Konfiguracja Salesforce jest mniej skomplikowana i odnosi się do rozwijania aplikacji w ekosystemie Salesforce bez pisania ani jednej linijki kodu. Nazywa się to rozwojem deklaratywnym.

Możesz włączyć już podaną funkcję lub moduł do działania z programowaniem deklaratywnym. Poniżej pokazaliśmy, jak dodać prekwalifikowane pole wyboru na obiekcie kontaktu.

Podobnie możesz dostosować dowolny istniejący obiekt do swoich potrzeb. Wszystkie niezbędne narzędzia znajdują się w systemie.

Salesforce Customization ma ten sam cel. Chociaż metoda jest inna. Dostosowanie obejmuje programistyczne programowanie w celu dodania dowolnej funkcji, która nie jest dostępna jako część aplikacji.

Twój zespół programistów może dostosować Salesforce za pomocą różnych narzędzi. Część z nich dostarcza Salesforce (Visualforce, Apex, Salesforce Object Query Language, komponenty Lightning, Salesforce Connect), a inne dostarczają partnerzy Salesforce.

Ponadto, jeśli jesteś B2C lub B2B, Wadyider dostosuje Salesforce Commerce Cloud (SFCC). Jest oparty na chmurze i pozwala firmie zbudować szybką witrynę, która będzie obsługiwać dużą liczbę użytkowników jednocześnie. SFCC to najlepsza pomoc dla korporacji takich jak Nike, Adidas, Loreal itp.

Źródło: Salesforce.com

Ponadto istnieje ponad 400 gotowych integracji przeprowadzonych przez zewnętrznych graczy. Może to być system zarządzania zamówieniami (OMS), usługa przetwarzania płatności i cokolwiek innego. To sprawia, że ​​Salesforce jest najlepszym CRM dla dużych firm eCommerce.

HubSpot utrzymuje również wysoki poziom personalizacji. Jego standardowe obiekty są bardzo podobne do standardowych obiektów w Salesforce. Reprezentują różne predefiniowane typy danych, takie jak Kontakty, Firmy, Produkty i Transakcje. Obiekt w każdej z tych kategorii ma specjalne właściwości, których można użyć do zebrania informacji o określonym rekordzie.

HubSpot możliwości obiektów

Edytuj
Obiekt CRM Widoki CRM Raporty Automatyzacja wykazy Personalizacja poczty e-mail Właściwości niestandardowe CRM_Object Usage
Kontakt
Firma
Sprawa
Rodzaj biletu
Pozycja
Produkt
Cytuj
Zaangażowanie/Zadanie
Wydarzenie na osi czasu
Wydarzenie analityczne
Obiekt niestandardowy

Można jednak tworzyć obiekty niestandardowe przy użyciu uwierzytelniania za pomocą klucza interfejsu programowania aplikacji (API).

HubSpot CRM oferuje niestandardowe właściwości, potoki obiektów, zapisane widoki, paski boczne rekordów, karty podglądu itp. Platforma ma nawet otwarte API do integracji, ale nie jest tak konfigurowalna jak Salesforce.

Taki brak możliwości dostosowania zwykle staje się zauważalny, gdy Twoja firma się rozwija, a procesy rozwoju sprzedaży stają się bardziej skomplikowane, więc potrzebujesz mniej funkcji o większej głębi.

Na przykład, jeśli potrzebujesz stworzyć konfigurowalną bazę danych potencjalnych klientów (Zaletypects), HubSpot CRM zawodzi i Salesforce to lepsza alternatywa.

Integracje CRM

Integracja CRM łączy aplikacje innych firm z Twoimi Oprogramowanie CRM. Zintegrowany CRM może zwiększyć produktywność i efektywność, gromadząc wszystkie dane w jednym miejscu.

Tak więc, jeśli masz integrację poczty e-mail CRM, mapuje ona wszystkie przychodzące wiadomościsages do odpowiednich kontaktów i wstawia osobiste rekordy klientów do szablonów wiadomości e-mail, aby spersonalizować komunikatysage.

