Oprogramowanie do optymalizacji wyszukiwarek (SEO), znane również jako oprogramowanie do marketingu w wyszukiwarkach organicznych, ma na celu zwiększenie pozycji witryny na stronach wyników wyszukiwania lub w SERP bez wydawania pieniędzy na reklamę. Narzędzia te dostarczają firmom, marketerom i specjalistom SEO danych za pomocą różnych funkcji, które pomagają zidentyfikować możliwości poprawy rankingu witryny lub określonych stron internetowych. Niektóre rozwiązania w zakresie oprogramowania SEO zapewniają również szerokie analizy branżowe i dane dotyczące konkurencji, które mogą pomóc w prowadzeniu ogólnej strategii marketingu w wyszukiwarkach (SEM).
Oprogramowanie SEO zajmuje się następującymi kluczowymi obszarami optymalizacji: kod i struktura witryny, zawartość w witrynie oraz czynniki rankingowe poza witryną. W większości rozwiązania optymalizacyjne SEO mierzą przede wszystkim dwie rzeczy:
Od czasu ich wynalezienia wyszukiwarki zmieniły sposób, w jaki ludzie wyszukują i znajdują informacje w Internecie. I odwrotnie, zmieniające się cyfrowe zachowania użytkowników internetu ukształtowały sposób, w jaki wyszukiwarki optymalizują wyświetlane wyniki, aby zapewnić odbiorcom najlepsze wrażenia z ich platform. Jest to widoczne w tym, jak SEO zmieniało się na przestrzeni lat – od taktyki „czarnego kapelusza” z przeszłości do praktyki opartej na wartościach, jaką jest dzisiaj. Dzięki algorytmom wyszukiwarek w przepływie Wadytant, firmom, markom i organizacjom może być trudno nadążyć za aktualnymi najlepszymi praktykami SEO.
W tym miejscu pojawia się oprogramowanie SEO. Posiadanie łatwych w użyciu narzędzi pozwala firmom wykorzystać technologię, aby utrzymać stan SEO swojej witryny bez konieczności polegania w 100% na ich wiedzy giełdowej i wewnętrznej wiedzy specjalistycznej. Ogólnie rzecz biorąc, sprawia, że inicjatywy związane z optymalizacją wyszukiwarek są skuteczniejsze i wydajniejsze.
Aby dokładniej przeanalizować, oto kluczowe korzyści, których firmy Wadyider potrzebują przy podejmowaniu decyzji, czy zainwestować w oprogramowanie SEO.
Jest rzeczą oczywistą, że główną zaletą inwestowania w oprogramowanie SEO jest lepsza pozycja na stronach wyników wyszukiwania (SERP). Biorąc pod uwagę, że 3 na 4 osoby nie będą przeglądać poza pierwszą stroną wyszukiwarki, ranking SERP jest niezwykle ważny, aby przyciągnąć organiczny ruch do witryny. Niezależnie od tego, czy organizacja działa w przestrzeni B2B, czy B2C, wysoka pozycja w SERP jest prawdopodobnie głównym celem każdej strategii SEO.
Dzieje się tak dlatego, że oprócz wyżej wymienionych korzyści w postaci zwiększenia ruchu organicznego z wyszukiwanych haseł, znaczące umieszczenie SERP ma efekt halo na inne ważne obszary marketingu firmy/marki online. Na przykład witryny/strony internetowe, które zajmują wysokie pozycje w wyszukiwarkach, zwiększają wiarygodność. Ten postrzegany autorytet prowadzi do wyższego poziomu zaufania, co oznacza lepszą konwersję ruchu.
Kolejną korzyścią związaną z wysokim rankingiem SERP jest mniejsza zależność od płatnej reklamy, co oznacza niższe koszty marketingu.
Optymalizacja wyszukiwarek mogła się bardzo zmienić. Jednak nadal jest to zasadniczo gra słów kluczowych. Dlatego firmy muszą kierować reklamy na właściwe słowa kluczowe, aby uzyskać lepszą widoczność swoich usług internetowych.
Narzędzia SEO mogą sprawić, że ten proces będzie łatwiejszy i dokładniejszy. Oprócz identyfikowania słów kluczowych / fraz kluczowych o dużej liczbie słów kluczowych, oprogramowanie SEO wydobywa hasła, których docelowi odbiorcy marki używają w rzeczywistych wyszukiwaniach. Ponadto oprogramowanie SEO może dalej segmentować te słowa kluczowe na podstawie tego, gdzie klienci znajdują się na ścieżce zakupowej.
