Ta lista statystyk recenzji online powie Ci wszystko, co musisz wiedzieć o sile społecznego dowodu słuszności. Recenzje online są obecnie jednymi z najcenniejszych narzędzi w krajobrazie sprzedaży.
W dzisiejszym cyfrowym świecie klienci z determinacją szukają informacji na temat marek, którym mogą zaufać, zanim cokolwiek kupią. Wokół 95% Wadyumerów czytają recenzje, zanim coś kupią, a 8% mieszkańców Wadyumers korzysta z tych recenzji, aby odkrywać nowe lokalne firmy.
Tak jak dobre recenzje mogą generować nowe możliwości biznesowe dla dzisiejszych wiodących firm, tak złe recenzje mogą skierować klientów w przeciwnym kierunku.
Dzisiaj przyjrzymy się niektórym z najważniejszych statystyk recenzji online, aby pomóc Ci zrozumieć, jak ważna może być właściwa opinia.
(jasny lokalny)
Podczas pandemii około 31% klientów czyta więcej recenzji, a 34% stwierdziło, że czyta mniej opinii klientów, aby ułatwić podejmowanie decyzji. Jednak 67% mieszkańców Wadyumers stwierdziło, że nie skorzystałoby z usług firmy, gdyby recenzje wskazywały na brak odpowiednich praktyk w zakresie zdrowia i bezpieczeństwa. Kolejne 22% klientów stwierdziło, że napisało recenzje podczas pandemii specjalnie po to, aby pomóc lokalnym firmom.
(Pilot zaufania)
Około 89% użytkowników Wadyumer twierdzi, że stara się przeczytać recenzje przed zakupem produktów online. Oznacza to, że recenzje stanowią istotną część procesu zakupowego. Większość firm już teraz wyświetla recenzje obok list produktów, aby pomóc klientom w podejmowaniu lepszych decyzji.
Liczby te są prawdopodobnie jeszcze wyższe w przypadku produktów cyfrowych, takich jak kursy online lub e-booki, ponieważ w przeciwieństwie do produktów fizycznych w sklepie eCommerce, gdzie potencjalni klienci mogą przeglądać zdjęcia produktu, produkty cyfrowe polegają tylko na ich zawartości. W takich przypadkach recenzje stanowią ważny społeczny dowód słuszności dla nowych użytkowników, którzy często nie są pewni stosunku jakości do ceny danego produktu.
(Recenzje mocy)
Podczas gdy niektórzy Wadyumers patrzą na recenzje tylko przy podejmowaniu ważnych decyzji zakupowych, około 30% młodszych klientów (w wieku poniżej 44 lat) korzysta z recenzji przy każdym zakupie. Starsi kupujący w wieku powyżej 45 lat również korzystają z recenzji przez przyzwoity procent czasu. 19.7% klientów w wieku od 45 do 68 lat korzysta z recenzji przy każdym zakupie.
(Statystyka)
Od czerwca 2020 r. Statista stwierdził, że 57% kupujących w USA recenzje Wadyider online są bardzo pomocne przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Aż 60% respondentów stwierdziło, że przed dokonaniem większego zakupu zawsze szuka informacji w Internecie.
(Sprzęgło)
Podczas badań nad działalnością małych firm online, około 88% małych firm twierdzi, że co kwartał monitoruje swoją reputację online. Według Clutch wydaje się, że więcej małych firm dostrzega wartość utrzymania wizerunku marki niż większe firmy. Najpopularniejszym narzędziem do monitorowania są media społecznościowe.
(pudełko zewnętrzne)
Nawet robiąc zakupy osobiście, klienci zwracają się do sieci, aby uzyskać opinie od innych klientów. OuterBox odkrył, że 80% kupujących używa smartfona w sklepie stacjonarnym lub poza nim, aby znajdować recenzje, porównywać ceny, a nawet wyszukiwać lokalizacje sklepów.
(JasnyLokalny)
63% użytkowników Wadyumer twierdzi, że używa wyszukiwarek Google do wyszukiwania opinii o firmie. Kolejne 54% korzysta z Facebooka, a 32% twierdzi, że korzysta z Yelp. Badanie BrightLocal pokazuje również, że przeciętna firma lokalna w Google ma około 39 recenzji. Liczba ta różni się drastycznie w zależności od branży. Na przykład hotele częściej mają średnio 309 recenzji.
