Najlepsze oprogramowanie do seminariów internetowych

Co to jest oprogramowanie do webinarów?

Oprogramowanie do webinarów to platforma, która umożliwia firmom i osobom indywidualnym organizowanie wirtualnych wydarzeń, prezentacji i spotkań na żywo online. Kluczowe funkcje, które umożliwiają współpracę online, obejmują wideokonferencje, udostępnianie ekranu i interaktywne narzędzia do interakcji z uczestnikami. Dzięki oprogramowaniu do webinarów użytkownicy mogą łatwo łączyć się z publicznością z dowolnego miejsca na świecie.
Findstack oferuje obiektywne i kompleksowe porównania, które pomogą Ci znaleźć najlepsze oprogramowanie. Możemy otrzymać opłatę za polecenie, gdy odwiedzisz dostawcę za pośrednictwem naszych linków. ZOBACZ WIĘCEJ

Ocena

Cennik

Szczegóły Produktu

Rozlokowanie

Zakładka Charakterystyka

Livestorm logo
Livestorm
4.4
(1,326)
Dostępny bezpłatny plan
Livestorm to platforma angażująca wideo, która zarządza wirtualnymi wydarzeniami, spotkaniami i seminariami internetowymi. To najlepiej... Dowiedz się więcej o: Livestorm
Logo Demio
Demio
4.6
(147)
Od 22.00 USD / miesiąc
Demio to platforma webinarowa zaprojektowana z myślą o pomaganiu specjalistom ds. marketingu w generowaniu potencjalnych klientów poprzez le... Dowiedz się więcej o Demio
WebinarJam logo
WebinarJam
3.7
(55)
Od 39.00 USD / miesiąc
WebinarJam pomaga firmom tworzyć i prowadzić sesje webinarowe, mające na celu rozszerzenie zasięgu firmy ... Dowiedz się więcej o: WebinarJam
Logo EverWebinara
EverWebinar
4.0
(20)
Zaczynając od 499.00 USD rocznie
Niezawodne rozwiązanie do planowania i transmisji nagranych seminariów internetowych, EverWebinar to oparta na chmurze aplikacja, która... Dowiedz się więcej o EverWebinarze
Logo GoToWebinar
GoToWebinar
4.3
(787)
Zaczynając od 49.00 USD rocznie
Najbardziej znane jako najpopularniejsze na świecie narzędzie do webinarów i webcastów, GoTo Webinar to łatwe w użyciu rozwiązanie... Dowiedz się więcej o GoToWebinar
Dotrzyj do większej liczby kupujących za pomocą Findstack
Pomożemy Ci skutecznie dotrzeć do nowych klientów.
ClickMeeting logo
ClickMeeting
4.2
(233)
Począwszy od $3000/miesiąc
ClickMeeting to wydajna platforma do zarządzania webinarami dla firm, które chcą ulepszyć swoje cyfrowe... Dowiedz się więcej o: ClickMeeting
Seminarium internetoweNinja Logo
WebinarNinja
3.2
(37)
Od 29.00 USD / miesiąc
W przypadku sesji na żywo i automatycznych oraz nagranych seminariów internetowych WebinarNinja to scentralizowana platforma, na którą możesz się udać... Dowiedz się więcej o WebinariumNinja
Logo EasyWebinar
EasyWebinar
3.8
(24)
Od 99.00 USD / miesiąc
EasyWebinar to oparta na chmurze platforma webinarowa, która obsługuje czaty w czasie rzeczywistym i planowanie wydarzeń wraz z… Dowiedz się więcej o EasyWebinar
Logo wirtualnych wydarzeń BlueJeans
BlueJeans Virtual Events
4.4
(224)
Począwszy od $5000/miesiąc
BlueJeans to oparta na chmurze platforma do wideokonferencji, która została stworzona, aby ułatwić komunikację i ... Dowiedz się więcej o BlueJeans Virtual...
Zoho Logo spotkania
Zoho Meeting
4.5
(1,015)
Dostępny bezpłatny plan
Zoho Meeting to internetowa platforma konferencyjna pod szyldem Zoho ekosystem oferujący kompleksowe funkcje... Dowiedz się więcej o: Zoho Spotkanie
Logo BrightTALK
BrightTALK
4.1
(77)
Począwszy od $500.00 / miesiąc
BrightTALK to rozwiązanie do webinarów działające w chmurze, doskonale skalowalne dla organizacji wszystkich branż... Dowiedz się więcej o BrightTALK
Logo eWebinaru
eWebinar
4.1
(14)
Od 49.00 USD / miesiąc
eWebinar to platforma zaprojektowana do automatyzacji i organizowania cyklicznych seminariów internetowych za pośrednictwem nagranych wcześniej filmów. To wszystko... Dowiedz się więcej o eWebinarze
Logo webinaru na żywo
LiveWebinar
4.4
(193)
Dostępny bezpłatny plan
LiveWebinar to opcja webinaru oparta na chmurze, która umożliwia firmom, zarówno dużym, jak i małym, łatwe zarządzanie... Dowiedz się więcej o LiveWebinarze
Logo konferencji Maestro
Od 15.00 USD / miesiąc
MaestroConference jest liderem w dziedzinie Social Conferencing™, technologii umożliwiającej ludziom uczestnictwo... Dowiedz się więcej o Konferencji Maestro
Logo ON24
ON24
4.3
(1,065)
ON24 to firma z siedzibą w San Francisco, która oferuje opartą na chmurze platformę sprzedażową i marketingową dla... Dowiedz się więcej o ON24
Logo seminariów internetowych Webex
Webex Webinars
4.5
(456)
Cisco Webex Webinars, dawniej Webex Events, to wirtualne narzędzie do organizowania wydarzeń i seminariów internetowych, w którym można organizować ... Dowiedz się więcej o seminariach internetowych Webex
Logo seminarium internetowego Geek
WebinarGeek
4.5
(238)
Od 42.00 USD / miesiąc
W dużej mierze Wadyidered, jedno z najbardziej przyjaznych dla użytkownika programów do seminariów internetowych dostępnych obecnie, WebinarGeek zapewnia... Dowiedz się więcej o WebinarGeek
Logo webinaru
webinar.net
4.7
(89)
Począwszy od $500.00 / miesiąc
webinar.net to oprogramowanie do prezentacji online, w całości hostowane w chmurze, które umożliwia użytkownikom dotarcie do naj... Dowiedz się więcej o webinar.net
Logo Webinato
2.9
(4)
Od 119.00 USD / miesiąc
Webinato to najnowocześniejsza platforma wideo i webinariów, która została zaprojektowana, aby podnosić jakość szkoleń i... Dowiedz się więcej o Webinato
Logo WorkCast Present+
WorkCast Present+
4.3
(58)
Już od 333.00 GBP miesięcznie
WorkCast Present+ to wszechstronne narzędzie do webinarów z funkcjami wideokonferencji, które umożliwiają użytkownikom ... Dowiedz się więcej o WorkCast Present+
Najwyżej oceniane oprogramowanie roku 2024
Wypełnij formularz, a my wyślemy listę najwyżej ocenianych programów na podstawie prawdziwych opinii użytkowników bezpośrednio na Twoją skrzynkę odbiorczą.
Kontynuując, zgadzasz się z naszymi Regulamin i Polityka prywatności