Krótko mówiąc, narzędzia SEO zawężają docelowe słowa kluczowe firmy, dzięki czemu jej strona internetowa/treść jest widoczna dla właściwych osób we właściwym czasie.
Zmiany algorytmu mogą spowodować ogromny spadek w rankingu SERP witryny. Wyszukiwarki nakładają kary na niezgodne strony internetowe, a im dłużej ten problem nie jest rozwiązywany, tym bardziej cierpi na tym jego umiejscowienie.
Technologia optymalizacji pod kątem wyszukiwarek pomaga rozwiązać ten problem podwójnie.
Po pierwsze, większość dostawców narzędzi SEO wydaje nową wersję oprogramowania, aby dostosować się do zmian w algorytmach wyszukiwarek. Tak długo, jak firma korzysta z najnowszej wersji oprogramowania SEO, istnieje mniejsze prawdopodobieństwo, że te potrzebne aktualizacje SEO wypadną przez szczeliny.
Po drugie, istnieją teraz narzędzia SEO, które wykorzystują sztuczną inteligencję (AI) i uczenie maszynowe do przewidywania ewentualnych nadchodzących zmian algorytmów wyszukiwarek. Ta zaawansowana technologia modelowania w wyszukiwarkach pozwala również specjalistom SEO zobaczyć, jak aktywna zmiana algorytmu wpłynie na ranking witryny w ciągu kilku sekund, a nie miesięcy. W rezultacie mogą wprowadzać na czas korekty, aby zachować swój ranking lub skorzystać z trwającej zmiany, aby poprawić pozycję swojej witryny.
Oprogramowanie SEO może generować kompleksowe raporty, które przedstawiają kluczowe wskaźniki wydajności sieci, które wpływają na stan SEO witryny. Raporty te można wygenerować w ciągu kilku sekund lub skonfigurować jako pulpit nawigacyjny, który jest automatycznie aktualizowany. Pozwala to administratorom sieci, specjalistom SEO i innym członkom zespołu na podjęcie niezbędnych działań, zanim potencjalny problem z wydajnością witryny przerodzi się w problem, który może wpłynąć na ranking SERP witryny.
To samo dotyczy śledzenia rang. Bez narzędzi SEO spadek pozycji witryny w wyszukiwarkach może pozostać niezauważony przez wiele dni. Dzięki aktualnemu śledzeniu rankingów osoby odpowiedzialne za SEO w firmie mogą podjąć natychmiastowe kroki w celu naprawienia sytuacji.
SEO stało się podstawą każdej strategii cyfrowej, niezależnie od rodzaju działalności, branży i wielkości organizacji. Są szanse, że te same firmy w tej samej przestrzeni mają własne inicjatywy SEO. Są to zarówno „złe” jak i „dobre” wieści.
Zła wiadomość: te firmy prawdopodobnie kierują reklamy do tych samych segmentów odbiorców, gdy są w wyszukiwarkach. Wraz ze wzrostem konkurencji uzyskanie wyższej pozycji w przypadku zapytań o dużej wartości i dużej liczbie wyszukiwań może być trudniejsze.
Dobra wiadomość: marki mogą przeprowadzać kompleksowe badania konkurencji i uzyskiwać dostęp do bogatych danych, aby dać im wyobrażenie o tym, co działa (które mogą naśladować), co nie działa (które mogą uniknąć) i gdzie są luki (które mogą wypełnić) .
Badanie konkurencji zwykle zajmuje dużo czasu i zasobów, co jest potrzebą, którą zaspokaja oprogramowanie SEO. Dzięki połączeniu technologii eksploracji danych, analiz wyszukiwarek i robotów indeksujących strony internetowe narzędzia SEO przyspieszają i ułatwiają badania konkurencji.
Każdy, kto chce uzyskać ruch organiczny, może skorzystać z oprogramowania SEO. W miarę ewolucji narzędzi SEO dostawcy dodają więcej funkcji, jednocześnie czyniąc technologię bardziej intuicyjną i niezawodną, dzięki czemu są dostępne dla większej liczby użytkowników.
