Skrót od „sieciowych seminariów”, seminaria internetowe to wirtualne prezentacje, warsztaty, wykłady, rozmowy i inne wydarzenia dla określonej grupy odbiorców. Webinary służą do nauczania, szkolenia lub demonstrowania tematu, a ostatnio do wprowadzania na rynek i sprzedaży produktów i usług. W zależności od tego, czy są one prowadzone na żywo, czy wcześniej nagrane, seminaria internetowe mogą być interaktywne, a uczestnicy mogą wchodzić w interakcje z gospodarzem, aby zadawać pytania, przekazywać opinie, brać udział w ankietach i rozmawiać między innymi z innymi uczestnikami.
Biorąc to pod uwagę, oprogramowanie do webinarów jest narzędziem lub platformą używaną do tworzenia, transmitowania i zarządzania seminariami internetowymi, śledzenia i analizowania ich wyników, a także zarabiania na ich treściach. Może to być lokalny program, który jest pobierany i instalowany na komputerze lub aplikacja w chmurze, która przesyła strumieniowo seminaria internetowe z przeglądarki internetowej.
Oprócz transmitowania seminariów internetowych oprogramowanie umożliwia gospodarzom i organizatorom seminariów internetowych zarządzanie listami uczestników, wysyłanie uczestnikom ich danych uwierzytelniających i danych logowania w celu uzyskania dostępu do sesji oraz umożliwia współpracę między prowadzącymi i uczestnikami.
Oprogramowanie do seminariów internetowych umożliwia wirtualną obecność wszędzie tam, gdzie są Twoi odbiorcy i kiedy chcą zapoznać się z treściami Wadyume. Jeśli chodzi o korzyści płynące z oprogramowania do webinarów, to ledwie rysuje powierzchnię.
Oprogramowanie do webinarów przeszło długą drogę od czasu wprowadzenia pierwszych rozwiązań do webinarów w latach 1990. Wraz z tą ewolucją pojawiło się wiele przypadków użycia, które okazały się skuteczne wśród tych, którzy z niego korzystali.
Marketing i promocje
Wykorzystanie webinarów w marketingu i promocjach wpisuje się w rosnący trend dostarczania wartościowych i przydatnych treści docelowym klientom, niezależnie od tego, czy prowadzisz biznes B2C, czy B2B. Istotą korzystania z oprogramowania do webinarów jest rozpowszechnianie informacji i treści – od złożonych pomysłów po luźne tematy.
Oprogramowanie do webinarów może odgrywać rolę na każdym etapie lejka marketingowego.
Webinaria okazały się niezwykle skutecznym narzędziem marketingowym i promocyjnym i stały się podstawową taktyką wielu firm z różnych branż.
Edukacja
Webinaria są skutecznym narzędziem nauczania, zwłaszcza w dzisiejszych czasach, gdy e-learning szybko się rozwija. Ponieważ większość ludzi to wzrokowcy, oprogramowanie do webinarów zapewnia bogate w multimedia wirtualne sale lekcyjne, które pozwalają nauczycielom, instruktorom i trenerom skutecznie przeprowadzić słuchaczy przez lekcję z wykorzystaniem pomocy wizualnych, takich jak prezentacje slajdów i filmy. Niezależnie od tego, czy jest używane przez duże instytucje, takie jak szkoły, uczelnie i uniwersytety, czy przez małe centra edukacyjne lub instruktorów indywidualnych, oprogramowanie internetowe ułatwia bardziej angażującą i skuteczną edukację. Kolejną korzyścią jest to, że rozszerza potencjalną pulę potencjalnych zapisanych i studentów poza granice geograficzne.
Spotkania i Konferencje
Podczas gdy seminaria internetowe są często wykorzystywane do rozpowszechniania treści dla publiczności, nie oznacza to, że nie można ich wykorzystywać podczas prywatnych i wewnętrznych wydarzeń, takich jak spotkania firmowe i konferencje branżowe. Po co wydawać tysiące dolarów na wynajem miejsca, jeśli możesz korzystać z oprogramowania do webinarów i nadal angażować odbiorców i zdobywać metysage w poprzek za ułamek kosztów bez zmniejszania wpływu (o ile prowadzisz webinar we właściwy sposób)? Organizacje różnej wielkości mogą korzystać z oprogramowania do webinarów, aby prowadzić ważne spotkania i nadawać ogólnofirmowe ogłoszenia.
