Współczynnik klikalności (CTR)

TL; DR: Współczynnik klikalności (CTR) to wskaźnik mierzący stosunek użytkowników, którzy kliknęli konkretny link, do całkowitej liczby użytkowników przeglądających stronę, wiadomość e-mail lub reklamę. Jest powszechnie stosowany w reklamie i marketingu online do oceny skuteczności kampanii.
Share

Dotyczy to całkowitego wskaźnika osób, które kliknęły reklamę, którą zobaczyły w Internecie. CTR to jeden z najpopularniejszych wskaźników służących do oceny skuteczności kampanii marketingowych. Można to ustalić, zbierając niezbędne dane z Google Analytics i obliczając je według wzoru: łączna liczba kliknięć podzielona przez liczbę wyświetleń razy 100.

Zaktualizowano luty 17, 2024
Założycielem jest Axel Grubba Findstack, platformę porównywania oprogramowania B2B, z doświadczeniem obejmującym zarządzanie Wadyulting i kapitał podwyższonego ryzyka, gdzie zainwestował w oprogramowanie. Ostatnio Axel rozwinął pasję do kodowania i lubi podróżować, kiedy nie buduje i nie ulepsza Findstack.