Narzędzia systemu zarządzania treścią, często w skrócie CMS, to oprogramowanie opracowane w celu umożliwienia użytkownikom tworzenia, modyfikowania, publikowania i przechowywania treści cyfrowych na stronie internetowej, blogu lub innych właściwościach internetowych. Narzędzia te umożliwiają użytkownikom opracowywanie i publikowanie treści online w pożądanym stylu wizualnym przy użyciu różnych funkcji i szablonów bez wiedzy technicznej.
Innymi słowy, narzędzia systemu zarządzania treścią pomagają użytkownikom zbudować witrynę internetową lub dodawać i edytować istniejące treści w istniejącej witrynie bez konieczności pisania całego kodu od podstaw, a nawet eliminowania potrzeby kodowania.
Mówiąc bardziej technicznie, system zarządzania treścią Wadyists składa się z dwóch głównych części:
Firmy i inne organizacje używają narzędzi CMS, aby dodać głębi i zwiększyć funkcjonalność wyselekcjonowanej treści na stronie internetowej, a nawet w obecnym systemie CMS. Systemy zarządzania treścią są niezależne od użytkownika — mogą być używane przez organizacje każdej wielkości, od małych start-upów po duże przedsiębiorstwa, w różnych praktykach, dyscyplinach i branżach.
W zależności od wybranego CMS mogą być dostępne integracje. Niektóre działają w połączeniu z oprogramowaniem do zarządzania treścią internetową lub WCM, oprogramowaniem do analizy treści, platformą do zarządzania relacjami z klientami (CRM) i oprogramowaniem do automatyzacji marketingu. Mogą również działać jako samodzielne systemy w celu zaspokojenia określonych potrzeb związanych z treścią. Ponieważ CMS wypełnia luki w funkcjonalności treści w środowisku, w którym jest zainstalowany, sprawia, że procesy i zadania związane z treścią są bardziej wydajne.
Podsumowując tę sekcję, aby oprogramowanie kwalifikowało się jako narzędzie CMS, musi:
W poprzedniej sekcji wspomniano już o niektórych korzyściach płynących z używania narzędzi CMS, ale oto konkretne korzyści, które mogą wpłynąć na wydajność procesu tworzenia treści, produktywność zespołu i cele związane z treścią.
Przed powszechnym rozwojem oprogramowania CMS dodawanie treści do witryny internetowej lub nawet samo założenie bloga wymagało podstawowego kodowania HTML, co ograniczało tworzenie treści do twórców stron internetowych i osób ze znajomością kodowania.
Narzędzia CMS „zdemokratyzowały” produkcję treści. Umożliwili użytkownikom nietechnicznym tworzenie treści i zarządzanie nimi, dostosowywanie wyglądu stron internetowych i blogów oraz instalowanie rozszerzeń w celu dodania określonych funkcji – a wszystko to bez kodowania. Jednocześnie umożliwia bardziej technicznym użytkownikom dodawanie niestandardowych kodów w celu uzyskania bardziej szczegółowej kontroli nad treścią.
Stare platformy treści były ograniczone do liniowej linii produkcyjnej treści. Twórcy piszą i projektują treść, programiści kodują, a specjaliści IT dodają wszelkie potrzebne dodatkowe funkcje.
Dzięki nowoczesnym platformom CMS wielu użytkowników może synchronicznie uzyskiwać dostęp do zaplecza systemu i pracować w nim. Oznacza to, że w dowolnym scenariuszu marketerzy mogą tworzyć i dodawać treści, informatycy mogą wdrażać protokoły, a programiści mogą dodawać niestandardowe kody w tym samym czasie.
Ogólnie rzecz biorąc, ta synchronizacja poprawia współpracę i udostępnianie między różnymi właścicielami zadań, którzy są zaangażowani w produkcję treści.
Charakterystyka „plug and play” platform CMS ułatwia celową modyfikację projektu. Ponieważ większość narzędzi CMS jest modułowa, łatwo jest wymieniać obrazy, zmieniać układy, zmieniać schematy kolorów i wprowadzać inne zmiany projektowe.
