CRM

TL; DR: CRM oznacza zarządzanie relacjami z klientami. To strategia i technologia zarządzania interakcjami i relacjami z klientami i potencjalnymi klientami, których celem jest poprawa relacji biznesowych, utrzymanie klientów i wzrost sprzedaży.
Share

Co to jest CRM?

CRM lub „Zarządzanie relacjami z klientami” to termin powszechnie używany w odniesieniu do technologii, która pozwala firmom śledzić i zarządzać interakcjami z klientami. Systemy CRM pomagają organizacjom rozwijać silniejsze więzi z docelowymi odbiorcami, zwiększając sprzedaż i lojalność wobec marki w miarę upływu czasu.

Oprogramowanie CRM pomaga w organizacji, wydajności, zarządzaniu czasem i upewnieniu się, że masz wszystko, czego potrzeba, aby zaimponować klientom. Chociaż koncepcja oprogramowania CRM istnieje od połowy lat 90., technologia ta zaczęła przyciągać dodatkowe zainteresowanie dopiero niedawno, ponieważ koncepcja „CX” lub doświadczenia klienta staje się dla marek coraz ważniejsza.

Kiedy ludzie mówią o „CRM”, często mają na myśli zarządzanie relacjami z klientami jako oprogramowanie. Istnieją jednak różne definicje CRM, takie jak:

CRM jako proces: Zarządzanie relacjami z klientami jako „proces” to różne wysiłki i systemy, które firma wykorzystuje do pielęgnowania relacji z marką i zarządzania nimi.

CRM jako strategia: Jest to filozofia biznesowa mówiąca o tym, jak należy zarządzać relacjami z potencjalnymi potencjalnymi klientami i klientami.

CRM jako technologia: Jest to oprogramowanie, którego zespoły mogą używać do rejestrowania, śledzenia, analizowania i ulepszania interakcji między klientami a firmą.

Celem „Zarządzania relacjami z klientami” jako ogólnej koncepcji jest wykorzystanie strategii, procesów i technologii w celu poprawy relacji biznesowych i rozwoju firmy.

Co robi oprogramowanie CRM?

Oprogramowanie do zarządzania relacjami z klientami często ma wiele funkcji. Możesz rejestrować informacje kontaktowe klientów, takie jak e-mail, telefon i interakcje w mediach społecznościowych, a nawet śledzić zachowanie klientów na swojej stronie internetowej. Rozwiązania CRM są również skuteczne w pozyskiwaniu innych informacji o działalności firmy oraz przechowywaniu szczegółowych informacji o preferencjach klientów.

Zasadniczo technologia CRM umożliwia firmom wgląd w kulisy wszystkich informacji wymaganych do zrozumienia oczekiwań klienta i ogółu odbiorców. Dzięki 360-stopniowemu widokowi każdej interakcji z Wadyumerem możesz prowadzić znacznie lepsze rozmowy z docelowymi odbiorcami. Zalety oprogramowania CRM obejmują:

Organizacja: uporządkowanie informacji o klientach ma kluczowe znaczenie, jeśli chcesz zapewnić niesamowity CX. Twoja technologia CRM będzie zbierać wszystkie numery telefonów, adresy e-mail i dane klientów, dzięki czemu będziesz mógł stworzyć spersonalizowane doświadczenia dla każdego klienta.

Śledzenie zadań: odpowiednie oprogramowanie może pomóc w dostosowaniu zespołu do konkretnych zadań, a nawet zautomatyzować różne procesy. Dzięki temu zespół działa tak efektywnie, jak to możliwe, nawet w hybrydowym miejscu pracy lub w środowisku pracy zdalnej.

Możliwości sprzedaży: rozwiązania CRM śledzą takie rzeczy, jak wzorce zakupów i zapewniają wgląd w trendy i tematy. Ułatwia to firmom określenie, w jaki sposób muszą ewoluować, aby rozwijać się w przyszłości.

Śledzenie sprzedaży: Zarządzanie sprzedażą jest powszechnym elementem środowiska CRM. Możesz wykorzystać swoją technologię do śledzenia postępu rozmów sprzedażowych w całej organizacji. Pomaga to również w ustaleniu, z kim należy się skontaktować.

Spersonalizowana komunikacja: technologia CRM umożliwia wgląd w klientów od kuchni, dzięki czemu możesz komunikować się z nimi w bardziej osobisty sposób. Niestandardowa komunikacja ogólnie poprawia lojalność wobec marki i konwersje.

Większa retencja: śledzenie relacji z klientami ułatwia także określenie, który z klientów może wkrótce opuścić statek.

Zaktualizowano luty 17, 2024
Założycielem jest Axel Grubba Findstack, platformę porównywania oprogramowania B2B, z doświadczeniem obejmującym zarządzanie Wadyulting i kapitał podwyższonego ryzyka, gdzie zainwestował w oprogramowanie. Ostatnio Axel rozwinął pasję do kodowania i lubi podróżować, kiedy nie buduje i nie ulepsza Findstack.