Zoho Workplace a Google Workplace: które rozwiązanie jest dla Ciebie odpowiednie? (2025)

Axel Grubba, 01 marca 2024 r
Udział
Zacznij sprzedawać produkty cyfrowe z Crevio
Crevio logo
Crevio
Sponsorowane
5.0
(1)
$ 29.00 / miesiąc
Crevio jest platformą umożliwiającą twórcom sprzedaż produktów cyfrowych, usług, kursów i dostęp do innych treści trzeciej strony. Dowiedz się więcej o: Crevio

Potrzeba pełnoprawnego oprogramowania do współpracy jest dość oczywista, z ponad 80% firm twierdząc, że cyfrowe miejsca pracy (w tym środowiska zbudowane z Narzędzia współpracy) są obecnie niezbędne dla przyszłego sukcesu firmy. W miarę jak firmy rosną, skalują się i dojrzewają jako przedsiębiorstwa, potrzeba ta staje się jeszcze bardziej nagląca. Z tego powodu wiele firm chce wdrożyć platformę współpracy 360 stopni, która zaspokoi zarówno ich obecne potrzeby, jak i okaże się wydajna nawet w przypadku skalowania firmy.

Oprogramowanie do współpracy w przedsiębiorstwie powinno wykraczać poza tradycyjne narzędzia do współpracy i obejmować zaawansowane funkcje i integracje, które odgrywają kluczową rolę w umożliwieniu współpracy międzyfunkcyjnej. Zanim przyjrzymy się naszym dwóm programom do wyboru, przyjrzyjmy się czynnikom, które firma Wadyider powinna rozważyć przed wyborem rozwiązania do współpracy w przedsiębiorstwie.

Co należy zrobić z firmą Wadyider podczas rejestracji w oprogramowaniu Workplace:

Oprogramowanie do współpracy w przedsiębiorstwie to szerokie pojęcie, które odnosi się do różnych narzędzi używanych przez pracowników do bezproblemowej współpracy. Może to obejmować pocztę e-mail, współpracę nad dokumentami, scentralizowane przechowywanie plików, komunikatory, narzędzia angażujące pracowników i wiele innych.

Najlepiej, aby firmy dokładnie oceniły swoje wymagania, zanim wybiorą preferowaną platformę, aby upewnić się, że funkcje i funkcje są tym, czego potrzebuje Twoja firma.

Wspólne cechy Wadyidera obejmują:

  1. Bezpieczeństwo i prywatność: Jest to prawdopodobnie najważniejszy czynnik, ponieważ firmy często tworzą i udostępniają wrażliwe i poufne dane w swojej komunikacji.
  2. Cennik: Podczas gdy większość firm programistycznych oferuje specjalne ceny dla przedsiębiorstw, zawsze dobrze jest upewnić się, że ich ceny katalogowe mieszczą się w budżecie IT.
  3. Kompatybilność ekosystemów: jeśli Twoja firma ma już ekosystem, upewnij się, że oprogramowanie do współpracy dobrze się z nim łączy.
  4. Pomoc w migracji: Jeśli nie wybierasz nowej platformy, a raczej przenosisz się z istniejącej, upewnij się, że proces migracji będzie wspomagany i bezstratny.
  5. Elastyczność: Przedsiębiorstwa mają różne role i pracowników o różnych poziomach dostępu. To samo powinno być możliwe w narzędziach do współpracy w przedsiębiorstwie.
  6. Zaawansowane funkcje korporacyjne: Istnieją przepisy dotyczące danych i certyfikaty, których być może będziesz musiał przestrzegać. Wybierz platformę, która zachowuje to samo.

Zoho Miejsce pracy vs Google Workspace

Zoho Stanowisko pracy to oferta komunikacji i współpracy od Zoho, firma programistyczna istniejąca od ponad 25 lat.

Znany ze swojego CRM, Zoho stopniowo zbudował cały pakiet produktów, które mogą służyć jako system operacyjny dla firmy. Workplace zawiera narzędzia do wysyłania wiadomości e-mail i przesyłania wiadomości, kalendarze biznesowe, przechowywanie plików, spotkania online, intranet dla pracowników oraz kompletny pakiet biurowy i cieszy się zaufaniem ponad 16 milionów użytkowników na całym świecie.

