Split badania

TL; DR: Testowanie rozdzielone, znane również jako testowanie A/B, to metoda używana do porównywania dwóch wersji strony internetowej lub aplikacji w celu ustalenia, która z nich działa lepiej. Polega na jednoczesnym prezentowaniu użytkownikom różnych wersji i analizowaniu ich zachowań w celu zidentyfikowania bardziej efektywnego wariantu.
Share

Co to jest testowanie podzielone?

Testy dzielone to metoda przeprowadzania kontrolowanych eksperymentów, która pozwala firmom na porównanie wydajności jednego czynnika z innym. Na przykład za pomocą testów porównawczych możesz określić, czy jedna wersja przycisku na stronie internetowej prowadzi do większej liczby kliknięć lub konwersji niż inna. Celem testów dzielonych jest optymalizacja różnych form treści, takich jak e-maile, strony docelowe i strony internetowe, w celu uzyskania najlepszych wyników.

Większość testów dzielonych przeprowadza się przy użyciu specjalnych narzędzi. Kreatory stron docelowych or narzędzia marketingu e-mail na przykład są zwykle dostarczane z usługami „testowania wielowymiarowego” lub „testowania dzielonego”, które pozwalają przetestować określone zmiany na stronie docelowej na podstawie części ruchu w witrynie lub wiadomości e-mail na wybranej grupie osób z listy subskrybentów.

Dlaczego testy dzielone są ważne?

Testowanie rozdzielone to forma eksperymentów mająca na celu poprawę ROI (zwrotu z inwestycji) z różnych zasobów internetowych. Prowadząc eksperymenty na różnych elementach treści online, możesz dokładnie zobaczyć, które czynniki najprawdopodobniej wpłyną na pozytywne wyniki, np. konwersję leada w kupującego. Ta metodologia marketingowa jest najczęściej stosowana w celu obniżenia kosztów marketingu i umożliwienia „optymalizacji współczynnika konwersji”. Testowanie rozdzielone może:

Pomoc w uzyskaniu informacji o odbiorcach: testy porównawcze mogą pomóc Ci lepiej zrozumieć odbiorców, pokazując elementy projektu lub treści, które mogą przekonać klienta do porzucenia zakupu.

Zmniejsz wydatki marketingowe: gdy wiesz, które czynniki skutecznie napędzają sprzedaż lub pozytywne działania w Twojej witrynie lub w kampaniach marketingowych, wydajesz mniej pieniędzy na nieskuteczne strategie.

Pomoc w odkrywaniu nowych możliwości: Testy porównawcze mogą również pomóc firmom w eksperymentowaniu z nowymi strategiami promocyjnymi, których wcześniej nie próbowały, i określeniu, które wysiłki są warte dalszego zbadania.

Zwyczajowe testy porównawcze w przedsiębiorstwie pomagają zbudować proces podejmowania decyzji w oparciu o dane, skupiony na preferencjach odbiorców docelowych. Sprzeczne opinie zespołów marketingowych i projektowych można wystawić na próbę za pomocą metodologii testów rozdzielonych, dzięki czemu odwiedzający witrynę ostatecznie podejmą ostateczną decyzję dotyczącą tego, co jest „najlepsze”.

Co firmy mogą testować za pomocą testów dzielonych?

Testy dzielone można stosować na formularzach rejestracji, stronach rejestracji, stronach wyciskania, stronach produktów i kasach — praktycznie wszędzie tam, gdzie można poprawić wymierny cel. Chociaż firmy mogą samodzielnie przeprowadzać podzielone eksperymenty testowe, narzędzia ułatwiają śledzenie wyników różnych eksperymentów i podejmowanie decyzji na podstawie znaczących statystyk.

Większość kampanii z testami dzielonymi dotyczy wpływu określonych elementów na stronę internetową lub kampanię marketingową. Niektóre punkty, które firmy mogą testować za pomocą testów dzielonych, mogą obejmować:

Tekst: tekst marketingowy, nagłówki, opisy i treść wezwania do działania

Elementy wizualne: obrazy, zdjęcia, filmy, kolory, infografiki i projekty

Doświadczenie użytkownika: Elementy sposobu, w jaki klienci poruszają się po doświadczeniu

Układ: układ formatowania elementów na stronie

Oferty: oferty lub obietnice zawarte w egzemplarzu marketingowym

Niektóre firmy stosują również testy podziału, aby określić, czy pewne aspekty można usunąć ze strony. Często mniej elementów strony prowadzi do mniejszej liczby elementów odwracających uwagę od głównego celu.

Zaktualizowano luty 17, 2024
Założycielem jest Axel Grubba Findstack, platformę porównywania oprogramowania B2B, z doświadczeniem obejmującym zarządzanie Wadyulting i kapitał podwyższonego ryzyka, gdzie zainwestował w oprogramowanie. Ostatnio Axel rozwinął pasję do kodowania i lubi podróżować, kiedy nie buduje i nie ulepsza Findstack.