Współczynnik odrzuceń

TL; DR: Współczynnik odrzuceń to odsetek osób odwiedzających witrynę, które opuszczają witrynę po obejrzeniu tylko jednej strony, bez dalszej interakcji.
Share

Co to jest współczynnik odrzuceń?

Współczynnik odrzuceń to łączna liczba odwiedzających, którzy przeglądają pojedynczą stronę witryny i opuszczają ją bez robienia czegokolwiek, np. klikania linków, podpisywania formularza lub zakupu produktu. Wysoki współczynnik odrzuceń nie zawsze oznacza coś negatywnego i zależy od celu firmy. Jednak jego analiza jest nadal kluczowa, ponieważ może pomóc właścicielom firm internetowych w określeniu ich działań marketingowych.

Niektóre czynniki, które mogą wpływać na współczynniki odrzuceń, to typ strony, wezwania do działania, problemy techniczne, treść i projekt witryny.

Dobry i zły współczynnik odrzuceń

Podczas obliczania współczynnika odrzuceń uzyskanie dużej liczby jest złe. Osiągnięcie niskiej liczby jest dobre.

Zły współczynnik odrzuceń (wysoki) oznacza, że ​​wystąpił problem ze stroną firmy. Może to wynikać z następujących powodów:

Treść jest nieistotna lub nieciekawa

Wolny czas ładowania strony

Brak wezwań do działania i linków

Zły projekt strony

Wysoki współczynnik odrzuceń może również oznaczać problem ze sposobem, w jaki wyszukiwarki indeksują, indeksują lub pozycjonują witrynę.

Z drugiej strony dobry współczynnik odrzuceń (niski) pokazuje, że strona jest przyjazna dla użytkownika, zorganizowana i skuteczna w dostarczaniu użytkownikom jasnego celu lub wezwania do działania. Może to również oznaczać, że treść strony jest na tyle kusząca i przekonująca, że ​​zachęca do kliknięcia.

Więcej z Findstack : Sprawdź nasz przewodnik na temat „ Najlepsze narzędzia do tworzenia stron docelowych ’ i znaleźć odpowiednie narzędzie do projektowania stron docelowych o wysokim współczynniku konwersji oraz zmniejsz współczynnik odrzuceń .

Średni współczynnik odrzuceń

Sprawozdanie z GoRocketFuel.com stwierdził, że średnia waha się od 41 do 51%. Różni się to jednak w zależności od niszy lub branży, w której znajduje się witryna.

Ten wykres z Backlinko pokazuje różnicę w średnich współczynnikach odrzuceń w różnych niszach witryn.

Średni współczynnik odrzuceń według sektora

Aby poprawnie przeanalizować współczynnik odrzuceń, firmy i osoby prywatne powinny porównać swój procent z odpowiednią kategorią.

Kiedy to ma znaczenie?

Znaczenie współczynnika odrzuceń różni się w zależności od celów biznesowych i rodzaju posiadanej strony lub witryny. Na przykład współczynnik odrzuceń ma kluczowe znaczenie dla biznesu e-commerce, ponieważ wysoki współczynnik odrzuceń zwykle oznacza problemy z produktem lub usługą wymienioną na ich stronie.

Ponadto strony witryn handlu elektronicznego to zwykle strony sprzedaży, strony docelowe lub strony produktów/usług. Oznacza to, że jeśli współczynnik odrzuceń jest wysoki, ludzie nie klikają ani nie kupują, co może wpłynąć na ich sprzedaż.

Współczynnik odrzuceń jest również niezbędny dla stron PPC i reklam. Słaby współczynnik odrzuceń zwykle oznacza niską konwersję.

Z drugiej strony współczynniki odrzuceń nie są tak istotne w przypadku stron zawierających długie formularze i zawierających treści informacyjne, takich jak blogi. Tego typu strony są zwykle wypełnione istotnymi i cennymi dla odbiorców informacjami, więc jeśli współczynnik odrzuceń strony jest wysoki, nie ma to większego znaczenia, ponieważ nie wpływa to na liczbę potencjalnych klientów ani sprzedaż.

Co więcej, współczynnik odrzuceń ruchu pochodzącego z mediów społecznościowych lub SEO również nie jest istotny.

Jak obliczany jest współczynnik odrzuceń?

Obliczanie współczynnika odrzuceń

Współczynniki odrzuceń można obliczyć za pomocą aplikacji internetowych, takich jak Lido lub różne darmowe kalkulatory online .

Aby zrobić to ręcznie, ludzie mogą wykonać to proste obliczenie:

Współczynnik odrzuceń można obliczyć, dzieląc całkowitą liczbę odwiedzających, którzy opuścili stronę bez zaangażowania, przez całkowitą liczbę odwiedzających stronę internetową razy 100.

Na przykład łączna liczba odwiedzających stronę X docelową wynosi 2,500, a łączna liczba osób, które opuściły ją bez zaangażowania, wynosi 567. Tak więc 567 podzielone przez 2,500 razy 100 równa się 22.68%.

Ten współczynnik odrzuceń jest rozsądny. Jednak właściciel firmy lub witryny internetowej powinien sprawdzić, jak to wypada w porównaniu z innymi witrynami w swojej branży i zbadać sposoby zmniejszenia tej liczby, jeśli to możliwe.

Zaktualizowano luty 17, 2024
Założycielem jest Axel Grubba Findstack, platformę porównywania oprogramowania B2B, z doświadczeniem obejmującym zarządzanie Wadyulting i kapitał podwyższonego ryzyka, gdzie zainwestował w oprogramowanie. Ostatnio Axel rozwinął pasję do kodowania i lubi podróżować, kiedy nie buduje i nie ulepsza Findstack.