Ponadto systemy zarządzania treścią zazwyczaj zawierają wstępnie załadowane szablony i motywy. Za pomocą kilku kliknięć użytkownicy mogą przełączać się z jednego projektu na inny, gdy zajdzie taka potrzeba. Dla osób z umiejętnościami programistycznymi lub dla organizacji z wewnętrznymi zespołami programistów, dodatkowe dostosowania projektu można dodać za pomocą kilku wierszy kodu.
Kolejną korzyścią wynikającą z wyeliminowania konieczności kodowania jest niezakłócone zarządzanie treścią. Ponieważ więcej interesariuszy może uczestniczyć w procesie zarządzania treścią, narzędzia CMS torują drogę do bezproblemowego i ciągłego gromadzenia, tworzenia, dostarczania, wyszukiwania, publikowania i zarządzania elementami treści we wszystkich formatach i mediach.
Biorąc pod uwagę elastyczność i wszechstronność oprogramowania CMS, nie jest zaskoczeniem, że jest ono wykorzystywane na kilka sposobów przez wielu profesjonalistów, firmy i różne działy w organizacji. Obecnie prawie każda firma korzysta z co najmniej jednej platformy do zarządzania treścią, jeśli nie więcej. W niektórych scenariuszach narzędzia CMS są tak głęboko zakorzenione w codziennych działaniach zespołu, że prawie pozostają niezauważone.
Narzędzia CMS są przydatne w następujących segmentach:
Odkąd hasło „Content is King” stało się jedną z podstawowych zasad skutecznego marketingu online, potrzeba usprawnienia rozwoju treści stała się priorytetem zespołów zajmujących się marketingiem cyfrowym.
Narzędzia CMS zrewolucjonizowały sposób, w jaki zespoły marketingu cyfrowego tworzą, zarządzają, publikują i monitorują treści. Bogate w funkcje zespoły ds. marketingu cyfrowego mogą realizować swoją strategię dotyczącą treści w tempie i na dużą skalę.
Oprócz marketingu treści, marketerzy cyfrowi mogą również wykorzystywać narzędzia CMS na każdym etapie podróży kupującego – od świadomości do zaangażowania, od generowania leadów do pielęgnowania i pozyskiwania klientów do utrzymania.
Menedżerowie treści są głównie odpowiedzialni za nadzorowanie inicjatyw dotyczących treści w firmie od początku do końca. Zajmują się pytaniem „Jak?” i kto?" treści i alokacji zasobów (ludzi, aktywów, procesów i technologii), aby strategia dotycząca treści i zarządzanie zaczęły obowiązywać. Obejmuje to przypisywanie ról i obowiązków, tworzenie przepływów pracy i zależności, przechowywanie, edytowanie i zatwierdzanie oraz publikowanie.
Przy wielu ruchomych elementach i zaangażowanych kilku członkach zespołu łatwo jest coś przepaść.
W tym miejscu z pomocą przychodzą narzędzia CMS, które pozwalają menedżerom treści centralizować główne procesy związane z treścią, przechowywać ważne zasoby cyfrowe, tworzyć przestrzeń do współpracy i udostępniania, udostępniać platformę do recenzji i podpisów, publikować zatwierdzone treści oraz ułatwiają przyszłe iteracje.
Blogowanie przez lata pozostawało jedną z najlepszych strategii dotyczących treści. Profesjonalni blogerzy, hobbyści, firmy i inne organizacje wykorzystują blogowanie do generowania ruchu, pozyskiwania potencjalnych klientów, kreowania przywództwa myślowego i zachęcania do konwersji.
To powiedziawszy, blogowanie stało się z czasem bardziej konkurencyjne i bardziej wyrafinowane, i chociaż podstawowe platformy blogowe wciąż mają swoje miejsce, narzędzia CMS mogą zapewnić blogerom bardziej niezawodną platformę do tworzenia i publikowania treści.
Jak? Po pierwsze, systemy zarządzania treścią pozwalają na lepsze budowanie marki dzięki łatwym w użyciu i wszechstronnym funkcjom projektowania. Systemy zarządzania treścią mają również więcej możliwości uzupełniających blogowanie, takich jak tworzenie stron docelowych, ścieżek i innych stron internetowych. Podobnie integracje dostępne w oprogramowaniu CMS dodają zewnętrzne komponenty do witryny blogowej, jeśli blogerzy zdecydują się to zrobić w przyszłości.