Przewodnik dla kupujących oprogramowanie do webinaru

Co to jest oprogramowanie do webinarów?

Skrót od „sieciowych seminariów”, seminaria internetowe to wirtualne prezentacje, warsztaty, wykłady, rozmowy i inne wydarzenia dla określonej grupy odbiorców. Webinary służą do nauczania, szkolenia lub demonstrowania tematu, a ostatnio do wprowadzania na rynek i sprzedaży produktów i usług. W zależności od tego, czy są one prowadzone na żywo, czy wcześniej nagrane, seminaria internetowe mogą być interaktywne, a uczestnicy mogą wchodzić w interakcje z gospodarzem, aby zadawać pytania, przekazywać opinie, brać udział w ankietach i rozmawiać między innymi z innymi uczestnikami.

Biorąc to pod uwagę, oprogramowanie do webinarów jest narzędziem lub platformą używaną do tworzenia, transmitowania i zarządzania seminariami internetowymi, śledzenia i analizowania ich wyników, a także zarabiania na ich treściach. Może to być lokalny program, który jest pobierany i instalowany na komputerze lub aplikacja w chmurze, która przesyła strumieniowo seminaria internetowe z przeglądarki internetowej.

Oprócz transmitowania seminariów internetowych oprogramowanie umożliwia gospodarzom i organizatorom seminariów internetowych zarządzanie listami uczestników, wysyłanie uczestnikom ich danych uwierzytelniających i danych logowania w celu uzyskania dostępu do sesji oraz umożliwia współpracę między prowadzącymi i uczestnikami.

Dlaczego warto korzystać z oprogramowania do webinarów: kluczowe korzyści dla firmy Wadyider

Oprogramowanie do seminariów internetowych umożliwia wirtualną obecność wszędzie tam, gdzie są Twoi odbiorcy i kiedy chcą zapoznać się z treściami Wadyume. Jeśli chodzi o korzyści płynące z oprogramowania do webinarów, to ledwie rysuje powierzchnię.

