Strony docelowe to jedne z najcenniejszych zasobów, jakie może mieć każda firma.
Te unikalne strony są tworzone na zamówienie, aby konwertować klientów, dostarczając spersonalizowane, bardzo trafne oferty, których Twoi klienci nie mogą odrzucić. W przeciwieństwie do innych stron w Twojej witrynie, Twoje strony docelowe są specyficzne dla jednej kampanii marketingowej i określonego segmentu odbiorców.
Użyta prawidłowo strona docelowa może zwiększyć Twoje szanse na konwersje, zwiększyć zyski, a nawet dodać nowych potencjalnych klientów do Twojej listy e-mailowej w celach opiekuńczych.
Oczywiście wraz z ewolucją preferencji i witryn Wadyumer, funkcje i komponenty skutecznej strony docelowej również mogą się zmieniać.
Statystyki zawarte w tym przewodniku pomogą Ci lepiej zrozumieć i wykorzystać Twoje strony docelowe.
Strony docelowe często buduje się za pomocą dedykowanych kreatory stron docelowych i działać jako samodzielne części Twojej witryny przeznaczone do konwersji klientów w określonej kampanii marketingowej lub lead nurturingowej. Te strony nie będą zawierały tych samych elementów i komponentów nawigacyjnych, co inne strony w Twojej witrynie. Zamiast tego służą jednemu celowi: nawracaniu.
Ludzie mogą trafić na Twoje strony docelowe, gdy klikną link w Twoich kampaniach w mediach społecznościowych, reklamach PPC lub e-mailach marketingowychsageS. Wyjątkowe ukierunkowanie stron docelowych sprawia, że są one doskonałym narzędziem do generowania określonych działań od klientów.
Zanim przejdziemy do konkretnych statystyk stron docelowych, przyjrzyjmy się niektórym najważniejszym:
WordStream
WordStream znajduje to średnio, strony docelowe we wszystkich branżach mogą osiągnąć średni współczynnik konwersji prawie 10%. Podczas badania tysięcy reklam Google WordStream odkrył, że współczynniki konwersji mogą wahać się od 3% do 11.45% i więcej, w zależności od branży i funkcji strony docelowej.
Coś tak prostego, jak zmiana koloru przycisków, odstępów między czcionkami i obrazów na stronie docelowej w ramach standardowego testu A/B, również zwiększy Twoje szanse na wyższe konwersje.
Omnisend
Omnisend zauważa, że strony docelowe stanowią jedynie około 5.1% wszystkich włączonych formularzy rejestracji. Strony docelowe są jednak również formami, które mają największe szanse na konwersje.
Badanie przeprowadzone przez Omnisend wykazało, że wyskakujące okienka były najpopularniejszą formą rejestracji wśród ich klientów, ale osiągnęły one średnio tylko 3% współczynnik konwersji. Jednak chociaż strony docelowe były najmniej popularną opcją formularza rejestracyjnego, mogły osiągnąć współczynnik konwersji do 23%.
Co najważniejsze, najlepsze formularze rejestracji na stronie docelowej będą zawierały tylko 3 pytania.
Omnisend
Badania Omnisend były kontynuowane że wśród klientów korzystających z formularzy docelowych najwyższe współczynniki konwersji występowały, gdy zadawano mniej pytań osobistych. Klienci nienawidzą odpowiadać na pytania dotyczące płci lub podawania pełnego imienia i nazwiska.
Większość stron docelowych formularza rejestracyjnego wymaga podania adresu e-mail i imienia. Współczynniki konwersji spadły z 10.15% do około 5-6%, gdy formularze pytały o daty urodzenia i płeć.
Upewnij się, że prosisz tylko o potrzebne informacje.
Złapany.
Zgodnie z główny mówca Marcus Sheridan podczas wydarzenia Inbound Marketing 2019 najcenniejszą rzeczą, jaką firma może zrobić na stronie docelowej, jest rozwiązanie typowych problemów, jakie mogą mieć klienci. Na przykład obiecanie klientom, że nie będziesz wysyłać spamu na ich e-maile lub wykorzystywać ich danych osobowych, zwiększy Twoje szanse na sukces.
Obiecując klientom, że nie mają się czym martwić, Marcus poprawił współczynniki konwersji o około 80%.