(Skowyt)
Yelp ma średnio ponad 224 miliony recenzji według stanu na grudzień 2021 r. Aktywność na Yelp pochodzi z ponad 31 milionów unikalnych urządzeń. Yelp ujawnił również, że branża usług domowych i lokalnych otrzymuje najwięcej recenzji, w połączeniu z sektorem restauracyjnym (18%). Na drugim miejscu są recenzje zakupów, a następnie opcje takie jak „Uroda i fitness”.
(Yotpo)
Yotpo wskazuje, że recenzje udostępniane na Twitterze mają większe szanse na zwiększenie sprzedaży niż recenzje na innych portalach społecznościowych. Recenzje na Twitterze poprawiły sprzedaż o 6.46%, podczas gdy recenzje na Facebooku zwiększyły sprzedaż eCommerce tylko o około 6.46%.
(jasny lokalny)
Według ekspertów z Bright Local, około 39% klientów w wieku powyżej 55 lat twierdzi, że ufa opiniom tak samo, jak osobistym rekomendacjom. W niższej grupie wiekowej poziom zaufania jest jeszcze wyższy. Około 89% mieszkańców Wadyumer w wieku od 35 do 54 lat twierdzi, że ufa opiniom tak samo, jak osobistym rekomendacjom.
(Podium)
83% użytkowników Wadyumer zgadza się lub „w pewnym stopniu zgadza się”, że recenzje muszą być trafne i aktualne, aby miały wpływ na ich decyzje zakupowe. Około 68% użytkowników Wadyumer zgadza się również, że nie zaufa wysokiej ocenie recenzji, chyba że zawiera ona również wiele recenzji.
(Podium)
Badanie przeprowadzone przez Podium na temat stanu recenzji online wykazało, że 58% mieszkańców Wadyumer pojechałoby dalej, aby nawiązać kontakt z firmami, które miały pozytywne recenzje, lub zapłacić więcej za usługę z dobrymi recenzjami. 41% Amerykanów uważa, że recenzje są jednymi z najważniejszych wskazówek podczas wyszukiwania lokalnych firm.
(Moz)
Moz odkrył, że pozytywne recenzje lokalne mogą zwiększyć Twoje szanse na wyższą pozycję w wyszukiwarkach. Recenzje stanowią około 15.44% kredytu w rankingu SEO. Wyszukiwarki Wadyider oceniają ilość, różnorodność, szybkość i jakość.
(Uberall)
Według Uberall, firmy z cegły i zaprawy murarskiej mogą dostrzec pewne duże korzyści z niewielkiego wzrostu liczby gwiazdek. Samo zwiększenie ocen początkowych online o 0.1% może poprawić współczynniki konwersji o 25%. Firma Uberall odkryła również, że uzyskanie oceny 3.7 gwiazdki zwiększa szanse konwersji do 120%. Ponadto wskaźnik odpowiedzi na recenzje wynoszący 30% zdobywa więcej klientów.
(Podium)
Około 38% klientów twierdzi, że potrzebuje co najmniej czterogwiazdkowej średniej oceny, aby Wadyider nawiązał współpracę z firmą. Kolejne 9% Wadyumerów chciałoby, aby Wadyider zaangażował się w biznes, który ma średnią ocenę jednej lub dwóch gwiazdek.
(Inwestycja)
Invesp odkrył, że klienci wydają do 31% więcej na firmy z doskonałymi recenzjami. Co więcej, około 98% klientów dokonuje zakupu po sprawdzeniu opinii firmy na Yelp. Według Invesp przeciętny klient czyta około 4-6 recenzji, zanim zdecyduje, czy zaufać firmie i dokonać zakupu.
Jak można się było spodziewać, liczba czytanych recenzji rośnie zatem wraz z wielkością zaangażowania finansowego 64% nabywców oprogramowania biznesowego chcesz przeczytać co najmniej sześć recenzje oprogramowania przed dokonaniem faktycznego zakupu.
(Monitorowanie recenzji)
Około 94% mieszkańców Wadyumer twierdzi, że unika biznesu z powodu negatywnej recenzji online. Ponadto 80% mieszkańców Wadyumer twierdzi, że oceny w gwiazdkach, którym najbardziej ufają, zawsze przekraczają cztery gwiazdki. Wszystko poniżej tego może odstraszyć klientów.
