Koszt za kliknięcie (CPC)

TL; DR: Koszt kliknięcia (CPC) to cyfrowy model reklamy, w ramach którego reklamodawcy płacą opłatę za każde kliknięcie reklamy. Jest powszechnie stosowany w kampaniach typu pay-per-click (PPC) do pomiaru skuteczności i opłacalności reklamy online.
Share

Koszt kliknięcia (CPC) to kwota, jaką reklamodawca musi zapłacić wydawcy lub witrynie za każde kliknięcie jego kampanii reklamowej przez użytkownika. CPC to doskonała metoda reklamowa, ponieważ może pomóc zmierzyć sukces strategii marketingowej. Średni CPC w Bing Ads w różnych niszach wynosi 2.83 USD, a w Google Ads to 1-2 USD. 

Zaktualizowano luty 17, 2024
Założycielem jest Axel Grubba Findstack, platformę porównywania oprogramowania B2B, z doświadczeniem obejmującym zarządzanie Wadyulting i kapitał podwyższonego ryzyka, gdzie zainwestował w oprogramowanie. Ostatnio Axel rozwinął pasję do kodowania i lubi podróżować, kiedy nie buduje i nie ulepsza Findstack.