Czym jest marketing AI? Definicje i przykłady (2025)

Jamie Giggs, 02 stycznia 2023 r
Czym jest marketing AI? Definicje i przykłady (2025)
Udział
Zacznij sprzedawać produkty cyfrowe z Crevio
Crevio logo
Crevio
Sponsorowane
5.0
(1)
$ 29.00 / miesiąc
Crevio jest platformą umożliwiającą twórcom sprzedaż produktów cyfrowych, usług, kursów i dostęp do innych treści trzeciej strony. Dowiedz się więcej o: Crevio

Nie przekonała cię sztuczna inteligencja? Powinieneś być. Według Statista, rynek oprogramowania sztucznej inteligencji (AI) ma wzrosnąć do około 126 miliardów dolarów amerykańskich do 2025 roku.

Sztuczna inteligencja zakłóca następujące główne branże:

  • rozrywka
  • Zdrowie
  • Usługi finansowe
  • Technologia żywności
  • Logistyka i Transport
  • Produkcja
  • Nieruchomość
  • Handel detaliczny i e-commerce
  • Podróże

Sztuczna inteligencja usprawnia operacje i usprawnia zadania, które początkowo zajmują godziny, i skraca je do minut. Na przykład w opiece zdrowotnej sztuczna inteligencja wykonuje określone zaawansowane operacje razem z ludźmi.

Sam marketing również czerpie ogromne korzyści z wykorzystania sztucznej inteligencji, oferując bogactwo dostępnych narzędzi, które ułatwiają pracę, pozwalają pracować mądrzej i być bardziej produktywnym.

Statystyki marketingu AI
Wartość rynkowa sztucznej inteligencji (AI) w marketingu na świecie w latach 2020-2028. Źródło: Statista

Nie wiesz, od czego zacząć marketing AI? Nie martw się; w tym przewodniku omówimy, czym jest sztuczna inteligencja, jak działa i jaką rolę odgrywa w marketingu cyfrowym w 2025 r.

Czym jest marketing AI?

Nie ma jednej definicji sztucznej inteligencji, ale podstawowa koncepcja pozostaje taka sama: system różnych technologii komputerowych współpracujących ze sobą w celu myślenia, działania i uczenia się z intelektem podobnym do ludzkiego i zdolnym do naśladowania ludzkich zachowań.

Uczenie maszynowe to forma sztucznej inteligencji, która wykorzystuje dane z przeszłości do ciągłego doskonalenia, ponieważ uczy się na podstawie własnych doświadczeń i danych (bez interwencji człowieka).

Budowanie kampanii marketingowych i reklamowych opartych na sztucznej inteligencji (AI) to marketing AI.

Jak to działa?

Szybki rozwój sztucznej inteligencji gwałtownie przyspieszył, prowadząc do wielu narzędzia marketingowe, które mogą automatyzować zadania i pomagać w tworzeniu treści. Sztuczna inteligencja podejmuje decyzje i odpowiednio reaguje na podstawie informacji o klientach, trendach ekonomicznych, gromadzeniu i analizie danych.

Kluczowe zalety wykorzystania AI w marketingu

1. Zrozumienie zachowania Wadyumerów

Znajomość grupy docelowej oraz przewidywanie zachowań i potencjalnych wzorców zakupowych ma kluczowe znaczenie w marketingu. Sztuczna inteligencja łączy w sobie mnóstwo zasobów i dużych zbiorów danych, zapewniając dokładniejszy wgląd w każdego klienta.

Co więcej, marketerzy mogą wykorzystać te nowo odkryte informacje do planowania, projektowania i wdrażania strategii marketingowych. Kampanie są aktualizowane, aby zmaksymalizować zaangażowanie i skupić się na właściwej grupie użytkowników produktu lub usługi.

2. Lepsza segmentacja klientów

Tradycyjna segmentacja klientów początkowo grupowała i różnicowała klientów na podstawie płci, wieku, danych demograficznych, nawyków związanych z wydatkami i położenia geograficznego. Marketerzy sprawdzali również, czy klient był kupującym po raz pierwszy, czy powracającym.

Istnieją jednak obszary wymagające poprawy w tradycyjnej segmentacji klientów, takie jak brak personalizacji, dokładność i potrzeba przeprowadzania badań czasowych.

Technologie sztucznej inteligencji mogą tu pomóc. Dzięki maszynom i głębokiemu uczeniu zespoły marketingowe mogą w sposób ciągły zestawiać i analizować każdą interakcję z marką — badane są właściwe informacje, a sztuczna inteligencja automatycznie gromadzi wysokiej jakości spostrzeżenia. Stamtąd marketerzy mogą kierować reklamy do konkretnych klientów za pomocą dostosowanych messages na znacznie większą skalę.

Sztuczna inteligencja przewiduje również najlepsze czasy dla ukierunkowanych reklam, rabatów i e-maili, więc klient jest mniej podatny na poczucie nieufności.

