Myślisz o tworzeniu i sprzedaży kursów online? Czy potrzebujesz pomocy w ustaleniu, która platforma kursów online jest odpowiednia dla Twojej firmy?
Jeśli odpowiedź na oba pytania jest twierdząca, nie przerywaj czytania.
Dzisiaj porównamy dwie największe platformy dla tworzenie kursów - Thinkific vs Teachable.
To są dwa z najlepsze platformy kursów online dostępne dla Wadyumerów już dziś. Ale ponieważ mają wspólne niektóre funkcje, niektórym trudno jest zdecydować, którego użyć.
W tym poście przedstawimy ich podobieństwa i różnice, abyś mógł ocenić, która usługa jest dla Ciebie odpowiednia.
Thinkific to oprogramowanie działające w chmurze, które pozwala tworzyć, promować i sprzedawać kursy online. Został zaprojektowany jako punkt kompleksowej obsługi dla twórców kursów. Nie tylko możesz zbudować swój kurs od podstaw, ale możesz także zaprojektować swoją witrynę i promować swoją firmę za pomocą platformy.
Firma wdraża system „przeciągnij i upuść”. Oznacza to, że nawet początkujący mają szansę stworzyć kurs, który wygląda i sprawia wrażenie profesjonalnego, bez konieczności nauki programowania.
Umożliwia także dodawanie plików multimedialnych w celu dodania elementów, które utrzymują zaangażowanie użytkowników, takich jak filmy, quizy, ankiety i pliki do pobrania.
Jeśli sprzedajesz więcej niż jeden kurs, możesz użyć Thinkificoferuje różne opcje dostosowywania, dzięki czemu możesz zaprojektować program, który będzie działał dla wszystkich Twoich klientów. Na przykład możesz tworzyć programy członkostwa, dodawać ukryte lub prywatne kursy, włączać wielu instruktorów i włączać zawartość harmonogramu kroplówki.
Kolejną fajną funkcją jest Thinkificnarzędzie do tworzenia witryn metodą „przeciągnij i upuść”. Możesz więc stworzyć sklep internetowy w ciągu kilku minut dzięki konfigurowalnym szablonom, które są łatwo dostępne. Nie jest wymagane żadne doświadczenie w kodowaniu.
Thinkific zawiera wszystkie narzędzia marketingowe potrzebne do promowania i sprzedaży kursów. Możesz pobierać opłaty w ponad 100 walutach i pozwala akceptować płatności dla wszystkich kart kredytowych. A co najważniejsze, natychmiast otrzymujesz zapłatę.
Możesz także monitorować swoich uczniów za pomocą automatycznych meldunków i raportów o postępach.
Ten kreator kursów ma również imponujące funkcje bezpieczeństwa, które obejmują certyfikat SSL i codzienne kopie zapasowe. Może pochwalić się 99.9% dostępnością i całodobowym monitoringiem.
Teachable jest produktem podobnym do Thinkific. Daje ci przestrzeń, w której możesz tworzyć niestandardowe kursy i hostować je Teachable. Możesz przesyłać nieograniczoną liczbę kursów i filmów. Istnieje narzędzie, które umożliwia indywidualne sesje z uczniami.
Ponadto możesz zintegrować narzędzia innych firm, które dodają więcej funkcji do stron docelowych i operacji zaplecza.
Jeśli chodzi o płatności, sam ustalasz, w jaki sposób chcesz otrzymywać zapłatę. Możesz robić subskrypcje, członkostwa, pakiety lub jednorazowe płatności. A jeśli chcesz zachęcić potencjalnych klientów, możesz oferować kupony. Dostępne są również narzędzia marketingu afiliacyjnego, więc Twoi klienci będą mieli powód do promowania Twojego kursu w Twoim imieniu, jeśli jest to kierunek, w którym chcesz podążać.
Wraz z Teachable, otrzymujesz zapłatę w ponad 130 walutach. Możesz także otrzymywać płatności za pomocą PayPal.
Ogólnie, Teachable oferuje ten sam poziom ochrony dla Ciebie i Twoich uczniów. Obejmuje to całodobowy monitoring i certyfikację SSL.
Zanim omówimy wszystkie różnice, które odróżniają te dwa narzędzia do tworzenia kursów, poświęćmy trochę czasu, aby porozmawiać o funkcjach, których można oczekiwać od korzystania z obu platform.
