Co to jest oprogramowanie CRM?
Oprogramowanie CRM to oprogramowanie „Zarządzanie relacjami z klientami”. Technologia obejmuje zestaw zintegrowanych rozwiązań zaprojektowanych w celu poprawy interakcji firm i użytkowników z klientami. Dzięki rozwiązaniom CRM użytkownicy mogą łączyć wszystkie informacje o swoich klientach i zaletach w jednym środowisku, co zapewnia doskonały wgląd w ścieżkę klienta.
Narzędzia CRM obejmują rozwiązania do śledzenia zaangażowania klientów, a także do bezpośredniej komunikacji z potencjalnymi Atutami i klientami. Organizacje używają tego oprogramowania, aby mieć pewność, że mogą łatwo przechowywać, lokalizować, edytować i wykorzystywać dane klientów przez cały cykl życia zakupów. Różne formy oprogramowania CRM oferują wyjątkowe poziomy kontroli nad sposobem organizacji i zarządzania danymi.
Chociaż najczęstszą definicją „CRM” jest zarządzanie relacjami z klientami, niektóre firmy zaczęły używać tego samego akronimu w odniesieniu do „zarządzania utrzymaniem klientów”. Ta alternatywna definicja niekoniecznie wpływa na funkcjonalność oprogramowania CRM.
Dlaczego warto korzystać z oprogramowania CRM: kluczowe korzyści dla firmy Wadyider
Przede wszystkim firmy i usługodawcy używają oprogramowania CRM do śledzenia, rozumienia i przechowywania gromadzonych informacji o klientach. Większość firm przechowuje duże ilości danych klientów, w tym informacje o preferencjach klientów, szczegóły z poprzednich rozmów i informacje kontaktowe.
CRM zapewnia centralną przestrzeń do przechowywania wszystkich tych informacji, które mogą być przydatne do budowania relacji z klientami, a także utrzymywania standardów zgodności danych. Do najważniejszych zalet oprogramowania CRM należą:
-
Śledzenie i monitorowanie interakcji z klientami: Głównym celem rozwiązania CRM jest śledzenie różnych interakcji z klientami, od wiadomości e-mail po wiadomości tekstowesages, rozmowy, a nawet spotkania osobiste. Korzystając z informacji komunikacyjnych, specjaliści ds. sprzedaży i liderzy biznesowi mogą określić, na którym etapie cyklu zakupowego znajduje się produkt Zaletypect. CRM może również ułatwić określenie odpowiedniego poziomu kontaktu dla każdego klienta oraz tego, jak często ktoś z zespołu sprzedaży powinien „podążać” za pomocą Zaletyspect.
-
Ulepszona współpraca: Bez systemu CRM dane o klientach byłyby rozproszone pomiędzy wiele narzędzi i punktów styku. Technologia łączy te różne punkty komunikacji w jednym środowisku, do którego jednocześnie może uzyskiwać dostęp wiele osób. Użytkownicy mogą udostępniać informacje o Zaletypects różnym członkom zespołu ds. sprzedaży i marketingu, co pozwala na lepszą współpracę, nawet między pracownikami zdalnymi.
-
Zwiększone przychody: Oprogramowanie do zarządzania relacjami z klientami zapewnia zakulisowy wgląd w doświadczenia firmy Zaletypect lub klienta. Właściwe narzędzie może dostarczyć informacji o problemach klientów, preferencjach i innych ważnych danych. Dzięki temu specjaliści ds. sprzedaży mogą łatwiej dostosowywać rozmowy i prezentacje sprzedażowe do każdego klienta. Bardziej spersonalizowane podejście do sprzedaży często zwiększa przychody i prowadzi do większej szansy na lojalność klientów.
-
Zrozumienie statusu konta współdzielonego: W każdej firmie lub zespole sprzedaży zadanie śledzenia i konwersji klientów jest często rozłożone na wielu członków personelu. Utrzymywanie rejestru Wadyistent statusu każdego konta pomaga zminimalizować nakładanie się. Rozwiązanie CRM zapewnia firmie jedno źródło informacji, które pomaga zrozumieć poziom obsługi wymagany dla każdego konta klienta. Oprogramowanie CRM ułatwia również tworzenie powtarzalnych przepływów pracy dla członków zespołu w różnych punktach cyklu zakupowego.