Oprogramowanie do webinarów przeszło długą drogę od czasu wprowadzenia pierwszych rozwiązań do webinarów w latach 1990. Wraz z tą ewolucją pojawiło się wiele przypadków użycia, które okazały się skuteczne wśród tych, którzy z niego korzystali.

Marketing i promocje

Wykorzystanie webinarów w marketingu i promocjach wpisuje się w rosnący trend dostarczania wartościowych i przydatnych treści docelowym klientom, niezależnie od tego, czy prowadzisz biznes B2C, czy B2B. Istotą korzystania z oprogramowania do webinarów jest rozpowszechnianie informacji i treści – od złożonych pomysłów po luźne tematy. 

Oprogramowanie do webinarów może odgrywać rolę na każdym etapie lejka marketingowego.

  • Faza świadomości. Firmy wykorzystały seminaria internetowe, aby zwrócić uwagę na nową koncepcję (świadomość pomysłu), skierować uwagę na problem (świadomość problemu) i przedstawić nową opcję odpowiedzi na niespełnioną potrzebę lub pragnienie (świadomość rozwiązania). Dzięki dużej grupie odbiorców, do których może dotrzeć oprogramowanie do webinarów, stwarza ono firmie możliwość wzbudzenia wstępnego zainteresowania nowym pomysłem, produktem lub usługą. Dodatkowo pozwala zdobyć zaufanie odbiorców od samego początku relacji biznes-klient/biznes-klient.
  • Faza brodzenia. Możesz użyć oprogramowania do webinarów, aby stworzyć najważniejsze preferencje dla swoich ofert wśród klientów, którzy porównują rozwiązania w celu rozwiązania problemu, zaspokojenia potrzeby lub zaspokojenia pragnienia. Ponieważ seminaria internetowe są bardzo wciągające, kultywują bardziej znaczące relacje dzięki dogłębnym treściom i naśladowaniu rozmów twarzą w twarz w środowisku wirtualnym.
  • Faza konwersji. Oprogramowanie do seminariów internetowych jest bardzo skuteczne w przekonywaniu klientów gotowych do zakupu do zakupu tego, co sprzedajesz. Daje Ci platformę do odpowiadania na pytania, rozwiązywania problemów i demonstrowania wartości Twoich produktów i usług w stanie, w którym Twoje Zaletypekty są najbardziej gotowe do zakupu.

Webinaria okazały się niezwykle skutecznym narzędziem marketingowym i promocyjnym i stały się podstawową taktyką wielu firm z różnych branż.

Edukacja

Webinaria są skutecznym narzędziem nauczania, zwłaszcza w dzisiejszych czasach, gdy e-learning szybko się rozwija. Ponieważ większość ludzi to wzrokowcy, oprogramowanie do webinarów zapewnia bogate w multimedia wirtualne sale lekcyjne, które pozwalają nauczycielom, instruktorom i trenerom skutecznie przeprowadzić słuchaczy przez lekcję z wykorzystaniem pomocy wizualnych, takich jak prezentacje slajdów i filmy. Niezależnie od tego, czy jest używane przez duże instytucje, takie jak szkoły, uczelnie i uniwersytety, czy przez małe centra edukacyjne lub instruktorów indywidualnych, oprogramowanie internetowe ułatwia bardziej angażującą i skuteczną edukację. Kolejną korzyścią jest to, że rozszerza potencjalną pulę potencjalnych zapisanych i studentów poza granice geograficzne.

Spotkania i Konferencje

Podczas gdy seminaria internetowe są często wykorzystywane do rozpowszechniania treści dla publiczności, nie oznacza to, że nie można ich wykorzystywać podczas prywatnych i wewnętrznych wydarzeń, takich jak spotkania firmowe i konferencje branżowe. Po co wydawać tysiące dolarów na wynajem miejsca, jeśli możesz korzystać z oprogramowania do webinarów i nadal angażować odbiorców i zdobywać metysage w poprzek za ułamek kosztów bez zmniejszania wpływu (o ile prowadzisz webinar we właściwy sposób)? Organizacje różnej wielkości mogą korzystać z oprogramowania do webinarów, aby prowadzić ważne spotkania i nadawać ogólnofirmowe ogłoszenia. 

Piękno oprogramowania do webinarów polega na tym, że treść może być automatycznie nagrywana, przechowywana i archiwizowana. Nagrane webinarium staje się dostępnym na żądanie materiałem referencyjnym, do którego pracownicy mogą uzyskać dostęp w późniejszym czasie, jeśli zajdzie taka potrzeba. Ta samoobsługowa treść staje się długoterminowym źródłem wewnętrznej komunikacji, edukacji i świadomości.

