Landing Page

TL; DR: Strona docelowa to samodzielna strona internetowa stworzona specjalnie na potrzeby kampanii marketingowej lub reklamowej. Jego celem jest nakłonienie odwiedzającego do podjęcia określonej akcji, takiej jak dokonanie zakupu czy zapisanie się do newslettera.
Share

Co to jest strona docelowa?

Podobnie jak jej nazwa, strona docelowa to miejsce, na które odwiedzający lub czytelnicy „lądują” po kliknięciu linku lub przycisku CTA (wezwania do działania) w reklamie w mediach społecznościowych, e-mailu lub poście na blogu.

Strona docelowa różni się od innych stron internetowych, ponieważ jest tworzona w jednym celu, aby przekonać odwiedzających do wykonania określonego zadania, takiego jak zapisanie się na webinarium lub biuletyn lub zakup produktu lub usługi. Jest to idealne narzędzie, jeśli firmy chcą zamienić odwiedzających w potencjalnych klientów lub klientów.

Strony docelowe mają zwykle przejrzysty wygląd i zawierają niezbędne informacje o tym, co użytkownicy powinni zrobić po przejściu na stronę oraz inne szczegóły, takie jak często zadawane pytania.

Cel strony docelowej

Strony docelowe pomagają firmom i osobom fizycznym osiągać cele marketingowe. Większość firm korzysta ze stron docelowych, aby przekształcać odwiedzających w potencjalnych klientów, oferując coś wartościowego (np. bezpłatny raport) w zamian za dane kontaktowe odwiedzających (np. adres e-mail).

Strony docelowe zwiększają również ruch, poprawiają SEO witryny i budują świadomość marki. W rzeczywistości dobrze zorganizowane strony docelowe mogą pomóc firmom zwiększyć współczynniki konwersji o 5.31% .

Ponadto badanie, o którym mowa przez Wishpond wykazało, że posiadanie 10-15 stron docelowych może zwiększyć współczynnik konwersji witryn korporacyjnych nawet o 55%. To po prostu pokazuje, że dobrze wykonane strony docelowe są nieodzowną strategią. Jednak większość marketerów nie wykorzystuje prawidłowo kliknięć i często kieruje użytkowników na strony główne zamiast na stronę docelową.

Części strony docelowej

Aby strona docelowa była skuteczna, musi zawierać:

Mocny hak. Pierwsza część powinna być na tyle przekonująca, aby odwiedzający mogli przeczytać resztę treści.

Wyczyść kopię. Kolejną atrakcją strony docelowej jest treść. Musi być napisana prostym językiem, aby przedstawić cel oferty.

Obrazy i filmy. Strona docelowa potrzebuje elementów wizualnych, które zachęcą odwiedzających do dłuższego pozostania na stronach witryny, interakcji z innymi elementami sieci i ostatecznie wykonania pożądanej akcji.

Kusząca oferta. Oferta, zwana także lead magnetem, musi być jasna i nie do odparcia. Firmy mogą zaoferować bezpłatny e-book, seminarium internetowe lub zniżkę. Musi jednak być zgodny z celami biznesowymi, aby generować wysokiej jakości leady.

Korzyści. Firmy powinny podkreślać, w jaki sposób oferta poprawi życie odwiedzających, a nie same funkcje.

wezwanie do działania. Przycisk wezwania do działania musi być wyraźny, widoczny i czytelny. Musi się także wyróżniać (np. inny kolor niż treść, większy rozmiar czcionki). Wezwania do działania powinny być używane wielokrotnie na stronie docelowej, aby była ona bardziej dostępna dla odwiedzających.

Referencje i inne dowody społeczne. Recenzje to najlepszy sposób na przekonanie odwiedzających do danej akcji, ponieważ potwierdzają one wartość oferty i pokazują, że ludzie z niej skorzystali.

Rodzaje stron docelowych

Strona docelowa Lumosity

Istnieje kilka rodzajów stron docelowych, które różnią się w zależności od rodzaju wymaganych działań lub ich celu.

Ściśnij stronę / stronę przechwytywania leadów.

Klikalna strona docelowa.

Strona docelowa sprzedaży.

Strona docelowa „Rozpocznij”.

Anuluj subskrypcję strony docelowej.

Strona docelowa o długiej formie.

Strona szczegółów produktu.

Strona docelowa 404.

Strona docelowa wideo.

Zaktualizowano luty 17, 2024
Założycielem jest Axel Grubba Findstack, platformę porównywania oprogramowania B2B, z doświadczeniem obejmującym zarządzanie Wadyulting i kapitał podwyższonego ryzyka, gdzie zainwestował w oprogramowanie. Ostatnio Axel rozwinął pasję do kodowania i lubi podróżować, kiedy nie buduje i nie ulepsza Findstack.