Ponadto integracja poczty e-mail pomaga użytkownikom tworzyć ukierunkowane kampanie dla określonych grup kontaktów przy użyciu ich najnowszych danych. A wszystko to bez opuszczania systemu.

Do najpopularniejszych integracji CRM dla firm eCommerce należą:

  • platforma eCommerce integracje (Shopify, Adobe Commerce)
  • Oprogramowanie do marketingu e-mailowego integracje (MailChimp, Privy, Front)
  • Integracje z mediami społecznościowymi (Facebook, LinkedIn, Twitter)
  • Integracje oprogramowania wirtualnego call center
  • Integracje marketingu opartego na kontach (ABM) (OrgChartHub, CaliberMind)
  • Integracje generowania leadów (WordPress, Unbounce, SurveyMonkey)
  • Integracje reklamowe (Facebook Ads, AdRoll, Instapage)
  • Analityka i integracje danych (Databox, Hotjar, Klipfolio)
  • Integracje Customer Success (Slack i Zendesk)

Obie HubSpot i Salesforce dobrze współpracują z innymi platformami. Łączą siły z innymi firmami SaaS, aby zapewnić jeszcze lepszą obsługę klienta.

Hubspot integracje

HubSpot posiada wewnętrznie obsługiwane integracje z Zoomem, WordPress, SurveyMonkey, Zapier, Slack, Databox, Chrome, Kalendarz Google, CallHippo i Wistia. Dodatkowe integracje są dostępne na HubSpot Rynek aplikacji. Dołączyło do niego i zostało ponad 900 firm HubSpot Połącz partnerów.

Źródło: HubSpot

HubSpot Rynek aplikacji ma coś do zaoferowania dla każdego zadania, które musisz wykonać.

Załóżmy, że chcesz wykorzystać swoje kontakty e-mail do ułatwienia lejka, który zachęci Zaletypects do poznania Twoich produktów. W tym celu, HubSpot pozwala na integrację Twojej strony internetowej ze skrzynką pocztową Gmail lub Outlook w celu szybkiego przesłania wszystkich wymaganych danych.

A może chcesz połączyć swoje konto Facebook Ads ze swoim CRM. W takim przypadku musisz potwierdzić, że jesteś administratorem konta w Menedżerze firmy. Połączone konto reklamowe na Facebooku umożliwia zarządzanie wszystkimi wiodącymi kampaniami reklamowymi HubSpot.

Jak widać, HubSpot oferuje bezproblemową integrację ze wszystkimi kluczowymi narzędziami eCommerce. Zapewnia również możliwość zbudowania własnej aplikacji i wystawienia jej na rynku bez żadnych opłat.

Oprócz globalnej widoczności Twoja aplikacja będzie obsługiwana przez HubSpot zespoły produktowe i deweloperskie. Są w kontakcie 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, aby pomóc Ci we wszystkich Twoich pytaniach.

Źródło: Hubspot

Integracje Salesforce

Ekosystem Salesforce zawiera tysiące produktów, komponentów, gotowych szablonów i usług Wadyultant. Możesz je przeglądać w sklepie w chmurze o nazwie AppExchange. Ma aplikacje dla wszystkich działów, branż i przypadków użycia biznesowego.

Ponieważ Salesforce CRM jest tak solidny, nie będziesz potrzebować wielu integracji. Najpopularniejsze to G-Suite, Slack, Mailchimp, Zapier i Quickbooks.

Źródło: Salesforce w AppExchange

Jeśli masz trudności ze znalezieniem odpowiedniej aplikacji dla swojej firmy, Salesforce opublikował ich dziesiątki darmowe przewodniki dla Ciebie. Są one podzielone według wielkości firmy, branży, działu, a niektóre z nich mają na celu rozwiązanie konkretnego problemu.

Ponadto na platformie jest mnóstwo książek, wiadomości, wskazówek i raportów, które informują o innowacjach i ofertach rynkowych.