Google Workspace, wcześniej znany jako GSuite, łączy narzędzia, które mają pomagać zespołom w łączeniu się, tworzeniu i współpracy, i podobno ma ponad 3 miliardy użytkowników na całym świecie. Platforma zawiera narzędzia do wysyłania wiadomości e-mail, budowania witryn, formularzy i pakietu biurowego, a także kalendarza biznesowego.

Zobaczmy, jak porównują się ze sobą w różnych kategoriach.

Plany i Cennik

Zoho Stanowisko pracy ma dwa plany, Standardowy i Profesjonalny, a także oferuje inne opcje Tylko poczta dla firm, które potrzebują tylko poczty e-mail i czatu biznesowego.

Zoho Plany cenowe w miejscu pracy

Google Workspace zawiera trzy plany: Starter, Standard i Business Plus.

Google Workspace plan

Obie usługi oferują dostosowane do indywidualnych potrzeb ceny dla przedsiębiorstw, które muszą być omawiane offline przez ich przedstawicieli handlowych.

Jeśli Twoim głównym celem jest budżet, Zoho oferuje znacznie lepsze ceny dla każdego użytkownika, z najwyższym planem, obejmującym zaawansowane funkcje, które kosztują tylko 6 USD/użytkownika miesięcznie przy rozliczaniu rocznym.

Porównanie funkcji

Elastyczność planu i FrontWsparcie linii

Organizacje korporacyjne mają pracowników pełniących różne role i wymagających różnych poziomów dostępu. Zoho Miejsce pracy oferuje a elastyczny model licencjonowania, gdzie administrator firmy może mieszać i dopasowywać plany dla różnych użytkowników w firmie.

Na przykład personel biurowy lub pracownicy pierwszej linii mogą potrzebować tylko poczty e-mail i czatu, podczas gdy menedżerowie mogą potrzebować całej gamy aplikacji. Jest to możliwe poprzez zakup licencji Mail Lite dla personelu biurowego i pracowników pierwszej linii oraz wybór licencji Professional dla kadry zarządzającej wyższego szczebla. Dobrą wiadomością jest to, że nie ma limitu liczby użytkowników dodawanych do każdego planu.

Chociaż Google niedawno wprowadził elastyczny model cenowy, w przypadku łączenia planów Business i Enterprise minimalny zakup dla Enterprise wynosi 100 licencji lub 15% całkowitej liczby zakupionych użytkowników. Z drugiej strony Google wprowadziło tzw ekskluzywny plan dla użytkowników pierwszej linii, czyli uproszczona wersja Workspace z mniejszą liczbą narzędzi i miejsca do przechowywania, ale nie ma wzmianki o tym, że ten plan będzie dostępny w elastycznym modelu licencjonowania.

Największymi zaletami elastycznego modelu cenowego są cena i skalowalność. Organizacje mogą dodawać licencje z odpowiednimi uprawnieniami, a co za tym idzie, oszczędzać koszty, nie będąc zmuszanym do płacenia za najwyższą edycję dla wszystkich pracowników w tej samej organizacji.

Bezpieczeństwo i prywatność

Obie Zoho Stanowisko pracy i Google Workspace są zgodne z długą listą norm branżowych, przepisów i certyfikatów. Są również wyposażone w kompleksowe szyfrowanie i uwierzytelnianie wieloskładnikowe.

Jednak jeśli chodzi o prywatność, Zoho jest o krok do przodu. Zoho tradycyjnie trzymał się z dala od reklam i sprzedaży danych użytkowników od samego początku i zapewnia usługi bez reklam, nawet w ramach bezpłatnego abonamentu. Google Workspace jest wolny od reklam w płatnej wersji, ale wyświetla reklamy dla bezpłatnych użytkowników.

Zaawansowane funkcje korporacyjne

Gdy firma kwalifikuje się jako przedsiębiorstwo, zgodnie z prawem musi spełnić określone wymagania dotyczące danych, takie jak przechowywanie i archiwizacja, zbieranie elektronicznych materiałów dowodowych i tworzenie kopii zapasowych.

