Zwrot z nakładów na reklamę (ROAS)

TL; DR: Zwrot z wydatków na reklamę (ROAS) to wskaźnik używany do pomiaru przychodów wygenerowanych z każdego dolara wydanego na reklamę. Pomaga reklamodawcom zrozumieć skuteczność ich kampanii reklamowych.
Share

Zwrot z nakładów na reklamę (ROAS) to rodzaj danych, które działają tak samo jak zwrot z inwestycji lub zwrot z inwestycji. Oblicza całkowity przychód uzyskany z dolara wydanego na płatny marketing i promocje. Mierzy się go po prostu dzieląc wartość konwersji (sprzedaży) przez koszt reklamy. Pomiar jest ważny, ponieważ pozwala firmie zobaczyć, ile zarabia na reklamie cyfrowej.

Zaktualizowano luty 17, 2024
Założycielem jest Axel Grubba Findstack, platformę porównywania oprogramowania B2B, z doświadczeniem obejmującym zarządzanie Wadyulting i kapitał podwyższonego ryzyka, gdzie zainwestował w oprogramowanie. Ostatnio Axel rozwinął pasję do kodowania i lubi podróżować, kiedy nie buduje i nie ulepsza Findstack.