Kto korzysta z oprogramowania CRM
Oprogramowanie CRM jest stosunkowo powszechnym narzędziem w dzisiejszym świecie biznesu. Każda firma mająca do czynienia z więcej niż jednym klientem lub klientem mogłaby skorzystać z rozwiązania CRM. Jednak narzędzia te są często szczególnie popularne wśród firm B2B, w których często większy nacisk kładzie się na budowanie długoterminowych relacji z powtarzającymi się klientami. Zespoły, które najczęściej korzystają z rozwiązań CRM to:
-
Zespoły sprzedaży: Rozwiązania CRM są powszechnie reklamowane jako narzędzia sprzedażowe, ponieważ dostarczają handlowcom i przedstawicielom informacji potrzebnych im do usprawnienia procesu sprzedaży. CRM zapewnia kompleksowy widok klienta lub Zaletypect, pomagając personelowi w podejmowaniu lepszych decyzji sprzedażowych. Menedżerowie sprzedaży i przełożeni mogą również korzystać z rozwiązań CRM, aby skuteczniej śledzić poziomy wydajności swoich zespołów.
-
Zespoły rozwoju biznesu: Zespoły ds. rozwoju biznesu wykorzystują rozwiązania CRM jako sposób na zdobycie podstawowej wiedzy potrzebnej do rozpoczęcia rozmowy z Zaletyspect. Ci profesjonaliści mogą również wykorzystywać CRM jako miejsce do przechowywania przydatnych notatek i spostrzeżeń na temat klientów, które mogą być przekazywane właścicielowi konta sprzedażowego. Dla zespołów rozwoju biznesu CRM jest fantastycznym źródłem informacji i wskazówek dla specjalistów ds. sprzedaży.
-
Zespoły marketingowe: Coraz częściej zespoły sprzedaży i marketingu ściślej współpracują ze sobą w tandemie i zgodnie, aby zapewnić klientom bardziej spersonalizowane i angażujące doświadczenia. Przeglądanie informacji CRM i zdobywanie dodatkowych informacji na temat podróży klientów do firmy może pomóc specjalistom ds. marketingu w podejmowaniu inteligentnych decyzji dotyczących postępów w kampaniach marketingowych. Marketerzy mogą również używać CRM do segmentacji przy podejmowaniu decyzji, które kampanie wysłać do poszczególnych zalet.
-
Właściciele małych firm i freelancerzy: Ponieważ narzędzia CRM zawierają tak wiele cennych informacji o każdym kliencie, który wchodzi w interakcje z firmą, jest to doskonałe źródło do budowania osobowości klientów i kont docelowych. Freelancerzy i właściciele małych firm mogą wykorzystać te informacje, aby lepiej zrozumieć swoich docelowych odbiorców. Narzędzia te pomagają również w podejmowaniu inteligentnych decyzji dotyczących rozwijania produktów i usług.
-
Zespoły Obsługi Klienta: Zespoły ds. sukcesu i obsługi klienta regularnie korzystają z rozwiązań CRM do śledzenia interakcji z klientami i zaletami. Korzystając z informacji o wcześniejszych rozmowach z firmą, zespół serwisowy może śledzić problemy, które klient mógł mieć w przeszłości, aby upewnić się, że jest w stanie prawidłowo wykorzystać usługę lub produkt. Niektóre rozwiązania CRM integrują się również z innymi rozwiązaniami programowymi do obsługi klienta, takimi jak narzędzia pomocy technicznej, umożliwiając spersonalizowany poziom usług.
Różne rodzaje oprogramowania CRM
Narzędzia CRM mogą przybierać różne style w zależności od celów i potrzeb firmy. Najczęstsze opcje zarządzania relacjami z klientami dzielą się na dwie kategorie:
-
Branżowe rozwiązania CRM: Specyficzne dla branży narzędzia CRM koncentrują się na dostarczaniu firmom dokładnie takich narzędzi, jakich potrzebują, aby zapewnić doskonałą obsługę klientów i zgodność z przepisami w swoim sektorze. Na przykład firma finansowa może uzyskać dostęp do określonego narzędzia CRM, które oferuje wgląd w sposób utrzymania zgodności z PCI i zapewnia dodatkowe środki bezpieczeństwa w celu ochrony prywatnych lub poufnych informacji. Istnieją również specyficzne rozwiązania CRM dla firm z branży PR, nieruchomości hipotecznych i nieruchomości.