Publikowanie treści to jeden z najlepszych, najłatwiejszych i najszybszych sposobów na zbudowanie autorytetu i wiarygodności, dwóch kluczowych składników sukcesu dla przedsiębiorców indywidualnych i osób indywidualnych — trenerów, doradców finansowych, Wadyultantów i agentów nieruchomości, żeby wymienić tylko kilka — sprzedających swoją wiedzę.
Ponieważ większość tych samotnych profesjonalistów i właścicieli firm zazwyczaj ma ograniczone zasoby technologiczne, narzędzia CMS dają im możliwość opracowywania i publikowania kompleksowych zasobów treści nawet bez zespołu programistów internetowych, projektantów i innych ekspertów IT.
Od blogów po strony z często zadawanymi pytaniami, strony z portfolio i galerie wizualne, przedsiębiorcy solo mogą korzystać z oprogramowania CMS, aby wykorzystać treść do budowania pozytywnej reputacji swojej praktyki wykorzystującej treści.
Domyślnie, gdy ludzie mówią o treściach cyfrowych, myślą o implementacjach treści przeznaczonych dla zewnętrznych Wadyumption. Jednak wewnętrzne zespoły funkcjonalne i działy mogą używać narzędzi CMS do tworzenia, zarządzania i publikowania treści cyfrowych do wielu celów.
Na przykład zespoły operacyjne i administracyjne mogą tworzyć witryny Wiki, które dokumentują ważne procesy wewnętrzne w całej firmie. Platformy CMS mogą być również wykorzystywane do tworzenia samoobsługowych zasobów pracowniczych, baz wiedzy, portali szkoleniowych i nie tylko. Mogą być również wykorzystywane do rozpowszechniania ogłoszeń w całej firmie.
Ponieważ wszystkie publikowane treści są cyfrowe, można je łatwo modyfikować w przypadku zmian i aktualizacji bieżących procesów i praktyk. Ponadto, ze względu na wysoce scentralizowaną i opartą na współpracy naturę narzędzi CMS, wielu wewnętrznych interesariuszy może pracować nad projektem w tym samym czasie i mieć pewność, że przyszłe iteracje będą oparte na najnowszej wersji treści.
Firmy, organizacje i osoby prywatne mają różne potrzeby i cele dotyczące treści, dlatego wymagają różnych rozwiązań do zarządzania treścią. Chociaż różne typy platform CMS mają pewne wspólne funkcje, kilka niuansów je różni. Te różnice sprawiają, że niektóre narzędzia CMS są bardziej odpowiednie w zależności od potrzeb, strategii i zamierzonego wykonania. Żaden z nich nie jest lepszy od drugiego per se – wszystko sprowadza się do potrzeb użytkownika i dostępnych mu zasobów.
Zintegrowany CMS to bogate w funkcje platformy do zarządzania treścią, zazwyczaj oferowane przez jedną firmę jako SaaS (oprogramowanie jako usługa) – zwane także zastrzeżonym CMS. Jako absolutne minimum, zintegrowany CMS zapewnia zarządzanie treścią, hosting i obsługę klienta od jednego dostawcy.
Większość zintegrowanych platform CMS, jeśli nie wszystkie, jest dostarczana z potężnym edytorem treści w łatwym w użyciu interfejsem typu „przeciągnij i upuść”, a także z wbudowanymi szablonami. Dzięki temu użytkownicy mogą tworzyć wizualnie kompletne strony/witryny z treścią bez zewnętrznych zasobów lub zasobów cyfrowych.
Oprócz tych podstawowych funkcji, nowoczesne zintegrowane narzędzia CMS mogą być również dostarczane z fabrycznie załadowanymi funkcjami, które wykraczają poza podstawowe zarządzanie treścią. Obejmują one obsługę handlu elektronicznego, zarządzanie wydarzeniami, zarządzanie płatną treścią, zarządzanie rezerwacjami i portale kursów, żeby wymienić tylko kilka.
Zintegrowany CMS Zalety:
Zintegrowany CMS Wady:
Jak sama nazwa wskazuje, CMS typu open source jest darmowy, co oznacza, że użytkownicy nie muszą płacić opłat licencyjnych. Narzędzia do zarządzania treścią typu open source są tworzone i utrzymywane przez globalną społeczność programistów.