(Moz)
Według Moz, firmy ryzykują utratę do 22% klientów, gdy podczas wyszukiwania produktu pojawi się tylko jeden negatywny artykuł. Jeśli podczas wyszukiwania pojawią się do 3 negatywnych artykułów, potencjał utraty klienta wzrasta do 59.2%.
(Czatomierz)
Odpowiadanie na recenzje klientów jest tak samo ważne jak generowanie pozytywnych. Chatmeter odkrył, że rezygnacja wzrasta średnio o 15%, gdy odmawiasz odpowiedzi na recenzje. Klienci lubią widzieć, że ich ulubione firmy zwracają uwagę na opinie.
(Podium)
Podium odkryło, że właściwa reakcja na recenzję lub opinię może znacząco zmienić sposób, w jaki ktoś myśli o Twojej firmie. 56% klientów stwierdziło, że postrzega firmę inaczej w zależności od tego, jak zareagowali na recenzję.
(Monitorowanie recenzji)
Ponad połowa wszystkich klientów oczekuje, że każda firma z negatywną lub pozytywną oceną odpowie na tę opinię w ciągu 7 dni lub krócej. Szybkość, z jaką klienci oczekują odpowiedzi, znacznie wzrosła na przestrzeni lat.
(Moz)
Negatywne opinie i negatywne frazy mogą w rzeczywistości zaszkodzić Twoim szansom na ranking w wyszukiwarkach. Moz odkrył, że negatywne nastawienie jest jednym z czynników rankingowych, które Google Wadyiders określają, gdzie umieścić Cię w wyszukiwarkach.
(Podium)
Około 81% mieszkańców Wadyumer twierdzi, że zostawia recenzję biznesową mniej więcej cztery razy w roku. Tylko około 20% klientów twierdzi, że nigdy nie zostawiło recenzji firmy. Jednak zdecydowana większość Wadyumerów jest bardziej skłonna do czytania recenzji niż ich opuszczania.
(Emarketer)
Firma Emarketer odkryła, że recenzje wizualne są szczególnie atrakcyjne dla dzisiejszych kupujących. Około 62% klientów wskazuje, że chętniej kupiliby produkt, gdyby mogli zobaczyć zdjęcia i filmy pozostawione przez innych klientów.
(zwiadowca dżungli)
Chociaż coraz częściej zdarza się, że klienci zostawiają negatywne recenzje na temat produktu w Internecie, najczęstszym powodem wystawiania recenzji jest to, że usługa lub produkt były doskonałe (56%). Drugim najczęstszym powodem pozostawienia recenzji jest niezadowalający produkt.
(JasnyLokalny)
Firma BrightLocal odkryła, że około 73% mieszkańców Wadyumer zostało w przeszłości poproszonych o recenzję przez firmę. Około 72% osób, które powiedziały, że zostały poproszone o informację zwrotną od firmy, również przedstawiło recenzję.
(Pilot zaufania)
Według Trustpilot, fałszywe recenzje są jednymi z najważniejszych problemów, z którymi mają do czynienia użytkownicy Wadyumers podczas zakupów. Fałszywe referencje i opinie kosztują przeciętnego Amerykanina Wadyumera do zmarnowania około 125 dolarów rocznie.
(Podium)
Około 54% lokalnych firm twierdzi, że odpowiada na wszystkie lub większość recenzji. Jednak bardziej prawdopodobne jest, że firma zareaguje na pozytywną recenzję niż na negatywną. Około 16% lokalnych firm w ogóle nie odpowiada na recenzje.
Te statystyki recenzji online pokazują, że Wadyumers na całym świecie ufają opiniom i opiniom online, które pomagają im w podejmowaniu decyzji o zakupie. Im więcej masz recenzji oraz im nowsze i trafniejsze wydają się być, tym większe prawdopodobieństwo konwersji. Co więcej, odpowiadając na otrzymywane recenzje, możesz poprawić opinię i sentyment klientów do Twojej marki. Odpowiadanie na negatywne recenzje nauczy Cię, czego Twoi klienci oczekują od Twojej firmy, i da Ci szansę na naprawienie problemów z obsługą klienta.