Piękno oprogramowania do webinarów polega na tym, że treść może być automatycznie nagrywana, przechowywana i archiwizowana. Nagrane webinarium staje się dostępnym na żądanie materiałem referencyjnym, do którego pracownicy mogą uzyskać dostęp w późniejszym czasie, jeśli zajdzie taka potrzeba. Ta samoobsługowa treść staje się długoterminowym źródłem wewnętrznej komunikacji, edukacji i świadomości.
Spotkania i konferencje przesyłane strumieniowo za pośrednictwem oprogramowania do webinarów są szczególnie korzystne dla organizacji międzynarodowych, ponieważ eliminują potrzebę podróżowania zainteresowanych uczestników do fizycznego miejsca.
Zwiększ zaangażowanie odbiorców
Webinaria to wysoce rynkowe wydarzenia. Dzięki odpowiedniej strategii i taktyce łatwo wzbudzić zainteresowanie odbiorców. Świadomość, że ogłoszenie, spotkanie, konferencja, wykład lub prezentacja będzie transmitowana na żywo, dodaje wydarzeniu powagi. Skuteczna promocja przedwebinarowa sprawi, że uczestnicy poczują, że będą częścią czegoś ważnego, ekscytującego i wartego opublikowania. Predysponuje również odbiorców do większego zaangażowania podczas samego webinaru.
Ponadto prezenterzy mogą wykorzystać funkcje oprogramowania do webinarów, takie jak ankiety, ankiety i komunikacja na żywo, aby wzbudzić zainteresowanie. Sprawiają one, że widzowie czują się bardziej zaangażowani, poprawiają odbiór i pomagają lepiej przyjąć pomysły.
Funkcje oprogramowania do webinarów tworzą również niezapomniane kamienie milowe w prezentacji i „lepkie” wnioski, wzmacniając efekt prezentacji nawet po ich zakończeniu.
Podświetl dane uwierzytelniające
Bardzo niewiele narzędzi online może pokonać oprogramowanie do webinarów pod względem budowania autorytetu. Webinaria zapewniają osobom fizycznym, firmom i organizacjom platformę do budowania przemyślanego przywództwa poprzez podkreślanie ich osiągnięć, demonstrowanie wiedzy specjalistycznej w niszach, dyscyplinach i obszarach, w których się znajdują, oraz dostarczanie istotnych i pomocnych informacji z wyprzedzeniem. Oprogramowanie do seminariów internetowych może być również wykorzystywane do tworzenia treści multimedialnych, które można udostępniać, co może przyspieszyć pozytywny przekaz ustny dla Twojej marki.
Każdy, kto chce rozpowszechniać informacje, tworzyć treści oraz dzielić się cennymi i użytecznymi informacjami, może korzystać z oprogramowania do webinarów. Jest to jednak szczególnie przydatne w przypadku następujących segmentów:
Zespoły Marketingu i Sprzedaży
Hasło „Content is King” od lat dominuje w świecie marketingu internetowego i nie bez powodu. Klienci są teraz bardziej wymagający, a twarde taktyki marketingowe i sprzedażowe nie są tak skuteczne jak wcześniej. Budowanie relacji jest ważne dla ułatwienia przepływu kupującego.
W tym miejscu pojawia się oprogramowanie do webinarów, które pomaga zespołom marketingu i sprzedaży prezentować produkty i usługi w sposób, który zapewnia wartość (odpowiada na pytanie klientów „co z tego mam?”). Oprogramowanie do webinarów jest wysoce konfigurowalne, co oznacza mes marketingowy i sprzedażowysages można spersonalizować w celu zaspokojenia konkretnych potrzeb i problemów klientów, z którymi współpracujesz.
Narzędzia do seminariów internetowych można również integrować z innymi cyfrowymi platformami marketingowymi i sprzedażowymi, co ułatwia dodawanie markowych zasobów do prezentacji.
Nauczyciele
Nauczanie i uczenie się to koncepcje, które nie ograniczają się już do czterech ścian fizycznych sal lekcyjnych, a seminaria internetowe umożliwiły rozwój e-learningu do tego, czym jest dzisiaj. Dzięki bezproblemowej integracji z wieloma systemami zarządzania nauczaniem (LMS), nauczyciele mogą prowadzić seminaria internetowe na żywo, aby uzyskać doświadczenie bliższe nauce twarzą w twarz, a jednocześnie przesyłać nagrane sesje, aby uczniowie mogli uczyć się we własnym tempie .