Kod źródłowy tych platform CMS jest publiczny – każdy może przeglądać, modyfikować, rozpowszechniać, rozszerzać i tworzyć nowe funkcje zgodnie z wymaganiami społeczności. Oprogramowanie CMS opracowane w ramach open source opiera się na inicjatywach społeczności, a aktualizacje podlegają wzajemnej ocenie. Ponieważ CMS typu open source rozwija się dzięki współpracy, często może pochwalić się lepszą trwałością i dłuższą użytecznością niż zastrzeżone ekosystemy, które zazwyczaj polegają tylko na jednym autorze lub właścicielu.
Platforma CMS typu open source Wadyists bazy danych zaplecza do przechowywania zasobów cyfrowych i treści, a także aplikacja zaplecza do tworzenia treści. Tradycyjna architektura CMS typu open source ma dołączony front-end do wyświetlania treści użytkownikom.
W momencie publikacji większość stron internetowych jest zbudowana przy użyciu platform CMS typu open source.
Zalety Open Source CMS:
Wady Open Source CMS:
Bezgłowa platforma zarządzania treścią to oprogramowanie CMS „wyłącznie zaplecza”, w którym repozytorium treści lub miejsce przechowywania treści (określane jako „ciało”) jest oddzielone lub oddzielone od warstwy prezentacji (określanej jako „głowa” ).
Headless CMS może być zastrzeżony lub open source. Tak czy inaczej, główną zaletą korzystania z bezgłowego CMS jest to, że jest niezależny od prezentacji – nie dba o to, jak wyświetlana jest treść, na jakim urządzeniu jest wyświetlana i w jakim ekosystemie jest prezentowana. Jego jedynym celem jest przechowywanie i dostarczanie ustrukturyzowanych treści oraz umożliwienie twórcom i redaktorom treści współpracy przy opracowywaniu treści.
Dzięki temu użytkownicy mogą wdrażać tę samą treść w różnych interfejsach użytkownika, co jest kluczowe w strategii treści wielokanałowych.
Przykłady zastosowania bezgłowego CMS obejmują: oddzielenie treści od stosu technologii strony internetowej w celu szybszego wdrożenia; używać do stron internetowych lub aplikacji internetowych korzystających z frameworków JavaScript; dobrze współpracuje ze stronami tworzonymi za pomocą statycznych generatorów witryn; tworzenie natywnych aplikacji mobilnych dla różnych systemów operacyjnych; wzbogacić stos eCommerce; i zarządzać zawartością intranetu.
Bezgłowy CMS Zalety:
Wady bezgłowego CMS:
Do wyboru są setki narzędzi CMS, z których każde oferuje unikalne możliwości do realizacji różnych celów biznesowych. Bezpośrednie porównanie tych produktów CMS może być przydatne, ale ważne pytanie brzmi: jakie funkcje są kluczowe – teraz iw dającej się przewidzieć przyszłości – które wspierają określone cele dotyczące treści?
Aby wybrać najlepsze oprogramowanie CMS, firmy, organizacje i użytkownicy indywidualni muszą upewnić się, że jego funkcje są zgodne z ich potrzebami i celami.
Jako absolutne minimum narzędzie CMS powinno mieć większość – jeśli nie wszystkie – poniższych standardowych funkcji.
Ponieważ CMS przechowuje treści w chmurze, powinno być łatwe udostępnianie zasobów lub folderów w celu współpracy z innymi osobami zarówno w organizacji, jak i poza nią. Każdy, kto ma dostęp do treści, będzie miał dostęp do najnowszych informacji — gdziekolwiek się znajduje i kiedykolwiek ich potrzebuje. Udostępnianie i rejestrowanie modyfikacji treści umożliwia użytkownikom, a zwłaszcza menedżerom treści, monitorowanie sposobu i czasu uzyskiwania dostępu do każdego udostępnionego elementu.
Ponadto wielu użytkowników powinno mieć możliwość jednoczesnego dostępu i pracy na zapleczu CMS. Oznacza to, że w dowolnym momencie marketerzy mogą tworzyć treści, informatycy mogą wdrażać poprawki bezpieczeństwa, a programiści mogą programować niestandardowy kod do motywu. W wysoce współpracującej platformie CMS wielu interesariuszy może pracować nad tym samym fragmentem treści w tym samym czasie.