Ponieważ oba te pakiety obsługują wrażliwe dane, takie jak poczta e-mail, pliki firmowe, wiadomości czatusages, ważne jest, aby były dostarczane w pakiecie z funkcjami archiwizacji przedsiębiorstwa.

Obie Zoho Miejsce pracy i Google Workspace zapewniają funkcje, takie jak eDiscovery, zaawansowane analizy i raporty, całodobowe wsparcie w zakresie płatnych planów. Podczas Zoho oferuje zaawansowany S/MIME w swoim abonamencie Professional, Google oferuje go tylko w swoim abonamencie Enterprise, który nie ma ceny detalicznej.

Jeśli chodzi o zaawansowaną ochronę wątków i bezpieczeństwo poczty e-mail, funkcje, na które należy zwrócić uwagę, to szyfrowanie TLS, ograniczenia adresów IP i alerty o podejrzanych logowaniach, polityka haseł, długość sesji, integracja SSO oparta na SAML. Obaj ci dostawcy zaznaczają wszystkie te pola, ale Google ma jeszcze więcej narzędzi, takich jak zapobieganie utracie danych Zoho jest jeszcze do wprowadzenia.

Integracja kontekstowa z aplikacjami biznesowymi

A Badanie Forrester ujawnia, że ​​narzędzia do współpracy zwiększają produktywność o 10%. Zespoły regularnie współpracują i komunikują się, aby osiągnąć większe cele biznesowe. Dlatego ważne jest, aby te narzędzia współpracowały z aplikacjami biznesowymi, takimi jak platformy CRM, aplikacje finansowe, automatyzacja marketingu i inne, aby móc przekazywać i odbierać informacje kontekstowo.

Zoho ma tę zaletę, że tworzy wszystkie te aplikacje biznesowe we własnym zakresie, a te są domyślnie ze sobą zintegrowane. Tak więc, jeśli jesteś przedsiębiorstwem, które zdecydowałoby się mieć wszystkie aplikacje biznesowe i do współpracy pod jednym dachem, w takim razie Zoho będzie działać najlepiej dla Ciebie.

Zoho Workplace ma również wbudowane integracje z wieloma aplikacjami innych firm, a także inne dodatki, które można włączyć z rynek. Google ma również biblioteka dodatków ale wiąże się to z dodatkową opłatą.

Łatwość dostępu

W ramach pakietu współpracy oba Zoho i Google oferują ścisłe integracje.

Na przykład użytkownik może bez wysiłku przejść z wiadomości e-mail do rozmowy na czacie lub rozmowy bez utraty kontekstu. Podczas gdy Workplace zawsze miał zintegrowany interfejs ze wszystkimi aplikacjami dostępnymi na jednej karcie, Google również niedawno wprowadził zintegrowany projekt.

Dodatkowa zaleta Zoho jest wyposażony w pulpit nawigacyjny z konfigurowalnymi widżetami, które dostarczają informacji z różnych narzędzi i pomagają wykonywać szybkie codzienne czynności.

Zoho Pulpit nawigacyjny w miejscu pracy

Zoho Workplace jest również wyposażony w pasek wyszukiwania oparty na sztucznej inteligencji, który może natychmiast wyświetlać wyniki z różnych Zoho aplikacje i odpowiednio je kategoryzować, ułatwiając wyszukiwanie danych.

Google Workspace Panel Użytkownika

Jedną z największych zalet zintegrowanego pakietu do współpracy jest to, że informacje są scentralizowane w jednym repozytorium, zamiast konieczności żonglowania między różnymi lokalizacjami. Dysk Google i WorkDrive to odpowiednie narzędzia do przechowywania w chmurze tych dwóch dostawców, które pomagają scentralizować wszystkie załączniki, pliki biurowe, dokumenty, prezentacje i arkusze kalkulacyjne, dostępne tylko dla odpowiednich zespołów z odpowiednią kontrolą.

Dostępność mobilna i offline

Jeśli Twoja organizacja ma pracowników, którzy Wadytantly podróżują/pracują na zewnątrz, to wybór rozwiązania webowego nie wystarczy. Zarówno Google, jak i Zoho rozumieją rynek w tym zakresie i zbudowali aplikacje mobilne dla wszystkich swoich narzędzi kompatybilnych zarówno z systemem iOS, jak i Android. Zoho idzie trochę dalej, wprowadzając a jedna zintegrowana aplikacja dla wszystkich narzędzi Workplace, które są dostarczane w pakiecie z potężnym narzędziem Zia Search.