Wiele LMS ma wbudowane oprogramowanie do webinarów z funkcjami specyficznymi dla uczenia się/nauczania, takimi jak quizy i funkcje robienia notatek, ale istnieją również samodzielne narzędzia do webinarów stworzone specjalnie dla nauczycieli, które można łatwo podłączyć do różnych LMS.
Trenerzy Rozwoju Osobistego
Z pedagogami blisko spokrewnieni są trenerzy rozwoju osobistego. Należą do nich trenerzy życia, trenerzy kariery, lekarze zajmujący się zdrowiem psychicznym i terapeuci relacji, żeby wymienić tylko kilka. Zamiast spotykać się twarzą w twarz lub prosić klientów o przybycie do ich biura, co może być punktem spornym, trenerzy mogą skorzystać z oprogramowania do webinarów, aby wirtualnie prowadzić sesje z klientami. Webinaria mogą również zmniejszyć częstotliwość odwołań i przesunięć, ponieważ wyeliminowane są niektóre czynniki zewnętrzne, które mogą uniemożliwić klientom kontynuowanie zaplanowanych spotkań, takie jak korki i zła pogoda.
Twórcy treści i influencerzy
W pewnym momencie twórcy treści i influencerzy muszą odróżnić się od innych, którzy są w tej samej niszy co oni. Jednym ze sposobów na to jest użycie oprogramowania do webinarów w celu kultywowania zaangażowanej grupy obserwujących i społeczności poprzez pouczające i przydatne treści, które wynagrodzą ich szybkimi wygranymi.
Nie ma prostego podejścia do korzystania z seminariów internetowych. W rzeczywistości webinary są najskuteczniejsze, gdy są wykorzystywane zgodnie z określonymi celami.
Różne rodzaje webinarów wymagają różnych rodzajów oprogramowania. Oto niektóre z najczęstszych klasyfikacji oprogramowania do webinarów, z którymi możesz się spotkać.
Oprogramowanie do webinarów Evergreen
Ten typ technologii hostingu webinarów umożliwia tworzenie wydarzeń online z treściami, które mają znaczenie obecne i przyszłe. Innymi słowy, jest to platforma webinarowa do transmitowania tematów webinarów, które są zawsze aktualne.
Zalety evergreen webinaru to:
Webinary Evergreen mogą być na żywo lub nagrane wcześniej.
Oprogramowanie do automatycznego webinaru
Zautomatyzowane oprogramowanie do webinarów daje Ci możliwość publikowania nagranych webinarów, które są dostępne tylko we wcześniej określonych dniach i godzinach. To „ograniczone czasowo” podejście ma wiele zalet, w tym:
Oprogramowanie do webinarów na żądanie
Podobnie jak zautomatyzowane rozwiązanie do webinarów, oprogramowanie do webinarów na żądanie transmituje wcześniej nagrane webinaria. Różnica polega na tym, że zamiast dawać widzom ograniczony dostęp w ustalonych harmonogramach, technologie webinarów na żądanie udostępniają nagrane wcześniej treści przez cały czas.
Korzystanie z oprogramowania do webinarów na żądanie ma następujące zalety:
Oprogramowanie do webinarów just-in-time
Program lub aplikacja do webinarów just-in-time służy do przesyłania strumieniowego nagranych wcześniej webinarów, które oferują zainteresowanym uczestnikom możliwość dołączenia do sesji rozpoczynającej się zaledwie kilka minut po wylądowaniu na stronie rejestracji (stąd termin „just in time”) . Ten harmonogram jest tworzony dynamicznie za każdym razem, gdy ktoś odwiedza stronę docelową webinaru i jest wyświetlany razem z innymi harmonogramami, które będą miały miejsce w późniejszych terminach.
Webinary just-in-time, stosunkowo nowa technologia webinarów, zyskują na popularności z wielu pozytywnych powodów:
Istnieje wiele platform webinarowych typu „wszystko w jednym”, które posiadają funkcjonalności czterech omówionych powyżej rozwiązań. Jeśli myślisz, że będziesz używać wszystkich tych typów oprogramowania do webinarów w pewnym momencie, wybranie aplikacji do webinarów, która ma wszystkie te funkcje, może być najlepszą opcją.