-
Kompleksowe rozwiązania CRM: Większość rozwiązań CRM należy do kategorii stosunkowo niezależnych od branży, zaprojektowanych z myślą o obsłudze firm z różnych środowisk. Rozwiązania typu „wszystko w jednym” zapewniają wiele różnych narzędzi wraz z podstawowymi funkcjami CRM, których może potrzebować firma, takimi jak śledzenie i zarządzanie interakcjami z klientami. Rozwiązanie CRM ze strukturą „wszystko w jednym” może obejmować raporty i pulpity nawigacyjne użytkowników, narzędzia sprzedażowe i funkcje komunikacyjne, dzięki którym pracownicy mogą bezpośrednio kontaktować się z klientami. Te same rozwiązania mogą również zawierać podstawowe narzędzia do marketingu e-mailowego, funkcje handlu elektronicznego i możliwości zarządzania potencjalnymi klientami.
Cechy oprogramowania CRM
Ewolucja oprogramowania CRM w ostatnich latach doprowadziła do powstania różnorodnych platform z szeregiem różnych unikalnych funkcji. Niektóre opcje obejmują zaawansowane technologie, takie jak wgląd i raportowanie AI, podczas gdy inne koncentrują się głównie na podstawowym zarządzaniu kontaktami.
Wyposażenie standardowe
-
Zarządzanie ołowiu: Wszystkie narzędzia CRM powinny zawierać rozbudowaną platformę do zarządzania leadami, na której firmy mogą organizować i śledzić swoje kontakty i konta. Narzędzia te pozwalają firmom sortować kontakty na podstawie ich pozycji w cyklu sprzedaży oraz typu leadu (np. ciepły lub zimny). Funkcje zarządzania potencjalnymi klientami mogą również obejmować niektóre elementy „oceny potencjalnych klientów”.
-
Analiza sprzedaży: Oprogramowanie CRM często zapewnia dostęp do szeregu cennych narzędzi do raportowania, które umożliwiają firmom wgląd w kluczowe wskaźniki i wskaźniki KPI. Funkcje analizy sprzedaży zapewniają wgląd we wszystko, od najlepszych pracowników po najbardziej lukratywne produkty na liście firm. Właściwe rozwiązania mogą obejmować elementy analizy rentowności, pomiary konwersji zespołu i spostrzeżenia dotyczące segmentacji klientów.
-
Zarządzanie kontem i kontaktami: Funkcje zarządzania kontaktami i kontami umożliwiają firmom sortowanie kontaktów według kont, z którymi mogą być powiązane. Dzięki temu handlowcy mają dostęp do przydatnych informacji o wszystkich osobach, z którymi muszą się kontaktować, w tym o ich rolach, numerach telefonów i adresach e-mail. Narzędzia do zarządzania kontaktami mogą również umożliwiać użytkownikom przypisywanie określonych klientów do określonych członków personelu.
-
Automatyzacja przepływu pracy: Wiele rozwiązań CRM obejmuje obecnie funkcje automatyzacji przepływu pracy, które pozwalają firmom zminimalizować liczbę powtarzalnych zadań wykonywanych przez pracowników. Na przykład firmy mogą zautomatyzować sposób przypisywania różnych kontaktów do określonych sprzedawców. Możliwe jest również wdrożenie automatycznych powiadomień, które informują pracowników, kiedy należy skontaktować się z kontaktem lub potencjalnym klientem.
-
Raportowanie: Narzędzia do raportowania to po prostu możliwości, które pozwalają firmom tworzyć określone raporty na podstawie kluczowych wskaźników wydajności, które muszą śledzić. Odpowiednie narzędzia pozwolą liderom biznesowym dostosować swoje raporty do interesariuszy, liderów biznesowych, a nawet kierowników zespołów. Narzędzia do raportowania mogą obejmować takie wskaźniki, jak liczba sprzedaży zamkniętych w określonym czasie lub ogólny poziom zaangażowania różnych segmentów klientów.
