Nie przekonała cię sztuczna inteligencja? Powinieneś być. Według Statista, rynek oprogramowania sztucznej inteligencji (AI) ma wzrosnąć do około 126 miliardów dolarów amerykańskich do 2025 roku.
Sztuczna inteligencja zakłóca następujące główne branże:
Sztuczna inteligencja usprawnia operacje i usprawnia zadania, które początkowo zajmują godziny, i skraca je do minut. Na przykład w opiece zdrowotnej sztuczna inteligencja wykonuje określone zaawansowane operacje razem z ludźmi.
Sam marketing również czerpie ogromne korzyści z wykorzystania sztucznej inteligencji, oferując bogactwo dostępnych narzędzi, które ułatwiają pracę, pozwalają pracować mądrzej i być bardziej produktywnym.
Nie wiesz, od czego zacząć marketing AI? Nie martw się; w tym przewodniku omówimy, czym jest sztuczna inteligencja, jak działa i jaką rolę odgrywa w marketingu cyfrowym w 2025 r.
Nie ma jednej definicji sztucznej inteligencji, ale podstawowa koncepcja pozostaje taka sama: system różnych technologii komputerowych współpracujących ze sobą w celu myślenia, działania i uczenia się z intelektem podobnym do ludzkiego i zdolnym do naśladowania ludzkich zachowań.
Uczenie maszynowe to forma sztucznej inteligencji, która wykorzystuje dane z przeszłości do ciągłego doskonalenia, ponieważ uczy się na podstawie własnych doświadczeń i danych (bez interwencji człowieka).
Budowanie kampanii marketingowych i reklamowych opartych na sztucznej inteligencji (AI) to marketing AI.
Szybki rozwój sztucznej inteligencji gwałtownie przyspieszył, prowadząc do wielu narzędzia marketingowe, które mogą automatyzować zadania i pomagać w tworzeniu treści. Sztuczna inteligencja podejmuje decyzje i odpowiednio reaguje na podstawie informacji o klientach, trendach ekonomicznych, gromadzeniu i analizie danych.
Znajomość grupy docelowej oraz przewidywanie zachowań i potencjalnych wzorców zakupowych ma kluczowe znaczenie w marketingu. Sztuczna inteligencja łączy w sobie mnóstwo zasobów i dużych zbiorów danych, zapewniając dokładniejszy wgląd w każdego klienta.
Co więcej, marketerzy mogą wykorzystać te nowo odkryte informacje do planowania, projektowania i wdrażania strategii marketingowych. Kampanie są aktualizowane, aby zmaksymalizować zaangażowanie i skupić się na właściwej grupie użytkowników produktu lub usługi.
Tradycyjna segmentacja klientów początkowo grupowała i różnicowała klientów na podstawie płci, wieku, danych demograficznych, nawyków związanych z wydatkami i położenia geograficznego. Marketerzy sprawdzali również, czy klient był kupującym po raz pierwszy, czy powracającym.
Istnieją jednak obszary wymagające poprawy w tradycyjnej segmentacji klientów, takie jak brak personalizacji, dokładność i potrzeba przeprowadzania badań czasowych.
Technologie sztucznej inteligencji mogą tu pomóc. Dzięki maszynom i głębokiemu uczeniu zespoły marketingowe mogą w sposób ciągły zestawiać i analizować każdą interakcję z marką — badane są właściwe informacje, a sztuczna inteligencja automatycznie gromadzi wysokiej jakości spostrzeżenia. Stamtąd marketerzy mogą kierować reklamy do konkretnych klientów za pomocą dostosowanych messages na znacznie większą skalę.
Sztuczna inteligencja przewiduje również najlepsze czasy dla ukierunkowanych reklam, rabatów i e-maili, więc klient jest mniej podatny na poczucie nieufności.
Kolejną zaletą marketingu AI jest dostarczanie trafnych rekomendacji i zindywidualizowanych treści. Na przykład Netflix wykorzystuje sztuczną inteligencję, aby sugerować użytkownikowi, co obejrzeć podczas odtwarzania zwiastunów, na podstawie upodobań, niechęci, wcześniej odtwarzanych programów, gatunków i filmów.
Odtwarzane treści reklamują programy i ponownie angażują klientów, którzy z kolei subskrybują i oglądają treści.
Sztuczna inteligencja wykorzystuje optymalizację w czasie rzeczywistym, co oznacza, że firmy mogą śledzić skuteczność kampanii i dostosowywać ją przez cały czas. Firmy osiągają lepsze wyniki, ponieważ mogą aktywnie reagować na pojawiające się dane; tworzy poczucie pilności.
Czas pracy można lepiej wykorzystać dzięki narzędziom sztucznej inteligencji, ponieważ rutynowe zadania administracyjne można szybko wykonać, takie jak marketing w wyszukiwarkach (SEM), raporty marketingu e-mailowego i zestawienia treści.
Ten uwolniony czas jest spędzany bardziej efektywnie i strategicznie, dzięki czemu zespół jest mniej przeciążony.
Kiedyś podejmowanie decyzji biznesowych lub strategii marketingowych zajmowało godziny (a nawet dni). Teraz dzięki sztucznej inteligencji zebrane dane szybko dają precyzyjne odpowiedzi, więc nie ma miejsca na niezdecydowanie.
Zwycięska kombinacja jest używana Oprogramowanie do zarządzania relacjami z klientami (CRM) i sztuczna inteligencja do przewidywania przyszłego popytu na towary i analizowania podróży poszczególnych produktów.