Zrozumienie wspólnych cech rozwiązania do webinarów to pierwszy krok przed jego uzyskaniem. Te informacje pomogą ci zawęzić rozwiązania do webinarów w oparciu o ich możliwości, upewniając się, że wybrane oprogramowanie jest w stanie wykonać wszystkie potrzebne funkcje.
Poniżej wymieniono typowe cechy oprogramowania do webinarów. Przejrzyj tę listę, wybierz atrybuty, które najlepiej odpowiadają Twoim wymaganiom, a następnie użyj ich jako kryteriów przy wyborze platformy do zakupu lub subskrypcji.
Podobnie, poniżej przedstawiono dodatkowe funkcje oprogramowania do webinarów. Warto je mieć, a brak tych funkcji nie przeszkodzi Ci w przeprowadzeniu pierwszego webinaru. Dają jednak dodatkowe możliwości, które mogą okazać się przydatne, gdy w przyszłości staniesz się bardziej doświadczonym użytkownikiem.
Spersonalizowany branding
Niezależnie od tego, czy jesteś firmą, czy osobą prywatną, budowanie marki jest kluczowe, jeśli chcesz, aby Twoje seminaria internetowe generowały świadomość, budowały powinowactwo i generowały zapamiętywanie. Jest to szczególnie ważne, jeśli zamierzasz używać webinarów jako podstawowej taktyki marketingowej i promocyjnej. Pozwala dołączyć Twoją firmę lub imię do prezentowanych pomysłów, produktów lub usług. Spersonalizowane seminaria internetowe powinny być opcją niepodlegającą negocjacjom przy wyborze oprogramowania do webinarów, ale może to nie być dostępne w bezpłatnych wersjach.
Dostęp oparty na rolach
Podobnie jak w przypadku spotkań twarzą w twarz, zarządzanie zachowaniem uczestników podczas webinaru jest niezbędne do zapewnienia płynnego przebiegu dyskusji. Dostęp oparty na rolach umożliwia hostom ograniczenie korzystania z niektórych narzędzi w oparciu o role. Gwarantuje to, że interakcja z publicznością zawsze odbywa się według uznania mówcy. Kieruje również uwagę uczestników tam, gdzie w danym momencie chce tego mówca. Na przykład prezenterzy mogą wyciszać uczestników, wyłączać konwersacje między uczestnikami i ograniczać udostępnianie ekranu do gospodarza i współgospodarzy, żeby wymienić tylko kilka.
Nagranie
Ta funkcja umożliwia gospodarzom webinarów nagrywanie sesji w celu późniejszego obejrzenia. Nagrane seminaria internetowe można opublikować na osobistej stronie internetowej lub w innym miejscu w Internecie, aby każdy mógł je obejrzeć lub pobrać w późniejszym czasie. Niektóre strony internetowe zawierają nawet bramki płatnicze, które wymagają od odwiedzających uiszczenia opłaty przed uzyskaniem dostępu do nagranego webinaru. Ta funkcja wydłuża również okres przydatności do spożycia treści, umożliwiając zmianę przeznaczenia seminariów internetowych na żywo jako wcześniej nagranych, automatycznych wydarzeń na żądanie i just-in-time.
Rejestracja
Istotnym elementem udanego webinaru jest łatwy i bezproblemowy proces rejestracji. Wbudowana funkcja rejestracji pozwala zainteresowanym uczestnikom zapisać się na webinar w aplikacji, a organizatorom umożliwia sprawdzenie obecności bez opuszczania platformy. Niektóre programy do webinarów umożliwiają również gospodarzom tworzenie stron docelowych, wysyłanie materiałów pomocniczych i konfigurowanie automatycznych sekwencji wiadomości e-mail (przypomnienia itp.) w aplikacji.
Czat na żywo uczestnika
Jednym z najłatwiejszych sposobów na zachęcenie do zaangażowania i udziału publiczności podczas webinaru jest czat na żywo. Czat na żywo może działać na trzy podstawowe sposoby: prywatne wiadomościsages wysłane do prezentera, komunikaty publicznesages widoczne dla całej grupy i wiadomości prywatnesages wysłane do innych uczestników. Gospodarze mogą korzystać z czatu na żywo, aby zbierać pytania do części pytań i odpowiedzi webinaru i zapewnić uczestnikom możliwość rozmowy między sobą, aby dyskusja była bogatsza.