Kluczowe funkcje, których należy szukać
-
Integracje innych firm: Najlepsze rozwiązania CRM mogą współpracować z innymi narzędziami, których firmy już używają do sprzedaży, obsługi klienta i analiz. Wiele nowoczesnych rozwiązań można zintegrować z narzędziami do analizy klientów, centrami pomocy, a nawet oprogramowaniem contact center. Niektóre narzędzia będą również mogły łączyć się z narzędziami marketingu e-mail i SMS.
-
Monitorowanie mediów społecznościowych: Funkcja monitorowania mediów społecznościowych wbudowana w narzędzie CRM pozwala firmom zbierać dodatkowe informacje o potencjalnych klientach i szerszym gronie odbiorców. Technologie te pozwalają firmom śledzić, kiedy klienci w różnych środowiskach wspominają firmę lub jej produkt. Mogą być również niezwykle przydatne do oceny ogólnego postrzegania marki przez klientów.
-
Prognozowanie sprzedaży: Korzystając z danych historycznych i danych w czasie rzeczywistym, niektóre inteligentne narzędzia CRM mogą pomóc w prognozowaniu potencjalnych wyników działań sprzedażowych w firmie. Te rozwiązania analizują poprzednie wskaźniki wydajności, aby zapewnić lepszy wgląd w to, co może być możliwe z zespołem sprzedaży w danym momencie.
Ważne wskazówki przy wyborze oprogramowania CRM
Istnieje wiele elementów, które mogą wpłynąć na to, jak korzystne może być rozwiązanie CRM dla firmy, która chce z niego korzystać. Większość firm będzie musiała ocenić zestaw funkcji i funkcjonalność swojego narzędzia, a także ile kosztuje subskrypcja usługi w okresach miesięcznych lub rocznych. Inne ważne często poruszane Wadyiderations obejmują:
-
Niezawodna obsługa klienta: Jako że podstawowe firmy wykorzystują krajobraz do śledzenia relacji z klientami, rozwiązanie CRM musi być niezawodne i trwałe. Dobra jakość obsługi klienta zapewnia liderom biznesowym możliwość szybkiego uzyskania pomocy w przypadku zagubienia dokumentacji lub problemów z usługą.
-
Opcje dostosowywania: Ponieważ wielu różnych pracowników często korzysta z rozwiązania CRM w tym samym czasie, pomocne może być dostosowanie wyglądu aplikacji do różnych grup. Tworzenie unikalnych pulpitów nawigacyjnych dla każdego członka personelu może pomóc w usprawnieniu produktywności i wydajności przy jednoczesnej minimalizacji błędów.
-
Dostęp mobilny: Ponieważ siła robocza staje się coraz bardziej rozproszona, wielu pracowników terenowych i zdalnych również musi mieć możliwość dostępu do technologii CRM w ruchu. Dostęp do wszechstronnej aplikacji mobilnej pomoże zapewnić pracownikom biznesowym produktywność podczas pracy poza biurem.
Oprogramowanie CRM jest często używane jako główny składnik stosu technologii sprzedaży i marketingu. Jednak często współpracuje z wieloma innymi narzędziami. W niektórych przypadkach te powiązane narzędzia mogą być w stanie zintegrować się z oprogramowaniem CRM w celu uzyskania kompleksowej widoczności i wglądu. Niektóre z najpopularniejszych programów związanych z oprogramowaniem CRM obejmują:
-
Oprogramowanie do analizy sprzedaży: Oprogramowanie do analizy sprzedaży zapewnia głębszy wgląd we wszystko, co firma musi wiedzieć o procesie sprzedaży i wszelkich możliwościach, które mogą się pojawić u klientów. Narzędzia te często integrują się z rozwiązaniami do automatyzacji sprzedaży, aby pomóc zoptymalizować wydajność członków zespołu w celu uzyskania jak najlepszych wyników.
-
Oprogramowanie propozycji: Oprogramowanie Proposal to proste rozwiązanie przeznaczone do automatyzacji procesu tworzenia ofert dla klientów w operacjach sprzedaży B2B. Oprogramowanie ofertowe często współpracuje z systemem CRM w celu wciągnięcia danych produktów i klientów do samej oferty.
-
Oprogramowanie CPQ: CPQ oznacza konfigurację, cenę i wycenę. Jest często używany w działach sprzedaży, aby poprawić dokładność ofert i relacje z klientami. Oprogramowanie CPQ pozwala firmom szybko oszacować, ile będzie ich kosztować produkt lub usługa.