Hubspot
Hubspotstrona docelowa użytkownika badania wykazały, że więcej stron docelowych jest często lepsze do tworzenia potencjalnych klientów i konwersji. Im bardziej zoptymalizowane strony miała firma, tym większe prawdopodobieństwo, że znajdzie więcej klientów.
Posiadanie większej liczby stron docelowych umożliwia segmentację źródeł ruchu i tworzenie określonych stron dla różnych rodzajów klientów. Stworzenie od 10 do 12 stron docelowych może zwiększyć liczbę potencjalnych klientów o około 55%. Firmy z ponad 40 stronami docelowymi mogą jeszcze bardziej wykorzystać możliwości związane z potencjalnymi klientami.
Odbić.
Według Unbounce, wiele stron docelowych może odstraszać klientów zbyt dużą ilością tekstu. 30% firm wypełnia swoje strony zbyt dużą ilością tekstu. Klienci lubią strategie sprzedaży, które od razu przechodzą do sedna.
Raport Unbounce wykazał, że strony docelowe sektora biznesowego zawierające mniej niż 100 słów konwertowały nawet o 50% lepiej niż strony zawierające więcej niż 500 słów. Różne branże reagują w wyjątkowy sposób na większą liczbę słów, ale ogólnie rzecz biorąc, najlepsze są krótkie i treściwe.
Unbounce
Badanie przeprowadzone przez Unbounce wykazało również, że klienci nie lubią być zdezorientowani zbyt dużą liczbą ofert. Strony docelowe, które skupiają uwagę odwiedzającego na pojedynczym wezwaniu do działania, mają większe szanse na konwersję. Średni współczynnik konwersji dla strony z tylko 1 linkiem wyniósł 13.50%.
Podczas stron docelowych zawiera 2-4 linki, współczynniki konwersji spadły do 11.90%, podczas gdy strony z więcej niż 5 linkami miały średni współczynnik konwersji na poziomie 10.50%.
Venngage
Badania z Venngage Znalezieni klienci są bardziej skłonni do konwersji, gdy przeglądają stronę docelową, która zawiera zarówno tekst, jak i obrazy. Chociaż same obrazy nie wygenerują zbyt wielu kliknięć, użycie elementów wizualnych z treścią może dodać kontekstu i głębi stronie docelowej.
Treści wizualne stają się dziś coraz bardziej popularne w Internecie. Nawet coś prostego, jak wykres lub wykres, może przenieść Twoje konwersje na wyższy poziom.
Przepowiednia
Badanie Portenta odkryli, że im szybciej wczytują się strony docelowe Twojej witryny, tym większa jest konwersja. Łatwo to zrozumieć, gdy Wadyider twierdzi, że większość ludzi ocenia wiarygodność firmy na podstawie tego, jak szybko ładuje się strona.
Badanie Portent wykazało, że strony, które ładują się poniżej 2 sekund, konwertowały znacznie lepiej niż ich wolniejsze odpowiedniki.
Hubspot
Hubspot naukowe ujawnia, że spersonalizowanie wezwania do działania na stronie docelowej w celu dopasowania go do docelowych odbiorców może znacznie poprawić współczynniki konwersji. „Inteligentne” CTA, które zmienia się dynamicznie dopasowując do klienta na podstawie plików cookie w jego przeglądarce, osiąga najwyższe wyniki konwersji.
Dodanie osobistego akcentu do przycisku CTA lub zajęcie się konkretnym problemem dla każdego segmentu odbiorców na docelowych stronach zwiększy Twoje szanse na uzyskanie większej liczby rejestracji lub sprzedaży.
Fajny marketing
Zgodnie z Fajny marketing, podczas gdy zaufanie klientów do firm internetowych rośnie, ludzie nadal nie są pewni ofert, które znajdują w Internecie. Klienci cenią sobie przejrzystość, a użycie rozpoznawalnej nazwy marki w tagu tytułowym może sprawić, że Twoja witryna będzie wyglądać na bardziej wiarygodną.
65% najbardziej konwertujących stron docelowych w badaniu Nifty Marketing używało nazwy swojej firmy w tagu tytułowym, aby upewnić odbiorców, że mają do czynienia z właściwą firmą. Użycie logo na stronie docelowej również może w tym pomóc.
