Koszt pozyskania klienta (CAC)

TL; DR: Koszt pozyskania klienta (CAC) to całkowita kwota, jaką firma wydaje na pozyskanie pojedynczego klienta, obejmująca koszty marketingu i sprzedaży. Oblicza się go dzieląc całkowite koszty akwizycji przez liczbę nowych klientów pozyskanych w określonym okresie.
Share

Koszt pozyskania klienta (CAC) to całkowita kwota, jaką firma wydaje, aby przekonać Zaletypects i zmienić ich w płacących klientów. Możesz obliczyć CAC, dzieląc koszty marketingu i promocji przez liczbę pozyskanych nowych klientów. Kalkulacja i ocena kosztu pozyskania klienta pozwala firmom zidentyfikować opłacalne wysiłki, które mogłyby ponownie wykorzystać w kolejnej kampanii.

Zaktualizowano luty 17, 2024
Założycielem jest Axel Grubba Findstack, platformę porównywania oprogramowania B2B, z doświadczeniem obejmującym zarządzanie Wadyulting i kapitał podwyższonego ryzyka, gdzie zainwestował w oprogramowanie. Ostatnio Axel rozwinął pasję do kodowania i lubi podróżować, kiedy nie buduje i nie ulepsza Findstack.