Źródło: Salesforce w AppExchange

Automatyzacja e-commerce

Szanse, że używasz już niektórych technologii automatyzacji do zarządzania swoim sklepem, są wysokie. I nie jest to zaskoczeniem. Według IBM'a, 61% firm na całym świecie korzysta z oprogramowania do automatyzacji. 19% firm planuje z niego korzystać w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

Źródło: IBM

Automatyzacja e-commerce wykorzystuje technologię (w tym CRM) do wykonywania powtarzalnych zadań, a nawet niektórych złożonych przypadków, takich jak zautomatyzowana reakcja na incydenty bez udziału człowieka. Ułatwia prowadzenie sklepu internetowego i oszczędza koszty.

Obie HubSpot i Salesforce usprawnij wszystkie procesy biznesowe eCommerce – od generowania leadów i zbierania informacji zwrotnych po zarządzanie zapasami i wzbogacanie danych.

Z Salesforce możesz korzystać z dwóch narzędzi do automatyzacji: Flow Builder, który pozwala budować przepływy, oraz Process Builder, który umożliwia edycję istniejących procesów. Dodatkowo możesz użyć Apex, gdy potrzebujesz więcej funkcjonalności niż jest to dostępne w Flow Builder.

Cała procedura jest w pełni konfigurowalna i wymaga administratora do jej wykonania, ponieważ jest wiele szczegółów, które musisz znać, aby Wadytruct nawet najprostszy łańcuch. Poniżej stworzyliśmy proces, który automatycznie zarządza możliwościami biznesowymi o dużej wartości.

Źródło: Siły sprzedaży Trailhead

Hubspot narzędzia do automatyzacji są nieco łatwiejsze do wdrożenia. Szczególnie wyróżnia się automatyzacja marketingu i sprzedaży.

Pozwalają tworzyć szablony wiadomości e-mail, tworzyć sekwencje, śledzić je i planować, a także rotować leady, tworzyć oferty, zadania i angażować kontakty na spotkaniach, na czacie na żywo i podczas rozmów.

Źródło: Hubspot

Dzięki planowi premium uzyskasz dostęp do zautomatyzowanej oceny potencjalnych klientów, która zmienia zasady gry w każdym biznesie e-commerce.

Hubspot i obsługi klienta Salesforce

Dla obu HubSpot i Salesforce CRM, poziom usług pomocy technicznej zależy od rodzaju subskrypcji.

Dzięki wsparciu Salesforce otrzymujesz standardowy pakiet obejmujący dostęp do społeczności uczących się online oraz możliwość wypełnienia zgłoszenia online z gwarantowanym dwudniowym czasem reakcji. Ponadto możesz zadzwonić do zespołu pomocy telefonicznej, jeśli problem jest krytyczny (twoja firma została zatrzymana).

Pakiet premium oferuje całodobową pomoc telefoniczną, składanie spraw online, czat, dedykowanego menedżera ds. sukcesu oraz gwarantowaną godzinę reakcji w przypadku problemów uniemożliwiających prowadzenie działalności.

Tryb podpisu pozwala otrzymać pomoc w ciągu 15 minut w celu rozwiązania problemów mających wpływ na biznes + wszystkie wymienione powyżej.

Poza tym w przypadku produktów takich jak chmury sprzedaży i usług firma proponuje plany z całodobowym wsparciem telefonicznym. Jest dostępny w kilkunastu językach.

HubSpot wsparcie obejmuje czaty na żywo, rozmowy telefoniczne, e-maile i wypełnianie zgłoszeń. Jednak wszystkie te opcje nie są dostępne dla bezpłatnych użytkowników. Aby otrzymać pomoc od zespołu wsparcia, musisz wykupić płatny plan.

Należy pamiętać, że Hubspot Pomoc telefoniczna jest obecnie dostępna tylko w języku angielskim. Inne usługi są również świadczone w języku francuskim, niemieckim, japońskim, portugalskim i hiszpańskim.

