Blog to strona internetowa lub witryna, na której autor publikuje artykuły na określony temat, aby dzielić się pomysłami i informacjami z szerszą publicznością oraz przedstawiać odpowiednie opinie. Blogi są regularnie aktualizowane i są wykorzystywane zarówno do celów osobistych, jak i biznesowych.
Właściciele witryn lub marketerzy układają swoje blogi w odwrotnej kolejności chronologicznej, aby odwiedzający mogli najpierw zobaczyć najnowszy opublikowany post.
Początkowo blogi były używane jako osobiste dzienniki, w których ich właściciele mogli pisać i omawiać dowolny interesujący temat. Ale z czasem to się zmieniło i teraz firmy używają go również do łączenia się z klientami, dostarczania przydatnych treści oraz przedstawiania swoich produktów i usług.
Większość blogów zachęca do dyskusji i zawiera sekcje komentarzy do każdego artykułu, w których czytelnicy i autor mogą wchodzić w interakcje.
W 1997 roku Jorn Barger, programista i pisarz, ukuł termin „blog internetowy”. Jednak pierwszy znany ekspertom blog został założony w 1994 roku przez Justina Halla pod nazwą Links.net. Justin udostępniał na swojej stronie krótkie artykuły z linkami i opiniami istotnymi dla danej tematyki. Wiele osób zrobiło to samo w tamtym czasie, ale ponieważ termin „blog” jeszcze nie istnieje, zaczęto nazywać je „Dziennikami Internetowymi”.
Od tego momentu wszystko zaczęło rosnąć. W 1998 roku Jonathan Dube przeniósł to na wyższy poziom i napisał blog poświęcony wydarzeniu.
Zwiększyła się także liczba dostępnych platform blogowych. Niektóre z najwcześniejszych platform to Open Diary, Blogger i Live Journal. Jednocześnie termin „blog” został skrócony do „blog”.
Szybko do 2002 roku, kiedy blog stał się bardziej karierą niż hobby. Ludzie zaczęli zarabiać na swoich blogach za pomocą reklam BlogAds, a firmy opracowały więcej narzędzi i platform, które pomagają ludziom sprzedawać ich treści. Monetyzacja została poprawiona w następnym roku i przekształcona w AdSense.
Branża blogowa zaczęła się rozrastać i dała początek tworzeniu WordPress w 2003 r. Wraz z pojawieniem się blogerów i witryn internetowych wykorzystujących swoje blogi do rozmów o wiadomościach i polityce, ludzie zaufali blogom jako źródłu informacji i nowemu rodzajowi legalnych mediów.
W Stanach Zjednoczonych jest ponad 31 milionów blogerów, a na całym świecie istnieje ponad 600 milionów blogów. 1
W latach 10–2014 w Stanach Zjednoczonych liczba blogerów wzrosła o 2020 milionów2.
W 2018 r. 50% z 200 firm, które odniosły sukces na liście Fortune 500, prowadziło blog biznesowy3.
Głównym powodem, dla którego osoby i firmy potrzebują bloga, jest bycie widocznym dla odbiorców poprzez ranking w Google i innych wyszukiwarkach. To świetny sposób na przedstawienie siebie oraz swoich produktów i usług Klientom z Korzyścispektywnymi. Jednocześnie pozwala firmom dostarczać odwiedzającym cenne i istotne informacje oraz zdobywać ich zaufanie.
Blog to także doskonałe miejsce dla firm i pisarzy, aby odpowiadać na pytania i budować relacje z odbiorcami.
Ludzie mogą pisać o dowolnej niszy lub temacie na swoim blogu. Ale według artykułu opublikowanego przez Tematyka , to są najpopularniejsze typy blogów.
Blog o stylu życia
Travel blog
Blog kulinarny
Recenzja bloga
Blog z wiadomościami
Blog osobisty
Blog biznesowy
Blog marki profesjonalnej lub osobistej
Blog modowy
Multimedialny blog