Webinar

TL; DR: Webinar to seminarium internetowe, które umożliwia uczestnikom interakcję i wymianę informacji w czasie rzeczywistym za pośrednictwem Internetu.
Share

Co to jest seminarium internetowe?

Termin „Webinar” oznacza „Seminarium internetowe”, rodzaj strategii edukacyjnej online, często obejmującej prezentacje wideo, wykłady i warsztaty prowadzone online. Te wydarzenia online mają zazwyczaj charakter interaktywny i umożliwiają różnym nauczycielom dzielenie się wiedzą na żądanie (poprzez wcześniej nagrane sesje) lub na żywo.

Webinaria są często wykorzystywane jako wysoce skuteczna forma marketingu treści, ale mogą być również prowadzone jako część kursu online, szkolenia lub wydarzenia. Niektóre seminaria internetowe są również skuteczne w budowaniu przywództwa myślowego, nawiązywaniu relacji między marką a klientem oraz poprawianiu obsługi klienta.

Jakie rodzaje treści zawiera seminarium internetowe?

Istnieje wiele różnych rodzajów treści, które można zastosować w „seminarium internetowym”, aby stworzyć pełne doświadczenie edukacyjne. Większość prezenterów lub nauczycieli będzie korzystać z różnych mediów, aby dzielić się informacjami i angażować odbiorców. Typowe typy treści obejmują:

Pokazy slajdów: często wyświetlane filmy edukacyjne z spostrzeżeniami wykładowcy.

Filmy na żywo: filmy transmitowane na żywo, podczas których prezenterzy mogą brać udział w sesjach pytań i odpowiedzi z klientami oraz pokazywać „ludzką” stronę firmy.

Czat tekstowy: niektóre seminaria obejmują czat, za pomocą którego uczniowie mogą rozmawiać między sobą lub zadawać pytania.

Ankiety i quizy: kwestionariusze, quizy i inne treści „testujące” mogą być wykorzystywane do angażowania uczniów i śledzenia ich postępów.

Udostępnianie ekranu: producenci treści mogą udostępniać swój ekran, aby w czasie rzeczywistym wyjaśniać, co robią.

Do czego służą webinary?

Seminaria internetowe, niezależnie od tego, czy są prowadzone na żywo, czy nagrane wcześniej, mogą mieć różnorodne zastosowania. Najpopularniejszym rodzajem seminarium internetowego jest „edukacyjne” seminarium internetowe, podczas którego prezenter kształci odbiorców w dziedzinie, w której ma wiedzę specjalistyczną. Inne opcje obejmują:

Webinaria produktowe: Te webinaria mają zazwyczaj na celu zademonstrowanie możliwości produktu lub zaprezentowanie nowego produktu akcjonariuszom i klientom.

Webinaria wprowadzające: przeznaczone dla celów związanych z zasobami ludzkimi, seminaria internetowe wprowadzające mogą pomóc w powitaniu członka zespołu w środowisku, w którym będzie on pracował.

Webinaria wprowadzające użytkowników: podobnie do standardowych webinarów wprowadzających użytkowników, seminaria internetowe wprowadzające użytkowników mogą przedstawić klientowi usługę lub produkt, aby pomóc mu nauczyć się z niego korzystać.

Seminaria internetowe poświęcone szkoleniom pracowników: Seminaria internetowe poświęcone szkoleniom pracowników mają na celu dzielenie się konkretnymi umiejętnościami z grupami pracowników w środowisku biznesowym.

Wiele edukacyjnych seminariów internetowych jest wykorzystywanych jako sposób pozyskiwania potencjalnych klientów na potrzeby długoterminowych strategii pielęgnowania, podczas gdy seminaria internetowe dotyczące wdrażania produktów i użytkowników są przeznaczone bardziej do utrzymania i wsparcia klientów. Oba powyższe przypadki użycia zwykle wymagają dedykowanego platforma oprogramowania do webinarów z wbudowanymi funkcjami usprawniającymi procesy nagrywania i udostępniania.

Jakie są korzyści z webinaru?

Webinary mają do zaoferowania wiele korzyści. W zależności od rodzaju webinaru, który prowadzisz, możesz wykorzystać swoje doświadczenie edukacyjne, aby przyciągać, pielęgnować i zatrzymywać klientów, angażować pracowników lub po prostu ugruntować swoją pozycję lidera myśli. Niektóre z największych zalet webinarów to:

Przemyślane przywództwo: dostarczając angażujące, oparte na faktach i interesujące treści w formie seminarium internetowego, istnieje większe prawdopodobieństwo, że pojawisz się jako ekspert branżowy.

Tworzenie treści: nagrywanie webinarów zapewnia cenne treści, które możesz udostępniać, aby pomóc w konwersji klientów w przyszłości, za pośrednictwem mediów społecznościowych, poczty elektronicznej, a nawet swojego bloga.

Generowanie leadów: Oferowane w ramach magnesu ołowiowego seminarium internetowe może pomóc Ci zebrać adresy e-mail klientów, którzy mogą być zainteresowani Twoim produktem lub usługą.

Zatrzymanie pracowników: Webinaria mogą pomóc w szkoleniu, wdrażaniu i wspieraniu pracowników w zabawny i wciągający sposób.

Zasięg marki: seminaria internetowe mogą być świetnym sposobem na przyciągnięcie uwagi szerokiego grona nowych klientów, zwłaszcza jeśli podczas lekcji współpracujesz z innymi liderami opinii.

Zaktualizowano luty 17, 2024
Założycielem jest Axel Grubba Findstack, platformę porównywania oprogramowania B2B, z doświadczeniem obejmującym zarządzanie Wadyulting i kapitał podwyższonego ryzyka, gdzie zainwestował w oprogramowanie. Ostatnio Axel rozwinął pasję do kodowania i lubi podróżować, kiedy nie buduje i nie ulepsza Findstack.