Marketing Automation to obecnie branżowa norma. Od chatbotów po duże zbiory danych, ten krajobraz z każdym rokiem staje się coraz bardziej zróżnicowany i zatłoczony. Klienci przychodzą teraz do Twojej firmy przez wiele kanałów i dlatego posiadanie strategii automatyzacji marketingu jest teraz bardziej wymogiem niż korzyścią, jeśli chodzi o posiadanie firmy.
Aby przetrwać w tej nowej erze technologicznej, Twoja firma potrzebuje automatyzacji. Jeśli nie jesteś pewien, co to jest, trafiłeś we właściwe miejsce. Wyjaśniamy to szczegółowo i przedstawiamy ostateczną listę statystyk automatyzacji marketingu w 2025 r., aby pomóc w zwiększeniu działań marketingowych.
Spójrzmy na niektóre najważniejsze wydarzenia! Ale najpierw…
Automatyzacja marketingu to po prostu wykorzystanie rozwiązań automatyzujących do zarządzania wszystkimi procedurami marketingowymi w firmie. Jest to technologia, która automatycznie obsługuje procesy marketingowe i kampanie wielofunkcyjne w wielu kanałach. Dzięki automatyzacji marketingu firmy mogą kierować reklamy do klientów za pomocą zautomatyzowanych komunikatówsages za pośrednictwem poczty e-mail, sieci, mediów społecznościowych, wiadomości tekstowych itp. Pomaga w generowaniu i pielęgnowaniu potencjalnych klientów, a także w mierzeniu ogólnego zwrotu z inwestycji w kampanie.
Automatyzacja marketingu nie jest nowym trendem, ale rozwija się. Historia automatyzacji marketingu zaczyna się już w 1992 r., ale dopiero na późniejszym etapie, około 2003 r., zaczęła się industrializacja. W ostatnich latach stała się ona niezbędnym narzędziem biznesowym dla milionów firm na całym świecie. Oto kilka kluczowych trendów na ten rok:
Teraz, gdy omówiliśmy kilka interesujących faktów, zanurzmy się nieco głębiej i przyjrzyjmy się dokładniej, jak szybko rozwija się automatyzacja marketingu.
Uczenie maszynowe i sztuczna inteligencja (AI) to dwie kluczowe taktyki, które według przewidywań będą rosnąć wykładniczo w 2021 r. Uczenie maszynowe i sztuczna inteligencja pozwalają firmom zbierać informacje o swoich odbiorcach i kupujących oraz opracowywać dla nich lepsze kampanie w przyszłości. Firmy, które potrafią wykorzystać uczenie maszynowe i sztuczną inteligencję w połączeniu ze swoim oprogramowaniem do automatyzacji, mogą zmaksymalizować skuteczność swoich kampanii i odnieść ogromny sukces.
Chatboty były wiodący trend automatyzacji w 2020 r. i przewiduje się, że wzrośnie jeszcze bardziej w 2021 r. Chatboty odgrywają kluczową rolę w poprawie obsługi klienta i zaangażowania, a dzięki chatbotom właściciele firm mogą wchodzić w interakcje ze swoimi klientami i odpowiadać na ich pytania bez kiwnięcia palcem.
Zautomatyzowany marketing w mediach społecznościowych to po raz kolejny rosnący trend w 2021 roku. Zautomatyzowany marketing w mediach społecznościowych pozwala właścicielom firm tworzyć posty z tygodniowym wyprzedzeniem i planować ich publikację w określonym dniu i godzinie. Narzędzia takie jak Hootsuite i Buffer ułatwiają osiągnięcie tego celu.
Personalizacja poczty e-mail odgrywa kluczową rolę w pomaganiu właścicielom firm w dostarczaniu odbiorcom usług dostosowanych do ich potrzeb. Oprogramowanie typu „wszystko w jednym”, takie jak MarketingCloudFX, pozwala użytkownikom gromadzić dane klientów, organizować je i wykorzystywać do wysyłania automatycznych wiadomości e-mail we właściwym czasie.
Zgodnie z Moosend, obecne wiodące marki wykorzystujące automatyzację marketingu pokonują swoich konkurentów pod względem sprzedaży i ROI. Reklama cyfrowa ma być wkrótce w pełni zautomatyzowana, co zwiększy zarówno przychody, jak i jakość reklam.
77% właścicieli firm odnotowało wzrost konwersji po użyciu oprogramowanie do automatyzacji marketingu, według Sales Fusion. Dodatkowo automatyzacja marketingu obniżyła koszty marketingu o 12.2%, a wskaźnik potoku sprzedaży marketerów B2B korzystających z automatyzacji marketingu wzrósł średnio o 10%.
