Program Partnerski

TL; DR: Partner stowarzyszony to osoba lub organizacja, która promuje produkty lub usługi innej firmy i zazwyczaj otrzymuje prowizję za każdą sprzedaż lub polecenie.
Share

Co to jest partner?

Termin „affiliate” używany jest najczęściej w świecie biznesu, przez firmy określające kontrahentów odpowiedzialnych za zwrócenie uwagi na markę. Partnerzy działają jako rzecznicy firm, dla których pracują, wykonując zadania marketingowe i promocyjne lub sprzedając produkty w imieniu innej firmy.

Niektóre firmy budują całe programy „afiliacyjne”, które przyciągają dziesiątki różnych osób, jak na przykład sieć afiliacyjna Amazon. Inne marki skupią się na ręcznym wyborze niewielkiej liczby podmiotów stowarzyszonych, które Wadyider uznają za najbardziej korzystne dla rozwoju ich działalności.

Co to jest partner?

W ogólnym kontekście biznesowym słowo „stowarzyszony” odnosi się do oficjalnego związku między dwoma podmiotami gospodarczymi. Innymi słowy, istnieje umowa wiążąca działania jednej marki i innej osoby lub grupy. Podmioty nie muszą być połączone publicznie, ale muszą mieć zawartą umowę, która daje jednej firmie dostęp do usług innych podmiotów.

Zgodnie z SBA osoba fizyczna, firma lub podmiot może być podmiotem stowarzyszonym innej firmy, jeśli ta druga firma ma kontrolę nad pierwszym podmiotem na podstawie różnych czynników. Na przykład przynależność może być definiowana przez stosunki umowne, prawa własności lub powiązania zarządcze. Strony wspólnego przedsięwzięcia mogą być również wzajemnymi „stowarzyszonymi” Wadyidered.

Przede wszystkim istnieją dwa specyficzne zastosowania terminu „partner” w biznesie:

W prawie korporacyjnym i podatkach podmiot stowarzyszony jest spółką powiązaną z inną działalnością, pełniąc podrzędną rolę.

W handlu internetowym podmiot stowarzyszony to kontrahent lub firma, która musi pomagać innej marce w sprzedaży produktów i usług poprzez sprzedaż bezpośrednią lub marketing.

Co to jest program partnerski?

Program partnerski lub „program partnerski” to umowa, w ramach której firma płaci innemu podmiotowi (osobie lub firmie) prowizję za pomoc w rozwoju firmy. Umowa partnerska może obejmować sprzedaż produktu przez inną firmę lub osobę fizyczną na ich stronie internetowej lub za pośrednictwem ich kanałów w mediach społecznościowych.

Jedną z najczęstszych form programu partnerskiego jest „marketing partnerski”. W marketingu afiliacyjnym partner jest odpowiedzialny za wysyłanie potencjalnych leadów do strony sprzedawcy, gdzie może kupić produkt. Zwykle partnerzy w takiej sytuacji otrzymują wynagrodzenie na podstawie liczby leadów, które dostarczają do firmy, lub liczby osób, które konwertują za pomocą specjalnego, śledzącego linku.

Programy partnerskie może być korzystne z wielu powodów. Po pierwsze, dają firmom dostęp do dodatkowych zasobów marketingowych i promocyjnych, dzięki czemu mogą potencjalnie dotrzeć do większej liczby klientów. Marketing afiliacyjny może również pomóc poprawić reputację marki, tworząc skojarzenia z innymi znanymi osobami.

W krajobrazie marketingu cyfrowego marketing afiliacyjny jest często pomocny, ponieważ może pomóc w poprawie rankingu SEO firmy. Linki zwrotne do stron internetowych z lokalizacji o wysokim autorytecie mogą poprawić wizerunek marki w oczach wyszukiwarek.

Czy każdy może być partnerem?

Umowy partnerskie mogą często zawierać wszelkiego rodzaju profesjonaliści, w tym freelancerzy, jednoosobowi właściciele, spółki z ograniczoną odpowiedzialnością i wspólne przedsięwzięcia. Aby związek partnerski był udany, musi mieć jednak kompletną umowę, w której strony określają:

Warunki umowy partnerskiej

Definicja „podmiotu stowarzyszonego” w sytuacji

Relacja między dwiema stronami

Prawa i obowiązki wspólnika

Kto za co płaci, dlaczego i kiedy?

Jakie licencje mogą być wymagane dla podmiotu stowarzyszonego lub firmy?

Kto jest właścicielem własności intelektualnej powstałej w ramach partnerstwa?

Zaktualizowano 04 stycznia 2024 r
Założycielem jest Axel Grubba Findstack, platformę porównywania oprogramowania B2B, z doświadczeniem obejmującym zarządzanie Wadyulting i kapitał podwyższonego ryzyka, gdzie zainwestował w oprogramowanie. Ostatnio Axel rozwinął pasję do kodowania i lubi podróżować, kiedy nie buduje i nie ulepsza Findstack.