Databox
Według Outback Team Building i Databox, dwuetapowy formularz strony docelowej może być nawet o 30% bardziej skuteczny niż tradycyjna jednoetapowa alternatywa.
Chociaż można założyć, że wiele stron po prostu sprawi, że strona docelowa będzie mniej wydajna, eksperci twierdzą, że rozproszenie pól formularza i pytań, które zadajesz użytkownikom, może pomóc. Korzystanie z formularza dwuetapowego zmniejszy liczbę odpowiedzi, które klienci muszą udzielić na każdej stronie. Pozwala to zebrać więcej informacji bez komplikowania rzeczy dla użytkowników.
Neil Patel
Zauważa to Neil Patel dodanie służbowych danych kontaktowych, takie jak numer telefonu lub adres strony docelowej, mogą poprawić liczbę konwersji. Dostęp do informacji biznesowych zapewnia Twoim klientom spokój ducha, pokazując, że Twoja firma ma ugruntowaną pozycję.
Marka, która przetestowała tę metodę na swojej stronie docelowej, odnotowała 54% współczynnik rejestracji na stronie z firmowym numerem telefonu, w porównaniu do zaledwie 46% współczynnika konwersji na stronie docelowej bez danych kontaktowych.
Inteligentne statystyki
Kolekcja Zespół Smart Insights w swoich badaniach podkreślali wartość treści wizualnych na stronach docelowych. Według zespołu dodanie treści wideo do strony docelowej to świetny sposób na uniknięcie przytłaczania klientów nadmiarem tekstu.
Firmy wykorzystujące wideo do wprowadzenia ważnych informacji o produkcie, usłudze czy ofercie osiągnęły wzrosty współczynnika konwersji nawet o 86%.
Fajny marketing
Oceniając cechy zyskujące popularność wśród stron docelowych o największej konwersji w sieci, Fajny marketing okazało się, że wielu używało społecznego dowodu słuszności. Około 36% najpopularniejszych stron docelowych zawierało referencje, a kolejne 11% zawierało recenzje.
Jeśli już zabiegasz o referencje i recenzje od klientów, zmiana ich przeznaczenia w celu uatrakcyjnienia stron docelowych może znacznie zwiększyć zaufanie i wiarygodność. 60% klientów uważa, że recenzje to najbardziej autentyczna treść, z której może korzystać firma.
Eksperymenty marketingowe
Zespół Marketing Experiments uważa, że układ formularzy może mieć ogromny wpływ na szanse konwersji. Im bardziej skomplikowany jest formularz, tym większe prawdopodobieństwo, że Twoi klienci opuszczą statek.
46% marketerów powiedz, że układ formularza wpłynie na to, czy Twoi klienci zdecydują się kliknąć Twoje strony docelowe.
Chartmogul
Kolory na Twojej stronie docelowej może być równie ważny dla konwersji, jak układ formularza. Firma Chartmogul odkryła, że najpopularniejszym kolorem przycisku wezwania do działania na stronie docelowej jest zielony. 51.3% stron docelowych ma zielone wezwanie do działania.
Drugim najpopularniejszym kolorem jest niebieski (20.5%), a następnie czerwony (10.3%).
Fajny marketing
Sprytny marketing przegląd stron docelowych o wysokiej konwersji wykazał, że 86% z nich było przyjaznych dla urządzeń mobilnych. Wszystkie strony docelowe powinny być dziś dostosowane do urządzeń mobilnych, ponieważ coraz większa liczba klientów zaczyna przeglądać strony ze smartfonów i urządzeń mobilnych.
Firmy takie jak Crevio or LinkDrzewo Nawet projektują strony docelowe swoich użytkowników w sposób zorientowany na urządzenia mobilne, wiedząc, że większość ruchu ich klientów pochodzi z platform mediów społecznościowych, często przeglądanych na urządzeniach mobilnych.
Unbounce
Znaleziono brak odrzuceń że powolne strony mogą być poważnym problemem dla współczynników konwersji strony docelowej firmy. Chociaż istnieje wiele aspektów, które mogą powodować powolne działanie stron, około 82.2% stron docelowych ocenionych w tym badaniu zawierało co najmniej jeden obraz wymagający kompresji.