Ankiety i ankiety
Ankiety i ankiety dotyczące publiczności w czasie rzeczywistym dostarczają mówcom konkretnych punktów do dyskusji, które umożliwiają im dostosowanie message na podstawie odpowiedzi uczestników. Daje to prezenterom wskazówki, aby przestawili treść swojej prezentacji w ramach samego webinaru (dotyczy webinarów na żywo) w sposób, który jest bardziej odpowiedni i będzie bardziej rezonował z uczestnikami. Dodatkowo pozwala uczestnikom oceniać webinar i przekazywać swoje opinie, komentarze i sugestie w trakcie lub tuż przed zakończeniem sesji.
Analiza zdarzeń
Śledzenie kluczowych wskaźników wydajności przed, w trakcie i po sesji jest ważne dla poprawy wydajności przyszłych webinarów. Analityka wydarzeń oferuje wgląd w kilka obszarów wydajności webinarów, takich jak wskaźnik zapisów lub rejestracji, wskaźnik frekwencji, wskaźnik rezygnacji (a zwłaszcza miejsca, w których uczestnicy opuszczają sesję), wskaźnik ukończenia, współczynnik konwersji (jeśli oferujesz produkty i usługi podczas webinaru) i szybkości pobierania (jeśli wysyłasz materiały do pobrania), żeby wymienić tylko kilka. Dzięki temu dowiesz się, co zrobiłeś dobrze i co możesz powtórzyć w kolejnych webinarach, a co należy poprawić. Szereg aplikacji do webinariów zapewnia pulpit nawigacyjny, który daje widok z lotu ptaka na to, jak radzi sobie webinar.
Raporty uczestników
Ta funkcja zbiera informacje o uczestnikach do analizy. Zebrane dane można wykorzystać do segmentacji potencjalnych klientów, które można pielęgnować za pomocą kolejnych wiadomości e-mail i innych form komunikacji. Jeśli zbierzesz dane demograficzne, możesz dostosować zasięg po webinarze na podstawie profili uczestników, a także przeprowadzić dogłębną analizę odbiorców.
Integracje z mediami społecznościowymi
Jednym z najlepszych sposobów promowania webinaru w celu zwiększenia wskaźnika rejestracji są media społecznościowe. Oprogramowanie do webinarów, które łatwo integruje się z różnymi platformami mediów społecznościowych, pozwala przyciągnąć więcej osób do wydarzenia, a także jednocześnie przesyłać strumieniowo treści na różne kanały, co zwiększa oglądalność. Treści nadawane w mediach społecznościowych można również łatwo udostępniać, rozszerzając zasięg treści poza początkową grupę docelową. Ponadto integracja z mediami społecznościowymi generuje zaawansowane zainteresowanie Twoimi kolejnymi seminariami internetowymi.
Integracje oprogramowania
Ta funkcja umożliwia połączenie oprogramowania do webinarów z innymi aplikacjami w celu uzyskania dodatkowych funkcji. Na przykład, jeśli obecnie korzystasz z oprogramowania do zarządzania relacjami z klientami (CRM), możesz połączyć swoją platformę webinarową, aby wszyscy rejestrujący byli automatycznie kierowani na Twoją listę e-mailową. Możesz także połączyć swoje rozwiązanie do webinarów ze swoją witryną lub narzędziem do tworzenia stron docelowych, aby zwiększyć widoczność posiadanych zasobów internetowych. Niektóre aplikacje do webinarów mogą również łączyć się z bardziej specyficznymi dla branży narzędziami, takimi jak oprogramowanie do zarządzania zasobami cyfrowymi, systemy zarządzania uczeniem się i korporacyjne systemy zarządzania uczeniem się.
Nie wszystkie opcje oprogramowania do webinarów są sobie równe. Wybierając aplikację do webinarów, zwłaszcza jeśli za nią płacisz, ważne jest, aby przyjrzeć się kluczowym czynnikom, aby mieć pewność, że inwestycja się opłaci i osiągniesz cele webinaru.