W szczególności oprogramowanie SEO jest wykorzystywane przez następujące segmenty użytkowników:
Jako osoby odpowiedzialne przede wszystkim za działanie firmy w wyszukiwarkach, specjaliści SEO na co dzień korzystają z narzędzi SEO – sprawdzając raporty, przeprowadzając badania konkurencji, przeprowadzając działania optymalizacyjne onsite i offsite, przeprowadzając badania słów kluczowych oraz prognozowanie nadchodzących zmian w algorytmach wyszukiwarek, by wymienić tylko kilka.
Zatrudniając specjalistów SEO, kandydaci z firmy Zaletyspective często pytali, jakie narzędzia SEO będą dla nich dostępne, gdy dołączą do zespołu, podkreślając znaczenie posiadania wystarczających narzędzi SEO dla tych specjalistów.
Nawet najlepsze fragmenty treści zostaną zmarnowane, jeśli nie zostaną znalezione przez docelowych odbiorców. Nic dziwnego, że w wielu firmach eksperci SEO i content marketerzy pracują ramię w ramię. Nierzadko zdarza się również, że firmy dołączają marketerów treści z doświadczeniem w SEO.
Biorąc pod uwagę, jak ściśle powiązane są te dwie dyscypliny, najlepszą praktyką dla marketerów treści stało się zapoznawanie się z oprogramowaniem SEO. Korzystanie z narzędzi SEO umożliwia im identyfikację dokładnych zapytań, których docelowi odbiorcy używają w wyszukiwarkach. To zapewnia im wgląd w tworzenie odpowiednich treści, które ludzie online będą chcieli Wadyume. Zapewnia również dokładne frazy kluczowe, które muszą uwzględnić w swoich treściach.
Ogólnie rzecz biorąc, oprogramowanie SEO umożliwia marketerom treści tworzenie treści zarówno dla ludzi, jak i dla wyszukiwarek.
Do tej pory ustalono, że oprogramowanie SEO może zapewnić bogactwo danych. Gdy te spostrzeżenia zostaną zmaksymalizowane do pełnego potencjału, staną się oceanem przydatnych informacji o klientach, które zespoły marketingowe mogą wykorzystać jako punkt wyjścia w opracowywaniu kampanii marketingowych opartych na danych.
Na przykład popularne zapytania wyszukiwarek mogą pomóc im zidentyfikować ważne pragnienia kupujących i problemy, które torują drogę do tworzenia dokładnych awatarów klientów. Korzystanie z narzędzi SEO może również pomóc marketerom w tworzeniu dobrze poinformowanych ofert na każdym etapie podróży kupującego. Oprogramowanie SEO może również pomóc w kierowaniu lokalnymi działaniami marketingowymi za pomocą lokalnych danych wyszukiwania.
Niezależni twórcy treści, tacy jak YouTuberzy i blogerzy, nie powinni lekceważyć wartości oprogramowania SEO w swoim rzemiośle. Podobnie jak marketerzy treści, twórcy treści – profesjonaliści i hobbyści – mogą wykorzystywać dane SEO do identyfikowania ponadczasowych tematów, które mogą wykorzystać do rozwijania swoich filarów treści. Narzędzia SEO mogą również podkreślać trendy/gorące wyszukiwania, z których twórcy treści mogą skorzystać, aby skorzystać z sezonowego ruchu o dużym natężeniu.
Ponadto twórcy treści muszą zwrócić uwagę na wprowadzenie SERP bogatych w fragmenty. Te strony wyników wyszukiwania to nie tylko tradycyjne linki, ale także podglądy z kanałów mediów społecznościowych. Ponieważ większość niezależnych twórców treści/blogerów używa mediów społecznościowych jako głównych kanałów do promowania swoich marek, oprogramowanie SEO może pomóc im w tworzeniu postów społecznościowych, które można indeksować w wyszukiwarkach.
SEO i e-commerce mogą wydawać się dwoma niepowiązanymi pojęciami, ale w dzisiejszej cyfrowej przestrzeni wielokanałowej wszystko się łączy. Nierzadko zdarza się, że klienci gotowi do zakupu rozpoczynają zakupy od prostego zapytania w wyszukiwarce. Wyszukiwarki są również jednymi z kanałów wybieranych przez klientów na etapach świadomości i Wadyideration podczas badania i tworzenia krótkiej listy możliwych produktów/usług/rozwiązań.