Spotkania i konferencje przesyłane strumieniowo za pośrednictwem oprogramowania do webinarów są szczególnie korzystne dla organizacji międzynarodowych, ponieważ eliminują potrzebę podróżowania zainteresowanych uczestników do fizycznego miejsca.

Zwiększ zaangażowanie odbiorców

Webinaria to wysoce rynkowe wydarzenia. Dzięki odpowiedniej strategii i taktyce łatwo wzbudzić zainteresowanie odbiorców. Świadomość, że ogłoszenie, spotkanie, konferencja, wykład lub prezentacja będzie transmitowana na żywo, dodaje wydarzeniu powagi. Skuteczna promocja przedwebinarowa sprawi, że uczestnicy poczują, że będą częścią czegoś ważnego, ekscytującego i wartego opublikowania. Predysponuje również odbiorców do większego zaangażowania podczas samego webinaru.

Ponadto prezenterzy mogą wykorzystać funkcje oprogramowania do webinarów, takie jak ankiety, ankiety i komunikacja na żywo, aby wzbudzić zainteresowanie. Sprawiają one, że widzowie czują się bardziej zaangażowani, poprawiają odbiór i pomagają lepiej przyjąć pomysły. 

Funkcje oprogramowania do webinarów tworzą również niezapomniane kamienie milowe w prezentacji i „lepkie” wnioski, wzmacniając efekt prezentacji nawet po ich zakończeniu.

Podświetl dane uwierzytelniające

Bardzo niewiele narzędzi online może pokonać oprogramowanie do webinarów pod względem budowania autorytetu. Webinaria zapewniają osobom fizycznym, firmom i organizacjom platformę do budowania przemyślanego przywództwa poprzez podkreślanie ich osiągnięć, demonstrowanie wiedzy specjalistycznej w niszach, dyscyplinach i obszarach, w których się znajdują, oraz dostarczanie istotnych i pomocnych informacji z wyprzedzeniem. Oprogramowanie do seminariów internetowych może być również wykorzystywane do tworzenia treści multimedialnych, które można udostępniać, co może przyspieszyć pozytywny przekaz ustny dla Twojej marki.

Kto korzysta z oprogramowania do webinarów

Każdy, kto chce rozpowszechniać informacje, tworzyć treści oraz dzielić się cennymi i użytecznymi informacjami, może korzystać z oprogramowania do webinarów. Jest to jednak szczególnie przydatne w przypadku następujących segmentów:

Zespoły Marketingu i Sprzedaży

Hasło „Content is King” od lat dominuje w świecie marketingu internetowego i nie bez powodu. Klienci są teraz bardziej wymagający, a twarde taktyki marketingowe i sprzedażowe nie są tak skuteczne jak wcześniej. Budowanie relacji jest ważne dla ułatwienia przepływu kupującego.

W tym miejscu pojawia się oprogramowanie do webinarów, które pomaga zespołom marketingu i sprzedaży prezentować produkty i usługi w sposób, który zapewnia wartość (odpowiada na pytanie klientów „co z tego mam?”). Oprogramowanie do webinarów jest wysoce konfigurowalne, co oznacza mes marketingowy i sprzedażowysages można spersonalizować w celu zaspokojenia konkretnych potrzeb i problemów klientów, z którymi współpracujesz.

Narzędzia do seminariów internetowych można również integrować z innymi cyfrowymi platformami marketingowymi i sprzedażowymi, co ułatwia dodawanie markowych zasobów do prezentacji.

Nauczyciele

Nauczanie i uczenie się to koncepcje, które nie ograniczają się już do czterech ścian fizycznych sal lekcyjnych, a seminaria internetowe umożliwiły rozwój e-learningu do tego, czym jest dzisiaj. Dzięki bezproblemowej integracji z wieloma systemami zarządzania nauczaniem (LMS), nauczyciele mogą prowadzić seminaria internetowe na żywo, aby uzyskać doświadczenie bliższe nauce twarzą w twarz, a jednocześnie przesyłać nagrane sesje, aby uczniowie mogli uczyć się we własnym tempie .

Wiele LMS ma wbudowane oprogramowanie do webinarów z funkcjami specyficznymi dla uczenia się/nauczania, takimi jak quizy i funkcje robienia notatek, ale istnieją również samodzielne narzędzia do webinarów stworzone specjalnie dla nauczycieli, które można łatwo podłączyć do różnych LMS.