Jasno określone role i obowiązki są kluczowe w procesie zarządzania treścią.
W połączeniu z tym możliwość ustawiania kontroli dostępu i uprawnień opartych na rolach ma kluczowe znaczenie dla zapewnienia, że różni użytkownicy pracują tylko w obszarach CMS, które są istotne dla ich wyznaczonych obowiązków.
Zazwyczaj tylko jedna lub dwie wybrane osoby (zwykle menedżerowie treści) będą miały pełne uprawnienia administratora, które zapewnią im pełny dostęp do każdej części platformy CMS. Inni członkowie zespołu pełniący bardziej wyspecjalizowane i specyficzne role mogą uzyskiwać dostęp tylko do niektórych obszarów systemu, które są istotne dla ich zadań.
Ustawienie limitów dostępu i uprawnień zmniejsza prawdopodobieństwo błędów, wycieków danych i naruszeń bezpieczeństwa, a także ułatwia wyśledzenie źródła w przypadku pojawienia się problemów.
Ponadto kontrole dostępu i uprawnienia oparte na rolach ułatwiają przyznawanie dostępu nowym użytkownikom, a także cofanie dostępu członkom, którzy nie są już częścią zespołu.
Z ustawianiem kontroli dostępu i uprawnień wiąże się ograniczenie możliwości publikowania do określonych członków zespołu.
Bez względu na wielkość firmy prawdopodobnie więcej niż jedna osoba będzie publikować treści w Twojej witrynie. Dlatego kontrola publikowania jest ważna w każdym systemie CMS. Uniemożliwiają użytkownikom wykonywanie działań w systemie, których nie powinni. Na przykład menedżerowie treści nie chcieliby, aby autorzy treści po raz pierwszy publikowali swoje posty bez zgody.
Strony internetowe, blogi i inne zasoby internetowe związane z treścią ewoluują. Niektóre poprawki są drobne, a niektóre to poważne remonty.
Zamiast wprowadzać te zmiany w działającej witrynie, najlepiej jest je przetestować, przetestować ich funkcjonalność, usunąć niedociągnięcia w projekcie, zidentyfikować błędy i upewnić się, że poprawią one wygodę użytkownika przed ich wdrożeniem.
Staging umożliwia menedżerom treści i innym interesariuszom zaangażowanym w proces zatwierdzania podgląd zmian w prywatnym środowisku beta, jednocześnie naśladując zachowanie nowej zawartości po jej opublikowaniu.
Oprócz dostępu opartego na rolach i uprawnień do publikowania, użytkownicy skorzystają z narzędzi CMS, które mają mechanizm zapisywania i śledzenia postępów. Podczas opracowywania zawartości mogą wystąpić sytuacje, w których użytkownicy będą musieli wrócić do starej wersji projektu. Platformy CMS, które przechowują historię wersji, ułatwiają odzyskanie, jeśli i kiedy zachodzi potrzeba odzyskania poprzednich wersji treści.
Kolejną cechą Wadyidera jest sposób, w jaki narzędzie CMS obsługuje kopie zapasowe. W przypadku utraty danych, naruszenia bezpieczeństwa lub awarii strony internetowej posiadanie dodatkowej kopii strony zarchiwizowanej na serwerze w chmurze okaże się korzystne.
Niektóre systemy zarządzania treścią wykonują kopie zapasowe zawartości automatycznie, podczas gdy inne wymagają ręcznego wykonywania kopii zapasowych. Istnieją rozwiązania CMS, które obejmują tworzenie kopii zapasowych jako natywną funkcję, podczas gdy istnieją platformy, na których należy je zainstalować jako rozszerzenie. Użytkownicy powinni skorzystać z tych opcji podczas tworzenia krótkiej listy opcji CMS.
Firmy, organizacje i osoby prywatne, które chcą dotrzeć do międzynarodowych odbiorców, powinny wybrać CMS, który umożliwia tworzenie treści w wielu językach. Zamiast zatrudniać ekspertów do przerabiania fragmentów treści na różne języki, co może zająć czas i pieniądze, narzędzia CMS z funkcją tłumaczenia na wiele języków sprawiają, że proces ten jest szybki, łatwy i niedrogi.