Oba narzędzia mogą mieć wszystkie funkcje na świecie. Ale jeśli nie mogą ci pomóc w tworzeniu kursów do sprzedaży, to żadne z nich nie będzie dla ciebie dobre.
Na szczęście obie platformy są doskonałymi narzędziami do tworzenia kursów.
Thinkific i Teachable pozwalają wstawiać treści multimedialne, takie jak filmy i obrazy. A jeśli chcesz zaangażować użytkowników i śledzić ich postępy, możesz zlecić im rozwiązywanie quizów.
Masz swobodę kształtowania swoich kursów według własnego uznania. Na przykład możesz przesyłać swoje treści drogą kroplową — funkcja, która pozwala kontrolować, kiedy użytkownik może uzyskać dostęp do niektórych części kursu.
W zależności od planu, który subskrybujesz, możesz przyznać uprawnienia administratora członkom swojego zespołu, którzy pomogą Ci zarządzać kursami. To wielka sprawa, szczególnie dla tych z Was, którzy dobrze prosperują w środowiskach współpracy.
Thinkific i Teachable pozwala Ci zaprojektuj swoją stronę internetową za pomocą interfejsu „przeciągnij i upuść”.. Dla nieznajomych oznacza to tylko, że nie musisz wiedzieć, jak kodować, aby dostosować swoją witrynę.
Nawet lepiej, Thinkific i Teachable może zajmować się operacjami zaplecza. Pozwala to skupić się na opracowywaniu kursów po ustaleniu projektu witryny.
Twój plan będzie zawierał darmowy hosting. Otrzymujesz również certyfikat SSL, który jest ważny, jeśli chcesz zdobyć zaufanie swoich klientów.
Jeśli chodzi o branding, otrzymujesz własną subdomenę (twojadomena.thinkific.com lub twojadomena.teachable.com), ale możesz używać własnej nazwy domeny, jeśli ją posiadasz.
Jakie opcje sprzedaży i marketingu robią Thinkific i Teachable mieć do zaoferowania?
Obie platformy pozwalają Ci zdecydować, jak promować swój kurs online. Na przykład klienci mogą uiszczać jednorazową opłatę lub skonfigurować ją jako opłatę cykliczną. A jeśli chcesz zwiększyć zainteresowanie kursem, możesz tworzyć kupony lub pakiety kursów.
Co ważniejsze, obie platformy mają funkcje sprzedaży dodatkowej, które dają możliwość zwiększenia sprzedaży.
Ale co z opcjami płatności?
Na szczęście obaj akceptują płatności kartami kredytowymi za pośrednictwem Stripe i PayPal. Oznacza to, że Twoi uczniowie mogą płacić za pomocą tych metod płatności bez względu na to, gdzie się znajdują.
Jeśli chcesz affiliate marketing, z przyjemnością usłyszysz, że oba mają taką strukturę. Możesz ustawić niestandardowy procent prowizji za kursy, które chcesz sprzedać.
Wszyscy partnerzy będą mieli pulpit nawigacyjny, na którym będą mogli monitorować swoje postępy.
Teraz nadszedł czas, aby porozmawiać o tym, co sprawia, że ci dwaj twórcy kursów różnią się od siebie.
Dobrą wiadomością jest to, że obie te platformy oferują quizy. Ale zakres ich funkcji quizowych jest różny.
Zacznijmy Thinkific. W razie potrzeby możesz zaimportować swoje pytania jako plik XLSX. Dostępny jest szablon, aby pomóc użytkownikom, którzy przesyłają pliki po raz pierwszy. Znajdziesz tu także funkcje quizów, takie jak losowe banki pytań i możliwość dodawania wyjaśnień.
Aby quizy były bardziej wciągające, możesz dołączyć do swoich pytań zdjęcia i filmy. To nie jest coś, nad czym możesz pracować Teachable.
A jeśli zajmujesz się rozdawaniem zadań, to Thinkific ma twoje plecy. Daje to więcej możliwości oceny zrozumienia przez uczniów. Masz możliwość zaakceptowania zadań uczniów lub nie, jeśli nie spełniają one Twoich standardów.