Trenerzy Rozwoju Osobistego

Z pedagogami blisko spokrewnieni są trenerzy rozwoju osobistego. Należą do nich trenerzy życia, trenerzy kariery, lekarze zajmujący się zdrowiem psychicznym i terapeuci relacji, żeby wymienić tylko kilka. Zamiast spotykać się twarzą w twarz lub prosić klientów o przybycie do ich biura, co może być punktem spornym, trenerzy mogą skorzystać z oprogramowania do webinarów, aby wirtualnie prowadzić sesje z klientami. Webinaria mogą również zmniejszyć częstotliwość odwołań i przesunięć, ponieważ wyeliminowane są niektóre czynniki zewnętrzne, które mogą uniemożliwić klientom kontynuowanie zaplanowanych spotkań, takie jak korki i zła pogoda.

Twórcy treści i influencerzy

W pewnym momencie twórcy treści i influencerzy muszą odróżnić się od innych, którzy są w tej samej niszy co oni. Jednym ze sposobów na to jest użycie oprogramowania do webinarów w celu kultywowania zaangażowanej grupy obserwujących i społeczności poprzez pouczające i przydatne treści, które wynagrodzą ich szybkimi wygranymi.

Różne rodzaje oprogramowania do webinarów

Nie ma prostego podejścia do korzystania z seminariów internetowych. W rzeczywistości webinary są najskuteczniejsze, gdy są wykorzystywane zgodnie z określonymi celami.

Różne rodzaje webinarów wymagają różnych rodzajów oprogramowania. Oto niektóre z najczęstszych klasyfikacji oprogramowania do webinarów, z którymi możesz się spotkać.

Oprogramowanie do webinarów Evergreen

Ten typ technologii hostingu webinarów umożliwia tworzenie wydarzeń online z treściami, które mają znaczenie obecne i przyszłe. Innymi słowy, jest to platforma webinarowa do transmitowania tematów webinarów, które są zawsze aktualne. 

Zalety evergreen webinaru to:

  • Ponownie wykorzystaj tę samą treść webinaru w Wadyiderable w przyszłości, skracając w ten sposób czas potrzebny na wymyślenie tematów webinarów
  • Jednorazowe tworzenie treści, na których można wielokrotnie zarabiać dla różnych odbiorców
  • Generuj przemyślane przywództwo w wysoce wyszukiwanym ruchu przez długi czas

Webinary Evergreen mogą być na żywo lub nagrane wcześniej.

Oprogramowanie do automatycznego webinaru

Zautomatyzowane oprogramowanie do webinarów daje Ci możliwość publikowania nagranych webinarów, które są dostępne tylko we wcześniej określonych dniach i godzinach. To „ograniczone czasowo” podejście ma wiele zalet, w tym:

  • Zwiększenie liczby rejestracji i poprawa frekwencji wśród widzów wzmocnione poczuciem niedoboru
  • Otwórz więcej harmonogramów webinarów, ponieważ nie jest to zależne od dostępności prezentera
  • Czas zaoszczędzony i czas uzyskany dzięki automatyzacji dostarczania treści

Oprogramowanie do webinarów na żądanie

Podobnie jak zautomatyzowane rozwiązanie do webinarów, oprogramowanie do webinarów na żądanie transmituje wcześniej nagrane webinaria. Różnica polega na tym, że zamiast dawać widzom ograniczony dostęp w ustalonych harmonogramach, technologie webinarów na żądanie udostępniają nagrane wcześniej treści przez cały czas. 

Korzystanie z oprogramowania do webinarów na żądanie ma następujące zalety:

  • Dostęp na żądanie pozwala organizatorom webinarów dotrzeć do większej liczby odbiorców
  • Widzowie mogą obejrzeć webinar kilka razy, co daje im więcej okazji do odpowiedzi na wezwanie do działania
  • Całodobowy dostęp 24 dni w tygodniu ułatwia widzom udostępnianie treści, co może skutkować organicznym marketingiem szeptanym 

Oprogramowanie do webinarów just-in-time

Program lub aplikacja do webinarów just-in-time służy do przesyłania strumieniowego nagranych wcześniej webinarów, które oferują zainteresowanym uczestnikom możliwość dołączenia do sesji rozpoczynającej się zaledwie kilka minut po wylądowaniu na stronie rejestracji (stąd termin „just in time”) . Ten harmonogram jest tworzony dynamicznie za każdym razem, gdy ktoś odwiedza stronę docelową webinaru i jest wyświetlany razem z innymi harmonogramami, które będą miały miejsce w późniejszych terminach.

