Podcast

TL; DR: Podcast to cyfrowa seria audio lub wideo, którą użytkownicy mogą subskrybować i pobierać w celu słuchania lub oglądania na różnych urządzeniach. Zwykle zawiera odcinki na określone tematy, często prowadzone przez pojedyncze osoby lub grupy, i może mieć charakter edukacyjny, rozrywkowy lub informacyjny.
Share

Co to jest podcast?

Podcast to forma transmisji audio dostarczana zwykle w Internecie; podcasty przypominają sekcję „talk show” w kanale radiowym. Format Podcasting stał się ostatnio coraz bardziej popularny wraz ze wzrostem liczby słuchaczy Wadyistent na przestrzeni lat.

Podcasty są często dostępne na różne sposoby. Czasami możesz pobrać podcasty lub uzyskać dostęp do transmisji bezpośrednio ze strony twórcy. Możesz też znaleźć podcasty na platformach takich jak Spotify, Apple lub Google podcasts.

Jakie są rodzaje podcastów?

Podcasty są zasadniczo źródłem treści dostępnych w formacie audio. Jak każda treść, dostępne są różne rodzaje podcastów, z których każdy ma określone motywy lub tematy w centrum. Od 2021 roku było ich ponad 2 miliony podcastów i 48 milionów podcastów odcinki w internecie.

Dostępne rodzaje podcastów są zazwyczaj definiowane na podstawie ich struktury. Opcje obejmują:

Podcasty z wywiadami: Podcasty z wywiadami obejmują jednego lub wielu gospodarzy przeprowadzających wywiady z różnymi gośćmi w każdym odcinku. Ten format jest popularny, ponieważ wymaga bardzo niewielu prac wstępnych. Przygotowanie zwykle obejmuje zebranie informacji na temat rozmówcy i wymyślenie pytań, o których Twoi odbiorcy mogą chcieć się dowiedzieć.

Podcasty solowe: inaczej zwane podcastami monologowymi. Podcasty solowe obejmują pojedynczą osobę przemawiającą do publiczności. W zależności od prowadzącego te podcasty mogą mieć charakter informacyjny, oparty na opiniach lub edukacyjny. Podcasty solowe mogą czasami być krótsze niż inne formaty, ponieważ może być trudno znaleźć temat do rozmowy.

Podcasty z udziałem wielu gospodarzy: podcast z udziałem wielu gospodarzy jest nieco bardziej dynamiczny niż występ solo. Często wiele osób dzieli rozmowę na określony temat. Mieszanka różnych opinii i punktów widzenia pozwala na ciekawe doświadczenie.

Podcasty mogą być również tworzone „skryptowo” lub bardziej „ad hoc”, co oznacza, że ​​albo planujesz z wyprzedzeniem to, co powiesz, albo prowadzisz bardziej naturalną, organiczną dyskusję. Większości początkujących często łatwo jest zacząć od podstawowego skryptu lub przynajmniej wypunktowanej listy rzeczy do omówienia.

Jakie są zalety podcastów?

Podcasty są popularną formą treści z wielu powodów. Producenci mogą je stosunkowo łatwo stworzyć, ponieważ nie wymagają wielu prac montażowych ani profesjonalnych zestawów potrzebnych do tworzenia filmów. Możliwe jest także hostowanie podcastów w różnych środowiskach, co pomaga przyciągnąć szerszą gamę potencjalnych słuchaczy.

Największą zaletą podcastu dla słuchaczy jest łatwość przyswajania treści. Podobnie jak słuchanie stacji radiowej, podcasty nie wymagają od słuchacza znacznego wkładu poznawczego. Podcastu można słuchać w samochodzie w drodze do pracy w pociągu, a nawet w biurze za pomocą zestawu słuchawek.

Czego potrzebujesz, aby rozpocząć podcast?

Jednym z powodów, dla których podcasty są dziś tak popularne, jest to, że są niezwykle łatwe w tworzeniu. Niekoniecznie potrzebujesz profesjonalnego zestawu czy najnowocześniejszej technologii. Do najważniejszych rzeczy wymaganych w przypadku podcastu należą:

Branding: posiadanie odrębnej marki sprawi, że Twój podcast będzie łatwiejszy do zapamiętania. Będziesz potrzebować nazwy, którą Twoi odbiorcy będą mogli łatwo wyszukać, grafiki podcastu i niepowtarzalnego tonu głosu, który możesz wnieść do każdej rozmowy i opisu odcinka.

Technologia: Technologia wymagana do podcastu zaczyna się od komputera i połączenia internetowego. Będziesz potrzebować mikrofonu z filtrem pop, który pomoże uchwycić Twój głos, oraz narzędzi do edycji, które sprawią, że Twój podcast będzie brzmiał profesjonalnie. Niezbędne jest również środowisko hostingowe dla Twojego podcastu.

Talent: Będziesz potrzebować kogoś, kto będzie „głosem” podcastu, lub kilku osób. Osoba ta powinna mieć czysty głos i sympatyczną osobowość. Praca z talentami nad scenariuszami i planami podcastów pomoże w utrzymaniu sprawnego działania.

Zaktualizowano luty 17, 2024
Założycielem jest Axel Grubba Findstack, platformę porównywania oprogramowania B2B, z doświadczeniem obejmującym zarządzanie Wadyulting i kapitał podwyższonego ryzyka, gdzie zainwestował w oprogramowanie. Ostatnio Axel rozwinął pasję do kodowania i lubi podróżować, kiedy nie buduje i nie ulepsza Findstack.