Oprogramowanie SEO pomaga właścicielom sklepów e-commerce optymalizować ich kluczowe strony (listy produktów, stronę główną, strony docelowe, strony promocyjne) pod kątem tych zapytań wyszukiwarek, aby przyciągnąć ruch organiczny. Dodatkowo w SERP-ach popularnych wyszukiwarek znajduje się teraz zakładka zakupy. Produkty, które są wyświetlane w SERP, z większym prawdopodobieństwem przyciągną uwagę potencjalnych nabywców.
Dostawcy oprogramowania SEO oferują różne funkcje, niektóre są bardziej zaawansowane niż inne, aby zaspokoić potrzeby różnych segmentów klientów.
Popularni dostawcy oprogramowania SEO oferują większość, jeśli nie wszystkie, poniższych podstawowych funkcji.
Każda udana strategia SEO zaczyna się od kompleksowego audytu, aby wiedzieć, co działa, a co nie.
Ta funkcja generuje raporty, które oceniają stan SEO witryny na podstawie czynników technicznych lub związanych z treścią, które mogą mieć wpływ na rankingi w wyszukiwarkach. Naśladuje sposób, w jaki pająki wyszukiwarek indeksowałyby witrynę internetową, aby odkryć potencjalne problemy, które mogą mieć roboty indeksujące.
Żadna strategia SEO nie obejdzie się bez solidnej analizy/badania słów kluczowych. Chociaż istnieją samodzielne narzędzia, które wykonują tę funkcję, jest ona również wbudowaną funkcją wielu narzędzi SEO.
Przeprowadzanie analizy słów kluczowych to samo w sobie doświadczenie w SEO. W kontekście narzędzi SEO ta funkcja daje specjalistom SEO możliwość identyfikowania słów kluczowych o dużej wartości i dużej liczbie słów kluczowych, na które firmy mogą kierować reklamy, aby zwiększyć organiczny ruch z wyszukiwarek do swoich witryn. W zależności od strategii ta funkcja może być używana do generowania ogólnych raportów dotyczących słów kluczowych lub szczegółowych analiz słów kluczowych w oparciu o dane demograficzne, profile użytkowników, zachowania kupujących i inne kryteria.
Ta funkcja pozwala specjalistom SEO monitorować ranking wyszukiwania witryny lub określone strony internetowe pod kątem zestawu słów kluczowych. Śledzenie rankingu SERP jest ważne, ponieważ pozwala firmom szybko śledzić zmiany w rankingach SERP ich stron internetowych. Ponieważ miejsca docelowe SERP mogą być niestabilne, zwłaszcza w trakcie zmian algorytmów, łatwy dostęp do danych rankingowych ułatwia ekspertom SEO monitorowanie ruchów i przeprowadzanie optymalizacji w razie potrzeby.
Ta funkcja powiadamia firmy, gdy ich marka jest wymieniona na zewnętrznych stronach internetowych/domenach. Jest to przydatne w zarządzaniu reputacją. Na przykład w przypadku restauracji ta funkcjonalność ostrzega je, gdy otrzymają negatywną recenzję i pozwala odpowiednio zareagować. W cyfrowym krajobrazie, w którym poczta pantoflowa może stworzyć lub zniszczyć markę, wybór oprogramowania SEO, które ma tę funkcję, może przejść długą drogę.
Jak wspomniano w poprzedniej sekcji, badanie konkurencji jest jedną z kluczowych korzyści płynących z inwestowania w oprogramowanie SEO.
Konkurencyjne porównania umożliwiają firmom ocenę ich kondycji SEO obok konkurencji w oparciu o kluczowe wskaźniki, takie jak siła i autorytet domeny, rankingi SERP i wyniki linków zwrotnych.
Zazwyczaj proces ten wymaga połączenia wielu narzędzi SEO, znacznej siły roboczej i kilku dni na ukończenie. Dzięki nowoczesnemu oprogramowaniu SEO proces ten jest uproszczony, usprawniony i łatwiejszy. Kompleksowe porównania konkurencji można wykonać za pomocą jednego narzędzia, nawet bez technicznych umiejętności SEO.