Firmy z obrazami o rozmiarze ponad 1 MB uzyskały średni współczynnik konwersji wynoszący jedynie 9.80%, w porównaniu do 11.40% w przypadku stron ze skompresowanymi obrazami.
Unbounce
Znaleziono również unbounce że e-mail marketing jest nadal rozwiązaniem przyciągającym najwięcej uwagi do stron docelowych. Wydaje się, że około 13% ruchu na stronach docelowych pochodzi z poczty e-mail, następnie 11.8% z reklamy bezpośredniej, 11.4% z mediów społecznościowych i 11.2% z ruchu organicznego.
Strategią marketingową generującą najmniejszy ruch była płatna reklama na poziomie 10.7%.
Dom ze stali
Badania Stalowego Domu wskazują, że testowanie i optymalizacja są niezbędne do maksymalnego wykorzystania każdej strony docelowej. Możliwość analizowania stron i dostosowywania komponentów, które nie generują konwersji, ma kluczowe znaczenie.
Firma Steel House odkryła, że analiza stron i odpowiednia ich optymalizacja może poprawić współczynniki konwersji o około 300%.
Hubspot
Pomimo dowodów na to, że optymalizacja i ocena mają kluczowe znaczenie dla poprawy ROI strony docelowej, Hubspot badania ujawniają że bardzo niewielu marketerów przeprowadza testy A/B swoich stron docelowych. Według danych tylko około 17% firm stosuje testy A/B w tej części swojej strategii marketingowej Hubspot.
Testowanie takich rzeczy, jak kolor przycisku, tekst, kierowanie i oferty, może poprawić współczynniki konwersji.
Unbounce
Unbounce wierzy, że korzystanie z narzędzi optymalizacyjnych opartych na sztucznej inteligencji może znacznie poprawić współczynniki konwersji. Strony korzystające z inteligentnych narzędzi do analizy i optymalizacji ruchu mogą zwiększyć liczbę konwersji o około 30%.
Obecnie istnieje wiele różnych narzędzi, które mogą pomóc w optymalizacji stron docelowych, ale większość skupia się na testach A/B elementów kampanii.
Fajny marketing
Ponad sześć lat badań, Fajny marketing stwierdzili, że najskuteczniejsze strony docelowe są prawie zawsze zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek i lokalnej siatki wyszukiwania. 48% wiodących stron docelowych znalazło się w rankingu w Mapach Google i bezpłatnych wynikach wyszukiwania.
Dodanie słów kluczowych i elementów optymalizacyjnych do stron docelowych może pomóc im uzyskać lepszą widoczność i zwiększyć szanse na leady.
HubSpot
Badania z Hubspot wskazuje, że najlepszym magnesem prowadzącym dla stron docelowych może być e-book do pobrania. Jeśli masz długie treści do udostępnienia, dodanie eBooka do strony docelowej może przekonać klientów do częstszej konwersji.
Ponad połowa przesłanych stron docelowych na HubSpot blog zostały osiągnięte poprzez zaoferowanie klientom bezpłatnego eBooka.
Strony docelowe są kluczowym elementem każdej strategii marketingowej i czymś, czego Twoja firma nie może przeoczyć w dzisiejszej erze cyfrowej. Wokół 49% marketerów twierdzą, że zwiększenie strategii pozyskiwania klientów jest obecnie ich celem numer jeden. Strony docelowe to tylko jeden z wielu sposobów, dzięki którym możesz przyciągnąć więcej klientów do swoich firm i nawiązać z nimi kontakt w ramach długoterminowych strategii wspierania sprzedaży.
Mamy nadzieję, że powyższe statystyki dały Ci wgląd w czynniki, które sprawiają, że strony docelowe odnoszą większy sukces, oraz jakie błędy musisz popełnić, aby uniknąć zwiększenia swoich szans na sukces. Teraz nadszedł czas, aby przejść i stworzyć własne statystyki z własnymi testami stron docelowych.
WordStream
OmniSend
Chwytany
HubSpot
Unbounce
Venngage
Przepowiednia
Fajny marketing
Databox
Neil Patel
Inteligentne statystyki
Eksperymenty marketingowe
Chartmogul
Dom ze stali