Istnieją dwa rodzaje quizów, które można dodać do wykładów: bez oceny i z oceną. Ten ostatni jest jednak dostępny tylko wtedy, gdy subskrybujesz plan Professional lub wyższy.
Jeśli masz dostęp do funkcji ocenianego quizu, wyniki pojawią się jako część raportów z kursów w Twojej szkole. W raportach z kursu znajdziesz średni wynik ucznia, minimalny wynik, maksymalny wynik i całkowitą liczbę ukończonych zajęć (liczbę uczniów, którzy ukończyli quiz).
Dostępna jest nawet tablica wyników wyświetlająca listę uczniów uporządkowaną na podstawie ich postępów w kursie.
Istnieją również funkcje budowania społeczności dostępne na obu platformach jako sposób na poprawę relacji z uczniami. Może również działać jako linia wsparcia, dzięki czemu możesz upewnić się, że Twoi uczniowie mogą się z Tobą skontaktować, jeśli mają pytania lub wątpliwości.
Ale sposób implementacji tych funkcji na obu platformach jest nieco inny.
Wraz z Thinkific, możesz utworzyć miejsce w swojej witrynie przeznaczone specjalnie do budowania społeczności. Pomyśl o tym jak o forum, na którym Twoi uczniowie mogą zadawać pytania, na które inni członkowie społeczności mogą zamieszczać odpowiedzi.
Możesz skonfigurować swoją społeczność tak, aby udzielała dostępu tylko studentom określonego kursu, pakietu lub członkostwa. Alternatywnie możesz również przyznać dostęp wszystkim studentom, aby naprawdę być tak integracyjnym, jak to tylko możliwe.
Mający Thinkific społeczność zwiększy szansę, że studenci zostaną na dłużej po ukończeniu Twojego kursu.
Jak z Thinkific, jest miejsce poświęcone członkom Twojego Teachable społeczność. Tutaj możesz swobodnie udostępniać informacje biznesowe swoim uczniom lub udostępniać treści, do których Twoim zdaniem powinni mieć dostęp.
Oprócz Teachable funkcja społeczności, istnieje również system komentowania, w którym uczniowie mogą zadawać pytania dotyczące kursu.
Jako moderator możesz włączyć lub wyłączyć tę funkcję, zezwolić uczniom na dołączanie plików graficznych do komentarzy oraz zezwolić na wielopoziomowe wątkowanie odpowiedzi.
Więc tak, istnieje wiele sposobów interakcji ze społecznością na obu platformach. Ale Teachable ma niewielką przewagę w tym dziale.
Posiadanie opcji publikowania postów na blogu jest ważne. Dlaczego? Ponieważ posty na blogach są ważne dla optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO). Za pomocą SEO możesz pozycjonować słowa kluczowe związane z Twoimi kursami online.
Jednak z dwóch platform, które dzisiaj sprawdzamy, tylko jedna z nich ma funkcję blogowania.
Teachable pozwala publikować artykuły i optymalizować je pod kątem SEO.
Po włączeniu funkcji blogu możesz dodać szczegóły bloga, takie jak nazwa bloga, podtytuł i informacje o nim.
Tworzenie posta na blogu jest naprawdę proste. Interfejs nie jest tak daleki od tego, czego można się spodziewać w narzędziu do zarządzania treścią, takim jak WordPress. Możesz modyfikować szczegóły, takie jak tytuł posta, adres URL, biografię autora, datę publikacji i samą treść.
Możesz także edytować szczegóły wpisu na blogu po jego opublikowaniu.
Thinkific nie posiada platformy blogowej. Zachęcają użytkowników do korzystania z platformy innej firmy, takiej jak WordPress jeśli naprawdę potrzebują tej funkcji.
Jak wygląda realizacja transakcji na obu platformach? Jest Teachablejest procesem szybszym niż Thinkific? Dowiedzmy Się.
Teachable ma jednoetapowy proces płatności, który nie tylko sprawia, że jest on wygodniejszy dla klienta, ale także zmniejsza szanse potencjalnych klientów na porzucenie koszyka.
Wszystko znajduje się na jednej stronie — w tym informacje o płatnościach.
Klienci, którzy nie mają konta, zostaną poproszeni o utworzenie go po zakończeniu sprzedaży. Możesz usprawnić proces realizacji transakcji, dodając elementy, które wzbudzają zaufanie, takie jak referencje, wypunktowania i gwarancje zwrotu pieniędzy.