Mówiąc najprościej, link zwrotny to zewnętrzny link w innej witrynie lub domenie, który kieruje ruch do witryny lub stron internetowych firmy.
Analiza linków zwrotnych to kompleksowy audyt linków zwrotnych witryny w celu oceny jej wydajności i zidentyfikowania problemów, które mogą wpływać na jej ranking w wyszukiwarkach.
Istnieje bogactwo danych, które można wykorzystać do działania, które marki mogą uzyskać z analizy linków zwrotnych. Patrząc z najwyższego poziomu, ta funkcja oprogramowania SEO zapewnia firmom łączną liczbę linków zwrotnych, domen odsyłających i stron z górnymi linkami.
Mówiąc dokładniej, analiza linków zwrotnych pozwala firmom identyfikować zepsute/utracone linki, wypierać się linków z wątpliwych projektów i sprawdzać, jakie linki zwrotne otrzymują ich konkurenci, żeby wymienić tylko kilka.
Oprócz tych podstawowych funkcji narzędzia SEO mogą również oferować dodatkowe funkcje, które wyposażają marketerów w wyszukiwarkach w więcej danych do wykorzystania w działaniach optymalizacyjnych.
Biorąc pod uwagę znaczny ruch generowany przez media społecznościowe, oprogramowanie SEO, które integruje funkcje mediów społecznościowych, może uzupełniać działania optymalizacyjne wykonywane w wyszukiwarkach.
Podobnie jak SEO, słowa kluczowe są siłą napędową marketingu w mediach społecznościowych. Oprócz identyfikowania słów kluczowych, które są istotne dla użytkowników, analityka społecznościowa może pomóc marketerom w mediach społecznościowych wybrać tematy i motywy o dużym potencjale trendu.
Oprogramowanie SEO z analizą społecznościową daje również firmom możliwość oceny wzmianek w mediach społecznościowych, a także linków zwrotnych w mediach społecznościowych, które są istotne dla SEO.
SEO i reklama płatna za kliknięcie to ekskluzywne, ale ściśle powiązane dyscypliny marketingu w wyszukiwarkach, w których jedno zasila drugie. Są prawie identyczne. Jedyną różnicą jest to, że SEO zajmuje się zwiększaniem organicznego ruchu w wyszukiwarkach, podczas gdy PPC ma na celu uzyskanie najlepszego zwrotu z wydatków na reklamę (ROAS).
Nic dziwnego, że śledzenie PPC jest prawie zawsze dostarczane razem z oprogramowaniem SEO. Pokazuje koszt kliknięcia, koszt konwersji, współczynnik klikalności, całkowity koszt i wynik jakości. Funkcja śledzenia PPC, która jest wbudowana w oprogramowanie SEO, umożliwia marketerom znajdowanie dużych ilości, wysokiej jakości i dość konkurencyjnych słów kluczowych, dzięki którym mogą kierować pieniądze reklamowe.
Oprogramowanie SEO z lokalną funkcją analizy SERP jest niezbędne dla firm obsługujących lokalną publiczność / bazę klientów.
Ta funkcja umożliwia markom zgłaszanie roszczeń i optymalizację profili w lokalnych witrynach i katalogach z listami, gromadzenie i zarządzanie recenzjami w lokalnych witrynach z recenzjami, kierowanie na odpowiednie lokalne słowa kluczowe, tworzenie kopii internetowych dla lokalizacji, wyświetlanie informacji biznesowych na lokalnych fragmentach SERP i zdobywanie linków zwrotnych od wiarygodnych domeny lokalne.
People Also Ask lub PAA to funkcja SERP, która zapewnia użytkownikom dodatkowe pytania związane z ich pierwotnym zapytaniem. Ogólnie rzecz biorąc, sekcja PAA zawiera polecany fragment zapytania i daje użytkownikom szybkie odpowiedzi, które są połączone z witryną/stroną internetową.
Oprogramowanie SEO, które jest dostarczane z opcjami PAA, jest dobrym źródłem pomysłów na słowa kluczowe i tematy podczas wyszukiwania słów kluczowych. Zespołom zajmującym się treścią PAA może udostępnić dodatkowe tematy lub podsekcje na blogu w ramach większego artykułu.