Oba te pakiety zapewniają również wsparcie offline dla swoich aplikacji e-mail i biurowych, co przydaje się, gdy pracujesz w miejscu o słabym połączeniu internetowym lub pracujesz w drodze do pracy.

Pomoc w migracji

Nie wszystkie firmy zdecydują się na oprogramowanie do współpracy w przedsiębiorstwie na początku. Niektórzy z was mogą hostować dane na własnych serwerach lub u innych mniejszych dostawców na rynku. W miarę zwiększania skali możesz przejść z istniejących systemów do Google or Zoho. Obaj dostawcy zapewniają łatwą migrację ze szczegółowymi krokami. Ponadto, Zoho Workplace wprowadziło również niedawno dedykowany Program pomocy migracyjnej dla starszych użytkowników Google, po gwałtownym wzroście migracji po tym, jak Google zaprzestał udostępniania starszej wersji dla istniejących użytkowników.

Procesy migracyjne dla firm są czasochłonne, ponieważ zazwyczaj przeprowadzane są etapami. Aby zapewnić płynną i bezstratną migrację, ważne jest, aby jasno przedstawić swoje wymagania technikowi pomocy technicznej pomagającemu w migracji.

Środowisko zwiększające produktywność pracowników

Kluczowe znaczenie ma wybór platformy, na której pracownicy lubią pracować.

Niektóre z powszechnych problemy które pracownicy wymieniają jako przyczyny utraty produktywności, to zbyt duża liczba e-maili, utrudniony dostęp do informacji, brak widoczności obciążenia pracą i zagmatwana współpraca międzyfunkcyjna w zespołach.

Obie Zoho i Google mają własne podejście do rozwiązywania tych problemów. Chociaż Google ma tablicę Jam, która umożliwia pracownikom współpracę w czasie rzeczywistym, Zoho dodaje nowoczesny akcent do wiadomości e-mail, udostępniając i komentując, aby zmniejszyć obciążenie skrzynki odbiorczej. Zoho Workplace ma również Connect, wewnętrzną platformę zaangażowania, która pomaga pracownikom dzielić się pomysłami, dyskutować na tematy i angażować się w działania związane z pracą i nie tylko. Interaktywne elementy, takie jak ankiety, reakcje, komentarze gości i ratusze zapewniają maksymalny udział.

Zoho pulpit nawigacyjny w miejscu pracy

Zoho Miejsce pracy vs. Google Workspace– Który wybrać?

Żadne pojedyncze narzędzie nie jest w stanie sprostać wymaganiom każdej firmy. Ostateczna decyzja ostatecznie sprowadza się do tego, czego chcesz i potrzebujesz od swojej platformy współpracy.

Czy jesteś firmą średniej wielkości lub przedsiębiorstwem poszukującym kompleksowego rozwiązania? Czy chcesz również zintegrować swoje narzędzia biznesowe z tym samym ekosystemem? Jeśli tak, to Zoho to twój najlepszy wybór. Jeśli jesteś przyzwyczajony do pracy i korzystania z różnych narzędzi w ramach ekosystemu Google i cenisz sobie ich znajomość, Google Workplace może być dla Ciebie najlepszą opcją.

Założycielem jest Axel Grubba Findstack, platformę porównywania oprogramowania B2B, z doświadczeniem obejmującym zarządzanie Wadyulting i kapitał podwyższonego ryzyka, gdzie zainwestował w oprogramowanie. Ostatnio Axel rozwinął pasję do kodowania i lubi podróżować, kiedy nie buduje i nie ulepsza Findstack.
Subskrybuj, otrzymuj oferty oprogramowania bezpośrednio do swojej skrzynki odbiorczej.
Dołącz do rejestru Ponad 5,300 innych przedsiębiorców bądź na bieżąco ze wszystkimi najnowszymi ofertami.
Zero spamu. Zrezygnuj z subskrypcji w dowolnym momencie.