Jak to się dzieje Thinkificporównaj proces realizacji transakcji? Thinkific ma dwa kroki zamiast jednego, co powoduje niepotrzebne obciążenie w procesie realizacji transakcji.
Pierwsza strona to miejsce, w którym klienci mogą podać swoje dane osobowe. Na następnej stronie powinni wpisać szczegóły płatności wraz z kodami kuponów, jeśli mają zastosowanie.
Warto jednak podkreślić, że Thinkific niedawno wydała jednostronicową stronę płatności, którą można przetestować A/B. Obie platformy mogą zawierać upsellingi za pomocą jednego kliknięcia, które mogą pomóc zwiększyć sprzedaż.
Istnieje również różnica w podejściu obu platform do obsługi klienta. TeachableJeśli wykupisz abonament Professional (lub wyższy), możesz spodziewać się obsługi klienta w czasie rzeczywistym za pośrednictwem czatu na żywo. Thinkific z drugiej strony korzysta z systemu biletowego.
Ale wybór ma plusy Thinkific. Będzie reagować nawet w weekendy, co jest świetne.
Jest coś do powiedzenia na temat stron zasobów obu tych platform. Jeśli potrzebujesz tylko podstawowego rozwiązania problemu, istnieje duża szansa, że nie będziesz musiał kontaktować się z obsługą klienta. Istnieje duża szansa, że odpowiedzi, których potrzebujesz, już tam są.
Ponadto obie platformy mają szkolenia wprowadzające, aby wszyscy ich subskrybenci wiedzieli, jak rozpocząć tworzenie kursów.
Oto czynniki, które je tworzą Thinkific lepiej Teachable.
Podobnie jak w przypadku innych platform nastawionych na twórców, takich jak Crevio or Kajabi, Thinkific nie obciąży Cię opłatami transakcyjnymi niezależnie od wybranego planu. To wielka sprawa, ponieważ nie chcesz, aby potencjalne zarobki wymknęły Ci się z rąk i trafiły do kieszeni Twojej platformy do tworzenia kursów.
Jeśli wybierzesz Teachable Podstawowy plan, oprócz miesięcznej subskrypcji, pobierana jest opłata transakcyjna w wysokości 5%. Choć nadal jest lepszy niż Opłata Gumroad w wysokości 10%, warto o tym pamiętać.
Wraz z Thinkific, nie będziesz mieć problemu z opieką nad uczniami. Jest tak wiele sposobów na okazanie wsparcia.
Możesz tworzyć zadania, których możesz użyć do oceny zrozumienia przez nich lekcji i sprawić, by każda lekcja była bardziej wciągająca.
Następnie istnieje opcja tworzenia społeczności, w których ty i twoi uczniowie moglibyście wchodzić w interakcje, publikując posty i komentarze. Pomaga uczniom nie tylko wchodzić w interakcje z tobą, ale także z rówieśnikami.
Ale są też Thinkific funkcje, które są świetne dla samych twórców kursów. Zarządzanie uczniami jest łatwe dzięki wszystkim narzędziom, które ta platforma udostępnia.
Na początek możesz uporządkować uczniów według kohorty. Oznacza to, że możesz przypisać osoby do grupy w celu łatwiejszego raportowania i filtrowania. Dlaczego grupy są ważne? Cóż, możesz go użyć do sprzedaży określonego kursu bardziej otwartej grupie. Możesz też użyć tej funkcji do śledzenia postępów określonej grupy.
Thinkific ma również opcję, która pozwala ręcznie zapisać nowego ucznia, jeśli zajdzie taka potrzeba.
Wyrejestrowanie studentów jest również łatwe, jeśli kiedykolwiek wystąpią o zwrot pieniędzy, anulują subskrypcję lub nieprawidłowo uzupełnią rejestrację. Możesz to zrobić nawet hurtowo.
Następnie są funkcje monitorowania. Kanał aktywności pozwoli Ci zobaczyć postępy każdego ucznia.
Zobaczysz informacje o logowaniu ucznia, wyniki quizu i ankiety (jeśli takie istnieją), analitykę wideo (w jaki sposób uczniowie wchodzą w interakcje z Twoimi materiałami wideo) oraz dyskusje (w jaki sposób uczeń wchodzi w interakcję z innymi uczniami).