Obie HubSpot i Salesforce to najlepsze platformy CRM z tętniącymi życiem społecznościami edukacyjnymi. Proponują szkolenia podnoszące biegłość i wiedzę użytkowników. HubSpot koncentruje się głównie na generowaniu leadów przychodzących, c

Raportowanie i analityka CRM

Jedną z największych wartości dodanych, jakie firmy eCommerce uzyskują dzięki oprogramowaniu CRM, są raporty i analizy.

Ogólnie rzecz biorąc, raport to lista rekordów spełniających kryteria zdefiniowane w typie raportu. Na przykład można utworzyć typ raportu, który pokazuje tylko podania o pracę z powiązanym życiorysem. Aplikacje bez CV nie będą się wyświetlać.

W podobny sposób możesz tworzyć raporty dotyczące działań sprzedażowych, rurociągów i prognoz.

Analityka CRM (znana również jako analityka klienta lub analiza podróży klienta) interpretuje historyczne i interaktywne dane w Twoim CRM, aby pokazać Ci spostrzeżenia, które poprawią Twoje decyzje biznesowe i zwiększą współczynniki konwersji.

Źródło: Siły sprzedaży Trailhead

Obie HubSpot i Salesforce CRM zawierają wbudowane oprogramowanie do raportowania. Pozwalają generować szczegółowe raporty i pulpity nawigacyjne dotyczące takich rzeczy, jak bestsellery, utracone możliwości i tak dalej.

Salesforce to topowy system CRM do generowania niestandardowych raportów i pełnej funkcjonalności na wszystkich platformach i urządzeniach (w tym mobilnych). Firma oferuje więcej opcji niż HubSpot do wizualizacji danych na dashboardzie (lejki, wykresy kołowe, liczniki kilometrów).

Ponadto dzięki nowemu dodatkowi analitycznemu, Tableau, uzyskasz pełny wgląd w interakcję klientów z Twoim sklepem, co zapewni Ci bardziej przydatne informacje w celu poprawy sprzedaży.

HubSpotRaporty firmy są ograniczone do standardowych wykresów słupkowych, wykresów liniowych i liczników numerycznych. Jednak plan raportowania premium ma więcej opcji wizualizacji.

HubSpot vs. Salesforce — przemyślenia końcowe

Tak jak każda decyzja biznesowa, wybór odpowiedniego CRM dla Twojej witryny e-commerce zależy od Twoich celów.

Salesforce to najlepszy CRM dla przedsiębiorstw i sklepów poszukujących szerokich możliwości personalizacji. Hubspot będzie dobrym rozwiązaniem dla firm, które chcą oszczędnego narzędzia i pomocy w działaniach marketingowych.

Jeśli przeczytałeś to porównanie CRM i nadal nie jesteś pewien, czy Salesforce lub Hubspot spełnia potrzeby twojej firmy, Wadyider dowiedzieć się więcej o swoich konkurentach. Na rynku z pewnością istnieje rozwiązanie Twoich problemów. Powodzenia w znalezieniu go.

Uwaga redaktora: to jest post gościnny autorstwa Kristiny Shkriabina, Content Manager w Synebo. Czy masz doświadczenie w marketingu cyfrowym lub oprogramowaniu? Przedstaw swój pomysł na bloga, korzystając z naszego Strona kontaktowa

FindstackZespół redakcyjny to grupa ekspertów B2B SaaS, którzy przetestowali i zrecenzowali setki różnych produktów i usług oprogramowania biznesowego. Zaufało nam już ponad 150,000 XNUMX czytelników na całym świecie.
Subskrybuj, otrzymuj oferty oprogramowania bezpośrednio do swojej skrzynki odbiorczej.
Dołącz do rejestru Ponad 4,900 innych przedsiębiorców bądź na bieżąco ze wszystkimi najnowszymi ofertami.
Zero spamu. Zrezygnuj z subskrypcji w dowolnym momencie.