Webinary just-in-time, stosunkowo nowa technologia webinarów, zyskują na popularności z wielu pozytywnych powodów:

  • Tworzy poczucie pilności Wadytanta
  • Uczestnicy mogą od razu dołączyć do sesji, która jest szczytem ich zainteresowania
  • Zwiększa krytyczne kluczowe wskaźniki wydajności webinaru, takie jak frekwencja, poziom zaangażowania i współczynnik konwersji

Istnieje wiele platform webinarowych typu „wszystko w jednym”, które posiadają funkcjonalności czterech omówionych powyżej rozwiązań. Jeśli myślisz, że będziesz używać wszystkich tych typów oprogramowania do webinarów w pewnym momencie, wybranie aplikacji do webinarów, która ma wszystkie te funkcje, może być najlepszą opcją.

Funkcje oprogramowania do webinarów

Zrozumienie wspólnych cech rozwiązania do webinarów to pierwszy krok przed jego uzyskaniem. Te informacje pomogą ci zawęzić rozwiązania do webinarów w oparciu o ich możliwości, upewniając się, że wybrane oprogramowanie jest w stanie wykonać wszystkie potrzebne funkcje.

Poniżej wymieniono typowe cechy oprogramowania do webinarów. Przejrzyj tę listę, wybierz atrybuty, które najlepiej odpowiadają Twoim wymaganiom, a następnie użyj ich jako kryteriów przy wyborze platformy do zakupu lub subskrypcji.

Podobnie, poniżej przedstawiono dodatkowe funkcje oprogramowania do webinarów. Warto je mieć, a brak tych funkcji nie przeszkodzi Ci w przeprowadzeniu pierwszego webinaru. Dają jednak dodatkowe możliwości, które mogą okazać się przydatne, gdy w przyszłości staniesz się bardziej doświadczonym użytkownikiem.

Standardowe funkcje webinaru

Spersonalizowany branding

Niezależnie od tego, czy jesteś firmą, czy osobą prywatną, budowanie marki jest kluczowe, jeśli chcesz, aby Twoje seminaria internetowe generowały świadomość, budowały powinowactwo i generowały zapamiętywanie. Jest to szczególnie ważne, jeśli zamierzasz używać webinarów jako podstawowej taktyki marketingowej i promocyjnej. Pozwala dołączyć Twoją firmę lub imię do prezentowanych pomysłów, produktów lub usług. Spersonalizowane seminaria internetowe powinny być opcją niepodlegającą negocjacjom przy wyborze oprogramowania do webinarów, ale może to nie być dostępne w bezpłatnych wersjach.

Dostęp oparty na rolach

Podobnie jak w przypadku spotkań twarzą w twarz, zarządzanie zachowaniem uczestników podczas webinaru jest niezbędne do zapewnienia płynnego przebiegu dyskusji. Dostęp oparty na rolach umożliwia hostom ograniczenie korzystania z niektórych narzędzi w oparciu o role. Gwarantuje to, że interakcja z publicznością zawsze odbywa się według uznania mówcy. Kieruje również uwagę uczestników tam, gdzie w danym momencie chce tego mówca. Na przykład prezenterzy mogą wyciszać uczestników, wyłączać konwersacje między uczestnikami i ograniczać udostępnianie ekranu do gospodarza i współgospodarzy, żeby wymienić tylko kilka.

Nagranie

Ta funkcja umożliwia gospodarzom webinarów nagrywanie sesji w celu późniejszego obejrzenia. Nagrane seminaria internetowe można opublikować na osobistej stronie internetowej lub w innym miejscu w Internecie, aby każdy mógł je obejrzeć lub pobrać w późniejszym czasie. Niektóre strony internetowe zawierają nawet bramki płatnicze, które wymagają od odwiedzających uiszczenia opłaty przed uzyskaniem dostępu do nagranego webinaru. Ta funkcja wydłuża również okres przydatności do spożycia treści, umożliwiając zmianę przeznaczenia seminariów internetowych na żywo jako wcześniej nagranych, automatycznych wydarzeń na żądanie i just-in-time.

Rejestracja

Istotnym elementem udanego webinaru jest łatwy i bezproblemowy proces rejestracji. Wbudowana funkcja rejestracji pozwala zainteresowanym uczestnikom zapisać się na webinar w aplikacji, a organizatorom umożliwia sprawdzenie obecności bez opuszczania platformy. Niektóre programy do webinarów umożliwiają również gospodarzom tworzenie stron docelowych, wysyłanie materiałów pomocniczych i konfigurowanie automatycznych sekwencji wiadomości e-mail (przypomnienia itp.) w aplikacji.

