Koszt pozyskania (CPA)

TL; DR: Koszt pozyskania (CPA) to miernik marketingowy, który oblicza średni koszt pozyskania nowego klienta lub potencjalnego klienta. Oblicza się go dzieląc całkowity koszt pozyskania klientów przez liczbę uzyskanych konwersji.
Share

Koszt pozyskania to kwota wydana przez jednostkę na pozyskanie nowych klientów poprzez reklamy i inne płatne kampanie. CPA ma kluczowe znaczenie, ponieważ pomaga firmom określić, czy dobrze wydały pieniądze, czy też stosują właściwą strategię. Wzór na koszt pozyskania to budżet reklamowy podzielony przez nową liczbę klientów. 

Zaktualizowano luty 17, 2024
Założycielem jest Axel Grubba Findstack, platformę porównywania oprogramowania B2B, z doświadczeniem obejmującym zarządzanie Wadyulting i kapitał podwyższonego ryzyka, gdzie zainwestował w oprogramowanie. Ostatnio Axel rozwinął pasję do kodowania i lubi podróżować, kiedy nie buduje i nie ulepsza Findstack.