To tylko niektóre ze sposobów Thinkific sprawia, że Twoje kursy online są bardziej znaczące i wydajne.
Thinkific ma przewagę, jeśli chodzi o projektowanie witryn. Oferuje wiele motywów witryn, które można dostosować do swojej marki.
Masz również wiele rodzajów lekcji do wyboru. Możesz tworzyć filmy, quizy, multimedia, tekst, ankiety, pliki PDF, audio, pliki do pobrania, prezentacje z narracją, egzaminy Brillium, dyskusje, zadania, alternatywne quizy, seminaria internetowe, transmisje na żywo i nie tylko.
Teachable i Thinkific oba mają funkcje białej etykiety. Ale z Teachable, użytkownicy nadal muszą logować się za pośrednictwem jej subdomeny — nawet jeśli używasz domeny niestandardowej. To mija się z celem białej etykiety, nie sądzisz?
Jeśli chodzi o białe etykiety, Thinkific bierze ciasto.
Oto czynniki, które je tworzą Teachable lepiej Thinkific.
Kiedy patrzysz na wszystkie sposoby Teachable sprawia, że proces realizacji transakcji jest wydajny, nie można nie być pod wrażeniem. Korzystanie z referencji i odznak gwarancyjnych kursu, a także stosowanie jednoetapowego procesu płatności i sprzedaży dodatkowej naprawdę poprawia współczynnik konwersji.
W szczególności referencje pomagają wzbudzić zaufanie klientów. Możesz dodać referencje do swojej strony kasy. Możesz dodać nagłówek, zdjęcie, imię i opis referencji.
Strona kasy może również zawierać do pięciu punktorów. Pomoże Ci to w ostatniej chwili przekonać potencjalnych klientów, dlaczego powinni kupić Twój kurs.
I nie zapominajmy o Gwarancji Kursu. Możesz ustawić gwarancję zwrotu pieniędzy jako obraz domyślny lub przesłać własną odznakę.
Posiadanie logo gwarancji zwrotu pieniędzy zapewni Twojemu klientowi poczucie bezpieczeństwa tuż przed zakupem Twojego kursu online.
Co rozumiemy przez lepsze zarządzanie treścią kursu? Odnosi się to do wszystkich wbudowanych funkcji, które ułatwiają twórcom kursów zarządzanie wszystkimi zasobami.
Na przykład, Teachable umożliwia importowanie treści z pamięci masowej w chmurze, takiej jak Dysk Google i Dropbox.
A jeśli okaże się, że musisz edytować dużą liczbę kursów jednocześnie, możesz skorzystać z funkcji edycji zbiorczej, aby wykonać zadanie tak szybko, jak to możliwe.
Funkcja działań zbiorczych przyda się, jeśli chcesz usunąć wielu użytkowników jednocześnie, ustawić stawki prowizji, usunąć wiadomości e-mail lub przypisać role (jeśli korzystasz z planu Business).
Dostępna jest funkcja umożliwiająca pobranie lekcji. To świetna opcja dla uczniów, którzy chcą zapisywać lekcje na swoich urządzeniach.
I tak, możesz również przesyłać lekcje zbiorczo, o ile są one zapisane w jednym z akceptowanych formatów plików.
To sprawi, że twoje życie będzie o wiele lepsze.
Kolejna fajna rzecz dot Teachable jest to, że jest w stanie obsłużyć podatek VAT UE. Kiedy więc ktoś kupuje kurs, podatek VAT UE jest automatycznie doliczany do ceny kursu. I doda odpowiedni podatek VAT UE w zależności od tego, gdzie znajduje się twój uczeń.
Możesz wybrać wyświetlanie ceny VAT UE na stronie sprzedaży kursu, aby uzyskać pełną przejrzystość.
Jeśli uczeń używa Teachables gateway, a nie Twoje konto Stripe lub PayPal, platforma zajmie się podatkiem w Twoim imieniu.
Istnieją obejścia tego problemu, jeśli zamierzasz się ich trzymać Thinkific. Ale będziesz musiał przejść przez wiele przeszkód, aby automatycznie odliczyć VAT UE. Korzystanie z narzędzi innych firm po prostu nie jest idealne.