Czat na żywo uczestnika

Jednym z najłatwiejszych sposobów na zachęcenie do zaangażowania i udziału publiczności podczas webinaru jest czat na żywo. Czat na żywo może działać na trzy podstawowe sposoby: prywatne wiadomościsages wysłane do prezentera, komunikaty publicznesages widoczne dla całej grupy i wiadomości prywatnesages wysłane do innych uczestników. Gospodarze mogą korzystać z czatu na żywo, aby zbierać pytania do części pytań i odpowiedzi webinaru i zapewnić uczestnikom możliwość rozmowy między sobą, aby dyskusja była bogatsza.

Ankiety i ankiety

Ankiety i ankiety dotyczące publiczności w czasie rzeczywistym dostarczają mówcom konkretnych punktów do dyskusji, które umożliwiają im dostosowanie message na podstawie odpowiedzi uczestników. Daje to prezenterom wskazówki, aby przestawili treść swojej prezentacji w ramach samego webinaru (dotyczy webinarów na żywo) w sposób, który jest bardziej odpowiedni i będzie bardziej rezonował z uczestnikami. Dodatkowo pozwala uczestnikom oceniać webinar i przekazywać swoje opinie, komentarze i sugestie w trakcie lub tuż przed zakończeniem sesji.

Kluczowe funkcje oprogramowania do webinaru, których należy szukać

Analiza zdarzeń

Śledzenie kluczowych wskaźników wydajności przed, w trakcie i po sesji jest ważne dla poprawy wydajności przyszłych webinarów. Analityka wydarzeń oferuje wgląd w kilka obszarów wydajności webinarów, takich jak wskaźnik zapisów lub rejestracji, wskaźnik frekwencji, wskaźnik rezygnacji (a zwłaszcza miejsca, w których uczestnicy opuszczają sesję), wskaźnik ukończenia, współczynnik konwersji (jeśli oferujesz produkty i usługi podczas webinaru) i szybkości pobierania (jeśli wysyłasz materiały do ​​pobrania), żeby wymienić tylko kilka. Dzięki temu dowiesz się, co zrobiłeś dobrze i co możesz powtórzyć w kolejnych webinarach, a co należy poprawić. Szereg aplikacji do webinariów zapewnia pulpit nawigacyjny, który daje widok z lotu ptaka na to, jak radzi sobie webinar.

Raporty uczestników

Ta funkcja zbiera informacje o uczestnikach do analizy. Zebrane dane można wykorzystać do segmentacji potencjalnych klientów, które można pielęgnować za pomocą kolejnych wiadomości e-mail i innych form komunikacji. Jeśli zbierzesz dane demograficzne, możesz dostosować zasięg po webinarze na podstawie profili uczestników, a także przeprowadzić dogłębną analizę odbiorców.

Integracje z mediami społecznościowymi

Jednym z najlepszych sposobów promowania webinaru w celu zwiększenia wskaźnika rejestracji są media społecznościowe. Oprogramowanie do webinarów, które łatwo integruje się z różnymi platformami mediów społecznościowych, pozwala przyciągnąć więcej osób do wydarzenia, a także jednocześnie przesyłać strumieniowo treści na różne kanały, co zwiększa oglądalność. Treści nadawane w mediach społecznościowych można również łatwo udostępniać, rozszerzając zasięg treści poza początkową grupę docelową. Ponadto integracja z mediami społecznościowymi generuje zaawansowane zainteresowanie Twoimi kolejnymi seminariami internetowymi.

Integracje oprogramowania

Ta funkcja umożliwia połączenie oprogramowania do webinarów z innymi aplikacjami w celu uzyskania dodatkowych funkcji. Na przykład, jeśli obecnie korzystasz z oprogramowania do zarządzania relacjami z klientami (CRM), możesz połączyć swoją platformę webinarową, aby wszyscy rejestrujący byli automatycznie kierowani na Twoją listę e-mailową. Możesz także połączyć swoje rozwiązanie do webinarów ze swoją witryną lub narzędziem do tworzenia stron docelowych, aby zwiększyć widoczność posiadanych zasobów internetowych. Niektóre aplikacje do webinarów mogą również łączyć się z bardziej specyficznymi dla branży narzędziami, takimi jak oprogramowanie do zarządzania zasobami cyfrowymi, systemy zarządzania uczeniem się i korporacyjne systemy zarządzania uczeniem się.

Ważne wskazówki dotyczące wyboru oprogramowania do webinarów

Nie wszystkie opcje oprogramowania do webinarów są sobie równe. Wybierając aplikację do webinarów, zwłaszcza jeśli za nią płacisz, ważne jest, aby przyjrzeć się kluczowym czynnikom, aby mieć pewność, że inwestycja się opłaci i osiągniesz cele webinaru.

