SEO, czyli Search Engine Optimization, to jedno z najczęstszych terminów w marketingu cyfrowym. SEO odnosi się do koncepcji optymalizacji i manipulowania witryną w celu poprawy jej widoczności w wyszukiwarkach (takich jak Google). Dobre praktyki SEO gwarantują, że Twoja witryna szybko się pojawi, gdy ludzie wyszukują hasła związane z Twoją firmą w Bing, Google i Yahoo.
SEO to ogólny termin odnoszący się do szeregu praktyk stosowanych w celu odwołania się do określonych aspektów algorytmów wyszukiwarek. Aby skutecznie zaangażować się w SEO, wiele firm musi inwestować we wszystko, od linkowania wstecznego, po badanie słów kluczowych i techniczną optymalizację witryny.
SEO lub Search Engine Optimization to praktyki stosowane przez firmy w celu poprawy pozycjonowania i wyglądu stron internetowych w organicznych wynikach wyszukiwania. Gdy widzisz witrynę w rankingu na górze pierwszej strony w Google, bez opisu „Reklama” obok niej, jest to oznaką dobrego SEO.
SEO jest zasadniczo spowodowane tym, że obecnie w Internecie dostępne są miliardy stron do przeglądania przez użytkowników. Aby określić, które strony powinny być oferowane do wyszukiwania, wyszukiwarki, takie jak Bing i Google, używają botów do indeksowania stron w sieci, zbierania informacji i umieszczania ich w indeksie.
Indeks jest jak gigantyczna biblioteka, w której Google może pobierać informacje z półek na całym świecie, aby pomóc użytkownikom znaleźć to, czego szukają. Algorytmy analizują strony, aby określić, gdzie powinny zostać umieszczone, gdy zostaną zaoferowane wyszukiwarkom. Istnieją różne „sygnały” lub czynniki rankingowe, które określają kolejność stron w wynikach wyszukiwania.
Optymalizacja wyszukiwarek to nieco tajemnicza koncepcja, ponieważ nikt nie wie dokładnie, które czynniki rankingowe mają największą wagę w danym momencie. Ewoluujące algorytmy w wyszukiwarkach utrudniają określenie, co może zagwarantować pierwsze miejsce na pierwszej stronie.
W przeciwieństwie do reklam w płatnych wynikach wyszukiwania firmy nie mogą płacić wyszukiwarkom za wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania organicznego. Zamiast tego treść strony, sposób jej struktury i różne inne czynniki muszą przekonać wyszukiwarki, że strona jest najlepszym możliwym zasobem do zaprezentowania wyszukiwarce w odpowiedzi na określone wyszukiwane hasło.
Istnieje wiele różnych czynników wpływających na algorytmy wyszukiwarek, w tym:
Funkcje łącza na poziomie domeny
Funkcje linków na poziomie strony
Słowo kluczowe i treść na stronach
Funkcje strony niezależne od słów kluczowych
Dane dotyczące zaangażowania i ruchu/zapytań
Słowo kluczowe na poziomie domeny usage
Metryki marki na poziomie domeny
Metryki społecznościowe na poziomie strony
Funkcje niezależne od słów kluczowych na poziomie domeny
Eksperci SEO wykorzystują swoją wiedzę na temat różnych czynników rankingowych do opracowywania i wdrażania strategii poprawy pozycji organicznej witryny. Większość strategii wymaga równowagi między najlepszymi praktykami poza stroną, na stronie i technicznymi. Istnieją również różne narzędzia, które mogą pomóc w śledzeniu czynników SEO.
SEO jest fundamentalnym czynnikiem w osiąganiu zasięgu i świadomości marki w Internecie. W przypadku marketingu cyfrowego SEO jest niezbędne do uzyskania potencjalnego wzrostu, ponieważ ludzie cały czas przeprowadzają biliony wyszukiwań, często z zamiarem znalezienia informacji o usługach i produktach.
W ciągu ostatnich kilku lat wyniki wyszukiwania ewoluowały, zapewniając użytkownikom bardziej bezpośrednie odpowiedzi i informacje odpowiadające ich konkretnym potrzebom. Osiągnięcie doskonałych rankingów SEO stało się trudniejsze, szczególnie wraz z pojawieniem się wyszukiwania głosowego, wyników z elementami rozszerzonymi i paneli wiedzy.
Jednak bez skutecznego SEO może być trudno wyróżnić się w Internecie.