Oto lista kontrolna ważnych elementów, które należy wziąć pod uwagę przy wyborze platformy do webinarów:
Jakość wideo
Nawet najlepiej przemyślane i dobrze zorganizowane seminarium internetowe zakończy się niepowodzeniem, jeśli jakość wideo będzie poniżej normy. To samo dotyczy dźwięku. Jako medium audiowizualne, dobra jakość obrazu i dźwięku ma ogromne znaczenie dla maksymalnego efektu webinarów. Wyobraź sobie, że uczestnicy Twojego webinaru widzą pikselowy film przedstawiający mówcę. Inne czerwone flagi, na które należy zwrócić uwagę, to opóźnienia wideo, głośność dźwięku, pękanie dźwięku oraz niesynchroniczne audio i wideo. Poszukaj oprogramowania do webinarów, które obsługuje rozdzielczość co najmniej HD ready (1280 x 720 pikseli).
Łatwość użycia
Chociaż nie chcesz oprogramowania do webinarów, które jest zbyt cienkie pod względem funkcji, nie chcesz też wybierać platformy, która jest zbyt skomplikowana w użyciu. Powinieneś być w stanie korzystać z aplikacji do webinarów od samego początku, bez potrzeby pomocy zespołu IT. Poszukaj rozwiązania do webinarów, które ma przyjazny dla użytkownika interfejs użytkownika, jest proste w użyciu, z wbudowanymi monitami dotyczącymi funkcji oraz ma dobrze udokumentowane często zadawane pytania i zasoby dla użytkowników. Dobre rozwiązanie do webinarów powinno być niezależne od użytkownika, aby nawet początkujący mogli z niego korzystać bez zbytniego zastanawiania się.
Opcje udostępniania ekranu
Możliwość udostępniania ekranu powinna być jednym z absolutnych kryteriów minimalnych przy wyborze oprogramowania do webinarów. Możliwości udostępniania ekranu mogą się różnić w zależności od platformy webinarowej. Na przykład niektóre narzędzia do webinarów pozwalają tylko na udostępnianie ekranu lub wideo, udostępnianie ich jednocześnie lub pozwalanie dwóm prezenterom na nadawanie swoich ekranów w tym samym czasie.
Obsługa klienta
Podobnie jak w przypadku każdej innej technologii oprogramowania jako usługi (SaaS), wybierz rozwiązanie do webinaru od dostawcy, który oferuje dobrą obsługę klienta za pośrednictwem wielu kanałów. Gwarantuje to uzyskanie potrzebnej pomocy w przypadku napotkania problemów technicznych z oprogramowaniem. Możesz także skorzystać z dodatkowego wsparcia obsługi klienta, takiego jak dedykowany przedstawiciel obsługi klienta przypisany do Twojego konta, bogata biblioteka zasobów użytkownika oraz wdrażanie i szkolenie nowych użytkowników.
Oprogramowanie do wideokonferencji
Oprogramowanie do seminariów internetowych i oprogramowanie do wideokonferencji mają wiele cech i funkcjonalności. Oba łączą ludzi za pośrednictwem strumienia wideo z wykorzystaniem Internetu i udostępniają dodatkowe narzędzia ułatwiające komunikację. Główna różnica polega na tym, że oprogramowanie do wideokonferencji jest zazwyczaj przeznaczone dla małych grup, podczas gdy oprogramowanie do webinarów może pomieścić tysiące uczestników i transmitować informacje do publicznego Wadyumption. Aplikacje do prowadzenia seminariów internetowych zapewniają również więcej funkcji specyficznych dla prezentacji w porównaniu z platformami do wideokonferencji, które są zwykle używane do spotkań.
Wirtualne Platformy Eventowe
Zarówno rozwiązania do webinariów, jak i platformy wydarzeń wirtualnych tworzą interaktywne, wirtualne doświadczenie dla swoich uczestników, ale choć pod wieloma względami są do siebie podobne, różnią się także w kilku obszarach, głównie wynikających z celu, dla którego zostały stworzone. Rozwiązania do webinarów są zazwyczaj przeznaczone do transmisji jednego wydarzenia na raz, podczas gdy wirtualne platformy wydarzeń – ponieważ są zaprojektowane do replikowania wydarzeń na miejscu – mogą transmitować kilka wydarzeń jednocześnie. Wirtualne platformy wydarzeń umożliwiają uczestnikom przeskakiwanie z jednej sesji do drugiej. Podczas gdy seminaria internetowe zwykle koncentrują się na prezentacjach audiowizualnych, platformy wydarzeń online mają inne interaktywne funkcje, takie jak interaktywne wystawy, stoiska internetowe i inne rodzaje przestrzeni wirtualnych.