Oto lista kontrolna ważnych elementów, które należy wziąć pod uwagę przy wyborze platformy do webinarów:

Jakość wideo

Nawet najlepiej przemyślane i dobrze zorganizowane seminarium internetowe zakończy się niepowodzeniem, jeśli jakość wideo będzie poniżej normy. To samo dotyczy dźwięku. Jako medium audiowizualne, dobra jakość obrazu i dźwięku ma ogromne znaczenie dla maksymalnego efektu webinarów. Wyobraź sobie, że uczestnicy Twojego webinaru widzą pikselowy film przedstawiający mówcę. Inne czerwone flagi, na które należy zwrócić uwagę, to opóźnienia wideo, głośność dźwięku, pękanie dźwięku oraz niesynchroniczne audio i wideo. Poszukaj oprogramowania do webinarów, które obsługuje rozdzielczość co najmniej HD ready (1280 x 720 pikseli).

Łatwość użycia

Chociaż nie chcesz oprogramowania do webinarów, które jest zbyt cienkie pod względem funkcji, nie chcesz też wybierać platformy, która jest zbyt skomplikowana w użyciu. Powinieneś być w stanie korzystać z aplikacji do webinarów od samego początku, bez potrzeby pomocy zespołu IT. Poszukaj rozwiązania do webinarów, które ma przyjazny dla użytkownika interfejs użytkownika, jest proste w użyciu, z wbudowanymi monitami dotyczącymi funkcji oraz ma dobrze udokumentowane często zadawane pytania i zasoby dla użytkowników. Dobre rozwiązanie do webinarów powinno być niezależne od użytkownika, aby nawet początkujący mogli z niego korzystać bez zbytniego zastanawiania się.

Opcje udostępniania ekranu

Możliwość udostępniania ekranu powinna być jednym z absolutnych kryteriów minimalnych przy wyborze oprogramowania do webinarów. Możliwości udostępniania ekranu mogą się różnić w zależności od platformy webinarowej. Na przykład niektóre narzędzia do webinarów pozwalają tylko na udostępnianie ekranu lub wideo, udostępnianie ich jednocześnie lub pozwalanie dwóm prezenterom na nadawanie swoich ekranów w tym samym czasie.

Obsługa klienta

Podobnie jak w przypadku każdej innej technologii oprogramowania jako usługi (SaaS), wybierz rozwiązanie do webinaru od dostawcy, który oferuje dobrą obsługę klienta za pośrednictwem wielu kanałów. Gwarantuje to uzyskanie potrzebnej pomocy w przypadku napotkania problemów technicznych z oprogramowaniem. Możesz także skorzystać z dodatkowego wsparcia obsługi klienta, takiego jak dedykowany przedstawiciel obsługi klienta przypisany do Twojego konta, bogata biblioteka zasobów użytkownika oraz wdrażanie i szkolenie nowych użytkowników.

Oprogramowanie do wideokonferencji

Oprogramowanie do seminariów internetowych i oprogramowanie do wideokonferencji mają wiele cech i funkcjonalności. Oba łączą ludzi za pośrednictwem strumienia wideo z wykorzystaniem Internetu i udostępniają dodatkowe narzędzia ułatwiające komunikację. Główna różnica polega na tym, że oprogramowanie do wideokonferencji jest zazwyczaj przeznaczone dla małych grup, podczas gdy oprogramowanie do webinarów może pomieścić tysiące uczestników i transmitować informacje do publicznego Wadyumption. Aplikacje do prowadzenia seminariów internetowych zapewniają również więcej funkcji specyficznych dla prezentacji w porównaniu z platformami do wideokonferencji, które są zwykle używane do spotkań.

Wirtualne Platformy Eventowe

Zarówno rozwiązania do webinariów, jak i platformy wydarzeń wirtualnych tworzą interaktywne, wirtualne doświadczenie dla swoich uczestników, ale choć pod wieloma względami są do siebie podobne, różnią się także w kilku obszarach, głównie wynikających z celu, dla którego zostały stworzone. Rozwiązania do webinarów są zazwyczaj przeznaczone do transmisji jednego wydarzenia na raz, podczas gdy wirtualne platformy wydarzeń – ponieważ są zaprojektowane do replikowania wydarzeń na miejscu – mogą transmitować kilka wydarzeń jednocześnie. Wirtualne platformy wydarzeń umożliwiają uczestnikom przeskakiwanie z jednej sesji do drugiej. Podczas gdy seminaria internetowe zwykle koncentrują się na prezentacjach audiowizualnych, platformy wydarzeń online mają inne interaktywne funkcje, takie jak interaktywne wystawy, stoiska internetowe i inne rodzaje przestrzeni wirtualnych.