Funkcja ta umożliwia użytkownikom także przełączanie się między językami, gdy tego potrzebują.
Powyższe standardowe funkcje są już wystarczające do zbudowania kompletnej strony internetowej lub bloga. Jednak użytkownicy o określonych potrzebach, ci, którzy chcą skalować produkcję treści i ci, którzy chcą uzyskać lepsze wyniki z ich inicjatyw dotyczących treści, będą potrzebować dodatkowych możliwości poza standardowym zestawem funkcji.
Poniżej znajdują się kluczowe funkcje CMS, jeśli chcesz skalować rozwój treści.
Nawet najbardziej zaawansowany CMS nie będzie miał wszystkich funkcji, które zaspokoją wszystkie potrzeby – obecne i przyszłe – firm, organizacji i indywidualnych twórców. Zamiast tracić czas i zasoby na szukanie tego „jedynego idealnego CMS”, użytkownicy powinni wybrać rozwiązanie CMS z solidnymi integracjami, aby wykorzystać oprogramowanie innych firm do przepływu pracy z treścią.
Oto kilka integracji, których użytkownicy powinni szukać przy zakupie narzędzi CMS:
W większości przypadków integracje mają postać „rozszerzeń” lub „wtyczek” dla danego CRM, które można pobrać z rynku. Dlatego wybierając CMS, użytkownicy powinni zwrócić uwagę na dostępność tych aplikacji, zwłaszcza dla tych, którzy chcą uzyskać CMS typu open source.
Nawet najlepsza treść zostanie zmarnowana, jeśli nikt jej nie zobaczy. Chociaż w ciągu ostatnich kilku lat pojawiły się nowe źródła ruchu, ruch pochodzący z wyszukiwarek pozostaje znaczny.
Ważne jest, aby CMS był zasadniczo zgodny z SEO. Oznacza to posiadanie odpowiedniego znacznika HTML, responsywnych elementów projektu i przyjaznych dla SEO linków bezpośrednich. Wszystko to ma fundamentalne znaczenie dla zapewnienia dobrej pozycji strony internetowej, bloga lub innych treści online na stronach wyników wyszukiwania.
Podobnie menedżerowie treści powinni przyjrzeć się dodatkowym funkcjom marketingu w wyszukiwarkach – czy to w postaci aplikacji natywnych (w przypadku zintegrowanego CMS), czy też rozszerzeń i wtyczek (w przypadku CMS typu open source).
Decyzje dotyczące zarządzania treścią oparte na danych są niezbędne do wyróżnienia się w dzisiejszym konkurencyjnym krajobrazie treści. Menedżerowie treści muszą śledzić i monitorować skuteczność swojej strategii dotyczącej treści za pomocą mierzalnych wskaźników.
Narzędzia CMS z wbudowanym pulpitem analitycznym są idealne. Kompleksowe dane, które pokazują źródła ruchu, sposób interakcji użytkowników z treścią na różnych urządzeniach oraz rodzaje treści, które uzyskują największe zaangażowanie, by wymienić tylko kilka, są ważne, aby Wadytantly dostroić obecne wykonania treści.
Jeśli narzędzie CMS nie jest dostarczane z narzędziami analitycznymi, powinno być przynajmniej łatwe do zintegrowania z zewnętrzną platformą analityczną.
Korzystanie z wstępnie załadowanych, konfigurowalnych szablonów to dobry sposób na szybkie i wydajne tworzenie treści zamiast rozpoczynania za każdym razem od zera. Upraszcza proces opracowywania treści i zapewnia miejsce na szybkie wdrażanie treści.
To powiedziawszy, chociaż posiadanie narzędzia CMS, które oferuje gotowe do użycia, gotowe szablony, jest korzystne, powinno być miejsce na dostosowania, aby zapewnić, że każda treść jest Wadyistent z tożsamością marki i jest wystarczająco elastyczna, aby pomieścić określone i ewoluujące treści wymagania.
Wybór CMS, który uzupełnia strategię treści firmy, spełnia obecne i najbliższe przyszłe potrzeby, pasuje do obecnych zasobów i wspiera cele związane z treścią, zapewni dodatni zwrot z inwestycji w oprogramowanie.