Większość firm wykorzystuje SEO jako część większej strategii cyfrowej. Możliwość integracji metryk SEO z innymi źródłami danych może być przydatna w określaniu, w jaki sposób różne cyfrowe wykonania mogą ze sobą współpracować, aby osiągnąć pożądane wyniki online.
Rozwiązania SEO to jedne z najbardziej rozwiniętych technologii na rynku SaaS, a większość dostawców oferuje prawie identyczne produkty, z kilkoma niuansami. To powiedziawszy, istnieje kilka ważnych Wadyiderations przy podejmowaniu decyzji, w które oprogramowanie SEO zainwestować.
Najlepszą praktyką przy wyborze oprogramowania SEO jest wzięcie pod uwagę obecnych i najbliższych przyszłych potrzeb. Wybór oprogramowania SEO, które ma obszerną listę funkcji – niezależnie od tego, czy te możliwości będą używane od razu, czy nie – byłby rozsądnym wyborem. Decydując się na bogaty w funkcje pakiet SEO, firmy nie będą odczuwać presji, gdy pojawią się nieoczekiwane potrzeby SEO.
Eksperci SEO w dużym stopniu polegają na danych przy podejmowaniu decyzji. Wyzwanie polega na tym, że chociaż istnieją średnio- i długoterminowe wzorce i trendy, liczba wyszukiwarek może zmieniać się w nieprzewidywalny sposób. Zmiany SERP (np. rosnące znaczenie fragmentów polecanych), mniejsze i większe aktualizacje algorytmów oraz zmieniające się zachowania online przyczyniają się do niestabilności SEO.
Logika jest prosta: dokładne dane SEO prowadzą do dobrze poinformowanych strategii i egzekucji SEO, dlatego dokładność danych jest ważnym Wadyideating przy zakupie oprogramowania SEO. Chociaż żadne narzędzie SEO nie może być w 100% poprawne pod względem danych, firmy powinny dołożyć należytej staranności, aby ocenić, w jaki sposób dostawcy zapewniają osiągnięcie najwyższego poziomu integralności danych w swoich produktach SEO.
Śledzenie pozycji może być funkcją oprogramowania SEO, jak omówiono w jednej z poprzednich sekcji powyżej, ale może to być również samodzielne oprogramowanie. Zasadniczo narzędzie do śledzenia rankingów pozwala firmom monitorować i analizować ich rankingi SERP dla różnych słów kluczowych. Często proces ten jest zautomatyzowany, w którym wysyłane są powiadomienia, a dane są podsumowywane za pomocą łatwego do odczytania pulpitu nawigacyjnego.
Optymalizacja treści to proces zapewniający, że treść online jest napisana i sformatowana w sposób zapewniający najlepsze wrażenia użytkownika przy jednoczesnym zachowaniu przyjazności dla SEO.
Oprogramowanie do optymalizacji treści pomaga twórcom treści i sprzedawcom treści opracowywać treści z wystarczającym wykorzystaniem słów kluczowych, angażującymi i zdrowymi nagłówkami, używać odpowiednich obrazów i tagów graficznych oraz pisać metaopisy i tagi tytułowe, które można indeksować w wyszukiwarkach.
Oprogramowanie do optymalizacji treści może wykorzystywać mieszankę technologii, takich jak sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe, automatyzacja SEO i semantyczne SEO.
Korzystając z oprogramowania reklamowego w wyszukiwarkach, firmy mogą kierować reklamy na słowa kluczowe związane z ich branżami, poprawiać swoją ekspozycję wśród Wadyumerów, którzy już szukają takich terminów, i uzyskiwać bardziej widoczne miejsce w SERP. Firmy używają tego rodzaju oprogramowania do lokalizowania, kierowania i ustalania stawek za słowa kluczowe. Oprogramowanie może być używane na platformach własnych i innych firm. Platformy dostarczane przez Google, Microsoft i Yahoo! które zapewniają bezpośredni dostęp do miejsca docelowego reklamy w każdej z odpowiednich wyszukiwarek, są znane jako platformy własne. Oprócz oferowania możliwości dostarczania reklam w oprogramowaniu do wyświetlania reklam, oprogramowaniu do reklamy wideo, oprogramowaniu do reklamy mobilnej lub oprogramowaniu do reklamy w mediach społecznościowych, platformy stron trzecich mogą zarządzać kampaniami reklamowymi w różnych wyszukiwarkach.