Marketerzy dostrzegają potencjał automatyzacji marketingu i już korzystają z rynku automatyzacji marketingu. Automatyzacja marketingu pozytywnie wpływa na produktywność, konwersje i wskaźniki sprzedaży.
80% najlepszych firm korzystających z technologii automatyzacji marketingu przez ostatnie trzy lub więcej lat doświadczyło już korzyści z automatyzacji w zakresie zwiększonych przychodów i zaangażowania klientów.
Dodatkowo Email Monday informuje, że 63% firm całkowicie lub częściowo zleca automatyzację marketingu na zewnątrz, co oznacza, że obecnie outsourcingowi podlega większa część branży automatyzacji marketingu. Tylko 37% firm polega na sobie w zakresie automatyzacji, podczas gdy zaledwie 12% decyduje się na pozostawienie tego wszystkiego specjalistom.
Przewiduje się, że firmy wydają prawie 1.3 biliona dolarów rocznie na obsługę żądań klientów. Firmy, które włączyły chatboty do automatyzacji marketingu twierdzą, że chatboty mogą pomóc zaoszczędzić do 30% kosztów obsługi klienta, zgodnie z Życie chatbotów.
Chatboty mogą pomóc biznesowi i dobrze to słyszeć 47% Wadyumerów są otwarci na kupowanie przedmiotów przez chatbota. Do 2021 roku chatboty powinny przejąć 85% zgłoszeń do obsługi klienta.
Zgodnie z Instapage, Najnowsze statystyki dotyczące automatyzacji marketingu pokazują, że dzięki automatyzacji w mediach społecznościowych można zaoszczędzić ponad 6 godzin tygodniowo. Prowadzenie kanałów społecznościowych Twojej marki jest już wyzwaniem, ale pozostawienie tego botom może uwolnić Twój czas i skupić się na tym, co ważne. Czas to pieniądz, więc inwestując w technologię, oszczędzasz pieniądze.
Branża automatyzacji marketingu rozwija się i stała się jednym z najważniejszych trendów w marketingu cyfrowym. Marketerzy zdają sobie sprawę z tego potencjału i 63% marketerów planuje zwiększyć budżet na automatyzację marketingu w tym roku, według Invespcro.
Według ostatnich badań, 27% firm twierdzi, że same Wadyider są „nowe” w automatyzacji marketingu, podczas gdy 86% marketerów Wadyider „łatwość użycia” jest najbardziej krytycznym czynnikiem przy ocenie narzędzi do automatyzacji, takich jak platformy do webinariów or oprogramowanie do marketingu e-mailowego. To tylko niewielka część wszystkich firm i świadectwo wzrostu tego trendu marketingowego.
Automatyzacja marketingu nie jest nowym trendem, ale rozwija się. Zgodnie z poniedziałkowym e-mailem, About 51% firm korzysta z automatyzacji marketingu w 2021 r. Historia automatyzacji marketingu sięga 1992 r., ale industrializacja zaczęła się dopiero na późniejszym etapie, około 2003 r. W ostatnich latach stała się podstawą milionów firm na całym świecie.
Tworzenie spersonalizowanych treści oraz automatyzacja i integracja wysokiej jakości wydają się być jednymi z najważniejszych wyzwań, ponieważ 61% firm powiedzmy, że proces wdrażania automatyzacji marketingu był skomplikowany w 2020 roku. Może rozwiązaniem jest po prostu outsourcing i pozostawienie tego profesjonalistom.
Od chatbotów po duże zbiory danych, marketerzy i firmy szukają najłatwiejszego możliwego sposobu na ułatwienie działań marketingowych. Nie jest zaskoczeniem, że według Invespcro 86% marketerów Wadyider „łatwość użycia” jest najbardziej krytycznym czynnikiem przy ocenie narzędzi do automatyzacji.
Uczenie maszynowe i sztuczna inteligencja (AI) to dwie kluczowe technologie, których usage przewiduje się, że w 2021 r. automatyzacja marketingu wzrośnie wykładniczo. Ponadto chatboty, zautomatyzowany marketing w mediach społecznościowych i automatyzacja spersonalizowanej poczty e-mail to wiodące trendy automatyzacji, na które należy zwrócić uwagę w 2021 r.