3. Lepiej spersonalizowane treści i rekomendacje

Kolejną zaletą marketingu AI jest dostarczanie trafnych rekomendacji i zindywidualizowanych treści. Na przykład Netflix wykorzystuje sztuczną inteligencję, aby sugerować użytkownikowi, co obejrzeć podczas odtwarzania zwiastunów, na podstawie upodobań, niechęci, wcześniej odtwarzanych programów, gatunków i filmów.

Odtwarzane treści reklamują programy i ponownie angażują klientów, którzy z kolei subskrybują i oglądają treści.

4. Optymalizacja kampanii w czasie rzeczywistym

Sztuczna inteligencja wykorzystuje optymalizację w czasie rzeczywistym, co oznacza, że ​​firmy mogą śledzić skuteczność kampanii i dostosowywać ją przez cały czas. Firmy osiągają lepsze wyniki, ponieważ mogą aktywnie reagować na pojawiające się dane; tworzy poczucie pilności.

5. Poprawa efektywności i produktywności zespołów marketingowych

Czas pracy można lepiej wykorzystać dzięki narzędziom sztucznej inteligencji, ponieważ rutynowe zadania administracyjne można szybko wykonać, takie jak marketing w wyszukiwarkach (SEM), raporty marketingu e-mailowego i zestawienia treści.

Ten uwolniony czas jest spędzany bardziej efektywnie i strategicznie, dzięki czemu zespół jest mniej przeciążony.

6. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji

Kiedyś podejmowanie decyzji biznesowych lub strategii marketingowych zajmowało godziny (a nawet dni). Teraz dzięki sztucznej inteligencji zebrane dane szybko dają precyzyjne odpowiedzi, więc nie ma miejsca na niezdecydowanie.

W jaki sposób wykorzystuje się marketing AI? 

Menedżer ds. relacji z klientami 

Zwycięska kombinacja jest używana Oprogramowanie do zarządzania relacjami z klientami (CRM) i sztuczna inteligencja do przewidywania przyszłego popytu na towary i analizowania podróży poszczególnych produktów.

Znajomość swoich klientów jest niezbędna. Przewidując ich ruchy, możesz uruchomić produkt we właściwym czasie. Podobnie możesz skontaktować się z nimi w odpowiednim czasie, aby zminimalizować wysoki współczynnik odrzuceń.

Na przykład, Pipedrive to platforma CRM, która zagłębia się w strategie sprzedaży i jest wyposażona w sztuczną inteligencję, dzięki czemu możesz śledzić transakcje przez cały czas, wizualnie monitorować swoje kampanie i śledzić komunikację e-maili, czatów i połączeń.

Godne uwagi przykłady CRM obejmują:

Segmentacja klientów

Marketerzy mogą kierować spersonalizowane komunikaty do określonej grupy klientówsages (i treści) w dużych ilościach dzięki maszynom sztucznej inteligencji i technikom głębokiego uczenia się. Na przykład, HubSpot oferuje szeroką gamę narzędzi, wgląd w sztuczną inteligencję i rozbudowane opcje segmentacji.

Chatbots

Chatbot to oprogramowanie, które automatycznie odpowiada klientom. Kluczowe przykłady firm korzystających z chatbotów do obsługi klienta to Amazon, Spotify i Mastercard. Chatboty mogą odpowiadać na konkretne pytania dotyczące produktów i w razie potrzeby przekierowywać klientów do agentów na żywo.

Przetwarzanie języka naturalnego sprawiło, że komputery stały się bardziej ludzkie i mogą teraz prowadzić realistyczne rozmowy.

SEO

Upewnienie się, że Twoje treści są zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek, jest koniecznością dla każdej firmy, szczególnie w celu uzyskania wyższej pozycji w Google i kierowania ruchu do Twojej witryny. Jest mnogość narzędzia seo które mogą pomóc i zautomatyzować zadania, takie jak tworzenie konspektów postów.

Produkcja zasobów kreatywnych

Tworzenie sztuki cyfrowej nigdy nie było prostsze; Generatory grafiki AI mogą edytować obrazy, projektować prezentacje, a nawet usuwać tła z filmów. Na przykład twórcy logo, tacy jak Brand.io, mogą natychmiast tworzyć logo na podstawie Twoich wyborów.

Podobnie, Oprogramowanie do pisania AI usprawnia produkcję artykułów i treści, automatycznie tworząc posty, pisząc kopie i pomagając w gramatyce. Grammarlyna przykład wyszukuje Twój dokument pod kątem błędów i porównuje go z milionami innych w Internecie, aby sprawdzić, czy nie jest to plagiat.

Na odkrycie czeka cała masa doskonałych narzędzi.

Analityka AI

Big data to złożony termin do zdefiniowania – to Wadyiści ogromnych ilości ustrukturyzowanych, nieustrukturyzowanych i częściowo ustrukturyzowanych informacji gromadzonych i wydobywanych przez firmy do różnych celów, takich jak przewidywanie ludzkich zachowań i trendów. 