Poniżej znajduje się kilka kluczowych Wadyiderations przy wyborze narzędzia CMS.
Ile należy wydać na narzędzie CMS? Istnieje wiele sposobów, aby odpowiedzieć na to pytanie, ale jedną ze strategii jest porównanie jego ceny z jego funkcjami.
Kluczem jest dokładne zaplanowanie i przeprowadzenie due diligence. Na przykład zastrzeżone platformy CMS zwykle dostarczane są z obszerną listą funkcji gotowych do użycia, ale menedżerowie treści muszą określić, które z nich są dla nich istotne.
Poświęcenie czasu na porównanie platform ma również swoje korzyści. Na przykład na platformach CMS typu open source dostępne są bezpłatne wtyczki i rozszerzenia, które są na równi z natywnymi aplikacjami, za które użytkownicy będą płacić dodatkowo, gdy zdecydują się na zastrzeżony system CMS.
Mówiąc o wtyczkach, innym ważnym Wadyideration przy zakupie oprogramowania CMS jest dostępność kompatybilnych motywów, wtyczek, rozszerzeń i aplikacji. Ta dodana warstwa technologiczna nie tylko rozszerza funkcjonalność i możliwości CMS, ale także gwarantuje, że może on ewoluować wraz ze zmianami potrzeb użytkowników. Wydłuża to użyteczność i żywotność platformy, a tym samym zwiększa zwrot z inwestycji.
Na rynku zdominowanym przez gotowe rozwiązania CMS często trudno jest zrozumieć, dlaczego użytkownicy mieliby chcieć poświęcać czas i zasoby na dostosowywanie czegoś, co samo w sobie jest świetne.
Odpowiedź brzmi: najlepszy CMS to taki, który ewoluuje wraz z użytkownikami. Jeśli platforma CMS jest restrykcyjna pod względem dostosowywania i personalizacji, sprostanie przyszłym wyzwaniom może być wyzwaniem. Możliwość dostosowania jest zatem niezbędna do obsługi długoterminowej skalowalności.
Kreator stron internetowych to wszechstronna platforma zaprojektowana w celu uproszczenia procesu tworzenia strony internetowej. W większości przypadków narzędzia do tworzenia witryn są hostowane przez samego dostawcę, więc użytkownicy nie muszą myśleć o szukaniu usługi hostingowej.
Dzięki kreatorowi stron internetowych użytkownicy mają możliwość wybrania motywu i wprowadzenia zmian układu/wizualnych poprzez przeciąganie i upuszczanie elementów na ekranie. W porównaniu z systemami zarządzania treścią, które często są rozszerzane za pomocą aplikacji i rozszerzeń innych firm, twórcy stron internetowych są zwykle ograniczeni do funkcji platformy, aż do wydania nowej wersji/aktualizacji.
Oprogramowanie do projektowania stron internetowych zapewnia użytkownikom narzędzia do tworzenia, edytowania, aktualizowania i publikowania stron internetowych. Zazwyczaj używane przez projektantów stron internetowych, narzędzia te są wykorzystywane do tworzenia układu i treści strony internetowej poprzez modyfikacje kodu HTM lub przez edytor WYSIWYG.
Oprogramowanie do projektowania stron internetowych zawiera funkcje edycji kodu i wizualizacji projektów. Niektóre narzędzia do projektowania stron internetowych oferują również ramy i szablony, które pomagają użytkownikom w podstawowej architekturze witryny. Aby proces był bardziej wydajny, wiele platform do projektowania stron internetowych ma również wbudowane biblioteki zawierające różne elementy projektu i skróty. Chociaż oprogramowanie do projektowania stron internetowych i narzędzia do tworzenia stron internetowych mają podobne funkcje, platforma do projektowania stron internetowych zazwyczaj oferuje bardziej konfigurowalne i niezależne środowisko projektowania.
Wreszcie oprogramowanie do projektowania stron internetowych umożliwia użytkownikom importowanie kodów z narzędzi, takich jak edytory tekstu, oraz elementów wizualnych z zewnętrznego oprogramowania do projektowania, takiego jak narzędzia do grafiki wektorowej.