Oblicz poniżej swój wskaźnik retencji przychodów netto (NRR), podając wskaźnik MRR na początku i na końcu okresu, wskaźnik MRR w momencie ekspansji oraz wskaźnik MRR po odejściu klientów.
Utrzymanie przychodów netto (NRR) to procent powtarzających się przychodów zatrzymanych od istniejących klientów w określonym okresie, włączając ekspansję, spadek i rezygnację. Jest to kluczowy wskaźnik dla firm SaaS.
NRR oblicza się, dodając MRR na koniec okresu i MRR po rozszerzeniu, odejmując MRR, który odszedł, a następnie dzieląc przez MRR na początku okresu. Wynik mnoży się przez 100, aby uzyskać procent. Wzór jest następujący: NRR = ((MRR na koniec okresu + MRR na ekspansję – MRR po rezygnacji) / MRR na początku okresu) * 100
NRR pomaga firmom zrozumieć ich zdolność do zatrzymywania i zwiększania przychodów od istniejących klientów. Wyższy NRR wskazuje, że firmie udaje się utrzymać klientów i zwiększać ich przychody w miarę upływu czasu.
Niektóre strategie zwiększania NRR obejmują koncentrację na sukcesie klienta, oferowanie możliwości sprzedaży dodatkowej i krzyżowej, ograniczanie rezygnacji poprzez proaktywne zaangażowanie klientów oraz ciągłe doskonalenie produktu w celu zaspokojenia potrzeb klientów.