Sztuczna inteligencja i narzędzia big data pomagają marketerom decydować, jaki rodzaj treści tworzyć, i mogą dostarczać pierwszorzędnych informacji, które ułatwiają podejmowanie kluczowych decyzji dotyczących kampanii. Podstawowym przykładem analityki AI jest Google Analytics.

Krótko mówiąc, korzystanie z analiz AI znacznie poprawia jakość obsługi klienta.

Automatyzacja mediów społecznościowych

Angażowanie odbiorców w mediach społecznościowych ma kluczowe znaczenie dla tworzenia marki i reklamowania firmy. Sztuczna inteligencja może zaplanować Twoje media społecznościowe, zautomatyzować Twoje posty na wszystkich kontach w mediach społecznościowych i śledzić zaangażowanie z pulpitu nawigacyjnego.

Analiza danych

Ręczne zbieranie i gromadzenie ogromnych ilości informacji może być stresujące i czasochłonne, ale dzięki sztucznej inteligencji to już przeszłość.

Kupowanie mediów

Sztuczna inteligencja sprytnie przewiduje, jak najlepiej wdrożyć reklamy i miejsca docelowe w mediach dla firmy, znacznie zwiększając jej zwrot z inwestycji.

Wyzwania dla Wadyidera

Czas szkolenia i jakość danych

AI jest jak członek zespołu, który potrzebuje szkolenia: potrzebuje czasu, aby zapoznać się z systemem. Aby uzyskać dokładne informacje, należy wprowadzić prawidłowe dane, a proces uczenia wymaga zapewnienia jakości danych.

Przewidywania i podejmowane decyzje są zbędne, jeśli sztuczna inteligencja nie jest odpowiednio wyszkolona.

Polityka prywatności

Należy pamiętać, że oprogramowanie AI może przeoczyć standardy RODO podczas korzystania z danych firmy Wadyumer do personalizacji marketingowej, o ile nie jest specjalnie zaprogramowane do przestrzegania wytycznych prawnych.

Zakup i adopcja zespołu marketingowego

Zespoły marketingowe muszą przedstawić dowody na to, jakie korzyści ze sztucznej inteligencji przynoszą zespołowi, aby interesariusze biznesowi przekazali budżety inwestycyjne. Wykorzystanie odpowiednich narzędzi pomiarowych ma kluczowe znaczenie dla pozyskania finansowania.

Wdrażanie najlepszych praktyk

Zbiór zasad nie jest zdefiniowany, ponieważ technologia jest stosunkowo nowa. Dlatego marketerzy cyfrowi muszą poznać długoterminowe i krótkoterminowe skutki strategii marketingowej AI.

Wytyczne efektywnego wykorzystania AI w marketingu

Oto kilka wskazówek, jak najlepiej wykorzystać sztuczną inteligencję w marketingu.

  • Ustal swoje cele: Wyznacz jasne cele dla swojej kampanii marketingowej AI.
  • Zapewnij standardy prywatności danych: Aby utrzymać zaufanie firmy Wadyumer, przestrzegaj standardów prywatności i upewnij się, że zostanie to zaprogramowane w Twojej sztucznej inteligencji.
  • Ilość i źródła danych: Aby marketingowa sztuczna inteligencja działała pomyślnie, musisz mieć ogromną ilość łatwo dostępnych danych. Informacje szkolą narzędzie AI w zakresie preferencji klientów, czynników ekonomicznych i trendów zewnętrznych. Dodanie danych Twojego CRM informuje sztuczną inteligencję o historii kampanii i danych witryny. Marketerzy mogą również dodawać dane innych firm i dane wtórne, aby pomóc w podjęciu decyzji o zakupie.
  • Utrzymuj jakość danych: Planowanie przed wdrożeniem jakichkolwiek programów marketingowych AI jest rozsądne. Marketerzy powinni współpracować z różnymi działami i zespołami zarządzania danymi w celu opracowania planu konserwacji i przechowywania danych. Niektóre dane wymagają oczyszczenia przy użyciu siedmiu wymiarów jako przybliżonej wskazówki: terminowości, kompletności, nieścisłości, przydatności, przejrzystości, dokładności i reprezentatywności.
  • Tworzenie zintegrowanej strategii marketingowej AI: Upewnij się, że narzędzia sztucznej inteligencji są używane w obszarach pracochłonnych, takich jak analiza danych — lub inne martwe punkty — w celu ulepszenia strategii marketingowej.

Podsumowanie

Pojawienie się sztucznej inteligencji w marketingu jest równie przydatne, co destrukcyjne w codziennych działaniach marketingowych. Ważne jest, aby zrozumieć, jak najlepiej ją wdrożyć i znaleźć odpowiednią platformę AI dla swojej firmy.

Subskrybuj, otrzymuj oferty oprogramowania bezpośrednio do swojej skrzynki odbiorczej.
Dołącz do rejestru Ponad 5,300 innych przedsiębiorców bądź na bieżąco ze wszystkimi najnowszymi ofertami.
Zero spamu. Zrezygnuj z subskrypcji w dowolnym momencie.