Firmy są w tym, aby zarabiać pieniądze i maksymalnie uprościć ten proces. 65% influencerów marketingowych zgadza się, że zwiększenie zwrotu z inwestycji w marketing jest najwyższym priorytetem strategii technologii marketingowych. Ponad połowa uczestników tego badania wg Ascend 2 zgodzili się, że zwrot z inwestycji w marketing określa skuteczność systemu MA.
Zwiększenie przychodów jest długoterminowym celem zarówno marketingu, jak i sprzedaży. Jeśli strategia okaże się skuteczna, poprawi to sprzedaż i przychody. Według firmy Adobe Stan automatyzacji marketingu, 98% odnoszących sukcesy marketerów twierdzi, że automatyzacja marketingu jest bardzo ważna dla sukcesu biznesowego.
Jak działa automatyzacja marketingu?
Automatyzacja marketingu może zautomatyzować zadania, na których nie chcesz poświęcać zbyt wiele czasu. Daje to dodatkowy czas na skoncentrowanie się na sprzedaży i zarabianie większych pieniędzy.
Ta statystyka z Nucleus Research pokazuje, jak automatyzacja może zwiększyć sprzedaż przy jednoczesnym obniżeniu kosztów. Dzięki temu automatyzacja daje więcej czasu na skupienie się na konwersjach. Dodatkowo automatyzacja marketingu może zarządzać tymi strategiami i pozbyć się outsourcingu. Jeśli nie potrzebujesz outsourcingu, koszty marketingu mogą się zmniejszyć.
80% użytkowników automatyzacji marketingu odnotowało wzrost liczby leadów, a 77% wzrost liczby konwersji. Ta statystyka z Beat Venture pokazuje nam, że znacznie ponad połowa z 43 ankietowanych platform automatyzacji zwiększyła liczbę potencjalnych klientów i konwersje. Dzieje się tak, ponieważ automatyzacja marketingu łączy marketing i sprzedaż, aby osiągnąć ten sam cel, ostatecznie zwiększając zwrot z inwestycji. Statystyki pokazują, że automatyzacja marketingu najprawdopodobniej okaże się inwestycją udaną.
Sugestia oprogramowania: Chcesz poprawić konwersje z webinarów? Kasy najlepsi kreatorzy stron docelowych do tworzenia wysoce konwertujących lejków webinarowych.
Według Slideshare'a, większość marketerów B2B polega na wskaźnikach odpowiedzi i wartości w celu pomiaru zwrotu z inwestycji. Metryki odpowiedzi mówią ci, czy twoi odbiorcy lubią to, co otrzymują, a metryki wartości mówią ci, czy zarabiasz pieniądze na koniec dnia. Jeśli Twoje wskaźniki odpowiedzi spadną, możesz użyć swojego systemu marketingowego do rozpoczęcia testów A/B i ponownego targetowania odbiorców. Jeśli Twoje wskaźniki wartości spadną, być może będziesz musiał ponownie ocenić, czy Twój system automatyzacji jest ukierunkowany na właściwe cele biznesowe.
16% marketerów uważa, że tworzenie automatyzacji jakości jest największą rzeczą, o czym wcześniej nie słyszeliśmy. Nie chcesz, aby system automatyzacji marketingu wysyłał klientom bezużyteczne informacje, a chcesz, aby łączył się z klientami za pomocą wartościowych treści.
Tylko 19% osób odnotował dramatyczny wzrost liczby kwalifikowanych leadów dzięki automatyzacji marketingu w 2020 r., według LeadMD. LeadMD odkrył jedynie, że 31% marketerów widzi pewien wzrost liczby kwalifikowanych leadów.
Badanie z KDM pokazuje, że ogólnie istnieją tańsze alternatywy dla automatyzacji marketingu. Połowa tego badania trzyma się z dala od automatyzacji marketingu, ponieważ uważają, że istnieją tańsze alternatywy. Tak, automatyzacja marketingu jest kosztowna, ale prawdopodobnie w końcu uzyskasz lepszy zwrot z inwestycji.
56% influencerów marketingowych uważa zarządzanie danymi za technologię marketingową stanowiącą największe wyzwanie do wdrożenia. Przyzwyczajenie się do tego może zająć trochę czasu, ale możesz uniknąć bólu głowy i skalować swoją platformę do automatyzacji marketingu w miarę upływu czasu.
Jeśli chcesz coś wynieść z tych statystyk automatyzacji marketingu, automatyzacja marketingu jest inwestycją. Jeśli potrafisz wybrać odpowiednie platformy do automatyzacji marketingu, które wspierają Twój biznes, możesz obserwować wzrost przychodów.