Znajomość swoich klientów jest niezbędna. Przewidując ich ruchy, możesz uruchomić produkt we właściwym czasie. Podobnie możesz skontaktować się z nimi w odpowiednim czasie, aby zminimalizować wysoki współczynnik odrzuceń.
Na przykład, Pipedrive to platforma CRM, która zagłębia się w strategie sprzedaży i jest wyposażona w sztuczną inteligencję, dzięki czemu możesz śledzić transakcje przez cały czas, wizualnie monitorować swoje kampanie i śledzić komunikację e-maili, czatów i połączeń.
Godne uwagi przykłady CRM obejmują:
Marketerzy mogą kierować spersonalizowane komunikaty do określonej grupy klientówsages (i treści) w dużych ilościach dzięki maszynom sztucznej inteligencji i technikom głębokiego uczenia się. Na przykład, HubSpot oferuje szeroką gamę narzędzi, wgląd w sztuczną inteligencję i rozbudowane opcje segmentacji.
Chatbot to oprogramowanie, które automatycznie odpowiada klientom. Kluczowe przykłady firm korzystających z chatbotów do obsługi klienta to Amazon, Spotify i Mastercard. Chatboty mogą odpowiadać na konkretne pytania dotyczące produktów i w razie potrzeby przekierowywać klientów do agentów na żywo.
Przetwarzanie języka naturalnego sprawiło, że komputery stały się bardziej ludzkie i mogą teraz prowadzić realistyczne rozmowy.
Upewnienie się, że Twoje treści są zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek, jest koniecznością dla każdej firmy, szczególnie w celu uzyskania wyższej pozycji w Google i kierowania ruchu do Twojej witryny. Jest mnogość narzędzia seo które mogą pomóc i zautomatyzować zadania, takie jak tworzenie konspektów postów.
Tworzenie sztuki cyfrowej nigdy nie było prostsze; Generatory grafiki AI mogą edytować obrazy, projektować prezentacje, a nawet usuwać tła z filmów. Na przykład twórcy logo, tacy jak Brand.io, mogą natychmiast tworzyć logo na podstawie Twoich wyborów.
Podobnie, Oprogramowanie do pisania AI usprawnia produkcję artykułów i treści, automatycznie tworząc posty, pisząc kopie i pomagając w gramatyce. Grammarlyna przykład wyszukuje Twój dokument pod kątem błędów i porównuje go z milionami innych w Internecie, aby sprawdzić, czy nie jest to plagiat.
Na odkrycie czeka cała masa doskonałych narzędzi.
Big data to złożony termin do zdefiniowania – to Wadyiści ogromnych ilości ustrukturyzowanych, nieustrukturyzowanych i częściowo ustrukturyzowanych informacji gromadzonych i wydobywanych przez firmy do różnych celów, takich jak przewidywanie ludzkich zachowań i trendów.
Sztuczna inteligencja i narzędzia big data pomagają marketerom decydować, jaki rodzaj treści tworzyć, i mogą dostarczać pierwszorzędnych informacji, które ułatwiają podejmowanie kluczowych decyzji dotyczących kampanii. Podstawowym przykładem analityki AI jest Google Analytics.
Krótko mówiąc, korzystanie z analiz AI znacznie poprawia jakość obsługi klienta.
Angażowanie odbiorców w mediach społecznościowych ma kluczowe znaczenie dla tworzenia marki i reklamowania firmy. Sztuczna inteligencja może zaplanować Twoje media społecznościowe, zautomatyzować Twoje posty na wszystkich kontach w mediach społecznościowych i śledzić zaangażowanie z pulpitu nawigacyjnego.
Ręczne zbieranie i gromadzenie ogromnych ilości informacji może być stresujące i czasochłonne, ale dzięki sztucznej inteligencji to już przeszłość.
Sztuczna inteligencja sprytnie przewiduje, jak najlepiej wdrożyć reklamy i miejsca docelowe w mediach dla firmy, znacznie zwiększając jej zwrot z inwestycji.
AI jest jak członek zespołu, który potrzebuje szkolenia: potrzebuje czasu, aby zapoznać się z systemem. Aby uzyskać dokładne informacje, należy wprowadzić prawidłowe dane, a proces uczenia wymaga zapewnienia jakości danych.
Przewidywania i podejmowane decyzje są zbędne, jeśli sztuczna inteligencja nie jest odpowiednio wyszkolona.
Należy pamiętać, że oprogramowanie AI może przeoczyć standardy RODO podczas korzystania z danych firmy Wadyumer do personalizacji marketingowej, o ile nie jest specjalnie zaprogramowane do przestrzegania wytycznych prawnych.
Zakup i adopcja zespołu marketingowego
Zespoły marketingowe muszą przedstawić dowody na to, jakie korzyści ze sztucznej inteligencji przynoszą zespołowi, aby interesariusze biznesowi przekazali budżety inwestycyjne. Wykorzystanie odpowiednich narzędzi pomiarowych ma kluczowe znaczenie dla pozyskania finansowania.
Zbiór zasad nie jest zdefiniowany, ponieważ technologia jest stosunkowo nowa. Dlatego marketerzy cyfrowi muszą poznać długoterminowe i krótkoterminowe skutki strategii marketingowej AI.
Oto kilka wskazówek, jak najlepiej wykorzystać sztuczną inteligencję w marketingu.
Pojawienie się sztucznej inteligencji w marketingu jest równie przydatne, co destrukcyjne w codziennych działaniach marketingowych. Ważne jest, aby zrozumieć, jak najlepiej ją wdrożyć i znaleźć odpowiednią platformę AI dla swojej firmy.