Jeśli wybierzesz Teachable, będziesz mieć możliwość publikowania postów na blogu. Jak wspomniano wcześniej, jest to szczególnie ważne dla tych, którzy chcą uszeregować wyszukiwarki pod kątem docelowych słów i fraz.
Ale co więcej, Twoi uczniowie mogą zwrócić się do Twojego bloga jako dodatkowego zasobu. Możesz publikować notatki, badania lub przekazywać dowolne informacje, które mogą być przydatne dla odbiorców. To także świetne narzędzie do budowania wiarygodności w Twojej społeczności.
Możesz także poprosić gości o publikowanie blogów, jeśli mają coś, czym chcieliby się podzielić z Twoją społecznością.
Teachable blogi mogą być otwarte dla wszystkich lub tylko dla Twoich uczniów. Interfejs bloga jest porównywalny do WordPress więc prawie każdy może przyczynić się. Nie potrzebujesz wcześniejszego doświadczenia w blogowaniu, aby opublikować swój pierwszy post Teachable.
Thinkific ma dostępne cztery plany. Dostępna jest darmowa wersja, która zapewnia ograniczony dostęp do narzędzia. Następnie jest Basic, który kosztuje 49 USD miesięcznie. Plan Pro kosztuje 99 USD miesięcznie. Następnie jest plan Premier, który zapewni zwrot 499 USD miesięcznie.
Ta platforma ma 30-dniową gwarancję zwrotu pieniędzy. Jeśli płacisz rocznie, zaoszczędzisz do 20%.
Teachable, z drugiej strony, ma tylko trzy plany do wyboru. Abonament podstawowy kosztuje 39 USD miesięcznie. Plan Pro kosztuje 199 USD miesięcznie. Najdroższy plan to Business za 299 USD miesięcznie.
Jeśli płacisz co roku, zaoszczędzisz znaczną ilość pieniędzy.
Kompletujemy wszystkie dokumenty (wymagana jest kopia paszportu i XNUMX zdjęcia) potrzebne do Teachable wydaje się mniej kosztowny w zależności od planu Wadyidering, powinieneś o tym pamiętać Teachablenajniższy plan będzie miał 5% opłaty transakcyjnej. Musisz więc zadać sobie pytanie, czy warto poświęcać 5% za każdym razem, gdy ktoś zamawia Twój kurs online.
Thinkific jest idealny dla tych z Państwa, dla których wsparcie posprzedażowe jest priorytetem. Pomyśl o tym. Funkcje takie jak quizy dają możliwość oceny uczniów, aby sprawdzić, czy przyswajają to, czego próbujesz uczyć.
Ta platforma pozwala również z łatwością budować społeczności. Pozwala stworzyć przestrzeń, w której możesz komunikować się ze swoimi uczniami. A wy, studenci, możecie rozmawiać z innymi podobnymi do nich.
Jeśli potrzebujesz również pięknych motywów witryn do wyboru, to Thinkific jest właściwą platformą do użycia. Teachable nie ma wiele do zaoferowania, jeśli chodzi o projektowanie witryn. To jest gdzie Thinkific wyróżnia się. Z Thinkific, możesz użyć eleganckiego szablonu, który możesz dostosować do swoich potrzeb.
Teachable jest lepszym wyborem, jeśli priorytetem jest przechwytywanie leadów. Ta platforma ma wszystkie funkcje marketingowe i sprzedażowe, które pomagają zwiększyć liczbę konwersji. Może akceptować różne metody płatności, w tym Apple Pay. Może również automatycznie obsługiwać podatek VAT UE.
Istnieją również narzędzia marketingu afiliacyjnego, które zachęcają studentów do promowania Twojego kursu wśród swoich przyjaciół i bliskich.
Teachable ma również przyzwoite funkcje analityczne, obsługę czatu na żywo i aplikację na iOS.
Ale tak jak powiedzieliśmy wcześniej, odpowiednie narzędzie do tworzenia kursów zawsze będzie zależeć od tego, czego potrzebujesz. Szczerze mówiąc, obie te platformy nie będą miały problemu z pomocą w sprzedaży kursów online. Posiadają większość potrzebnych funkcji. A to, czego im brakuje, to po prostu miłe rzeczy. Podstawa tych platform powinna pomóc Ci dotrzeć tam, gdzie chcesz.